Prepisivanje

  • Začetnik teme Začetnik teme Paula
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Kada će se kod nas prepisivanje strogo sankcionisati?

I zašto se to ne radi?

Jel to ono kao građani smo koruptivni, volimo da mutimo, potplaćujemo, ne smeta nam krađa, laganja, prevara, i onda nam prepisivanje dođe kao neki vic?

Da li se ovom praksom od malena deca uče da izigravaju sistem?
Šta mislite?
Naravno da se djeca time uce da izigravaju sistem i treba da ga izigravaju cim sistem ne valja
 
Sistem je los jer tera sve da uce sve.
Uzmimo primer gimnazije: ja tvrdim da je to odlicna skola koja moze veoma kvalitetno da te pripremi za skoro svaki fakuktet.
Ali problem je u sledecoj stepenici: uslovima za upis na fakultet.

Jedan od vaznijih uslova, 40% bodova, je prosek iz srednje skole. I sad, da bi deca dobila sto vise tih bodova, moraju za odlicnu ocenu da uce ono sto ih niti interesuje niti ce im trebati ikada u zivotu.
A taj uzrok, dalje, utice na to da i odlicni djaci prepisuju, da bi dobili jos bolje ocene iz svih predmeta, samo zbog tog proseka.

Resenje: ukinuti uzrok. Ukinuti da se gleda prosek, vec samo ocene iz predmeta bitnih za taj fakultet + rezultat prijemnog ispita.
 
Sistem je los jer tera sve da uce sve.
Uzmimo primer gimnazije: ja tvrdim da je to odlicna skola koja moze veoma kvalitetno da te pripremi za skoro svaki fakuktet.
Ali problem je u sledecoj stepenici: uslovima za upis na fakultet.

Jedan od vaznijih uslova, 40% bodova, je prosek iz srednje skole. I sad, da bi deca dobila sto vise tih bodova, moraju za odlicnu ocenu da uce ono sto ih niti interesuje niti ce im trebati ikada u zivotu.
A taj uzrok, dalje, utice na to da i odlicni djaci prepisuju, da bi dobili jos bolje ocene iz svih predmeta, samo zbog tog proseka.

Resenje: ukinuti uzrok. Ukinuti da se gleda prosek, vec samo ocene iz predmeta bitnih za taj fakultet + rezultat prijemnog ispita.

Malo se to sada promenilo.
Od sedmog osnovne vec postoje usmerenja, nesto kao realke.
Deca idu sest razreda u osnovnu, polazu prijemni (za koji kazu da je jako tezak) za nastavak sedmog i osmog u okviru gimnazije gde nakon osmog nastavljaju jos cetiri godine specijalizovane gimnazije.
Takav sistem ima solidan broj skola iz Srbije.

Znam jer je moj klinac dve godine takmicar u matisu. Nije on mnogo uzeo, mali je jos uvek, ali uzeo je drugu nagradu na nivou drzave, prvu nagradu i ove i prosle godine u okviru Drustva matematicara pa nesto tih uverenja.
Odmah su razgovarali sa mnom i ukazali mi da postoji opcija da se konkurise na kraju sestog razreda za nastavak u toj nekoj skoli tipa realke. Primaju samo 40 ucenika i vrlo je strog upisni test.
I postoji IOP3, neke skole ga prepoznaju i preporucuju decu.
O tome vec ne znam puno ali zasto da ne, valja sve uzeti u obzir.
 
Malo se to sada promenilo.
Od sedmog osnovne vec postoje usmerenja, nesto kao realke.
Deca idu sest razreda u osnovnu, polazu prijemni (za koji kazu da je jako tezak) za nastavak sedmog i osmog u okviru gimnazije gde nakon osmog nastavljaju jos cetiri godine specijalizovane gimnazije.
Takav sistem ima solidan broj skola iz Srbije.

Znam jer je moj klinac dve godine takmicar u matisu. Nije on mnogo uzeo, mali je jos uvek, ali uzeo je drugu nagradu na nivou drzave, prvu nagradu i ove i prosle godine u okviru Drustva matematicara pa nesto tih uverenja.
Odmah su razgovarali sa mnom i ukazali mi da postoji opcija da se konkurise na kraju sestog razreda za nastavak u toj nekoj skoli tipa realke. Primaju samo 40 ucenika i vrlo je strog upisni test.
I postoji IOP3, neke skole ga prepoznaju i preporucuju decu.
O tome vec ne znam puno ali zasto da ne, valja sve uzeti u obzir.

Okej je to, ali opet nista dok ne postane apsolutno svuda.
Mada, ja kazem, meni je i stari sistem sa gimnazijom sasvim okej - problem je sa fakultetima, to jest upisom u isti - kao sto sam naveo, da ne ponavljam.

Ukratko - zasto bi muzicko, likovno, istorija i geografija umanjivali sanse nekome ko zeli da bude inzenjer elektronike?

Zasto bi matematika, fizika, hemija, biliogija kvarile sanse nekome ko zeli da bude advokat?

Treba da imaju prelazne ocene iz tih predmeta, treba da postoje ti predmeti zbog opsteg obrazovanja, ali ne treba vise od toga da uticu na buduce opredeljenje djaka.
 
Okej je to, ali opet nista dok ne postane apsolutno svuda.
Mada, ja kazem, meni je i stari sistem sa gimnazijom sasvim okej - problem je sa fakultetima, to jest upisom u isti - kao sto sam naveo, da ne ponavljam.

Ukratko - zasto bi muzicko, likovno, istorija i geografija umanjivali sanse nekome ko zeli da bude inzenjer elektronike?

Zasto bi matematika, fizika, hemija, biliogija kvarile sanse nekome ko zeli da bude advokat?

Treba da imaju prelazne ocene iz tih predmeta, treba da postoje ti predmeti zbog opsteg obrazovanja, ali ne treba vise od toga da uticu na buduce opredeljenje djaka.

Znas kako, od jakih djaka se ocekuje jak uspeh. Sposobnost da se uci.
Sada mi drugarica prica o decaku koji je proglasen djakom generacije i prvak je u prirodnim naukama na drzavnom nivou ali je u sedmom osnovne uzeo i drzavno iz srpskog jezika.
Ne bi trebalo ni njega izjednaciti sa fah djakom.

Ako bi bilo kao sto kazes, onda je red da oni jos bolji (na opstem nivou, poput ovog klinca) dobiju dodatne poene pri upisu na faks.

Problem je sto se mnogi roditelji vredjaju, vrlo licno i vrlo jako, ako ima bolje dece u smislu uspeha pa upisuju vrlo malu decu na kurseve ne bi li precicom stigla ta deca do faksa. Neretko to rade informaticari sa svojom decom pod izgovorom "moje dete je talentovano za (pa navedi programski jezik)" ili sta ce mu klasicna matematika, tu je Malac genijalac gde se buba abakus. Suludo.
Zasto to rade? Zato sto je to precica za ETF.

Meni nije okej svrstati decaka sa pocetka price u isti kos sa njima jer on ima veci kapacitet.
Da ne pricam mnogo, ali on je odbio u sedmom Matematicku iako je upao jer su mu iz osnovne ponudili posebne uslove zbog svih medalja koje je osvojio za njih.
I bila je na dodeli iz Matematicke te je kazala da je on bezmalo vec primljen.
Kako ta deca da se mere sa njim?

Valja i njega nagraditi.
 
Znas kako, od jakih djaka se ocekuje jak uspeh. Sposobnost da se uci.
Sada mi drugarica prica o decaku koji je proglasen djakom generacije i prvak je u prirodnim naukama na drzavnom nivou ali je u sedmom osnovne uzeo i drzavno iz srpskog jezika.
Ne bi trebalo ni njega izjednaciti sa fah djakom.

Ako bi bilo kao sto kazes, onda je red da oni jos bolji (na opstem nivou, poput ovog klinca) dobiju dodatne poene pri upisu na faks.

Problem je sto se mnogi roditelji vredjaju, vrlo licno i vrlo jako, ako ima bolje dece u smislu uspeha pa upisuju vrlo malu decu na kurseve ne bi li precicom stigla ta deca do faksa. Neretko to rade informaticari sa svojom decom pod izgovorom "moje dete je talentovano za (pa navedi programski jezik)" ili sta ce mu klasicna matematika, tu je Malac genijalac gde se buba abakus. Suludo.
Zasto to rade? Zato sto je to precica za ETF.

Meni nije okej svrstati decaka sa pocetka price u isti kos sa njima jer on ima veci kapacitet.
Da ne pricam mnogo, ali on je odbio u sedmom Matematicku iako je upao jer su mu iz osnovne ponudili posebne uslove zbog svih medalja koje je osvojio za njih.
I bila je na dodeli iz Matematicke te je kazala da je on bezmalo vec primljen.
Kako ta deca da se mere sa njim?

Valja i njega nagraditi.

Zašto je, uopšte, bitan pojam "đak generacije"?
Mislim, koja je poenta tog takmičenja u obrazovanju?

Zar nije poenta obrazovanja stvoriti od dece ljude sposobne da obavljaju korisne stvari u drustvu, i izgradjuju drustvo? Pa sta ce, pored silnih takmicenja iz raznih predmeta, i to takmicenje o "djaku generacije"?

Deca treba da budu srećna, da vide smisao toga što uče u školi, da vide konekciju toga sa svojim putem.
A ne da sve bude neka vrsta takmicenja.

Otislo se daleko od smisla obrazovanja.
 
Zašto je, uopšte, bitan pojam "đak generacije"?
Mislim, koja je poenta tog takmičenja u obrazovanju?

Zar nije poenta obrazovanja stvoriti od dece ljude sposobne da obavljaju korisne stvari u drustvu, i izgradjuju drustvo? Pa sta ce, pored silnih takmicenja iz raznih predmeta, i to takmicenje o "djaku generacije"?

Deca treba da budu srećna, da vide smisao toga što uče u školi, da vide konekciju toga sa svojim putem.
A ne da sve bude neka vrsta takmicenja.

Otislo se daleko od smisla obrazovanja.

Djak generacije je pojam koji je ustolicen pre vise decenija.

Nije poenta u takmicenju vec u sposobnostima.
Odnosno, da najsposobniji djaci (sportisti, umetnici...) dobiju najbolje mogucnosti jer ce oni sutra biti u prilici da pomeraju svet ka boljem.
To su talentovani i vredni mladi ljudi koji se svuda na svetu prepoznaju i nagradjuju.

Uverena sam da je osnovni problem u Srbiji taj da se deci ne dopusta individualnost.
Neko je sjajan fudbaler, neko sjajno crta, neko odlicno uci. Zasto bi im oduzimali kvalitete? Ne moraju nasa deca da budu dobra u svemu. Vazno je da ona budu dobra.
 
Djak generacije je pojam koji je ustolicen pre vise decenija.

Nije poenta u takmicenju vec u sposobnostima.
Odnosno, da najsposobniji djaci (sportisti, umetnici...) dobiju najbolje mogucnosti jer ce oni sutra biti u prilici da pomeraju svet ka boljem.
To su talentovani i vredni mladi ljudi koji se svuda na svetu prepoznaju i nagradjuju.

Uverena sam da je osnovni problem u Srbiji taj da se deci ne dopusta individualnost.
Neko je sjajan fudbaler, neko sjajno crta, neko odlicno uci. Zasto bi im oduzimali kvalitete? Ne moraju nasa deca da budu dobra u svemu. Vazno je da ona budu dobra.

Ja upravo o tome pisem, da mnoge stvari su postavljene tako da sprecavaju individualni talenti da budu iskorisceni.

Ne znam kako je sada, ali davne 1998. je na RTI smeru na ETF-u, na budzet, mogao da upadne neko sa preko 96 bodova, sto znaci da mora prosek da bude skoro pa 5.0 i jos da se osvoji maksimalan broj bodova na prijemnom.
Dakle, deca primorana da uce sve zbog tog proseka, ili da im talenat i zelje propadnu.
 
Ja upravo o tome pisem, da mnoge stvari su postavljene tako da sprecavaju individualni talenti da budu iskorisceni.

Ne znam kako je sada, ali davne 1998. je na RTI smeru na ETF-u, na budzet, mogao da upadne neko sa preko 96 bodova, sto znaci da mora prosek da bude skoro pa 5.0 i jos da se osvoji maksimalan broj bodova na prijemnom.
Dakle, deca primorana da uce sve zbog tog proseka, ili da im talenat i zelje propadnu.

ETF je i sada takav a ja licno poznajem profesora koji je poput napunjenog pauna, sporan u svakom pogledu. Drzak covek i osnovano sumnjam da je bilo kakav talenat.
Mislim da je veza.

To takodje mislim o celom pravnom, celom medicinskom...za druge fakultete ne znam, ali cisto sumnjam da je situacija bitno drugacija i tesko me moze fascinirati titula jer deluje da su titule ovde kod nas stecene kooptacijom i poznanstvima.

Zato i kazem da se odvoje talenti.
Zato i nece da odvoje talente. Sabotiraju ih na svaki nacin od malena da bi izgurali svoju osrednju decu na svoja radna mesta ili iskoristili medjunarodnu saradnju i poslali ih na studije.
Svedocim tome.

Rodjena sestra mi je izbacena sa medicinskog nakon cetiri godine demonstrature na fiziologiji. Kada su primali asistente, primljena je sestricina sefice katedre.
Ja licno sam bila u prvih deset na prijemnom. Taj odlikas sa peticama iz svih predmeta.
Za asistente je ostala cura iz birotehnicke skole koja ima taj tvoj argument da je ona strucnija. Bilo je mnogo teze imati sve petice na prirodnom smeru u jednoj od tri najteze gimnazije u Srbiji ali avaj, kooptacija je kooptacija.

Tom profesoru je dato da mu dete polaze zavrsni test nedelju dana nakon druge dece. Sada i to ima prvu nagradu iako su znali test.
E, meni to nije fer.
Unizavaju se druga deca i vredjaju da se oni takmice a radna mesta na fakultetima su prakticno podeljena u pelenama.

Cega se boje ako su najbolji...nekako moras da razdelis prvo, deseto, stoto mesto. Nece da izadju na crtu oni koji nesto mute.
Da ne mute izasli bi na crtu.

Da ne pominjem da su dvojica mojih kolega sada cuveni advokati. Obojica sa popravnog iz matematike kroz celu gimnaziju, samofinansirajuci studenti, jedan je i faks menjao, obojica na bubicu.
Oni mogu da kazu isto sto i ti. Eto, iskreno su voleli advokaturu i drugo ih nije zanimalo.

Ali nece biti da je to bas tako. Ja to zovem korist, nauceni da izvuku korist i da namagarce one koji su radili vise i mogli vise.
 
ETF je i sada takav a ja licno poznajem profesora koji je poput napunjenog pauna, sporan u svakom pogledu. Drzak covek i osnovano sumnjam da je bilo kakav talenat.
Mislim da je veza.

To takodje mislim o celom pravnom, celom medicinskom...za druge fakultete ne znam, ali cisto sumnjam da je situacija bitno drugacija i tesko me moze fascinirati titula jer deluje da su titule ovde kod nas stecene kooptacijom i poznanstvima.

Zato i kazem da se odvoje talenti.
Zato i nece da odvoje talente. Sabotiraju ih na svaki nacin od malena da bi izgurali svoju osrednju decu na svoja radna mesta ili iskoristili medjunarodnu saradnju i poslali ih na studije.
Svedocim tome.

Rodjena sestra mi je izbacena sa medicinskog nakon cetiri godine demonstrature na fiziologiji. Kada su primali asistente, primljena je sestricina sefice katedre.
Ja licno sam bila u prvih deset na prijemnom. Taj odlikas sa peticama iz svih predmeta.
Za asistente je ostala cura iz birotehnicke skole koja ima taj tvoj argument da je ona strucnija. Bilo je mnogo teze imati sve petice na prirodnom smeru u jednoj od tri najteze gimnazije u Srbiji ali avaj, kooptacija je kooptacija.

Tom profesoru je dato da mu dete polaze zavrsni test nedelju dana nakon druge dece. Sada i to ima prvu nagradu iako su znali test.
E, meni to nije fer.
Unizavaju se druga deca i vredjaju da se oni takmice a radna mesta na fakultetima su prakticno podeljena u pelenama.

Cega se boje ako su najbolji...nekako moras da razdelis prvo, deseto, stoto mesto. Nece da izadju na crtu oni koji nesto mute.
Da ne mute izasli bi na crtu.

Da ne pominjem da su dvojica mojih kolega sada cuveni advokati. Obojica sa popravnog iz matematike kroz celu gimnaziju, samofinansirajuci studenti, jedan je i faks menjao, obojica na bubicu.
Oni mogu da kazu isto sto i ti. Eto, iskreno su voleli advokaturu i drugo ih nije zanimalo.

Ali nece biti da je to bas tako. Ja to zovem korist, nauceni da izvuku korist i da namagarce one koji su radili vise i mogli vise.

Sve to sto navodis je opsti problem drustva - korupcija i nepotizam - i nema nikakve veze sa stvarima o kojima ja pricam.

Tvoj uspeh iz srednje skole irelevantan za poziciju asistenta na fakuktetu.
Ja sam asistent iz predmeta Zastita racunarskih sistema. Profesor me je odabrao od mnogo kandidata ne ni zbog uspeha iz gimnazije, niti fakulteta, niti postdiplomskih, vec zato sto sam pre toga 9 godina radio na implementaciji bas toga sto on predaje (i jos uvek radim blisku tematiku) - dakle uzeo coveka sa iskustvom u industriji, a ne nekoga ko ima iskljucivo akademska dostignuca a nula iskustva u industriji.

E, da, i to je na trulom zapadu.

A sto se tice korupcije u obrazovanju u Srbiji, ja nikada nisam znao ko ima kakve ocene u mom odeljenju, ali sam odlicno znao ko je kakav djak.
Kada je razredna na kraju cetvrte godine citala imena vukovaca, ja sam se krstio i levom i desnom, iako nisam vernik.
A u pitanju je jedna od poznatijih, i navodno jacih gimnazija, u Srbiji.
 
Setih se pre neki dan ove teme.

Postavila sam je u junu prošle god, pre protesta i pada nadstrešnice.

I začuđena sam bila koliko ljudi je opravdavalo prepisivanje, pa čak i neki koji su sad "blokaderi".

Ispalo je da sam prestroga. A zapravo sve počinje još u školi. U školi se deca uče da lažu i varaju. I to često uz pomoć roditelja. Onda se zaposle pa preko veze ovo ono

Onda ako slučajno imaju rukovodeće mesto malo tebi, malo meni, a ako dođu na vlast onda u skladu sa pozicijom mažnjava se još više.

Prepisuje se ozbiljno i na fakultetima. A onda se čudimo gde su nam stručnjaci.

Ko god smatra da je prepisivanje nešto bezazleno, imam da kažem da su prevare odgovarajuće prema uzrastu.
 

Back
Top