Reši jednačinu

Hot Shots Idiot GIF
 
Клип у ком је све кратко и јасно објашњено смо већ видјели на теми. Но, због гомиле тутумрака којима лакше улази у „излаз” него у главу човјек је снимио још један клип:

Овај банални „проблем” који уопће није проблем покреће запрепашћујућа питања, као нпр:
Нашта то личи школство широм свијета кад је ово успјело постати толико „спорно”?
Одакле толико оних који тврдоглаво бране очигледно бесмислена „правила” која то нису?
Како се постаје особа која елементарне ствари не разумије, а има потребу да с висине „објашњава” унаоколо оно што очигледно не разумије?
Итд...
 
Клип у ком је све кратко и јасно објашњено смо већ видјели на теми. Но, због гомиле тутумрака којима лакше улази у „излаз” него у главу човјек је снимио још један клип:

Овај банални „проблем” који уопће није проблем покреће запрепашћујућа питања, као нпр:
Нашта то личи школство широм свијета кад је ово успјело постати толико „спорно”?
Одакле толико оних који тврдоглаво бране очигледно бесмислена „правила” која то нису?
Како се постаје особа која елементарне ствари не разумије, а има потребу да с висине „објашњава” унаоколо оно што очигледно не разумије?
Итд...

Ovaj lik nema pojma cim tvrdi da ne postoji pravilo sa leva u desno.

A pravilo upravo glasi da kada su operatori istog prioriteta, ukoliko nema zagrada, izraz se resava sa leva u desno. Osnovna škola.
 
8:2(2+2)
8 podeljeno 2 puta ono sto je u zagradi.
Dakle, 8 podeljeno 8.
Rezultat je 1.


Da je napisano 8:2x(2+2),
racunalo bi se
8:2x2 = 16

Rezultat postavljenog zadatka je 1.

Za koriscenje foruma potrebna su tri posta.
Dobio sam pristup nakon drugog, ovaj post napisao sam da ne budem duzan.
Hvala.
Mislim da cetvrtog nece biti, nalog mi treba da na par tema koje me interesuju ne moram citati spamere.
 


Nije vam Gugl izbacio ovaj video?



Ako sam dobro razumeo, 1917, godine je napisan akademski rad na tu temu :D

----------------------------------------------------------------------------
I još samo da pitam ovaj uvaženi matematički skup: - Zašto to nije jednačina, iako ima znak jednakosti ?
Bitno je da li je nepoznata, sa leve ili sa desne strane znaka jednakosti ?

-​

:ceka:
Из овога произилази да је све ствар споразума. Према данашњим правилима, тачан резултат је 16, а према правилима, која су важила пре више од 100 година, тачан резултат би био 1. Дакле, договором је утврђено шта је тачно и исправно.
 
Lepota matematike leži u univerzalnoj jasnoći i jednoznačnosti, a potrebu za tim ističu baš ovakve rasprave. Čim to navodno pravilo da "broj ispred zagrade ima prednost nad operatorom deljenja koji mu prethodi" neko prihvata a neko ne prihvata, znači da to pravilo ne valja i da ga ne treba podrazumevati, već ignorisati i eksplicitno staviti zagrade tamo gde treba da stoje.

Stoga je univerzalni odgovor 16, jer ne podrazumeva notifikaciju koja nije univerzalno prihvaćena. Ne podrazumeva sivu zonu "džakstapozicije", šta god to bilo.

Ko želi da odgovor bude nesumnjivo 1, treba da napiše lepo izraz da ga svi razumeju, a ne da se oslanja na pravilo koje Pera prihvata a Mika ne prihvata.
Шта је "оператор дељења"? Ја знам да постоје дељеник и делилац.
 
Ne treba izmišljati toplu vodu... lako je pronaći na netu da u vezi ovoga postoje standardi.

ISO 80000, pa SI rules, pa nemački DIN 1338. Sva tri su jednoglasna u tome da izraz oblika A/B*C nije pravilan bez zagrada jer se može tumačiti dvojako.

ISO:
Pogledajte prilog 1364071
SI:
Pogledajte prilog 1364073
DIN:
Pogledajte prilog 1364062

U skladu s tim, rasprava je potpuno besmislena jer izraz nije validan, kosi se sa svim preporukama.
ISO 80000, SI rules и DIN су прописи, а прописи настају међуљудским договором или једностраним наметањем. Шта то значи? Као што смо видели у једном од претходних постова, пре 100 година је био један резултат, а данас је други, све због промене прописа и договора.
 
Lepota matematike leži u univerzalnoj jasnoći i jednoznačnosti, a potrebu za tim ističu baš ovakve rasprave. Čim to navodno pravilo da "broj ispred zagrade ima prednost nad operatorom deljenja koji mu prethodi" neko prihvata a neko ne prihvata, znači da to pravilo ne valja i da ga ne treba podrazumevati, već ignorisati i eksplicitno staviti zagrade tamo gde treba da stoje.

Stoga je univerzalni odgovor 16, jer ne podrazumeva notifikaciju koja nije univerzalno prihvaćena. Ne podrazumeva sivu zonu "džakstapozicije", šta god to bilo.

Ko želi da odgovor bude nesumnjivo 1, treba da napiše lepo izraz da ga svi razumeju, a ne da se oslanja na pravilo koje Pera prihvata a Mika ne prihvata.
pRIORITET31.png


Шта је "оператор дељења"? Ја знам да постоје дељеник и делилац.
OPERATORI_31.png
 
Свима који су заборавили или прескочили градиво 5. разреда основне школе препоручујем да видео погледају с лијева на десно тј. од почетка ка крају:
Sve je to izuzetno lepo objašnjeno, ali...
Taj primer važi jedino ako izraz sadrži samo operacije množenja ili sabiranja.
Ne važe komutativna i asocijativna pravila kod deljenja i oduzimanja, o izrazima gde ima različitih
računskih operacija da i ne pričamo.
 
Нетачно.

Аритметика има један скуп правила ...

Tacno, medjutim postoji i 'trgovacka aritmetika' ili kako je ja zovem - pizza aritmetika :)

Ona otprilike kaze da, kontra artitmetickom verovanju, nije uvek 1 + 1 = 2, tacnije, najcesce nije :)

Evo primera iz realnog/svakodnevnog zivota:

1 parce pice = 150 din
2 parceta pice = 250 din
sok = 100 din
1 parce pice i sok = 250 din
2 parceta pice i sok = 300 din

mnozenje i deljenje je takodje podlozno interesatnim pravilima....

Ako se uzme kvadratna pica (nije uobicajena na ovim prostorima) i 3 puta isece horizontalno a 4 puta vertikalno (20 parcica) onda je ona skuplja nego kad se ista pica isece 4 puta horiznotalno i 4 puta vertikalno (25 parcica).

toliko o tome koliko je aritmetika umocena u realni zivot podlozna originalnim aritmetickim pravilima. :hahaha:
 

Back
Top