Prepisivanje

  • Začetnik teme Začetnik teme Paula
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Činjenica da je za većinu ljudi iznenađujuće čuti da postoje ljudi koji su na svom obrazovanju radili bez varanja je sama po sebi poražavajuća.
99% informacija koje sam učio u svom obrazovanju ne sećam. Gde je to i to selo, rudnik, gde nastaje taj i taj vetar... Koga boli k.... osim ako mu to neće biti struka. Sa razvojem AI ovo postaje još besmislenije. Informacije za koje je tebi trebalo 15,16...godina da usvojis (i gomilu zaboraviš) AI perfektno usvoji za nekoliko sekundi.
 
Деца у средњој школи уче изводе, интеграле и диференцијале. Нико не зна чему то служи нити како да се то стварно одвија.

Терају их да читају "Рат и мир", "Ану Карењину", "Тихи Дон", "Браћу Карамазове",... Књиге од неколико стотина страна.

И наравно да ће деца да прибегну импровизацији. Наравно да ће неко да одгледа филм "Ана Карењина", уместо да чита 1000 страница текста. Наравно да ће неко да узме да прочита сажетак или да му неко преприча текст књиге од 500 страна.

Колико предмета има у гимназији?
Колико има предмета у средњој стручној школи?

Бежи бре.
Da,mnogo toga se uci iz matematike,a nigdje prakticna primjena toga.
Nedavno sam imala pri ruci njemacki udzbenik iz matematike za srednju skolu.
Porrd svake lekcije je i primjer gdje se to prakticno upotrebljava.
I meni nikad nije bilo jasno cemu sluze integrali.
A sto se lektire tice,mislim da ona nije bila prilagodjena uzrastu.
Kako neko dijete od 15,16 godina moze razumjeti Bracu Karamazove ? Da ne pominjem da se citanje knjiga od neke lijepe aktivnosti pretvaralo u mucenje.Nas je profesorica ispitivala detalje...tipa boje haljine ili neku glupost,da provjeri jesmo li procitali Anu Karenjinu,i ti budrs opterecen time da zapamtis svaki detalj,umjesto sustinu.
Da ne pricam o glupim predmetima bez svrhe i smisla, kao sto je kod nas bila opstenarodna odbrana,a vjerujem da i danas ima takvih.
Dijete od 15,16 godina do detalja uci postavljanje protivtenkovske mine ili dijelove oruzja koje ne znaju mozda ni dobri poznavaoci.
Sta sam sve u zivotu besmisleno ucila i trosila zivce i mozak bez potrebe,kad se samo sjetim.🙂
 
99% informacija koje sam učio u svom obrazovanju ne sećam. Gde je to i to selo, rudnik, gde nastaje taj i taj vetar... Koga boli k.... osim ako mu to neće biti struka. Sa razvojem AI ovo postaje još besmislenije. Informacije za koje je tebi trebalo 15,16...godina da usvojis (i gomilu zaboraviš) AI perfektno usvoji za nekoliko sekundi.
Obojica znamo da kao deca to nije ono što nas je motivisalo da prepisujemo, nego želja za prolaznom ocenom. Nijedno dete ne prepisuje jer je svesno da je obrazovni sistem zastareo, nego jer ne želi da popije keca, prosto.
 
Činjenica da je za većinu ljudi iznenađujuće čuti da postoje ljudi koji su na svom obrazovanju radili bez varanja je sama po sebi poražavajuća.
Ako je neko nekad nesto i prepisao,ne znaci da je tako bilo uvijek,niti da se moglo dugoricno opstati na prepisivanju.
Postojalo je i usmeno odgovaranje.I ko hoce da uci,hoce...ko nece,ne mozes ga nicim natjerati.To se uvijek vidi i prepoznaje.
Ja sam npr.obozavala da citam knjige,citala sam i one koje su tad premasivale moj uzrast...ali nikad nisam voljela lektiru.
Lektira je uvijek bila trauma jer je tako predstavljena od strane nastavnika i tako joj se pristupalo.
 
To svakako ne oduzima na značaju od činjenice da na ovim prostorima vlada "snađi se" mentalitet, pa tako dok većina morališe o krađi, kriminalu, korupciji, laganju, itd, prava istina je da sve to cveta upravo zbog nas samih.
ja ne moralisem, samo nisam zelio da trosim resurse na gluposti, radije bih igrao karata i shaha.. a vecina ljudi su debili neopevani, za izbjegavanje. mislim da cu cim odem u pemziju na selo. komentarisanje te vecine, kao i ucenje skolskog programa je loshak strogi, treba gledati svoja posla, debili su debili
 
Kada će se kod nas prepisivanje strogo sankcionisati?
Verovatno nikad?
I zašto se to ne radi?
Zašto da se radi? Obrazovni sistem nam je mahom besmislen, neki profesori trpe pritisak dece/roditelja/nadređenih, plus na to ne mogu jednostavno da promene posao. Tako da kontam sa većina njih neće da izigrava pravednike i da za to rizikuje berbu ušiju, sa druge strane sumnjam da je u interesu sistema da se još više poveća pritisak na profesore - šta bi bilo da štrajkuju zbog toga na svakih mesec dana...
Jel to ono kao građani smo koruptivni, volimo da mutimo, potplaćujemo, ne smeta nam krađa, laganja, prevara, i onda nam prepisivanje dođe kao neki vic?
Valjda?
Da li se ovom praksom od malena deca uče da izigravaju sistem?
Mora nekako da se preživi kod nas - takođe nešto mi se čini da se znanje/etičnost (u ovom kontekstu) ne vrednuju naročito kod nas, iz mog iskustva ljudi ovde vrednuju snalažljivost ma koliko neetična bila.
Deca naviknu na stvari kao što je prepisivanje iz razloga što ih vide poveći broj puta i jer one ne bivaju sankcionisane.
Tipa - Mika je bio bolestan nedelju dana/nije učio i kada je došao u školu čekao ga je test, da ne bi dobio keca i rizikovao kritiku od roditelja, prepisao je od Žike i za divno čudo nisu ga uhvatili/dobio je 3 i video da to može da prođe, od tada kreće ta spirala...
Iskustveno, obrazovni sistem nam je očaj - zastareo i preobiman program/prevaziđene stvari, ostaci glupave komunističke prakse da se "sve zna" i iskompleksiranih profesora koji bi propitkivali sitne detalje.
Od onoga što sam naučio u gimnaziji i na studijama mi verovatno ništa nije ostalo u sećanju jer nije naišlo na praktičnu primenu u životu, a istu priču sam čuo od starijih generacija pa čak i od nekih svojih profesora koju su otišli da studiraju u USA - po njima najbolje što iz našeg obrazovanja možeš da pokupiš i to ako imaš sreće su radne navike tj. navike učenja-konstantnost, većina ostalog jeste da samo prepričavaš priče drugima.
 
Lepo su se mnogi pokazali na temi.
A vidite, tako kako se pristupa ovome tako se pristupa mnogo čemu u životu.

Ko napiše važno je da ga ne uhvate, tako će gledati u svemu, kradi itd samo da te ne uhvate, varaj samo da te uhvate
 
Lepo su se mnogi pokazali na temi.
A vidite, tako kako se pristupa ovome tako se pristupa mnogo čemu u životu.

Ko napiše važno je da ga ne uhvate, tako će gledati u svemu, kradi itd samo da te ne uhvate, varaj samo da te uhvate
Eto ja ne gledam tako u svemu.
A prepisivala sam ponekad.I od mene su prepisivali drugi.
I mogu za sebe tvrditi da svaki posao obavljam savjesno i predano,iako nemam neke koristi od toga uglavnom.
Cak i gdje bih mogla,ne muljam.
I ne vidim nikakvu poveznicu sa prepisivanjem u skoli sa kasnijim ponasanjem.
 
Moraju da čitaju knjige, integrale ne moraju da uče.

Koji predmet ti je višak u gimnaziji?
Цака је у томе да већина тих књига ученицима није уопште занимљива ма колико били "класици". Жао ми је али тинејџеру од 16-17 година није занимљиво читати бескрајне странице о прељубничком животу руске племкиње из 19. вијека. Мени су лично најдраже лектире биле неконвенционалне попут Орвелове "1984", Његошевог "Горског вијенца", "Мајстор и маргарита", "Кад су цветале тикве" и сл.
 
Eto ja ne gledam tako u svemu.
A prepisivala sam ponekad.I od mene su prepisivali drugi.
I mogu za sebe tvrditi da svaki posao obavljam savjesno i predano,iako nemam neke koristi od toga uglavnom.
Cak i gdje bih mogla,ne muljam.
I ne vidim nikakvu poveznicu sa prepisivanjem u skoli sa kasnijim ponasanjem.
Ljudi se ne menjaju
Kada odrastu to možda ne rade zbog kazni ili komplikacija
Ali šta se nauči u kući to ostaje
Ne morate se složiti.
 
Цака је у томе да већина тих књига ученицима није уопште занимљива ма колико били "класици". Жао ми је али тинејџеру од 16-17 година није занимљиво читати бескрајне странице о прељубничком животу руске племкиње из 19. вијека. Мени су лично најдраже лектире биле неконвенционалне попут Орвелове "1984", Његошевог "Горског вијенца", "Мајстор и маргарита", "Кад су цветале тикве" и сл.
od klasika voleo sam da čitam alana forda
 

Back
Top