Danik
Autor Lošeg Života
- Poruka
- 16.014
I?
Da li je 1 ili 16?

Da li je 1 ili 16?

Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.

I?
Da li je 1 ili 16?
![]()

Клип у ком је све кратко и јасно објашњено смо већ видјели на теми. Но, због гомиле тутумрака којима лакше улази у „излаз” него у главу човјек је снимио још један клип:
Овај банални „проблем” који уопће није проблем покреће запрепашћујућа питања, као нпр:
Нашта то личи школство широм свијета кад је ово успјело постати толико „спорно”?
Одакле толико оних који тврдоглаво бране очигледно бесмислена „правила” која то нису?
Како се постаје особа која елементарне ствари не разумије, а има потребу да с висине „објашњава” унаоколо оно што очигледно не разумије?
Итд...
Zapitaj sam sebe...Како се постаје особа која елементарне ствари не разумије, а има потребу да с висине „објашњава” унаоколо оно што очигледно не разумије?

Из овога произилази да је све ствар споразума. Према данашњим правилима, тачан резултат је 16, а према правилима, која су важила пре више од 100 година, тачан резултат би био 1. Дакле, договором је утврђено шта је тачно и исправно.
Nije vam Gugl izbacio ovaj video?
Ako sam dobro razumeo, 1917, godine je napisan akademski rad na tu temu
----------------------------------------------------------------------------
I još samo da pitam ovaj uvaženi matematički skup: - Zašto to nije jednačina, iako ima znak jednakosti ?
Bitno je da li je nepoznata, sa leve ili sa desne strane znaka jednakosti ?
-
![]()
Шта је "оператор дељења"? Ја знам да постоје дељеник и делилац.Lepota matematike leži u univerzalnoj jasnoći i jednoznačnosti, a potrebu za tim ističu baš ovakve rasprave. Čim to navodno pravilo da "broj ispred zagrade ima prednost nad operatorom deljenja koji mu prethodi" neko prihvata a neko ne prihvata, znači da to pravilo ne valja i da ga ne treba podrazumevati, već ignorisati i eksplicitno staviti zagrade tamo gde treba da stoje.
Stoga je univerzalni odgovor 16, jer ne podrazumeva notifikaciju koja nije univerzalno prihvaćena. Ne podrazumeva sivu zonu "džakstapozicije", šta god to bilo.
Ko želi da odgovor bude nesumnjivo 1, treba da napiše lepo izraz da ga svi razumeju, a ne da se oslanja na pravilo koje Pera prihvata a Mika ne prihvata.
ISO 80000, SI rules и DIN су прописи, а прописи настају међуљудским договором или једностраним наметањем. Шта то значи? Као што смо видели у једном од претходних постова, пре 100 година је био један резултат, а данас је други, све због промене прописа и договора.Ne treba izmišljati toplu vodu... lako je pronaći na netu da u vezi ovoga postoje standardi.
ISO 80000, pa SI rules, pa nemački DIN 1338. Sva tri su jednoglasna u tome da izraz oblika A/B*C nije pravilan bez zagrada jer se može tumačiti dvojako.
ISO:
Pogledajte prilog 1364071
SI:
Pogledajte prilog 1364073
DIN:
Pogledajte prilog 1364062
U skladu s tim, rasprava je potpuno besmislena jer izraz nije validan, kosi se sa svim preporukama.
To je znak između deljenika i delioca.Шта је "оператор дељења"? Ја знам да постоје дељеник и делилац.
Lepota matematike leži u univerzalnoj jasnoći i jednoznačnosti, a potrebu za tim ističu baš ovakve rasprave. Čim to navodno pravilo da "broj ispred zagrade ima prednost nad operatorom deljenja koji mu prethodi" neko prihvata a neko ne prihvata, znači da to pravilo ne valja i da ga ne treba podrazumevati, već ignorisati i eksplicitno staviti zagrade tamo gde treba da stoje.
Stoga je univerzalni odgovor 16, jer ne podrazumeva notifikaciju koja nije univerzalno prihvaćena. Ne podrazumeva sivu zonu "džakstapozicije", šta god to bilo.
Ko želi da odgovor bude nesumnjivo 1, treba da napiše lepo izraz da ga svi razumeju, a ne da se oslanja na pravilo koje Pera prihvata a Mika ne prihvata.
Шта је "оператор дељења"? Ја знам да постоје дељеник и делилац.
Свима који су заборавили или прескочили градиво 5. разреда основне школе препоручујем да видео погледају с лијева на десно тј. од почетка ка крају:
Свима који су заборавили или прескочили градиво 5. разреда основне школе препоручујем да видео погледају с лијева на десно тј. од почетка ка крају:
Kolega, vi ste prosvetar ?Не, ја сам вулканизер, али нисам бјежао са часова у основној школи.Kolega, vi ste prosvetar ?
Sve je to izuzetno lepo objašnjeno, ali...Свима који су заборавили или прескочили градиво 5. разреда основне школе препоручујем да видео погледају с лијева на десно тј. од почетка ка крају:
Први пут чујем да се то тако зове.To je znak između deljenika i delioca.
Pa ovo nije jednacina, nego izracunavanje.Reši jednačinu
Po čemu nije ?Pa ovo nije jednacina, nego izracunavanje.
Нетачно.
Аритметика има један скуп правила ...


nema desnu stranuPo čemu nije ?
Proguglaj malo...nema desnu stranu
da se napisalo:
1 + X = 2
to bi bila jednacina