Da sam ja "neko"

Nije mi jasno kako vratiti autoritet. Koje ideje imate.
To je kao da kazes, nahranio bih gladne u africi. Iskorijenio bih nasilje i slicno. Kako?
Roditelji isto govore. Djecija prava su nam oduzela autoritet.

Ja u to ne vjerujem. Ili znas ili ne znas da gradis autoritet. Kako roditelj, tako i nastavnik.
Kroz citavo osnovno i srednje skolovanje, mi smo imali svega nekoliko nastavnika/profesora koji su znali da se nametnu svakoj generaciji. I djake je bilo stamota da im smetaju, da budu kritikovani. I ti ljudi nisu ni tukli, ni slali da klece na kukuruzu, ni izbacivali. Jesu razmjestali po klupama djake i to u osnovnoj. I opetsa istom tom djecom si imao druge kojima su mast vadili.

Danas se sve vise oslanjamo na strucnjake. Treba da se uvede vise pedagoga, vise psiholova...sve to porucuje da nastavnik nije strucan. A strucan je. Nastavnik treba da vrati samopouzdanje. Da smije da djeluje. Zasto bi nastavnik odgovarao u ponoc u nekoj viber grupi. Koji strucnjak treba ovoj uciteljici koja je tokom ovog zlocina malisanima rekla da traje neka vjezba i odvela djecu u park, pored kolona hitnih i policije, gdje su djeca nesvjesna desavanja sacekala roditelje.
Toj zeni, koja tu djecu voli kao rodjena majka, koja voli svoj posao, ne treba strucnjak.

Neophodno je prekinuti rak ranu prosvete a to je stranacki kadar u rukovodstvu. Koliko ce nastavnika doci u bg 26. pod rpijetnjom otkazom?
Ja bih se ovdje osvrnula na prava djeteta. u vezi sa autoritetom.Naravno da djeca treba da imaju svoja prava, ali isto tako imaju obavezu poštivati pravila i autoritet nastavnika.
Prava djeteta i autoritet nastavnika ne moraju biti suprotstavljeni. Upravo suprotno, prava djeteta trebaju biti usklađena s odgovornostima koje imaju prema drugima, uključujući pridržavanje pravila i poštivanje autoriteta nastavnika. To bi stvorilo ravnotežu između zaštite dječijih prava i održavanja produktivnog obrazovnog okruženja.Postavlja se pitanje koliko djeca ispunjavaju svoje obaveze u skladu sa pravima.
 
Ja bih se ovdje osvrnula na prava djeteta. u vezi sa autoritetom.Naravno da djeca treba da imaju svoja prava, ali isto tako imaju obavezu poštivati pravila i autoritet nastavnika.
Prava djeteta i autoritet nastavnika ne moraju biti suprotstavljeni. Upravo suprotno, prava djeteta trebaju biti usklađena s odgovornostima koje imaju prema drugima, uključujući pridržavanje pravila i poštivanje autoriteta nastavnika. To bi stvorilo ravnotežu između zaštite dječijih prava i održavanja produktivnog obrazovnog okruženja.Postavlja se pitanje koliko djeca ispunjavaju svoje obaveze u skladu sa pravima.
Drustvo je odmaklo od tradicionalnog ponasanja a ostaje jedino ocekivanje da djeca zadrze ponasanje nekadasnjeg djeteta.
Roditelj i nastavnik danas nije onaj roditelj i nastavnik negdasnji.
Bice potrebno pronaci novi obrazac spram novog covjeka.

Konkretno danas kod nas, mi imamo djecu koja nisu pohadjala nastavu, odrodili su se, druga i nastavnika su gledali preko ekrana dok su psiholozi vristali kakav ce to uticaj imati na psihu djece.
Prvo su zastrasivani kako ce pobiti nase stare, sada im objasnjavamo kako su neadekvatni, nevaspitani. Dok ih hapse za ponasanje kod kog odrasli nemaju posledice. Dok im roditelji i nastavnici divljaju po drustvenim mrezama. Dok im na ulaznim vratima stoje naoruzani policajci.

Nazalost, vjerujem da ce se autoritet vratiti sam, kada se roditelj, komsija, poslanik pa i nastavnik prevaspita. A nama su u skupstini ljudi upitnog morala. Neko ce da mu tupi o finoci a oni vide patkice koje gologuze nakon rijalitija dolaze do poslanickog mjesta.
 
1.vratila bih autoritet nastavnika
2.zabranila roditeljima da komentiraju i da se miješaju u stručni rad nastavnika (metode rada, ocjenjivanje) jer ima ko o tome vodi računa (zamisli da mi nastavnici komentiramo kako oni obavljaju svoje poslove)
3. ukinula bih redovno ocjenjivanje, a uvela završne provjere znanja na polugodištima ( ko ne zadovolji morao bi pohađati dopunsku nastavu)
4.učenici bi dnevno imali najvise 3 predmeta ( blok časovi)
5..bile bi obavezne tuš kabine uz sale za Tjelesni odgoj
6.za vrijeme malih i velikih odmora obavezno bi dežurni učenici birali i puštali muziku
7.časovi bi trajali 40 minuta, a veliki odmor 30
8.. ukinula bih sve viber i ine grupe roditelja odjeljenja
9.zabranila bih učenicima unošenje mobilnih aparata u učionice (ormarići, pa odložiti)
10.uvela obavezujuće posjete pozorišnim predstavama
11.u osnovnim školama uvela bih video nadzor u učionicama, na hodniku, u wc-u sem u kabinama
12.u osnovnim školama obavezne radne uniforme (kecelje ili nešto drugo po izboru djece)
13.svi učenici bi išli na ekskurzije (finansijski brinu Ministarstvo za obrazovanje, kulturu, soc.skrb i lokalna zajednica/Općine te najmanji dio roditelji)
1. Ukinuo bih prisilno školovanje.

2. Ko baš hoće može 4 razreda sa napunjenih 8 godina.
3. Ko se pokaže u prva 4 da ga država školuje do završetka srednje.
Ostali , privatne škole ili na zanat
4. Fakultet o svom trošku ili trošku poslodavca. Vojne škole o trošku države.
 
Nije mi jasno kako vratiti autoritet. Koje ideje imate.
To je kao da kazes, nahranio bih gladne u africi. Iskorijenio bih nasilje i slicno. Kako?
Roditelji isto govore. Djecija prava su nam oduzela autoritet.

Ево, најједноставније, да се врати право да се насилни ученици избаце из учионице.
 
Ukinuti sve prijemne ispite.

Formirati onoliko odeljenja koliko je zainteresovanih učenika.

Ocene ukinuti.
Uvesti majstorka pisma i polaganje pred majstorima specijalistima smera koji se izučava.
 

Па добро, свакако се иде неким редом са мерама. И то кажњавање мора да иде брже. Насилан ученик, ученик који се не доводи у ред, ученик који понавља своје прекршаје, мора у року од месец дана да буде избачен.
 
Па добро, свакако се иде неким редом са мерама. И то кажњавање мора да иде брже. Насилан ученик, ученик који се не доводи у ред, ученик који понавља своје прекршаје, мора у року од месец дана да буде избачен.
Šaolin sistem.
Ko je došao da uči, uči.
Ko ometa, nek ide kući pa nek zajebbava tatu i mamu.

Bez prava da se upiše u drugu školu.
Pravac za šegrta
 

I zamisli neki retard ti pusti neko njesra sa pink-a i slicnih smeće televizija? 🤣🤣🤣

Muzika je harmonija svih umetnosti i muzicki ukus predtavlja sumu kompletne kulture neke osobe. Bukvalno je lakmus papir.
Skola, kao ustanova koja bi trebalo da brine o kulturi, ne bi nikako smela da dozvoli ucenicima da sami biraju muziku koju ce da pustaju celoj skoli.

Eventualno da se dozvoli da sami puste nesto od vec ponudjene muzike.
 
Samo treba 2 stvari promeniti:
1. Vrednovanje celokupnog uspeha za dalji upis. Umesto toga, vrednovati samo uspeh iz predmeta tesno vezanih za to dalje usavrsavanje.
2. Izbaciti mogucnost da se ponavlja razred. Zasto bi neko ponavljao, ne razumem? Genije za slikarstvo i vajarsrvo a operisan od matematike ce ponavljati razred zbog neceg nebitnog za njega. Imao sam takvog drugara u osnovnoj.

Samo sa ta dva koraka ce se sve promeniti drasticno na bolje.
 
Samo treba 2 stvari promeniti:
1. Vrednovanje celokupnog uspeha za dalji upis. Umesto toga, vrednovati samo uspeh iz predmeta tesno vezanih za to dalje usavrsavanje.
2. Izbaciti mogucnost da se ponavlja razred. Zasto bi neko ponavljao, ne razumem? Genije za slikarstvo i vajarsrvo a operisan od matematike ce ponavljati razred zbog neceg nebitnog za njega. Imao sam takvog drugara u osnovnoj.

Samo sa ta dva koraka ce se sve promeniti drasticno na bolje.
Pa dvojku iz matematike bi trebao imati svako ko ima znanje matematike potrebno za svakodnevni zivot. I problem rijesen. Ionako sve zaboravimo hahaha
 

Back
Top