ПРОТИВНИЦИМА ВЕРОНАУКЕ!

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
Па шта и како да ти одговорим а да те не извређам? Како ти као комуњара можеш да предлажеш предмет: Časovi Međureligijske i međunacionalne tolerancije а не предлажеш Веронауку као предмет, то је више него ступидно. Пре свега Православље НИГДЕ не проповеда нетолеранцију али је бесмислено да помислиш да би било ко требало да подучава децу како је супер то што Ислам проповеда ДА СВЕ НЕВЕРНИКЕ ТРЕБА или ПОКРСТИТИ или УНИШТИТИ исто као и КАТОЛИЧАНСТВО.......

kao prvo nisam *********, vjernik sam, al nisam ko ti da hodam po celom svetu i da arlaučem da sam vernik i otvaram tako stupidne teme

kao drugo vjeronauku nije mjesto u školi nego u crkvi najprije iz praktičnog razloga, a onda i po svim drugim obrascima odgoja djece koja dolaze iz različitih sredina, različitih svetonazora, kultura i religija.

kao treće uvođenje vjeronauka u škole bilo katoličkog, pravoslavnog ili islamskog ostalu djecu automatski (koji pripadaju drugoj vjeri ili su ateisti) dovode u poziciju da se osjećaju manje vrijednom jer nisu kao i svi ostali (dakle ista stvar kao i s komunizmom svi smo isti, e pa NISMO svi isti)

kao četvrto Tolerancija i Seksologija je u vremenu u kojem živimo veoma važna da djeca budu informirana pravovremeno - jao ljudi pa živimo u 21.stoljeću - a još uvijek se dešava da djevojčice budu frapirane kad dobe prvi menzis, a dečkići koji sve ranije stupaju u spolni odnos ne znaju koliko je važna upotreba kondoma i koje su posljedice ako isti ne koriste,...a di su tu druge opasnosti za našu djecu kao alkoholizam, droga, nasilje nad vršnjacima

žao mi je samo djece čiji roditelji razmišljaju tako ograničeno ko ti:roll:
 
kao drugo vjeronauku nije mjesto u školi nego u crkvi najprije iz praktičnog razloga, a onda i po svim drugim obrascima odgoja djece koja dolaze iz različitih sredina, različitih svetonazora, kultura i religija.

žao mi je samo djece čiji roditelji razmišljaju tako ograničeno ko ti:roll:

Zamisli sad tu situaciju! Tri dobra drugara a idu na različite časove!
I onda se dosete sledeće: da se svi obrežu i da subotom idu u pravoslavnu crkvu :mrgreen:
 
Ne znam, po meni veronauka treba da se organizuje pri crkvi, a ne u školi.
Ovo građansko ne znam ni kakvo je, dosta roditelja mi kaže da je bzvz.
A klincima još jedan predmet koji moraju da uče + nisam sigurna koliko je pametno praviti takve podele među decom (ta dva predmeta su u startu postavljena kao suprotstavljena).
Za mene je vera privatna stvar, a ne značka koju treba na rever da okačiš u osnovnoj školi.
 

Ti bi radije da se u skolama kao izborni predmet uvede Ateizam, a?
Vidis, Jomini, i ostali protivnici Veronauke kao IZBORNOG predmeta (jednog od dva)Veronauka moze da pomogne jacanju s nacije (bilo koje nacije u kojoj se izucava vera) Veronauka moze kulturno i duhovno da uzdigne coveka, zato se i uvodi u skole.
Tesko je to da se poveze sa obicnom naukom u kojoj se traze konkretne premise...i da ne sirim, ali, namece se pitanje -koliko DRZAVA ima pravo da se mesa u vaspitanje, odnosno licni izbor ucenika?!
Jedina dobra stvar je, sto i ne moze, jer se 8O odsto dece odlucjuje za Veronauku.
 
Ti bi radije da se u skolama kao izborni predmet uvede Ateizam, a?
Vidis, Jomini, i ostali protivnici Veronauke kao IZBORNOG predmeta (jednog od dva)Veronauka moze da pomogne jacanju s nacije (bilo koje nacije u kojoj se izucava vera) Veronauka moze kulturno i duhovno da uzdigne coveka, zato se i uvodi u skole.
Tesko je to da se poveze sa obicnom naukom u kojoj se traze konkretne premise...i da ne sirim, ali, namece se pitanje -koliko DRZAVA ima pravo da se mesa u vaspitanje, odnosno licni izbor ucenika?!
Jedina dobra stvar je, sto i ne moze, jer se 8O odsto dece odlucjuje za Veronauku.

Besmisleno je tvrditi da je kultura ako se slepo držimo apstraktnog.

Kulturnije nije moglo, ne znam šta mi bi!
 
Ti bi radije da se u skolama kao izborni predmet uvede Ateizam, a?
Vidis, Jomini, i ostali protivnici Veronauke kao IZBORNOG predmeta (jednog od dva)Veronauka moze da pomogne jacanju s nacije (bilo koje nacije u kojoj se izucava vera) Veronauka moze kulturno i duhovno da uzdigne coveka, zato se i uvodi u skole.
Tesko je to da se poveze sa obicnom naukom u kojoj se traze konkretne premise...i da ne sirim, ali, namece se pitanje -koliko DRZAVA ima pravo da se mesa u vaspitanje, odnosno licni izbor ucenika?!
Jedina dobra stvar je, sto i ne moze, jer se 8O odsto dece odlucjuje za Veronauku.
Ne treba ateizam, već cirkus u školovanju treba izbegavati.
To kulturno uzdizanje je samo prividno. Znači manipulacija.
Država ne treba da se meša, ali meša se čim uslovljava ovo ili ono. A lični izbor... Deca od 7 godina nemaju prava na izbor, bar ne u bukvalnom smislu. Nemaju dovoljno svesti da bi pravili izbore tog tipa. Doduše nemaju ni neki matoriji, pa šopaju naokolo i vade ke na kvantitet i neka stara, prosta vremena.
 
Bravo medo... Lepo, korektno i pametno kao i uvek. ;)

sadness.JPG

NE DIRAJ MOG MEDU! :evil:

 
Ne treba ateizam, već cirkus u školovanju treba izbegavati.
To kulturno uzdizanje je samo prividno. Znači manipulacija.
Država ne treba da se meša, ali meša se čim uslovljava ovo ili ono. A lični izbor... Deca od 7 godina nemaju prava na izbor, bar ne u bukvalnom smislu. Nemaju dovoljno svesti da bi pravili izbore tog tipa. Doduše nemaju ni neki matoriji, pa šopaju naokolo i vade ke na kvantitet i neka stara, prosta vremena.

Sta cu, sta god bih odgovorila, ti ne bi rekao "Bravo, Biljo"- sta cu kad nisam Medo:roll:
 
Besmisleno je tvrditi da je dotični neradnik ali i da se zalagao za radničku klasu.
Sam je bio kapitalista i nije primenjivao svoje knjige na svoje radnike.

Шта је било хејтеру... Незнаш како да ми одговориш на оној другој теми... Нервирају ме твоји постови из дана у дан... Бил хејтерски...
 
JOs nesto, da se ja nesto pitam, ja bih u svaku skolu kao obavezan predmet uvela ETIKU, a ne nekakvo gradjansko vaspitanje.

Besmisleno je opterećivati maloletnu decu sa nečim što niko nije uspeo da demistifikuje.
Niti se crkva ponaša etički kada širi svoj uticaj niti se ateisti ponašaju etički kad se bore protiv prirode.

Ako je etika skup pravila ponašanja vodite računa da 100 sela ima 100 običaja (etika).
 
Zamisli sad tu situaciju! Tri dobra drugara a idu na različite časove!
I onda se dosete sledeće: da se svi obrežu i da subotom idu u pravoslavnu crkvu :mrgreen:
ha,ha,ha
problem je u tome sto ovi nasi novi vernici,koji su postali preko noci posto je to sad moderno,prave zbrku u narodu i obican covek misli da mora dete da posalje na veronauku da ne bi slucajno imalo problema u daljem skolovanju,u stilu kakav je to Srbin a ne ide na veronauku.....nazalost obicnog coveka ubedis u sta hoces za tren oka
 
JOs nesto, da se ja nesto pitam, ja bih u svaku skolu kao obavezan predmet uvela ETIKU, a ne nekakvo gradjansko vaspitanje.

kod nas je davno uvedena (još dok sam ja išao u srednju ratnih 90ih) ETIKA I KULTURA al nije dala neke rezultate kao zamjena za VJERONAUK

dakle moglo se birati

pa su onda uveli još treći izborni predmet POLITIKA i GOSPODARSTVO ( e tu sam rasturao:mrgreen:)

sada u školstvu uvode kao predmet o SEKSOLOGIJI i mislim da je to dobro (šakljiva je to tema za pubertetlije) a usto i nauče mnogo toga važnog prvenstveno za osobno zdravlje

samo da uvedu još predmet o TOLERANCIJI i ja kao socijaldemokrat sretan:D
 
Ne znam, po meni veronauka treba da se organizuje pri crkvi, a ne u školi.

Па није баш практично да се организује по црквама и џамијама, на пример ако родитељи не иду у храмове и нису неки привржени верници, а опет желе да им дете у школи научи неке основе сопствене вере и традиције. А и имају право на то, јер плаћају порезе којима се финансира просвета и школство које им дете похађа.

A klincima još jedan predmet koji moraju da uče + nisam sigurna koliko je pametno praviti takve podele među decom (ta dva predmeta su u startu postavljena kao suprotstavljena).

На основу онога што ја знам, нема никаквих подела. Више је подела било у мојој генерацији, на "Енглезе" и "Русе". А та два предмета не морају да уче, јер им оцена не улази у просек.
 
Po mome skromnom ubeđenju u školi bi trebalo predavati "Poznavanje vere" kao "poznavanje prirode" ili opštetehničko obrazovanje.
Tako bi ovaj predmet imao svoje civilizacijsko opravdanje.
Verska obuka se obavlja samo u crkvi.

Ako škola sebi dopusti da bude korištena za versku propagandu, onda bi mogla biti korištena i za svaku drugu propagandu.
A tu, onda, nema škole.
 
Sta kaze tzv. Gradjanska inicijativa za tzv.Gradjanko vaspitanje:

Sadržaji građanskog vaspitanja koje smo razvijali su koncipirani tako da se učenicima omoguće: sloboda izražavanja mišljenja i stavova, unapređenja veština komunikacije, razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja, argumentovanja i zalaganja za sopstvene stavove, odgovornog odlučivanja i delanja. Realizacija programskih sadržaja se zasniva na korišćenju interaktivnih i istraživačkih metoda rada.

Sacuvaj Boze, ako to nemaju samim pravo postojanja, ja ne znam ko treba da ih tome uce?
Tzv. Gradjanksa inicijativa?
Koji je to drzavni "organ" ili NVO?!
Sledece, dete mora da ima pre svega DOMACE vaspitanje iz kojeg proisticu sva druga. Nesto slicno izvoru, ali, svoja vera je nesto sasvim drugo. I to dete ponese (ili ne ponese od kuce) kroz zivot, a ja zalim svako kome roditelji negiraju veru a time i naciju!
 
Ne odlučuju se deca za veronauku, već njihovi roditelji. A onda podjednako mogu da se odluče da decu pošalju u crkvu na versku edukaciju. Vera je nešto što ide iz porodice. U čemu je svrha veronauke u školi, ako to dete ide na časove jer mora, i van tih časova nikakvu veru ne praktikuje (prosto rečeno: ne ide u crkvu, jer u porodici takva navika ne postoji)?
A ako imaš dete iz verujuće porodice, ono već dobija versko obrazovanje kroz takvu porodicu, praktično, ovo školsko je suvišno.

A prava sloboda izbora bi bila kad bi postojala opcija "nijedno od navedenog".
 
Sta kaze tzv. Gradjanska inicijativa za tzv.Gradjanko vaspitanje:

Sadržaji građanskog vaspitanja koje smo razvijali su koncipirani tako da se učenicima omoguće: sloboda izražavanja mišljenja i stavova, unapređenja veština komunikacije, razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja, argumentovanja i zalaganja za sopstvene stavove, odgovornog odlučivanja i delanja. Realizacija programskih sadržaja se zasniva na korišćenju interaktivnih i istraživačkih metoda rada.

Sacuvaj Boze, ako to nemaju samim pravo postojanja, ja ne znam ko treba da ih tome uce?
Tzv. Gradjanksa inicijativa?
Koji je to drzavni "organ" ili NVO?!
Sledece, dete mora da ima pre svega DOMACE vaspitanje iz kojeg proisticu sva druga. Nesto slicno izvoru, ali, svoja vera je nesto sasvim drugo. I to dete ponese (ili ne ponese od kuce) kroz zivot, a ja zalim svako kome roditelji negiraju veru a time i naciju!

Cenjena Biljo,

budite bezbrižni za decu koja pohadjaju graždansko vospitanije jer nije zabeležen ni jedan jedini slučaj maltretiranja iste od strane predavača. :wink:
 
Besmisleno je opterećivati maloletnu decu sa nečim što niko nije uspeo da demistifikuje.

Па, није баш тако. То је као када би рекао да је бесмислено учити основце математику, јер нису у стању да разумеју интегрални рачун или хиперболичку геометрију.

Не уче клинци на веронауци најбитија животна питања или одговоре на смисао живота, већ како да се прекрсте и како да рецитују Оченаш. Оно како си описао, више личи на филозофију него на веронауку.
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top