У википедијама свашта пише. Не кажем да не требамо потражити помоћ у викиопедији, напротив, странице из википедије имају предност јер су прегледније и добре са основно упознавање са материјом, но ипак није лоше с времена на вријеме извршити "провјеру" навода.
Како год, овдје је управо смисао да се истрајава са оспоравањем аутентуичности натписа на плочи сходно тврдње (а то управио пише у хрватској википедији каоп и урадку Миленка Пекића (овдје) коју је пласирао Лука Јелић

да је код православаца кориштено другачије датовање. И то једноставно не одговара истини, у том времену кориштено је и датовање према византијском календару (још неко вријеме) и према Христовом рођењу.

Е сад, што се тиче арапских бројева, арапски бројеви до XV вијека и након XVI вијека нису исти, посебно број четири
Pogledajte prilog 1386337
Ако имамо неко спис из позног средњег вијека, и ако је четворка писана како то бјеше до XV вијека, тешко да је фалсификовано касније у рецимо XVIII-XIX вијеку јер тај који би урадио фалсификат тешко да је знао арапске бројеве који су се користили у XV вијеку, и обрнуто ако имамо у рукопису датираном у XV вијеку стил писања бројека какав је коришћен касније, онда је то уписано/дописано/уклесано у каснијем времену.

Ипак по овом питању ајутор теме је већ пренио осврт како је прихваћено у српској историографији у уводном посту

Не бих ништа додао

Probaću kasnije, kad budem pregledao fotografije iz zadnjeg puta kad sam bio u Krki da okačim neku na kojoj se vidi taj natpis; ne uspevam da je pronađem na internetu.

Ono što mogu da kažem po sećanju jeste da bi trebalo da su godine urezane poprilično modernistički; kao da je od juče, da se tako izrazim.

Vrlo je opasno insistirati na takvim stvarima zato što od, primera radi, insistiranja na autentičnosti natpisa iz navodno 1402. godine, imaju koristi isključivo srbofobno orijentisani Hrvati i niko više. Tako da i svako ko to čini, servira im se, da kažemo, na tacni; to je čisto naoružavanje sopstvenog neprijatelja.
 
Poslednja izmena:
Па можемо ли да видимо нешто од тога?Где је сада тај натпис?

Taj natpis je otkrio i prvi zabeležio arhimandrit Danilo Bukorović 1930. godine. Pominje ga i arhimandrit Nikodim Opačić 1951. godine. Opačić ima drugačije tumačenje uklesanog teksta od Bukorovića, ali obojica imaju identično čitanje godine koju navode (ako nije Opačić samo koristio Bukorovićev ispis urezanog teksta tj. pod uslovom da ga je i on svojim očima video) da su videli u natpisu (1422).

Sem njih dvojice, niko ga nije više spomenuo, niti video. Danas takvog natpisa nema i nije primećen ili zabeležen posle Opačića '51. godine.
 
Poslednja izmena:
@Kole11 ti si, koliko je meni poznato, na primerima nekih izvora spreman da pokažeš maksimalni nivo sumnje. Da tragaš da li je nešto falsifikovano, umetnuto...da potražiš sve dokaze da vidiš šta je istina. Često lupaš i smajlije, pitaš ko je lud da veruje u godine i rečenice koje se nalaze u zapisima i natpisima, itd.

Da li možeš da kažeš do kakvih rezultata ti dolaziš kada istražiš ispise kamenih natpisa u manastiru Krka koji pominju 1402. i 1422. godinu? Šta je tvoj konačni sud o njima?

P. S. Nadam se da nećeš samo lupiti jedno ha-ha ispod ove objave i odlučiti da se po ko zna koji put praviš lud, odnosno da ćeš pokušati da odbraniš nešto što se može opisati isključivo kao čisto licemerje astronomskih razmera. :ceka:
 
@Kole11 ti si, koliko je meni poznato, na primerima nekih izvora spreman da pokažeš maksimalni nivo sumnje. Da tragaš da li je nešto falsifikovano, umetnuto...da potražiš sve dokaze da vidiš šta je istina. Često lupaš i smajlije, pitaš ko je lud da veruje u godine i rečenice koje se nalaze u zapisima i natpisima, itd.

Da li možeš da kažeš do kakvih rezultata ti dolaziš kada istražiš ispise kamenih natpisa u manastiru Krka koji pominju 1402. i 1422. godinu? Šta je tvoj konačni sud o njima?

P. S. Nadam se da nećeš samo lupiti jedno ha-ha ispod ove objave i odlučiti da se po ko zna koji put praviš lud, odnosno da ćeš pokušati da odbraniš nešto što se može opisati isključivo kao čisto licemerje astronomskih razmera. :ceka:
Ne mozes mene da zajebavas.

Ti si duzan prvo da odgovoris na ono sto sam ja tebe pitao, optuziti bratstvo manastira za falsifikovanje dva natpisa, falsifikovanja koja su navodno izvrsena u 19. I pocetkom 20.veka je krupna stvar.
Ti si mnoge cestite ljude optuzivao za falsifikovanje ali ovo je prvi put da to cinis sa monasima manstira.

Moras mnogo jake dokaze da prilozis toj tvrdnji a ne ja da dokazujem kako monasi nisu bili falsifikatori.
 
Ne mozes mene da zajebavas.

Ti si duzan prvo da odgovoris na ono sto sam ja tebe pitao, optuziti bratstvo manastira za falsifikovanje dva natpisa, falsifikovanja koja su navodno izvrsena u 19. I pocetkom 20.veka je krupna stvar.
Ti si mnoge cestite ljude optuzivao za falsifikovanje ali ovo je prvi put da to cinis sa monasima manstira.

Moras mnogo jake dokaze da prilozis toj tvrdnji a ne ja da dokazujem kako monasi nisu bili falsifikatori.

Aha, znači, ipak put duplih aršina je jedini tvoj pristup. O, da li je iko iznenađen. :mrgreen:

Ko je to koga optužio da je falsifikovao natpis iz 1422. godine?
 
Poslednja izmena:
Moras mnogo jake dokaze da prilozis toj tvrdnji a ne ja da dokazujem kako monasi nisu bili falsifikatori.

Ovde praviš nekakvu sumanutu logičku pogrešku. Ne moram ja apsolutno ništa da priložim. Ti si taj koji dolazi ovde sad odjednom na istorijski forum sa tvrdnjom da, navodno, ploča na kojoj se pominje 1402. godina ipak nije falsifikat. A ne ja.

Teret dokazivanja je, dakle, u celosti na tvojoj strani. Ako smatraš drugačije od onog što tvrdi naučna zajednica, izvoli, priloži svoje argumente i dokaži autentičnost spornog natpisa u kamenu. :rtfm:
 
Poslednja izmena:
Ti si mnoge cestite ljude optuzivao za falsifikovanje ali ovo je prvi put da to cinis sa monasima manstira.

E, ali pazi ovo; koja budalaština. :rotf:

Kaže čovek prvi put se govori o monasima falsifikatorima.

Znači, praktično svi (ono, skoro 100%) falsifikati srednjovekovnih tekstova su došli listom iz redova Crkve, svi odreda. A ovaj se sad, odjednom, nešto iščuđava tim saznanjem. Ahahhahahah :hahaha:
 
Постоји ли могућност да 1402. година година оснивања манастира без обзира да ли је од почетка био католички или православни?
Ne. Na ploci stoji da je te godine manastir obnovljen.
 
E, ali pazi ovo; koja budalaština. :rotf:

Kaže čovek prvi put se govori o monasima falsifikatorima.

Znači, praktično svi (ono, skoro 100%) falsifikati srednjovekovnih tekstova su došli listom iz redova Crkve, svi odreda. A ovaj se sad, odjednom, nešto iščuđava tim saznanjem. Ahahhahahah :hahaha:
Koliko vidim, u ovom slucaju otkrivanja falsifikata imas da ponudis dokaz da su srpski monasi preklesavali broj 4 u broj 7 u kamenu. Motiv im je bio rad za hrvatsku sluzbu a protiv srpskih interesa u Dalmaciji.

Ucen si vrlo, vidi se bas 👏
 
Nema ga nesto Slaven, spamograf od jutros radi ali ne izbacuje iole prihvatljiv spam. Dodaj jos memorije, ne skrtari Slavene, vidis u kakvim si problemima.

Inace naleteo sam na zanimljiv podatak da su Subici, navodni Hrvati medju kojima je zivela sestra cara Dusana Jelena, ktitorka manastira Krka, slavili krsnu slavu.

Da li neko zna nesto vise o obicaju slavljenja krsne slave kod srednjevekovnih Hrvata?
 
Koliko vidim, u ovom slucaju otkrivanja falsifikata imas da ponudis dokaz da su srpski monasi preklesavali broj 4 u broj 7 u kamenu. Motiv im je bio rad za hrvatsku sluzbu a protiv srpskih interesa u Dalmaciji.

Ucen si vrlo, vidi se bas 👏

Pa je li imaš ikakve argumente ili opet bukvalno 0?

I takođe si opet izbegao da odgovoriš vezano za onaj natpis iz 1422. godine?
 
Znam da volis nauku. Zato da pogledamo malo kako su srednjevekovni Hrvati slavili krsnu slavu.

Ivan Muzic citira povelju Pavla Subica

Neprijeporan spomen krsne slave ili krsnog imena u srednjovjekovnih Hrvata imamo zabilježen u povelji Pavla Šubića, bana Hrvatske i Dalmacije i gospodara Bosne, koja je izdana 7. travnja 1299. u Skradinu. 156 Krstno ime slavio je gost Radin na dan sv. Jurja. Istog dana slavio je i župan Bijeljak Sanković. Sv. Mihovila slavio je njegov brat Radić. Banica Elizabeta majka bana Stj. Kotromanića, slavila je sv. Katarinu mučenicu (25. studenog). Čini se, da je i ban Pavao Šubić slavio krstno ime na sv. Ivana Krstitelja

Dakle Slavene ako su Subici vec imali krsnu slavu, da li shvatas da je normalno da su bili ktitori pravoslavnih manastira?
 
Znam da volis nauku. Zato da pogledamo malo kako su srednjevekovni Hrvati slavili krsnu slavu.

Ivan Muzic citira povelju Pavla Subica

Neprijeporan spomen krsne slave ili krsnog imena u srednjovjekovnih Hrvata imamo zabilježen u povelji Pavla Šubića, bana Hrvatske i Dalmacije i gospodara Bosne, koja je izdana 7. travnja 1299. u Skradinu. 156 Krstno ime slavio je gost Radin na dan sv. Jurja. Istog dana slavio je i župan Bijeljak Sanković. Sv. Mihovila slavio je njegov brat Radić. Banica Elizabeta majka bana Stj. Kotromanića, slavila je sv. Katarinu mučenicu (25. studenog). Čini se, da je i ban Pavao Šubić slavio krstno ime na sv. Ivana Krstitelja

Dakle Slavene ako su Subici vec imali krsnu slavu, da li shvatas da je normalno da su bili ktitori pravoslavnih manastira?

Kakve ovo veze ima sa 1402. ili 1422. godinom? Znaš li ti uopšte kad je hrvatski ban Pavao Šubić živeo? :roll:

Spinovanje, opet?
 
Subici slave slavu.
Subici podizu manastir Krku.
Ti kazes da to nije istina I kao dokaz navodis da su monasi falsifikatori I da su preklesavali kamenje.
I onda ja spamujem 😂

Lekizane bas ne zanima da li se slazes sa Slavenom I ovog puta 😀
Nemoj da budes devojcica I da cutis......

Pretpostavljam da ti zapravo imaš problem sa naočarima, pa otud toliki silni nesporazumi kad pogrešno pročitaš stvari (do sada sam uglavnom krivio ADHD, što možda nije bilo dovoljno adekvatno)? :roll:

Niko te nije optužio za spamovanje. Niti je iko išta na temi napisao o tome jesu li Šubiči podigli manastir Krku. Nit' bi, ukoliko to jeste šubićka (!) zadužbina, to ikakvog uticaja imalo na raspravu o dva natpisa na kamenim pločama. A niti je iko uopšte i insinuirao da je neki natpis bio preklesan. Bukvalno ne prestaješ sa izmišljotinama koje uguravaš u tuđa usta.
 
Poslednja izmena:
Pretpostavljam da ti zapravo imaš problem sa naočarima, pa otud toliki silni nesporazumi kad pogrešno pročitaš stvari (do sada sam uglavnom krivio ADHD, što možda nije bilo dovoljno adekvatno)? :roll:
Vrlo je opasno insistirati na takvim stvarima zato što od, primera radi, insistiranja na autentičnosti natpisa iz navodno 1402. godine, imaju koristi isključivo srbofobno orijentisani Hrvati i niko više.
Nema cenu 👏
Ali moroni lupaju palceve 😂
 
Nema cenu 👏
Ali moroni lupaju palceve 😂

Tvoj gotovo jedini doprinos istorijskom potforumu se može svesti na isključivo ovo: svi oko tebe su „moroni“ ili „idioti“, tirada vokativa tipa „oj, nauko! oj, metodologijo“ i cela hrpa smajlija bez ikakvog propratnog komentara ili pojašnjenja.

Neko bi pomislio da je u Lazu zalutao.
 
Da li se ikad u životu vodiš željom za otkrivanjem istine ili nikad, kao ovde?
Da li si znao da su srednjevekovni Hrvati slavili krsnu slavu?
Znam da su pisali srpskim pismom, govorili srpskim jezikom, nosili srpska licna imena, kraljevi nosili srpsku krunu, ali da su slavilli slavu nisam znao, do danas.
 
Poslednja izmena:

Back
Top