Šta znači biti istinski obrazovan?

A je l ti praviš razliku između obrazovanih i inteligentnih ?
Većina brka ta dva.
Nema inteligencija (skoro nikakve) veze sa obrazovanjem.
Daću ti primer, recimo kviz "Potera".
Tragač Milorad Milinković je obrazovan, ujedno i inteligentan.
Tragač Žarko nije inteligentan, da li je obrazovan ne znam, ali me čovek zadivljuje svojom sposobnošću da nabuba
toliko nepotrebnih podataka, isto kao i tragač Milica.
Ako Milorad ne zna nešto, on pokušava eliminacijom i logikom da nađe tačan odgovor.
Ako ovo dvoje nešto ne znaju, tu im je kraj...
E, to je ta (ogromna) razlika.
I sad dođe neko ko je preko veze ili čistim bubanjem završio faks, da drobi o obrazovanju i povezuje to sa inteligencijom.
Pa to što je on nabubao (a verovatno nikad shvatio) je zaboravljeno u roku od 2 meseca najviše.
Veliki naučnici i pronalazači nisu mogli nigde da nauče ono što su sami shvatili ili pronašli (Tesla, Ajnštajn).
I kao vrhunski primer (bar za mene) - Da Vinči i Arhimed.
 
Većina brka ta dva.
Nema inteligencija (skoro nikakve) veze sa obrazovanjem.
Daću ti primer, recimo kviz "Potera".
Tragač Milorad Milinković je obrazovan, ujedno i inteligentan.
Tragač Žarko nije inteligentan, da li je obrazovan ne znam, ali me čovek zadivljuje svojom sposobnošću da nabuba
toliko nepotrebnih podataka, isto kao i tragač Milica.
Ako Milorad ne zna nešto, on pokušava eliminacijom i logikom da nađe tačan odgovor.
Ako ovo dvoje nešto ne znaju, tu im je kraj...
E, to je ta (ogromna) razlika.
I sad dođe neko ko je preko veze ili čistim bubanjem završio faks, da drobi o obrazovanju i povezuje to sa inteligencijom.
Pa to što je on nabubao (a verovatno nikad shvatio) je zaboravljeno u roku od 2 meseca najviše.
Veliki naučnici i pronalazači nisu mogli nigde da nauče ono što su sami shvatili ili pronašli (Tesla, Ajnštajn).
I kao vrhunski primer (bar za mene) - Da Vinči i Arhimed.
Ja to govorim ona brka
 
Većina brka ta dva.
Nema inteligencija (skoro nikakve) veze sa obrazovanjem.
Daću ti primer, recimo kviz "Potera".
Tragač Milorad Milinković je obrazovan, ujedno i inteligentan.
Tragač Žarko nije inteligentan, da li je obrazovan ne znam, ali me čovek zadivljuje svojom sposobnošću da nabuba
toliko nepotrebnih podataka, isto kao i tragač Milica.
Ako Milorad ne zna nešto, on pokušava eliminacijom i logikom da nađe tačan odgovor.
Ako ovo dvoje nešto ne znaju, tu im je kraj...
E, to je ta (ogromna) razlika.
I sad dođe neko ko je preko veze ili čistim bubanjem završio faks, da drobi o obrazovanju i povezuje to sa inteligencijom.
Pa to što je on nabubao (a verovatno nikad shvatio) je zaboravljeno u roku od 2 meseca najviše.
Veliki naučnici i pronalazači nisu mogli nigde da nauče ono što su sami shvatili ili pronašli (Tesla, Ajnštajn).
I kao vrhunski primer (bar za mene) - Da Vinči i Arhimed.
Čovek priča o onima koji uz osnovno znanje, osete potrebu da svoje znanje,umeće, nadograde i van okvira. Ne da bubaju ili završe još 6 fakulteta več da usvojeno znaje prošire, obogate i primene .Za tako nešto, morate priznati da mora da postoji inteligencija.
 
Obrazovanje u suštini podrazumeva proces sticanja različitih znanja i stavova u cilju izgradnje celovite kompletne ličnosti. Ovo što Čomski opisuje, taj jedan naučni, eksperimentatorski stav o znanju pre mi liči na metakogniciju, sposobnost čoveka da razmišlja o svom znanju. Po meni je to samo jedan deo obrazovanja, sposobnost preispitivanja sebe i svojih znanja
 
Čovek priča o nima koji uz osnovno znanje, osete potrebu da svoje znanje,umeće, nadograde i van okvira. Ne da bubaju ili završe još 6 fakulteta več da usvojeno znaje prošire, obogate i primene .
Slažem se.
Ali i ja pričam o tome.
Neko ko je inteligentan mora da bude radoznao, da ga interesuje novo, da pokuša da shvati kako nešto funkcioniše itd.
Neko ko je "obrazovan" (šta god se podrazumevalo pod time), ne mora uopšte da bude inteligentan.
Sa mnom u vojsci je bio lik, Južna pruga, samo SŠ, ali stvarno inteligentan, logika mu je radila 200%, znao je da shvati
i ono što nikad nije učio, ali je znao i da provali kad je nešto izmišljeno, nelogično.
Tako da ... kako kažu švabe, obrazovanje i inteligencija su dva para cipela...
 
Slažem se.
Ali i ja pričam o tome.
Neko ko je inteligentan mora da bude radoznao, da ga interesuje novo, da pokuša da shvati kako nešto funkcioniše itd.
Neko ko je "obrazovan" (šta god se podrazumevalo pod time), ne mora uopšte da bude inteligentan.
Sa mnom u vojsci je bio lik, Južna pruga, samo SŠ, ali stvarno inteligentan, logika mu je radila 200%, znao je da shvati
i ono što nikad nije učio, ali je znao i da provali kad je nešto izmišljeno, nelogično.
Tako da ... kako kažu švabe, obrazovanje i inteligencija su dva para cipela...
A u drugom slučaju, sama inteligencija, bez dodatnog rada na sebi nema poente. Ovde se govori o tome šta znači istinski obrazovan a ne prošetao kroz školovanje :D
 
Problem u komunikaciji, pogrešno donosiš zaključke, ukazujem ti na isključivost koju pokazuješ.Prihvati da postoje i različita mišljenja.Niko ne traži od tebe da se složiš sa njima.
ne ti imas problem u komunikaciji 5x sam odvojio talenat koji je iskljucio obrazovanje,da bi ti rekla kako to nije isto,ko je rekao da je isto?ubacujes mi reci u usta
 
A u drugom slučaju, sama inteligencija, bez dodatnog rada na sebi nema poente.
Zavisi kako definišeš svrhu sopstvenog bitisanja.
To pre ima veze sa ambicioznošću.
A tu se pravi greška, evo ti primer:
Jedan japanski kovač koji je znao da iskuje onakav mač, nepojmljiv za evropske kovače, možda je samo
želeo da njegov mač bude najbolji na svetu, tu mu je bio krajnji domet.
Ali da li je zemlja okrugla ili ne - to ga verovatno uopšte nije interesovalo.
Znači, on je svakako bio ambiciozan, a da li je bio inteligentan ili obrazovan, to ne možeš da zaključiš iz iznetog.

Recimo, ja sam za moj kompjuter obična neobrazovana neznalica, ne znam ni 1% onoga što on ima u memoriji.
U svakom slučaju, da ne zalazimo suviše duboko u metafiziku - "obrazovan" je relativan pojam, vrlo rastegljiv.
 
Zavisi kako definišeš svrhu sopstvenog bitisanja.
To pre ima veze sa ambicioznošću.
A tu se pravi greška, evo ti primer:
Jedan japanski kovač koji je znao da iskuje onakav mač, nepojmljiv za evropske kovače, možda je samo
želeo da njegov mač bude najbolji na svetu, tu mu je bio krajnji domet.
Ali da li je zemlja okrugla ili ne - to ga verovatno uopšte nije interesovalo.
Znači, on je svakako bio ambiciozan, a da li je bio inteligentan ili obrazovan, to ne možeš da zaključiš iz iznetog.

Recimo, ja sam za moj kompjuter obična neobrazovana neznalica, ne znam ni 1% onoga što on ima u memoriji.
U svakom slučaju, da ne zalazimo suviše duboko u metafiziku - "obrazovan" je relativan pojam, vrlo rastegljiv.
Naravno da ne možeš biti obrazovan za bezbroj oblasti. Dovoljno je da se pronađeš u jednoj.
 

Back
Top