Razvoj deteta

milaz321

Obećava
Poruka
64
Molim za pomoc! Da li neko moze da mi da savete kako moze da se poboljsa detetov intelektualni razvoj. Imam jedno dete od 6god., koji ima disharmonican razvoj, pored toga je i jako nemiran. Sve je to povezano. Psihologica nam rekla da nije nista strasno , jer ima puno dece koji se skoluju ,a da roditelji ne znaju ili nece da prihvataju da imaju neki problem u razvoju. Ja za moje dete cinim sve, sto je u mojoj mogucnosti, ali nisam strucna za to. Psiholog kaze da ne treba posebne vezbe, ali mozda zbog nezrelosti mogu da odlozim skolu. No, to jos nije sigurno...Mozda ce do tada i malo sazreti. Za pocetak kupila sam knjige i to koristimo, a naravno necu da ga preforsiram. Ako neko ima dobar savet mozda iz iskustva, mozda i neko radi sa decom, molim pomagajte! Veeeliko hvala unapred!!!:worth:
 
da probaš sa npr. slagalicama prvo sa malo, posle sa više delova jer poboljšava koncentraciju?
ne nametati to detetu kao obavezu naravno, sve što je nametnuto nije zabavno.
napiši nešto više o tome šta ti je psiholog rekao u vezi svega toga.
 
da li bi mogla da objasnis sta znaci disharmonocan razvoj?

Disharmoničan razvoj označava da postoji zaostajanje ili neuobičajenost u razvoju pojedinih oblasti koje čine ličnost deteta (psihomotorika, govor, osećanja, inteligencija) dok su ostale funkcije normalne ili približne za uzrast. Ovde spadaju teškoće vezane za razvoj govora (razvojne dislalije i disfazije), psihomotorike (psihomotorno nestabilno dete, razvojne dispraksije i disgrafije), zatim smetnje u saznajnoj oblasti (razvojne disgnozije, diskalkulije, disleksije, disortografije), i u osećajnoj oblasti (intelektualna inhibicija, elektivni mutizam). Globalan nesklad koji zahvata sve oblasti ličnosti deteta naziva se opštom razvojnom disharmonijom, koja, prema Desetoj međunarodnoj klasifikaciji bolesti (MKB-10) spada u takozvane pervazivne poremećaje razvoja, među koje se ubraja i autizam i autizmu slični poremećaji.

Postoji i neki hrvatski forum koji se bavi isključivo problemom disharmoničnog razvoja. http://dira.forums-free.com/forum.html

Koliko primećujem Hrvati se ozbiljnije bave tim problemom i koliko čitam imaju i razultate. Što se Srbije tiče ja spadam međ one primitivce koji i dalje veruju da je manje opasno lečiti se sam nego ići kod lekara.

NA Zdravlju takođe postoji tema koja se bavi ovim problemom.

Ovaj blog isto nije loš.

U svakom slučaju treba pitati onog ko je dao dijagnozu šta dalje i svakako mu tražiti uput za neku specijalizovanu instituciju.

Mislim da nije loša ideja obratiti se nekom na Defektološkom fakultetu, možda oni imaju neki dobar predlog ili savet.
 
uh pomislila sam da imam slican problem sa detetom, medjutim vidim da nije to to. moje dete ne voli da uci, brzo izgubi zivce kada mu nesto ne ide od ruke, onda se obraca za pomoc, medjutim jako voli slagalice i kocke i sa tim zaista moze dugo da se igra. moj problem je sto je nekako nezainteresovan da slusa, npr kada u vrticu nesto rade on ne slusa, vec ili gleda kroz prozor, ili cacka nesto, miran je ne pravi haos ali nadje sebi neku zanimaciju i jednostavno ne slusa sta vaspitacica govori. imali smo npr problem sto se tice boja i brojeva. ucim ga npr zutu boju, on ne zna, na kraju mu kazem to je zuta, pa mu pokazem zelenu i pitam a koja je ovo a on mi kaze zuta. :rtfm: medjutim kad god sam se vaspitacama obratila one su mi govorile da je to sve u redu, i da je on jednostavno takvo dete i da ne odstupa od ostale dece u grupi. mene je iskreno to malo zabrinulo...
 
Hvala svima na odgovoru! Psiholog je rekao da ima poteskoce u oblasti vizuo-perceptivne organizacije. Jedva slaze slagalice, kocke, i crtanje i pisanje mu tesko ide. Naspram toga pamcenje i govor je ok.Naravno slazemo i slagalice i sve to ja vezbam sa njim ali veoma tesko ide. A sto je najgore, odupire se , nece da radi, pravi cirkus. Sve necu, necu da znam, necu da ucim, itd. Znam, svako dete je individua , to kazu i vaspitacice, ali ipak vidim veliko odstupanje od njegovih vrsnjaka. Jednostavno je nezreo.
Pitanje za Zlatnu Iris-Koliko tvoje dete ima godina?
 
napunio je 5 pre neki dan. mislim da je problem kod mog deteta u tome sto mu je jednostavno potrebno da neko malo vise radi sa njim. ako ja radim sa njim vrlo brzo savlada neke stvari, naucio je da napise svoje ime jako brzo, i trazio da mu pokazem kako se pise moje ime, tatino ime, ime njegovog brata, i svako je gledajuci u napisano i on napisao, ali kad je dosao do slova i, nije znao da ga napise i odmah je pobesneo. to me malo zabrinjava. ne verujem da vaspitacice stizu da mu posvete malo vise vremena. a moja krivica je sto kod kuce jednostavno ne stizem da mu posvetim dovoljno vremena sto se tice ucenja. inace dobio je blok sa crtezima za rodjendan svaki drugar je nacrtao po jedan crtez, vidim da se moje dete sto se tice toga ne razlikuje od ostalih, ima naravno i onih koji bolje crtaju i onih losijih, ako uzmem u obzir da je medju najmladjima u grupi, to je ok..
 
pa kupi mu bukvar :) i objasni da ne besni kad neko slovo ne zna nego da pogleda u bukvar i priseti se :)
po sistemu 'ne tako sine, ovako..' i dete to obično lepo razume. ja sam tako 8god. mladjeg brata naučila sve i svašta kad je bio mali :lol:
 
samo upornost i bude ok, kažeš mu, da umesto što se duri i besni, može za to vreme da vidi kako to ide, pa da se vrati onome što radi.
(neka me neko ispravi, ali verujem da detetu od 5 god.može da se objasni lepo mnogo toga, ja ih uostalom smatram malim ljudima, a ne bebama)
ja sam imala običaj da crtam mom bratu kad je bio baš klinja i dosta je toga kapirao i stalno me tako terao da crtam :lol:
nadam se da ću za moju decu nekad u budućnosti ako ih budem imala, da ću da imam dovoljno vremena i sa njima da radim..
 
Ja kad sam bila u tim godinama 5,6 nisu me moji optrecivali da ucim slova,da pisem,isla sam u vrtic.Tamo smo se samo igrali i crtali.Tek kad sam krenula u skolu sa 7 god sve je normalno islo.Ne znaci da dete nece da se trgne kad krene u skolu samo mu se lepo objasni da je ovo ozbiljnije od vrtica i da mora da se skoncetrise.Jos su mali i ne shvataju tu obavezu da mora da slusa,nego da se igra.
 
Ja kad sam bila u tim godinama 5,6 nisu me moji optrecivali da ucim slova,da pisem,isla sam u vrtic.Tamo smo se samo igrali i crtali.Tek kad sam krenula u skolu sa 7 god sve je normalno islo.Ne znaci da dete nece da se trgne kad krene u skolu samo mu se lepo objasni da je ovo ozbiljnije od vrtica i da mora da se skoncetrise.Jos su mali i ne shvataju tu obavezu da mora da slusa,nego da se igra.

а можда је сасвим довољно дозволити детету да не постане динкић ил ђинђић...
 
ако размислиш, можда ћеш пронаћи, несрећна-спутана деца постају економисти-правници и филозофи. политичари исдпуњени мржњом.

Pa ne mora da znaci ni ja nisam nesto srecna pa nisam ni politicar ni filozof.A ne znam u cemu je lose biti ekonomista ili pravnik?Samo je bitno da se dete dobro usmerava.
 
Ne razumem, bila si kod psihologa i dosla si ovde na forum nas da pitas???

Da bih ti rekao nesto vise, morao bih da vidim tvoje dete i da ponesem instrumentarijum....Ovako moze da se samo nagadja do 101 i nazad.....Da li je koleginica mozda proverila da dete nema slucajno poremecaj paznje (hiperaktivnost) ?
 
Molim za pomoc! Da li neko moze da mi da savete kako moze da se poboljsa detetov intelektualni razvoj. Imam jedno dete od 6god., koji ima disharmonican razvoj, pored toga je i jako nemiran. Sve je to povezano. Psihologica nam rekla da nije nista strasno , jer ima puno dece koji se skoluju ,a da roditelji ne znaju ili nece da prihvataju da imaju neki problem u razvoju. Ja za moje dete cinim sve, sto je u mojoj mogucnosti, ali nisam strucna za to. Psiholog kaze da ne treba posebne vezbe, ali mozda zbog nezrelosti mogu da odlozim skolu. No, to jos nije sigurno...Mozda ce do tada i malo sazreti. Za pocetak kupila sam knjige i to koristimo, a naravno necu da ga preforsiram. Ako neko ima dobar savet mozda iz iskustva, mozda i neko radi sa decom, molim pomagajte! Veeeliko hvala unapred!!!:worth:
 

Back
Top