Da sam ja "neko"

Ево, најједноставније, да се врати право да се насилни ученици избаце из учионице.

Не морају сви да заврше школе. У Краљевини 1/4 није завршавала.

Или данас, пола школе заврше са просеком оценам од 4.20 - 4.60. Нико не падне разред.

И маните се кречења школе и осталих физичких појава ! То није тема "да сам Ја неко"

---​

Ђенерал Драгољуб Дража Михаиловић​

(изјава са суђења 1946. године)



Draza-1-150x150.jpg


”Лако ће вама бити да стварате ту вашу нову државу са омладином која је васпитавана и школована у Краљевини. Волео бих да доживим да видим какву ће државу створити та ваша комунистичка омладина!”
 
Poslednja izmena:
Mislim da redovno ocjenjivanje izaziva veći stupanj stresa kod učenika, jer se stalno suočavaju s procjenjivanjem i ocjenjivanjem njihovog znanja.

Druga primjedba na mjestu.Malo sam se "zaigrala"
Netacno. To ispada onda da cele godine mogu da sе lade i nauce za kraj. Nastavnik sprema svaki cas a ti ocekujes da ucenik na kraju zna 150str....
 
Poslednja izmena od moderatora:
Učenje i priprema za ispitivanje su individualni procesi, i ono što može biti stresno za jednu osobu može biti motivišuće za drugu.
Naravno. Nego moze ovako. Ucenici imaju pravo da ispituju nastavnika, recimo istorija. Random pitanja, ne polozi smanjenje plate.
Kroz ocjenjivanje na polugodištima učenici se uče upravljanju vremenom, organizaciji materijala i pripremi za zahtevnije situacije kao što su provjere na kraju polugodišta.
Isti princip kao ono gore sto sam napisao, motivacija nastavnika da bude bolji I da osvezuje svoje znanje...
 
Netacno. To ispada onda da cele godine mogu da sе lade i nauce za kraj. Nastavnik sprema svaki cas a ti ocekujes da ucenik na kraju zna 150str....
Razumijem frustraciju kojа sе može osjećati kada se suočiš sa velikim obimom gradiva koji treba savladati.Naravno da se ne može očekivati da učenik na kraju savlada ogroman broj stranica gradiva, a da nije imao dovoljno vremena tokom cijelog polugodišta.. Zato treba imati u vidu da je učenje proces koji zahtijeva redovnost i kontinuirani trud tokom cijelog polugodišta.
 
Poslednja izmena od moderatora:
Samo treba 2 stvari promeniti:
1. Vrednovanje celokupnog uspeha za dalji upis. Umesto toga, vrednovati samo uspeh iz predmeta tesno vezanih za to dalje usavrsavanje.
2. Izbaciti mogucnost da se ponavlja razred. Zasto bi neko ponavljao, ne razumem? Genije za slikarstvo i vajarsrvo a operisan od matematike ce ponavljati razred zbog neceg nebitnog za njega. Imao sam takvog drugara u osnovnoj.

Samo sa ta dva koraka ce se sve promeniti drasticno na bolje.

Управо супротно. Људи баш треба да раде на оним деловима своје личности и образовања у којима су слаби
 
Razumijem frustraciju kojа sе može osjećati kada se suočiš sa velikim obimom gradiva koji treba savladati.Naravno da se ne može očekivati da učenik na kraju savlada ogroman broj stranica gradiva, a da nije imao dovoljno vremena tokom cijelog polugodišta.. Zato treba imati u vidu da je učenje proces koji zahtijeva redovnost i kontinuirani trud tokom cijelog polugodišta.
Оcekivati da uxzenik zna 200stra iz svakog predmeta na samom kraju je..... Nisi mi odgovorial,dal se slazes da nakon svake godien nastavnik/profesor polaze isto to gradivo ( opsirnije naravno i da ucenici postavljaju pitanja ) ako ne polozi ili ima barem 80% smanjenje plate cele sledece godine za 1%, ponovo polaze ako ne dobije 80% smanjenje za jos 10%, trei put leti sa posla jer ocigledno ne barata sa materijom i znanjem koje treba da prenese uzenicima. Da napomenem, polaze sve recimo 4 godine ako je rec o istoriji, dakle minimum 1200str i bilo koje pitranje dolazi u obzir.
 
Poslednja izmena od moderatora:
Управо супротно. Људи баш треба да раде на оним деловима своје личности и образовања у којима су слаби

Не видим како се то ради ? Какав они могу имати увид?

Па зар не мислиш, да слабе, неспособне, неморалне и регресиране, неизграђене личности не умеју да изаберу књигу, самим тим ни врлину.

Ако си морално васпитаван и способан, такве књиге ћеш и бирати, па ћеш се тако самообразовати.

Какво ти је васпитање, такво ти је образовање - То треба да научите децу, да оно што не стигнете ви наставници, да се после, када постану одрасли људи самоваспитавају и самообразују.
 
Не видим како се то ради?

Па то треба да се ради у школама. Наравно да се увек појави гомила оваквих, који се залажу за то да се деца не оптерећују ни са чим, што им у животу првенствено неће донети новац.
 
Па то треба да се ради у школама. Наравно да се увек појави гомила оваквих, који се залажу за то да се деца не оптерећују ни са чим, што им у животу првенствено неће донети новац.
Ima jedna maturantkinja koja od odeljenja krije da hoće da upiše filozofiju.
Kaže, ne želi da joj se taj čopor drugarica i drugova smeje što upisuje nešto što ne donosi pare.
 
Definitivno promene lektira. Ne znam kako bih to izveo i šta bih uveo ali siguran sam da je "Hajduk u Beogradu" Gradimira Stojkovića odličan izbor za OŠ.

Konkretno bih umesto Ane Karenjine uveo nešto drugo, nije mi jasno još uvek zašto je ta knjiga lektira, ako je do morala i emotivnog rascepa mogli su izabrati nešto drugo, pogotovo jer je u današnje vreme neshvatljivo zašto mora da se bira, postoji razvod braka. Očigledno mi baš smeta ta knjiga :lol: Pročitao sam sve lektire i takoreći nijednu ne bih preporučio. SVE da se menja ili makar da imaju izbor da pročitaju JEDNU OD pet ponuđenih opcija.
 
Na žalost, ovo za lektire je tačno, izguglaju skraćene verzije, odgledaju film, ako je snimljen prema knjizi i to je jedini trud koji ulažu. I čitanje nam umire .Primenjujem razne metode da i motivišem, pa sam srećna kada bar 5-toro njih pročita nešto po svom izboru, bez zadatog zadatka.

Колико сам ја причао са неким средњошколцима, кажу да код њих у одељењима скоро нико не чита ништа. Чак ни скраћене верзије.
Не кажем да је то правило, можда сам ја случајно налетео на такав узорак, али је индикативно.
 
1.vratila bih autoritet nastavnika
2.zabranila roditeljima da komentiraju i da se miješaju u stručni rad nastavnika (metode rada, ocjenjivanje) jer ima ko o tome vodi računa (zamisli da mi nastavnici komentiramo kako oni obavljaju svoje poslove)
3. ukinula bih redovno ocjenjivanje, a uvela završne provjere znanja na polugodištima ( ko ne zadovolji morao bi pohađati dopunsku nastavu)
4.učenici bi dnevno imali najvise 3 predmeta ( blok časovi)
5..bile bi obavezne tuš kabine uz sale za Tjelesni odgoj
6.za vrijeme malih i velikih odmora obavezno bi dežurni učenici birali i puštali muziku
7.časovi bi trajali 40 minuta, a veliki odmor 30
8.. ukinula bih sve viber i ine grupe roditelja odjeljenja
9.zabranila bih učenicima unošenje mobilnih aparata u učionice (ormarići, pa odložiti)
10.uvela obavezujuće posjete pozorišnim predstavama
11.u osnovnim školama uvela bih video nadzor u učionicama, na hodniku, u wc-u sem u kabinama
12.u osnovnim školama obavezne radne uniforme (kecelje ili nešto drugo po izboru djece)
13.svi učenici bi išli na ekskurzije (finansijski brinu Ministarstvo za obrazovanje, kulturu, soc.skrb i lokalna zajednica/Općine te najmanji dio roditelji)
Vi svi i jeste "neko".
Za ovako nešto ili slično navedeno u stavkama, postoji nešto što se zove Građanska inicijativa ( građani mogu tražiti da se ovako nešto sprovede u delo, tako što bi organizovali i prikupljali popise građana na nivou lokalnih jedinica). Određeni broj potpisa "za", automatski znači da predlog ide u Skupštinsku proceduru.
Msm da bi odziv roditelja i građana bio veliki i da bi mnogi dali podršku prosvetnim radnicima, u smislu vraćanja nadležnosti i autoriteta u školama.
Ali,...to nije dovoljno.
Prethodno treba tražiti revizijski rad medijskih kuća (telo za kontrolu medijskog sadržaja ili Agencija koja se time bavi), ukidanje Direktiva EU koje se odnose na sužavanje ovlašćenja prosvetnim radnicima i vraćanje vaspitno- obrazovnog sistema u škole) kao i državnu kontrolu nad radom svih nevladinih organizacija.
 
Poslednja izmena:

Back
Top