Šta znači biti istinski obrazovan?

Radila sam i kao učiteljica , na žalost, moram da se složim da je bilo i kolega koji su po svaku cenu forsirali novotarije Uvek sam se zalagala da se zadrže stare, dobre metode i obogate novinama, na taj način sam dobijala najbollje rezultate. I ne možeš sa svakim detetom na isti način raditi, to svaki bolji pedagog od nas , zna.
Zato ti i kažem da nema tu novotarija. I da, mislim da je frontalni rad sasvim u redu.
Da bi neko dogurao do fax-a, a ne megatrenda potreban je konstatan rad, odgovornost i disciplina. To niko ne forsira više.
Što se tiče razmišljanja - pa deca ne uče samo u školi - neka se škola bavi programom a roditelji načinom razmišljanja.
Problem obrazovanja dece u osnovnoj školi po meni je (ne)poznavanje reči, značenja i pojmova u opštem smislu. Potrbno im je dati pojmovnik detaljan za svaku lekciju a ne nešto diskutovati. Razjašnjavati tekstove!
Smrznem se kad shvatim kojiko ove nove generacije zapravo ne znaju reči. Jer slabo čitaju i slabo im se objašnjavaju nove reči i njihova značenja. I nedostatak fokusa - uticaj mobilnih i slično.
 
Radila sam i kao učiteljica , na žalost, moram da se složim da je bilo i kolega koji su po svaku cenu forsirali novotarije Uvek sam se zalagala da se zadrže stare, dobre metode i obogate novinama, na taj način sam dobijala najbollje rezultate. I ne možeš sa svakim detetom na isti način raditi, to svaki bolji pedagog od nas , zna.
Јеси ли ти бољи педагог, мислим сматраш/сматрају те тако други педагози?
 
Ne možeš prepustiti roditeljima da se bave time da li je detetu nastavna jedicinica toliko bila zanimljiva da je samo poželelo da sazna malo više. Ako to roditelj forsira, onda to nije interesovanje deteta. Ja se bavim time, da razvijem istraživački način razmišljanja , da ih motivišem i podstaknem. To roditeljima nije zaduženje, bar što se tiče konkretne nastavne jedinice, recimo. Inače, što se tiče fonda reči, slažem se, na najnižem mogućem niovu, da ne kažem da su nam deca mutava . :(
 
Ne možeš prepustiti roditeljima da se bave time da li je detetu nastavna jedicinica toliko bila zanimljiva da je samo poželelo da sazna malo više. Ako to roditelj forsira, onda to nije interesovanje deteta. Ja se bavim time, da razvijem istraživački način razmišljanja , da ih motivišem i podstaknem. To roditeljima nije zaduženje, bar što se tiče konkretne nastavne jedinice, recimo. Inače, što se tiče fonda reči, slažem se, na najnižem mogućem niovu, da ne kažem da su nam deca mutava . :(
dete interesuje da idra igrice ceo dan. dečija interesovanja su uvek usmerena iz porodice.
Ovo što sam boldirao je najveći problem. lepo je da nekog usmeravaš i ti ali prvenstveno je potrebno decu opismeniti.
 
Ali ne svako dete, iznenadio bi se da znaš koliko dece voli i sport i druženje .Samo je potrebno malo ih usmeriti , što roditelji , što nastavnici.Svesna sam ja da ima i mnogo propusta sa obe strane, ali ako mogu bar minimum izmeniti, potrudiću se.
naša deca idu na fubal, šah, jedno dete ide na violinu. vrlo dobro prepoznajemo talente naše dece, ali više od toga, bitno je da se deca druže, budu socijalna i imaju što manje minuta na telefonu i na tv-u. ono što im radimo "protiv nijove volje" i pod prinudom, priznajem je da ih bukvalno teramo da čitaju što više, kako ne bi buljili u tv i telefon.
 
Poslednja izmena:
Не вреди образовање без васпитања.

Овде је само једном поменута етика и васпитање.

Можеш бити троструки Др.наука, ако ниси васпитан, велико знање боље да не примењујеш.

Дакле проблем је онтолошки, метафизички, религијски и културолошки.

Шта ту много могу да чине просветни радници??!!??
 
Upravo to i pokušavam da objasnim, treba nešto uraditi da nastava ne bude "prinuda" već interesovanje, motivisati decu , a to nije posao samo roditelja. I nebitno je koji ću metod primeniti ako time dobijem radoznalo i zainteresovano dete .
u redu nemam ništa protiv toga, ali to je manje bitno po meni. Mnogo je bitnije razjašnjavanje gradiva!

Drugo ti i da hoćeš to da radiš objektivno nemaš vremena za to. Imaš možda 100 dece sa kojom radiš - nema šanse da tvojih 2-3 časa nedeljno promeni neku stvar, prosto ne znaš decu i nedovoljno vremena imaš za takvo delovanje. Sa druge strane postavlja se pitanje koja je tvoja osnova da je tvoje uverenje ispred recimo onoga što je uverenje neke porodice, da li si ti u pravu? Na stranu što je jasno da postoje i ovakve i onakve porodice, ali opet ko ti daje za pravo?

Da se vratim na temu - dok se ti baviš borbom sa vetrenjačama, deca ostaju polupismena. Rešenje je jednostavno - vratiš se na fabrička podešavanja i predaješ im po programu.
 
Ova tema je vezana samo za obrazovnje, vaspitanje je druga kategorija ali slažem se, usko povezana sa ovom.Odgovor na ovo pitanje je možda za pokretanje druge teme .Kultura i vaspitanje je nešto na čemu moraju raditi prvo roditelji a zatim i prosvetni radnici. Moram da ponovim da osnove vaspitanja potiču iz porodice i u velikoj meri se formiraju i pre polaska u školu.
 
Велико сазнање и висока технологија без етике је демонска/трансхумана као и сува интелигенција...

Дакле, није до образовања (како се оно схвата по разореним друштвима ), већ је само до васпитања
 
u redu nemam ništa protiv toga, ali to je manje bitno po meni. Mnogo je bitnije razjašnjavanje gradiva!

Drugo ti i da hoćeš to da radiš objektivno nemaš vremena za to. Imaš možda 100 dece sa kojom radiš - nema šanse da tvojih 2-3 časa nedeljno promeni neku stvar, prosto ne znaš decu i nedovoljno vremena imaš za takvo delovanje. Sa druge strane postavlja se pitanje koja je tvoja osnova da je tvoje uverenje ispred recimo onoga što je uverenje neke porodice, da li si ti u pravu? Na stranu što je jasno da postoje i ovakve i onakve porodice, ali opet ko ti daje za pravo?

Da se vratim na temu - dok se ti baviš borbom sa vetrenjačama, deca ostaju polupismena. Rešenje je jednostavno - vratiš se na fabrička podešavanja i predaješ im po programu.
Osnova je razjašnjavanje gradiva, kao što kažeš,sva ostala sredstva koja ih motivišu za dalje su dozvoljena , mislim na načine, oblike i metode rada na času. Ako tako razmišljam, da sam ja neko ko se bori protiv vetrenjača onda nikad ne bih radila posao koji radim, možda sam u manjini , al to me ne sprečava da se trudim da osposobim tu decu za učenje .
 
Велико сазнање и висока технологија без етике је демонска/трансхумана као и сува интелигенција...

Дакле, није до образовања (како се оно схвата по разореним друштвима ), већ је само до васпитања
Vaspitanje je osnova, na dobru osnovu ide dalje obrazovanje. Problem nastaje kada nema uzora i ličnog primera toj deci.
 
Ova tema je vezana samo za obrazovnje, vaspitanje je druga kategorija ali slažem se, usko povezana sa ovom.Odgovor na ovo pitanje je možda za pokretanje druge teme .Kultura i vaspitanje je nešto na čemu moraju raditi prvo roditelji a zatim i prosvetni radnici. Moram da ponovim da osnove vaspitanja potiču iz porodice i u velikoj meri se formiraju i pre polaska u školu.

Образовање, по старом извору појма, је када сазнање користиш на моралан начин и не укаљаш свој образ.

Ову тему на пример не можеш покренути на ПФСоцијала, јер екипа је тамо неморална иако имају дипломе из друш.наука
 
Образовање, по старом извору појма, је када сазнање користиш на моралан начин и не укаљаш свој образ.

Ову тему на пример не можеш покренути на ПФСоцијала, јер екипа је тамо неморална иако имају дипломе из друш.наука
Moram ti skrenuti pažnju da nećemo vređati , jer to pokazuje naše nevaspitanje, zar ne ? Donošenje suda o nekome na osnovu postova na nekom forumu i nije merodavno, moraš se složiti sa mnom.
 
Vaspitanje je osnova, na dobru osnovu ide dalje obrazovanje. Problem nastaje kada nema uzora i ličnog primera toj deci.

У политикологији, сматра се да искварена друштва у првој генерацији од 7-18г. се само васпитавају и мало образују у другој генерацији њихова деца немају проблем ни са образовањем јер им је "васпитањем доброг укуса" ударен темељ шта сами треба да уче, како би дошло до напреднијег процеса самоваспитавања и самообразовања.
 
Osnova je razjašnjavanje gradiva, kao što kažeš,sva ostala sredstva koja ih motivišu za dalje su dozvoljena , mislim na načine, oblike i metode rada na času. Ako tako razmišljam, da sam ja neko ko se bori protiv vetrenjača onda nikad ne bih radila posao koji radim, možda sam u manjini , al to me ne sprečava da se trudim da osposobim tu decu za učenje .

Ja ti opet kažem da ako radiš jedno - dikusija sa decom koja recimo nagađaju, a ne znaju dovoljno troši vreme tvog časa koje si mogla da upotrebiš da im bolje objasniš samu lekciju.

ali ima ko će da uradi taj posao kod kuće posle svog posla - nema problema i veliko hvala.

a ima i onih koji neće to uraditi i deca će ostati uskraćena za neka znanja, ali su imali priliku da pričaju sa nastavnikom.
 
Ja ti opet kažem da ako radiš jedno - dikusija sa decom koja recimo nagađaju, a ne znaju dovoljno troši vreme tvog časa koje si mogla da upotrebiš da im bolje objasniš samu lekciju.

ali ima ko će da uradi taj posao kod kuće posle svog posla - nema problema i veliko hvala.

a ima i onih koji neće to uraditi i deca će ostati uskraćena za neka znanja, ali su imali priliku da pričaju sa nastavnikom.
Nikada ne smatram vreme utrošeno, ako ga potrošim na ono što ih interesuje makar i nemalo veze sa planom i programom.Dovoljno je da im dam samo osnovu lekcije,bitne definicije, a ako požele i da nešto mimo toga saznaju, nije mi problem da trošim vreme i na to, nadoknadiću svakako. Smatram da nikada ne treba dete sputavati na času ako ima pitanje koje se baš i ne poklapa sa zadatom temom.
 
Moram ti skrenuti pažnju da nećemo vređati , jer to pokazuje naše nevaspitanje, zar ne ? Donošenje suda o nekome na osnovu postova na nekom forumu i nije merodavno, moraš se složiti sa mnom.
30 год. Је потребно да би се искварено друштво регенерисало, под претпоставком да се успостави морална и способна елита, како се склања олошелита, јесзе нека друга тема и друга фаза образовања.

Искварено цивилно друштво не мари за исправно васпитање, већ се само појединац усмерава на селективно знање.

Селективно образовање служи за управљање тзв.обрсзованих.

То вам је исто рекао Чомски, ја вам то исто говорим што и он, мало оштрије, да вас подстакнем и да видим имали у вама мало морала, способности и храбрости у овом пандемонијуму...
 
Nikada ne smatram vreme utrošeno, ako ga potrošim na ono što ih interesuje makar i nemalo veze sa planom i programom.Dovoljno je da im dam samo osnovu lekcije,bitne definicije, a ako požele i da nešto mimo toga saznaju, nije mi problem da trošim vreme i na to, nadoknadiću svakako. Smatram da nikada ne treba dete sputavati na času ako ima pitanje koje se baš i ne poklapa sa zadatom temom.
Pa to je samo pitanje na kraju lekcije, onda je tvoj čas zapravo klasičan, a takve stvari su oduvek bile.

Fora je što imam iskustvo da se lekcije zaobilaze, da se pričaju trač partije tipa ko je kome bolji drugar, da nastavnici donesu sa puta đacima bombone sa "povraćkom" (to je kao bilo duhovito) i druge genijalne stvari da razvije odnos "mi smo drugari"
 
30 год. Је потребно да би се искварено друштво регенерисало, под претпоставком да се успостави морална и способна елита, како се склања олошелита, јесзе нека друга тема и друга фаза образовања.

Искварено цивилно друштво не мари за исправно васпитање, већ се само појединац усмерава на селективно знање.

Селективно образовање служи за управљање тзв.обрсзованих.

То вам је исто рекао Чомски, ја вам то исто говорим што и он, мало оштрије, да вас подстакнем и да видим имали у вама мало морала, способности и храбрости у овом пандемонијуму...
Bojim se da Čomski ništa konkretno nije ni rekao. Čomski je "dozvoljena" opozicija, ali to je sasvim druga tema.
 

Back
Top