Upis u prvi razred OŠ

Cekaj bre Vexy kako ne znas koje su ....Pa tacno one dve koje sad ispracaju IV razred.
Pitaj u skoli ...reci ce ti nije to drzavna tajna .

A mozes i ovako ko ja da se napenalis negde oko 6 u skolsko i slusas sta pricaju roditelji koji cekaju cetvrtake ...svasta tu mozes da cujes ....

Uglavnom dovoljno da skupis informacije od razlicitih izvora i da izvuces neki zakljucak ...
( dal to sto mi je otac bio policajac ima veze sa ovim mojim postupcima :think: i savetima )
 
Imam ja još jedno pitanje, meni vrlo važno. Naime, listajući net, naišla sam na ovo ( nisam sigurna da umem da linkujem kako treba, pa ću kopirati tekst i staviti pod spojler ):

Zašto toliko pitanja u obrascu za upis prvaka

13. april 2010. 15:34 > 15:41

Obrazac koji roditelji popunjavaju u školama pri upisu đaka u prve razrede osnove škole, sadrži pitanja o nacionalnosti deteta, broju osoba koje žive sa njim u kući i u sobi, o tome kako dete putuje do škole, bračnom statusu, stručnoj spremi, obliku zaposlenja i zanimanju oca i majke.


Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka od ličnosti izjavio je agenciji Beta da je već upozoravao Ministarstvo prosvete na nepravilnosti u vezi sa prikupljanjem tih podataka.

"Pre mesec ili dva obavešteni smo da je ministarstvo u skladu sa preporukama poverenika uputilo školama uputstva o tome da su pri upisu obavezni samo najnužniji podaci, a da se svi ostali podaci mogu unositi samo uz punu saglasnost roditelja", rekao je Šabić.

Prema njegovim rečima, očigledno je da to nije poštovano i da postoji problem.

"Roditelji treba da u školskoj upravi štite svoj i integritet deteta. Naravno da je nužno dati osnovne podatke deteta koje se upisuje u školu i to će svakako učiniti, ali naravno da od svakog ko traži više podataka od toga mora tražiti objašnjenje zašto to traži. Čim se to postavi kao pitanje postaće jasno da je odgovornost na strani države."

Šabić je ukazao da je, da bi se formirao jedinstveni informacioni sistem kao baza učenika, a što je cilj prikupljanja podataka, nužno da država zakonom uredi šta je taj sistem, koji se podaci i kako unose u taj sistem, kako se prikupljaju i kako štite.

"Sve do tada to je jedan provizorij koji nam ne služi na čast i koji nosi sa sobom određeni rizik. Svaki podatak o ličnosti je delikatna stvar i vlasništvo je osobe koje se tiče", kaže Šabić.

Poverenik je ukazao da se samo na nacelnom nivou, u Zakonu o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, pominje taj sistem, ali je to, prema njegovim rečima, apsolutno nedovoljno.

Na to sam pre godinu dana upozorio Ministarstvo prosvete i ministar prosvete je prihvatio sve primedbe i obećao da će ministarstvo preduzeti "potrebne korake", naveo je Šabić.

Zakon o zaštiti podatak o ličnosti propisuje da država može da se bavi obradom podataka o ličnosti isključivo na osnovu zakona, da se bavi samo u svrhe utvrđene zakonom i samo u onom obimu neophodnom za zadovoljenje svrhe.

Pošto je u pitanju dete kome sam privremeni staratelj, moram li da popunim sve iz ovog obrasca ili mogu da odbijem? U stvari, da li se taj i takav obrazac uopšte i dobija pri upisu deteta? Kakve podatke bih unela - moje zaposlenje i školsku spremu ili roditeljske podatke? ( da ne bude zabune, ja te podatke znam, ali ko sam ja i ko mi daje pravo da pričam o tome i da to popunim u tom obrascu? )
Ja bih najradije ta pitanja jednostavno preskočila. Hoću da zaštitim dete koliko god mogu, hoću da mu sačuvam privatnost. Obaška što se podaci tipa - broj ljudi u kući i slično, mogu promeniti svakog trena. Roditelji se mogu, ili bar jedno od njih dvoje, vratiti sutra, a mogu i za pet godina. A, na kraju krajeva, zašto bi se takvi podaci uopšte i upisivali? Ne vidim razlog.
Dakle, da li je moguće odbiti i pod kojim uslovima?
 
Evo da ne brinete prepisujem vam stavke obrasca.

Zove se Karton ucenika.
Namenjen je uspostavljanju jedinstvenog informacionog sistema i osnovnim i srednjim skolama r.Srbije.

Opsti podaci..ime prezime deteta maticni br...
Podaci o stanovanju ...gde zivi - adresa....telefon...

Podaci o drzavljanstvu , nacionalnosti , broju osoba u sobi :eek: :confused: , ima li mesto za ucenje ...
Za vas bitno - stanje porodice
Nacin putovanja do skole.
Ometenost ...

Malo konfuzno al sve je to pod stavkom Ostali podaci

Zatim podaci o roditeljima ...

Otac ...ime prezime adresa , jmbg, dal je ziv , bracni status, telefoni, mail , obrazovanje, zaposlenje , status zaposlenja...

Majka - ista stvar

Podaci o staratelju

Ista pitanja ....

To je sve !
 
Ahaaa, znači postoje i podaci o staratelju. Pretpostavljam da to onda isključuje upisivanje podataka o roditeljima. Bar je nekako logično da bude tako... :think:

A što se tiče pitanja sa kim deli sobu... sad razmišljam, valjda polaze od pretpostavke da će dete učiti u svojoj sobi, pa ako više osoba deli tu istu sobu, onda su uslovi za učenje malo drugačiji. Ne vidim drugi razlog zašto bi to tražili.
Pa dobro, ništa strašno... Nije to onako kako su pretstavili u tekstu koji sam kopirala. :)

Hvala Mirka :)
 
Zato sam i prepisala ...jer tekst deluje pomalo ....kao poziv na linc ...a ovaj upitnik iako ima nekoliko sasvim nebuloznih pitanja zapravo i nije toliko strasan.

Meni je najvise zasmetalo pitanje o tome da li su roditelji zivi al o tome sam pisala vec da se ne ponavljam. Ova ostala pitanja nisam dozivela kao zadiranje u neke nase privatnosti ....

Nisu trazili prosek plate ni podatke gde tacno radi roditelj vec iskljucivo opis sta radi i jel zaposlen privremeno ili stalno.

Vrlo statisticki ako izuzmemo brojeve telefona al to svakako morate da date u skoli.
 
Ja bih najradije ta pitanja jednostavno preskočila. Hoću da zaštitim dete koliko god mogu, hoću da mu sačuvam privatnost. Obaška što se podaci tipa - broj ljudi u kući i slično, mogu promeniti svakog trena. Roditelji se mogu, ili bar jedno od njih dvoje, vratiti sutra, a mogu i za pet godina. A, na kraju krajeva, zašto bi se takvi podaci uopšte i upisivali? Ne vidim razlog.
Dakle, da li je moguće odbiti i pod kojim uslovima?

Skola je u obavezi da prikuplja i azurira podatke.Podaci su opsteg karaktera. Ne vidim da ugrozavaju privatnost. Vise podataka dajete kada podizete kredit u banci. Podaci iz upitnika se unose u kompjuter, u bazu koja se salje i ministarstvu prosvete. Tamo, ne verujem da to iko gleda. U skoli podacima imaju pristup samo direktor i sekretar skole. Inace ta baza se popunjava vec godinama. Nista strasno. Pitanje - da li su roditelji zivi, mozda zvuci malo morbidno, ali je veoma korisno. To su podaci koje skola mora da ima. Dovoljno je da neko nehotice povredi takvo dete spominjanjem roditelja pa da vidimo koliko je neophodno znati i takve stvari
 
Poslednja izmena:
Hvala na odgovoru, već sam uvidela da to nije onako kako mediji predstavljaju :)
Ipak, ako biste mi odgovorili samo na još jedno pitanje - moram li da upisujem podatke o roditeljima? U redu to da li su živi, shvatam i sama značaj tog pitanja i odgovora na isto, ali ti drugi podaci su mi malo sporni. A nisam sigurna, u moralnom pogledu, da li je u redu da to iznosim. Dovoljno je i ono što piše u rešenju o dodeli privremenog starateljstva da sasvim "diskriminiše" dete, pa mi je malo mučno da priznam da ne mogu da dodjem do matičnog broja roditelja jer jednostavno nisam u mogućnosti da dodjem ni do jednog njihovog dokumenta. ( Hmmm, da li na izvodu iz matične knjige rodjenih to piše? )

I čini mi se da ti podaci i nisu tako zaštićeni, kako se čini. Rekli ste da pristup njima imaju samo direktor i sekretar škole, a onda objašnjavate značaj pitanja - da li su roditelji živi - da bi se zaštitilo dete. Malo kontradiktorno, zar ne? :)
Ne smeta meni to. U malopredjašnjem postu sam se navodila pisanjem medija, nisam zaista znala šta u upitniku traže. Sa te strane je u redu. ( osim tih podataka za roditelje ) A malo je i zaštitnički duh proradio u meni. Odlučila sam da dete upišem u malo dalju školu, ne u onu koja nam je najbliža, upravo jer želim da ga zaštitim. Priče niko nikada nije uspeo da zaustavi, ali neka te priče budu bar samo izmedju nastavnog i drugog kadra u školi, ne moraju i deca sve znati, jer pre ili kasnije, u nekoj svadjici, povrediće dete pričama o roditeljima. Eto, zato sam reagovala možda malo previše zaštitnički, ali sada kada mi je jasno šta u upitniku traže, sve je ok :)
 
Hvala na odgovoru, već sam uvidela da to nije onako kako mediji predstavljaju :)
Ipak, ako biste mi odgovorili samo na još jedno pitanje - moram li da upisujem podatke o roditeljima? U redu to da li su živi, shvatam i sama značaj tog pitanja i odgovora na isto, ali ti drugi podaci su mi malo sporni. A nisam sigurna, u moralnom pogledu, da li je u redu da to iznosim. Dovoljno je i ono što piše u rešenju o dodeli privremenog starateljstva da sasvim "diskriminiše" dete, pa mi je malo mučno da priznam da ne mogu da dodjem do matičnog broja roditelja jer jednostavno nisam u mogućnosti da dodjem ni do jednog njihovog dokumenta. ( Hmmm, da li na izvodu iz matične knjige rodjenih to piše? )

I čini mi se da ti podaci i nisu tako zaštićeni, kako se čini. Rekli ste da pristup njima imaju samo direktor i sekretar škole, a onda objašnjavate značaj pitanja - da li su roditelji živi - da bi se zaštitilo dete. Malo kontradiktorno, zar ne? :)
Ne smeta meni to. U malopredjašnjem postu sam se navodila pisanjem medija, nisam zaista znala šta u upitniku traže. Sa te strane je u redu. ( osim tih podataka za roditelje ) A malo je i zaštitnički duh proradio u meni. Odlučila sam da dete upišem u malo dalju školu, ne u onu koja nam je najbliža, upravo jer želim da ga zaštitim. Priče niko nikada nije uspeo da zaustavi, ali neka te priče budu bar samo izmedju nastavnog i drugog kadra u školi, ne moraju i deca sve znati, jer pre ili kasnije, u nekoj svadjici, povrediće dete pričama o roditeljima. Eto, zato sam reagovala možda malo previše zaštitnički, ali sada kada mi je jasno šta u upitniku traže, sve je ok :)

Upisite svoje podatke. Vi ste zakonski staratelj. Sto se tice podataka, normalno je da cemo upozoriti nastavnika na neke stvari sa ciljem da zastitimo dete i njegovu licnost. Te podatke treba i Vi sami da kazete psihologu skole ili uciteljici, bez obzira na neke upitnike. Bas zbog deteta. Ne samo to vec i sve druge bitne podatke. Alergije, operacije... Sve sto moze da bude od znacaja za dete tokom njegovog boravka u skoli. Naravno, ne odmah da recitujete vec vremenom.
Sto se samog upitnika tice, on nije obavezan. Mozete da popunite samo odredjene podatke, a ako ne zelite ni to, mozete da ga vratite nepopunjenog.
 
Sto se placanja u skoli tice udzbenici ce, verovatno biti besplatni. Ukoliko se budu davali oni koji su vec korisceni, mislim da ce roditelji uglavnom kupovati i nove. Kupovacete sveske, pribor, patike za fizicko... Pa kad ih pocepaju ili pogube onda opet. Placa se uzina koja nije obavezna (nekih 700din mesecno), rucak koji nije obavezan cak i ako dete ide u boravak. (kod nas oko 180 din dnevno) Zatim obezbedjenje (200-300 din mesecno), osiguranje( ? din godisnje), crveni krst i decji savez (50 din godisnje). Izlet (oko 1000 din), povremeno posete muzejima, pozoristima... uvek se pojavi neki pesnik koji prodaje knjige, neki akviziter... Rekreativne nastave zaboravih, one su oko 150 evra za 8 dana... Nakupi se toga.
Evo još malo pitanja, kada Goran već piše samo na ovoj temi :think:, da vidim kako je u toj školi:
-da li deca svih uzrasta (ili samo najmlađa) jedu školski ručak (i užinu) ili kupuju kiflice? (pošto drugačije ne bi mogli da odvoje od novca za užinu za dobrotvornu akciju)
-da li napuštaju dvorište za vreme odmora ili se sve kupuje na školskom kampusu? (ne znam kako škola izgleda i da li ima više zgrada te zato "kampus")
-kada đaci u poslepodnevnoj smeni jedu školski ručak?
-da li može povremeno da se jede školski ručak pa da se samo tada kupi a inače da se ne plaćaju oni dani kada se ne jede?
-od čega se taj ručak sastoji? (meni 180 din. iskreno izgleda malo skupo, pogotovo dečja porcija)
-da li nastavnici dobijaju užinu i/ili ručak :per: (znam školu u kojoj dobijaju krofne)
-da li nastavnici plaćaju kafu (znam školu u kojoj je besplatna) :mrgreen:
-koje je radno vreme obezbeđenja? (jednom sam bio u školi gde je čovek radio samo do 5 popodne :eek: )
-koje udžbenike koristite za biologiju?
-kako je organizovano fotokopiranje?
-da li je nastavnik koji ima 7 časova nekog dana, takođe i dežuran na hodniku baš tog dana? (jer je eto baš tog dana zasigurno ceo dan u školi? to je stvarno stresno i nehumano, a doživeo sam to u svim školama sem jedne)
-da li koristite elektronski dnevnik i koji? (ja onim novosadskim (ime?) uopšte nisam zadovoljan, gubi se mnogo vremena na nepotrebno kliktanje po ekranu a nema mesta da se upiše nikakav komentar ili da se bar napomene da li je to ocena na domaći, na rad na času, popravljanje već postojeće ocene ili nova ocena na novo gradivo itd.)
-da li u školi postoji samo jedan kompjuter na kome nastavnik može da upisuje ocene u elektronski dnevnik (pa mora da čeka satima da svi koji su pre njega došli završe) ili više njih?
-da li je nastavnik biologije zadužen za hranjenje (ili nadgledanje hranjenja) ribica, papagaja i sličnih životinja?
-ovo nije pitanje, ali od sledeće nedelje počinje izložba ptica grabljivica u Prirodnjačkom muzeju, pa eto predloga za field trip (e sad se nadam da je planirano godišnjim planom škole...)
 
A što se tiče pitanja sa kim deli sobu... sad razmišljam, valjda polaze od pretpostavke da će dete učiti u svojoj sobi, pa ako više osoba deli tu istu sobu, onda su uslovi za učenje malo drugačiji. Ne vidim drugi razlog zašto bi to tražili.
I što naravno podrazumeva stereotip da postoji posebna soba samo za dete u kojoj ono obavlja sve aktivnosti a posebna soba za svakog člana porodice. Mi smo svojevremeno imali spavaću sobu gde su svi spavali, a igrao sam se u posebnom ćošku dnevne sobe, a domaće sam radio na trpezarijskom stolu. Dakle u stanu imamo 6 prostorija (+ balkon) ali je svako delio svaku sobu sa svakim, nismo bili teritorijalni u okviru porodice.
 
Cekaj bre Vexy kako ne znas koje su ....Pa tacno one dve koje sad ispracaju IV razred.
Pitaj u skoli ...reci ce ti nije to drzavna tajna .

A mozes i ovako ko ja da se napenalis negde oko 6 u skolsko i slusas sta pricaju roditelji koji cekaju cetvrtake ...svasta tu mozes da cujes ....

Uglavnom dovoljno da skupis informacije od razlicitih izvora i da izvuces neki zakljucak ...
( dal to sto mi je otac bio policajac ima veze sa ovim mojim postupcima :think: i savetima )


da, samo stvar je u tome što su obe primljene na određeno, pa nije sigurno 100%da će one i ostati....verovatno hoće, a čula sam da nisu loše al da je ona crna bolja:mrgreen: mlade su obe i tako...
ovo boldovano ti je :hahaha:super ideja:hahaha:
lično, više bih volela da bude sa određenim drugarima u odeljenju nego kod određene učiteljice, jer navodno obe su manje više dobre:)


inače prikupili smo sve, dobili potvrdu, bili kod zubara, logopeda, izvadili potvrdu o prebivalištu, izvod
u ponedeljak---zvanična predaja dokumenata:mrgreen::super:
 
lično, više bih volela da bude sa određenim drugarima u odeljenju nego kod određene učiteljice, jer navodno obe su manje više dobre:)

:

Uh Vexy nisam sigurna da je to dobar metod.
Drugari se menjaju, danas jesu sutra nisu i puno novih ce tek da dodje a uciteljica je izuzetno vazna .

Mene pitaju neki roditelji da nam deca budu u istom razredu da za to lobiram kod Gorana al ja to ne zelim ( ne nema ovde nista izmedju redova stvarno je tako kako pise !!!! ) .

Vaznije mi je da uz Goranovu pomoc svom detetu nadjem najbolju uciteljicu shodno njenom karakteru i senzibilitetu .....to dal ce da bude sa nekim u razredu koga poznaje mi je manje vazno.

Inace nije preterano vezana za neko od te dece pa sto sad forsirati neko druzenje samo zato sto se poznaju iz parkica , vrtica, komsiluka ???

Ako se pogodi da budu zajedno :super: ako ne ....pa sta da se radi ....naci ce nove drugare.

Nisam znala ni jedno jedino dete kad sam posla u prvi , danas imam tri vecne drugarice , druzimo se od 85-te .

Al to je moj stav ....
 
WOW! Koliko pitanja! :))) Aj da se ne zbunim pa cu ispod svakog pitanja napisati i odgovor:

-da li deca svih uzrasta (ili samo najmlađa) jedu školski ručak (i užinu) ili kupuju kiflice? (pošto drugačije ne bi mogli da odvoje od novca za užinu za dobrotvornu akciju)

U skoli rucaju samo deca koja idu u produzeni boravak. Uzinu u pretplati imaju ucenici mladjih razreda koji se za to opredele. Ostali kupuju u skolskoj pekari.

-da li napuštaju dvorište za vreme odmora ili se sve kupuje na školskom kampusu? (ne znam kako škola izgleda i da li ima više zgrada te zato "kampus")

Mi imamo ogromno dvoriste. Gotovo je nemoguce spreciti izlaske iz dvorista. Trudimo se da se deci pruzi u skoli sve kako bi ih time sprecili da izlaze tako da imaju pekaru na jednom mestu, a kafić-prodavnicicu na drugom.

-kada đaci u poslepodnevnoj smeni jedu školski ručak?

Nastava za decu koja iduz u boravak je organizovana na drugi nacin tako da popodnevna smena pocinje u 12:10. Dolaze u boravak od 6:30, rucaju pre 12 i onda nastavljaju sa nastavom. Prepodnevni rucaju posle nastave i onda odlaze na aktivnosti u boravku.

-da li može povremeno da se jede školski ručak pa da se samo tada kupi a inače da se ne plaćaju oni dani kada se ne jede?

Rucak se narucuje dan ranije tako da moze samo da se otkaze za naredni dan. To rade uciteljice po obavestenju roditelja.

-od čega se taj ručak sastoji? (meni 180 din. iskreno izgleda malo skupo, pogotovo dečja porcija)

Jeste malo skuplje zato sto je kod nas u pitanju ketering. Dobijaju se plasticne posude iz tri dela. Tu je supa, jelo i salata. Kasika i viljuska su takodje od plastike. Posle upotrebe se sve baca, odnosno vraca na reciklazu.


-da li nastavnici dobijaju užinu i/ili ručak :per: (znam školu u kojoj dobijaju krofne)

Nastavnici to kupuju.

-da li nastavnici plaćaju kafu (znam školu u kojoj je besplatna) :mrgreen:

Hahhaha! Kafu donose sami i daju kuvarici. Ja, na primer kada mi dodju gosti u kancelariju, narucujem i sam placam pice kojim ih posluzujem.


-koje je radno vreme obezbeđenja? (jednom sam bio u školi gde je čovek radio samo do 5 popodne :eek: )

24 sata dnevno.

-koje udžbenike koristite za biologiju?

Zavod

-kako je organizovano fotokopiranje?

U medijateci. Nazalost skola nema sredstava tako da nastavnici donose papir. Mogu da kopiraju stvari koje su za skolu, neograniceno.

-da li je nastavnik koji ima 7 časova nekog dana, takođe i dežuran na hodniku baš tog dana? (jer je eto baš tog dana zasigurno ceo dan u školi? to je stvarno stresno i nehumano, a doživeo sam to u svim školama sem jedne)

Nastavnik ne moze da ima 7 casova u jednom danu, vec maksimum 6.

-da li koristite elektronski dnevnik i koji? (ja onim novosadskim (ime?) uopšte nisam zadovoljan, gubi se mnogo vremena na nepotrebno kliktanje po ekranu a nema mesta da se upiše nikakav komentar ili da se bar napomene da li je to ocena na domaći, na rad na času, popravljanje već postojeće ocene ili nova ocena na novo gradivo itd.)

Ne koristimo elektronski dnevnik iz vise razloga. Skup je, nisu svi nastavnici osposobljeni za to (za par godina ce biti druga situacija) i treci razlog je sto roditelji ionako slabo dolaze u skolu, ovako bi jos manje???

-da li u školi postoji samo jedan kompjuter na kome nastavnik može da upisuje ocene u elektronski dnevnik (pa mora da čeka satima da svi koji su pre njega došli završe) ili više njih?

Svaka ucionica ima kompjutere. I u razrednoj i u predmetnoj nastavi. Sledeci korak nam je umrezavanje.

-da li je nastavnik biologije zadužen za hranjenje (ili nadgledanje hranjenja) ribica, papagaja i sličnih životinja?

To sada radi radnik obezbedjenja. Pre su radile nastavnice biologije, a i ja.

-ovo nije pitanje, ali od sledeće nedelje počinje izložba ptica grabljivica u Prirodnjačkom muzeju, pa eto predloga za field trip (e sad se nadam da je planirano godišnjim planom škole...)

Hvala :)
 
Hvala Gorane na odgovorima! Vidim da je malo drugačije organizovano nego što sam zamislio.
-Ručak mi je jasan,
-situacija sa obezbeđenjem i sa hranjenjem životinjica mi se dopada (to su dva plusa na uslove života i rada nastavnika),

-dao sam vam dodatne razloge protiv uvođenja elektronskog dnevnika (gubljenje dosta vremena i loš dizajn)
-ono za kompjuter se odnosilo na elektronski dnevnik jer je u dve škole postojao samo po jedan kompjuter na kome je instaliran taj softver (tj. drugi kompjuteri u školi nemaju tu opciju) pa sam bukvalno čekao satima da ukucam ocene (učiteljice imaju manje časova pa dok dođete do zbornice, njih tri-četiri su već sele i krenu jedna drugoj da diktiraju, i kad god pomislite da su završile, one krenu da vade još jedan papir sa ocenama... đaci u nižim razredima očigledno dobijaju po 5-6 ocena dnevno tako da učiteljice* ukucavaju isti broj ocena dnevno kao predmetni nastavnici)
* u te dve škole su postojale samo učiteljice a ne i učitelji

-donošenje svog papira mi se ne sviđa ali je bolje nego u jednoj školi gde je škola naplaćivala nastavnicima fotokopiranje kontrolnih po većoj ceni nego u fotokopirnici :eek:, posle mi je ta nastavnica koju sam menjao pokazala male listiće sa po 5-6 pitanja (kao za ispit na fakultetu) kojih staje 10-15 na jednu stranu, pa ih ona iseče i podeli đacima... a taman su me u drugoj školi pre toga razmazili sa dvostranim testovima... (baš sam bio uvežbao formatiranje stranice tako da deci bude manji stres kada rešavaju)

-ja sam UVEK imao po sedam časova taj dan kada sam bio dežurni (tj. po rasporedu te nastavnice koju sam menjao) jer bi u međusmeni bila zakazana dodatna ili dopunska... posle bi mi ceo dan zujalo i u očima i u ušima kao da mi je roj pčela u glavi

E pa fino što smo se ispričali pa me povremeno pozovite na degustaciju tartufa :mrgreen:
 
Hvala Gorane na odgovorima! Vidim da je malo drugačije organizovano nego što sam zamislio.
-Ručak mi je jasan,
-situacija sa obezbeđenjem i sa hranjenjem životinjica mi se dopada (to su dva plusa na uslove života i rada nastavnika),

-donošenje svog papira mi se ne sviđa ali je bolje nego u jednoj školi gde je škola naplaćivala nastavnicima fotokopiranje kontrolnih po većoj ceni nego u fotokopirnici :eek:, posle mi je ta nastavnica koju sam menjao pokazala male listiće sa po 5-6 pitanja (kao za ispit na fakultetu) kojih staje 10-15 na jednu stranu, pa ih ona iseče i podeli đacima... a taman su me u drugoj školi pre toga razmazili sa dvostranim testovima... (baš sam bio uvežbao formatiranje stranice tako da deci bude manji stres kada rešavaju)

-ja sam UVEK imao po sedam časova taj dan kada sam bio dežurni (tj. po rasporedu te nastavnice koju sam menjao) jer bi u međusmeni bila zakazana dodatna ili dopunska... posle bi mi ceo dan zujalo i u očima i u ušima kao da mi je roj pčela u glavi

E pa fino što smo se ispričali pa me povremeno pozovite na degustaciju tartufa :mrgreen:

Po pravilniku ne sme da bude vise od 6 casova dnevno. To je maksimum, Sad. dezurstvo... da budem iskren nisam obracao paznju na to koliko ko ima casova tog dana. Znas, nezgodno je da neko dezura ako tog dana ima samo 2 casa ili nema prvi cas... Ja pravim raspored casova (stipsa ;), da ne bismo placali, svaka usteda je dobra), a nastavnica matematike pravi raspored dezurstava.
Sto se papira tice, materijalni troskovi skole koje dobijamo od Grada samo delimicno podmiruju racune. Mozemo da platimo struju od toga, telefon i nista vise. Skola ima 4000m2, Zamisli samo koliko treba novca za odrzavanje objekta (uporedi sa stanom) u kom boravi preko 800 djaka. Pa plati ovo, ono...jednostavno ne mozemo sebi da priustimo sve. Srecom kod mene su divni i predivni nastavnici koji nikada nisu pravili problem zbog toga sto sami nabavljaju papir. Oni od svojih plata, samoinicijativno, cesto plate i uzinu deci koja nemaju, neki su cak i kupovali udzbenike deci, sveske... garderobu... ne mogu da se setim svega sada. Znas, cesto spominjem jednu recenicu koju sam negde procitao, jednu misao koja kaze, parafraziracu: "Dobar je nastavnik koji je zavrsio sve skole i procitao mnoge knjige. Jos je bolji onaj koji voli svoj posao, a najbolji je ONAJ koji voli decu kao da su njegova rodjena!" ;)
 
Poslednja izmena:
Uh Vexy nisam sigurna da je to dobar metod.
Drugari se menjaju, danas jesu sutra nisu i puno novih ce tek da dodje a uciteljica je izuzetno vazna .

Mene pitaju neki roditelji da nam deca budu u istom razredu da za to lobiram kod Gorana al ja to ne zelim ( ne nema ovde nista izmedju redova stvarno je tako kako pise !!!! ) .

Vaznije mi je da uz Goranovu pomoc svom detetu nadjem najbolju uciteljicu shodno njenom karakteru i senzibilitetu .....to dal ce da bude sa nekim u razredu koga poznaje mi je manje vazno.

Inace nije preterano vezana za neko od te dece pa sto sad forsirati neko druzenje samo zato sto se poznaju iz parkica , vrtica, komsiluka ???

Ako se pogodi da budu zajedno :super: ako ne ....pa sta da se radi ....naci ce nove drugare.

Nisam znala ni jedno jedino dete kad sam posla u prvi , danas imam tri vecne drugarice , druzimo se od 85-te .

Al to je moj stav ....

Vec vidim ko ce da nam bude novi PR ;)
 
Jel mogu ja da pitam nesto ???
Neka od pitanja koje je Jukie postavio zanimala su i mene al ne kapiram nikako a trudila sam se svim silama ...zasto je bitno ko hrani ribice ????
:dontunderstand:
Meni lično je neprijatno da imam odgovornost za živote životinjica koje se nalaze u kabinetu biologije (tj. i učionici i onoj maloj ostavi koja uvek postoji kao dodatak na učionicu).

Do sada sam viđao papagaje (u kavezčićima veličine ekrana kompjutera) koji ceo dan samo sede bez ikakve interakcije sa bilo kim, vodu ekstremno brzo popiju, verovatno su pod stresom od dečjeg skakutanja i oglašavanja, pitanje je šta im deca daju da pojedu, a otprilike jednom dnevno spontano kreću da se oglašavaju od dosade i ometaju čas; zatim tu su kornjačice, u nekim tepsijama sa prstom vode, iako im je potreban akvaterarijum, tj. kombinacija akvarijuma za plivanje i "obale" na koju mogu da izađu, a deca ih kad-tad izvade iz tepsije i mašu njima okolo, pa se plašim da će kornjačica da poleti i da se razboca o zid, pod ili klupe; zatim tu su ribice, za koje mi je doduše rečeno da su im oni akvarijumčići odgovarajuće veličine, ali uvek se plašim da će deca skakućući po učionici da obore akvarijum (jedan učenik mi je dva puta slučajno obarao saksiju sa cvećem dok je stavljao ranac na leđa, imao je onaj period kada brzo raste pa ne ume da kontroliše pokrete jer su mu ruke i noge odjednom predugačke, sva sreća da nije bio pored akvarijuma; p.s. tetkica je rekla da nema veze, ta biljka se sama regeneriše, to je ona lozica što ispušta stolone sa malim biljčicama), akvarijum naravno ima u sebi komadiće krede i ko zna čega, i obavezno posle desetak dana zidovi pozelene od algi, onda deca to nekako čiste i ispiraju akvarijum (tu neku decu je nastavnica koju menjam zadužila za to kao deo biološke sekcije, i oni kao znaju kako se to radi) i tu se plašim da će da sruše akvarijum i da se poseku na staklo, a verujem da ni ta žabokrečina baš nije mnogo zdrava ako ih isprska po ustima i očima. Ako su životinje u onoj maloj sobici/ostavi pored učionice, može da se desi da ih niko ne obiđe ceo dan (videti deo priče sa sedam vezanih časova i dežurstvu na hodniku na svim odmorima) i onda mogu da umru od žeđi, gladi, hladnoće (ako je otškrinut prozor da uđe vazduh a zima je), sunca (pregrejavanja) itd.

Inače ORKA u poslednjih nekoliko godina drži seminare za nastavnike o etičkom odnosu prema životinjama i tu se nastavnici podstiču da većinu živog kutka udome kod nekoga ko ima uslove da ih drži. Kad sam to čuo bio sam oduševljen :super::klap:
 

Back
Top