Šta znači biti istinski obrazovan?

I to si u pravu. Nisam ga proučavao a sudim na nekim stvarima koje su dolazile do mene tipa izjave, neki citati i slično....

Самоваспитавати се и самообразовати се преко Чомског јесте један од добрих начина како стећи исправна и етичка сазнања из друшт.теорија и пол.филозофије
 
Pa to je samo pitanje na kraju lekcije, onda je tvoj čas zapravo klasičan, a takve stvari su oduvek bile.

Fora je što imam iskustvo da se lekcije zaobilaze, da se pričaju trač partije tipa ko je kome bolji drugar, da nastavnici donesu sa puta đacima bombone sa "povraćkom" (to je kao bilo duhovito) i druge genijalne stvari da razvije odnos "mi smo drugari"
Ja pričam u svoje ime i ako ti moram dati primer mog časa, evo : prvo što je neophodno je obraditi lekciju i proveriti jesu li je svi usvojili, zatim ide sledeći nivo, povezivanje naučenog sa novim , kroz primere, sledeći nivo, preispitivanje naučenog, razmena mišljenja ,onda dalje, dopuna i proširivanje naučenog uz individualno istraživanje i primena u novim slučajevima.
 
Ja pričam u svoje ime i ako ti moram dati primer mog časa, evo : prvo što je neophodno je obraditi lekciju i proveriti jesu li je svi usvojili, zatim ide sledeći nivo, povezivanje naučenog sa novim , kroz primere, sledeći nivo, preispitivanje naučenog, razmena mšljenja ,onda dalje, dopuna i proširivanje naučenog uz individualno istraživanje i primena u novim slučajevima.
To je u redu. Ali mi se čini da je čas prekratak za tako postavljen cilj- naročito proveru usvojenog. Ako se pak odnosi na više časova - lekcija koja se obrađuje na dva -tri časa - zaključujem da ono što najviše potenciraš stigneš da obradiš negde u 15 poslednjih minuta trećeg časa.
Pa se glasno pitam kakvu promenu možeš stvoriti kod nekog učenika u tih petnaestak minuta svaka tri časa.
 
Ne bi verovao šta dobrim predavanjem možeš pokrenuti u detetu, posebno ako ga potkrepiš nekim zanimljivostima i novinama. To je ono što sam, rekla, uklopiš stare, dobre metode sa novinama i približiš deci.
pa recimo da znam o prosveti onoliko koliko su mi majka i baka profesori, preneli. pradeda mi je bio direktor gimnazije, ali njega nisam upoznao, umro davno pre mog rođenja.
tako da znam. koliko možeš i koliko ne možeš.
 
Мени није јасно како у једном исквареном и неморалном друштву образовање може бити исправно, са својим просветарима који се системски понижавају а министар је неморалан и ако је пре 15.год тај исти пропагирао отворено цив. друштво у ком треба легализовати проституцију, коцку, дрогу...

Све то ђаци упијају и упоређују, шта је друштвено пожељно понашање, да би за њега појединца било материјално корисно...
 
Мени није јасно како у једном исквареном и неморалном друштву образовање може бити исправно, са својим просветарима који се системски понижавају а министар је неморалан и ако је пре 15.год тај исти пропагирао отворено цив. друштво у ком треба легализовати проституцију, коцку, дрогу...

Све то ђаци упијају и упоређују, шта је друштвено пожељно понашање, да би за њега појединца било материјално корисно...
Na žalost :(
 
Ne bi verovao šta dobrim predavanjem možeš pokrenuti u detetu, posebno ako ga potkrepiš nekim zanimljivostima i novinama. To je ono što sam, rekla, uklopiš stare, dobre metode sa novinama i približiš deci.

Ја ти верујем..., али, све док не изађе на улицу и дочекају га његови другари, који су постмодернозовани и недруштвени/неодговорни Ружићи са свим регресираним антивредностима антихероја...
 
Ја ти верујем..., али, све док не изађе на улицу и дочекају га његови другари, који су постмодернозовани и недруштвени/неодговорни Ружићи са свим регресираним антивредностима антихероја...
Nekako se nadam da će kad tad isplivati njegova želja da unapredi sebi i da je to samo faza dokazivanja pred drugarima. Bar u nekim slučajevima.
 
Alo covece ti ne citas,ja kazem da imaju potrebu ti kazes da nemaju potrebu,sta je s ovom zenom
Promenila nick opet pa se pravi pametna.
Iako jeste pametna.

Uf što bih da nađem pametniju od sebe.
Iako ne mislim da sam pametan ali ni glup...

Ali išao sam u te ponavljačke škole. Izgubio želju u srednjoj a na faksu drop outovao jer nisam imao dovoljnu pripremu baš za te jače predmete ...
 
Biti istinski obrazovan znači biti u poziciji da pronalazite informacije, raspitujete se i na osnovu resursa koji su vam na raspolaganju – stvarate. Da znate gde da tražite, da znate kako da formulišete ozbiljna pitanja, da standardnu doktrinu preispitujete i dovodite u pitanje, ako je to prikladno. Da pronađete svoj put, da oblikujete pitanja koja vredi slediti i da razvijete taj put kojim ćete ih slediti. To svakako znači i da znate i razumete mnoge stvari, ali mnogo važnije od toga da imate informacije pohranjene u svom umu jeste da znate gde da tražite, kako da gledate, kako da ispitujete, kako da izazovete, kako da postupite samostalno, da se nosite sa izazovima koje vam svet predstavlja i koje razvijate tokom svog samoobrazovanja i istraživanja i istraživanja, u saradnji i solidarnosti s drugima.

To je ono što obrazovni sistem treba da neguje već od vrtića pa sve do postdiplomskih studija i to je sistem koji stvara ljude koji su, barem po mojim standardima, dobro obrazovani.

Noam Čomski
kom politicaru odgovara obrazovano i pametno gradjanstvo ?
Politicar nije tu da vodi drzavu u ime prosperiteta i boljeg zivota njenih gradjana vec da se on obogati i osigura to pokradeno ucescem u vlasti.
 
Biti istinski obrazovan znaci da:
- imas odredjeni nivo formalnog i neformalnog obrazovanja
- da znas gde ti je mesto.

Ovo prvo mnogi postignu bez problema.
Ovo drugo je vec jako retka vestina.
Mi sada imamo jedan globalni "Science Denial" pokret, koji je manifestovan kroz bezbroj teorija zavera, gde oni koji sire i veruju u te teorije zavere, odbijaju svaki naucno zasnovani dokaz.
I takvih je uzasno mnogo.
Zapravo, imam utisak da su na ovom forumu takvi ljudi u vecini.
Porazavajuce.
 
Biti istinski obrazovan znaci da:
- imas odredjeni nivo formalnog i neformalnog obrazovanja
- da znas gde ti je mesto.

Ovo prvo mnogi postignu bez problema.
Ovo drugo je vec jako retka vestina.
Mi sada imamo jedan globalni "Science Denial" pokret, koji je manifestovan kroz bezbroj teorija zavera, gde oni koji sire i veruju u te teorije zavere, odbijaju svaki naucno zasnovani dokaz.
I takvih je uzasno mnogo.
Zapravo, imam utisak da su na ovom forumu takvi ljudi u vecini.
Porazavajuce.
Naučila sam nešto novo, ali moram da te vratim na uvodni post ;)
 
Biti istinski obrazovan znaci da:
- imas odredjeni nivo formalnog i neformalnog obrazovanja
- da znas gde ti je mesto.

Ovo prvo mnogi postignu bez problema.
Ovo drugo je vec jako retka vestina.
Mi sada imamo jedan globalni "Science Denial" pokret, koji je manifestovan kroz bezbroj teorija zavera, gde oni koji sire i veruju u te teorije zavere, odbijaju svaki naucno zasnovani dokaz.
I takvih je uzasno mnogo.
Zapravo, imam utisak da su na ovom forumu takvi ljudi u vecini.
Porazavajuce.

Културолошки ниси образложио уузроке...

Необразовани са разлогом сумњају у квалитет образованих "интелектуалаца" - истинско образовање
 
Ponekad imam utisak da je moderno sumnjati u sve i svašta . Razumem kad se iznesu argumenti i dokazi, ali na osnovu nekih neproverenih ili subjektivnih činjenica zaista podseća na eru teoretičara zavera.

Sumnja je super. Bez sumnje nema napretka.
Ali zna se ko, kako i kada treba da sumnja.
Zamisli sada, meni moja supruga kaze neku tvrdnju iz sveta medicine, i ja sada treba da sumnjam u to (a nisam ni priblizno iz te struke)?
To nije primereno.
Ali da mi kolega, IT inzenjer, kaze neku tvrdnju iz nase struke, koja meni zvuci sumnjivo, naravno da imam pravo da sumnjam, da je cak sumnja pozeljna u tom slucaju, zatim istrazivanje, zatim eksperiment, zatim review eksperimenta, pa tek na kraju da se tvrdnja potvrdi ili opovrgne - jer tako nauka napreduje.
 
Ponekad imam utisak da je moderno sumnjati u sve i svašta . Razumem kad se iznesu argumenti i dokazi, ali na osnovu nekih neproverenih ili subjektivnih činjenica zaista podseća na eru teoretičara zavera.
Са googl-om смо сви тата Мате.
Или нисмо...а мислимо да јесмо.
Данашњи човек сумња у све и свашта,мене то замара,не верујем нити у једну једину заверу(осим оних малих ,локалних).Образовање ту ме помаже.Колико сте пута на неком медију,ТВ,нет ,имали прилике да гледате разговор(тако га најаве),две индивидуе.Један образован други ,на рецимо функцији.И шта се дешава?Разним облицима(нимало наивно) манипулације, закључак емисије буде да овај што је на функ. "учи" памети образованог човека!Много пута сам то доживео и видео...ужас.
 

Back
Top