Matematika-da li volite ovaj predmet

ja sam pre obozavala matu,ali mi sad razredna seda na kicmu sa njom i mnogo me nervira...tera me na takmicenja itd.sad je prosto ne voli zbog razredne.ali nikad mi nije problem da sednem i radim zadatke ili vezbam.i ova zena radi po fazonu SAMO SE MAGARCU DVA PUTA PONAVLJA.i kad god je zamolim da mi nesto objasni ona mi ovako odgovori.inace ona se previse nervira dok objasnjava i kad izadjes na tablu a nesto ne znas,ono,bolje ti je da se molis.ja mrzim matu da radim pred odeljenjem jer se uvek zablokiram jer znam da ako pogresim da ce se drati na mene.i onda se krijem iza svih.a ona onda dodje i kazes mi:ajde ti ,izadji na tablu da vidimo koliko znas.a najveca fora je to sto ja u svesci tacno uradim zadatak,a na tabli lupam gluposti
ali realno matu volim jer volim te formule i sranja,a nastavnicu ne volim sto mi i matu cine nekako bezveznijim predmetom
 
ja sam pre obozavala matu,ali mi sad razredna seda na kicmu sa njom i mnogo me nervira...tera me na takmicenja itd.sad je prosto ne voli zbog razredne.ali nikad mi nije problem da sednem i radim zadatke ili vezbam.i ova zena radi po fazonu SAMO SE MAGARCU DVA PUTA PONAVLJA.i kad god je zamolim da mi nesto objasni ona mi ovako odgovori.inace ona se previse nervira dok objasnjava i kad izadjes na tablu a nesto ne znas,ono,bolje ti je da se molis.ja mrzim matu da radim pred odeljenjem jer se uvek zablokiram jer znam da ako pogresim da ce se drati na mene.i onda se krijem iza svih.a ona onda dodje i kazes mi:ajde ti ,izadji na tablu da vidimo koliko znas.a najveca fora je to sto ja u svesci tacno uradim zadatak,a na tabli lupam gluposti
ali realno matu volim jer volim te formule i sranja,a nastavnicu ne volim sto mi i matu cine nekako bezveznijim predmetom

Prvo treba da izbegavas takve profesore . Skolu si upisala da bi nesto naucila, ne zbog nje . Sto se takmicenja tice, stavi joj do znanja da nisi zainteresovana, da imas puno obaveza da se preoukipirana drugim stvarima i da ne mozes da se takmicis ;)

Takvi profesori su danas vrlo poznati, objasnjavaju objasnjavaju, neko se nadje kome nije jasno i onda profesor posizi i nedao Bog da se nadje jos neko da kaze meni nije jasno :neutral: Zbog toga su nam ucenici takvi kakvi jesu, bolje im je da precute kada nesto ne shvataju kako ne bi bili napadnuti od strane profesore pred jos 30 ucenika u odeljenju , pa se onda ta rupica u znanju siri sve vise i vise dok ucenik ne dodje do neke 3 godine srednje skole i kaze "Ja ovo nista ne kapiram" :neutral: Elem, ono "Profesor je tu da od njega naucis " treba prvo neki profesori da shvate , mislim da nije problem u uceniku . Biraj pametno koju ces srednju, nemoj bilo koju . Vidis da ovde svakakvi ljudi upisuju gimnazije i posle blate istu . Veruj mi to nije slucajnost .

To sto kada izadjes ispred table i "lupas gluposti" to je vrlo shvatljivo, trema, strah .. Znas kakav ti je predmetni profesor, znas da ako pogresis da ce da ti se ljuti pred ostatkom odeljenja , normalno je da se osecas pored takvog profesora uplaseno, da brkas, da gresis ....

Trudi se recimo da radis vise matematiku samostalno , da ne zavisis od profesora . Ja sam jedno vreme u srednjoj imao profesorku koja mi se naizgled nije dopadala, mlada, tek magistrirala matematiku mozes misliti kako je strucno objasnjavala i koliko je zahtevala od nas strucnost . A mi se tek opilili iz osnovne skole :eek: Sok za sve nas . Nju sam prebrodio (U smislu poceo da kapiram, umeo da pratim njena predavanja, dobijam petice na testovima bez greske .....) tako sto sam vise vremena radio matematiku sam . Da, slusam predavanja i obicno ukapiram nekih 60% , ali opet postoji rupa u celih 40% . Onda dodjem kuci, otvorim knjigu, otvorim zbirku i polako idem, tempom koji meni odgovara, sve dok ne predjem celu lekciju i izvezbam bared 20 zadataka, i posle kad odes na predavanje sledece, sve ima puno smisla od onoga sto ona govori samo tebi :p Divan osecaj :D


Nadam se da sam bio nekom od pomoci , Srecno i pozdrav :bye:
 
Sinko da ti nije matematike jos bi na drvetu sedeo ;) Mozda bi napredovao do pecine, ali tu bi najverovatnije stao. Sama matematika je pocela da se razvija jos od praistorije i kroz civilizacije je pokazala da se bez nje ne moze ziveti da bez njenog razvica cela civilizacija ne moze da se razvije. zanemari matematiku i ubrzo ce ti sve stati. A koliko je ona vazna i bitna najbolje je pokazao ulaz u Platonovu akademiju, da oni koji ne znaju matematiku ne ulaze. I ako matematiku ne znas neces znati ni da razmisljas ni nista, ona je onov svega. . .
I tuzno je videti da je ljudi izbegavaju jer sa time sebe nikad nece unaprediti, jer sta god u zivotu da krenes ozbiljno da radis na nju ces pre ili kasnije naleteti. . . Nije da je nesto preterano volim, ali je kraljica nauka i za razliku od mnogih jedina u kojoj moze samo istina da postoji. Ako se nesto ne zna, onda se to ne zna i kraj, nema pretpostavki i sumnji. Zna se sta je sta i tu je kraj price. . . Nije kao fizika da se prave teorije i onda eksperimenti pa da se vidi da li je tacno ili ne, ako mozes nesto da dokazes onda si u pravu, a ako ne mozes onda nisi. . .
 
Poslednja izmena od moderatora:
Ja ne poricem znacaj i velicinu matematike,vec jednostavno nemam ni vremena da je vezbam kako treba(jer druge predmete koje volim radim cak mnogo vise nego sto treba),a i ne treba mi na faksu...Uz sve to,ni ne zanima me -.-
Ja nikad nisam ni iz cega isao na privatni cas...Ni u ludilu. ;)
Ja da hocu matematiku da znam i lepo radim,dovoljno je da slusam na casu - sto ja ne cinim.Ne treba mi privatni cas,mogu i sam(kao nekada). :D
Plus,ne podnosim svojeg profesora matematike i plus je gradivo prenatrpano i sturo...
PS. 'sumNJam',a ne 'sumLJam' ;) - rece jedan buduci lingvista,u odbranu svojeg zanimanja -
Sad da te vidi Comski bas se pitam sta bi ti rekao. . . Kontam da bi te proterao sa faxa ko djavola iz raja ;)
 
Ostajem pri tome da matematika nije kreativna i da ne podstice takvu vrstu misljenja. ;)

odbijaš veoma valjane argumente moram da primetim.
npr. konstrukcija trouglova, četvorougla, krugova itd. je prilično kreativna
jer treba odlučiti šta prvo nacrtati, zašto , čemu to vodi, šta se time dobija itd.
to je kreativan proces, specijalno kad kasnije nađeš još jedan način za rešavanje
onda imaš dve tačke gledišta itd. to je sve izuzetno kreativno.
navela sam konstrukcije čisto onako.
problemski zadaci su tek divni po tom pitanju.
nema to veze s tim da li neko voli ili ne voli, ali činjenica je da je matematika ustvari ideja.
a ideju teško može da ima neko ko je nekreativan.
 
@ Carol @ ...
Izgleda da se nismo razumeli po tom pitanju 'kreativnog' misljenja...Ne mislite isto sto i ja. ;)
Mislio sam na to da je u matematici prisutno konvergentno misljenje i otkrivanje jedne istine,gde nista nije oslobodjeno okova realnosti i gde nema mesta mashti i imaginativnom misljenju.Uspesan si ako pronajdes taj jedan tacan odgovor,a ne zilion ideja.Kreacija je nekako vezana iskljucivo za umetnost i njene produkte,jer je umetnost okrenuta sebi i ne zavisi od realnosti.Zar si kad resavas jedan zadatak iz matematike kreativan?
Ne znam koliko me razumete u ovome sto govorim....?
@ ...
Zaista ne nameravam da odgovorim na ta pitanja,jer znam sta potenciras.Potenciras na ono sto ja nisam izjavio. ;)
 
pa stef i u umetnosti je čar da imaš zilion ideja a da je samo jedna ona prava, koja vodi do najbolje realizacije.
mislim da razumem šta želiš da kažeš i s jedne strane te razumem jer mi mnooooogo toga u matematici nije jasno i nerviraju me neka objašnjenja tipa 'zato što tako mora', ali sad sam previše umorna da bih mislila o tim stvarima. xD
 
pa stef i u umetnosti je čar da imaš zilion ideja a da je samo jedna ona prava, koja vodi do najbolje realizacije.
mislim da razumem šta želiš da kažeš i s jedne strane te razumem jer mi mnooooogo toga u matematici nije jasno i nerviraju me neka objašnjenja tipa 'zato što tako mora', ali sad sam previše umorna da bih mislila o tim stvarima. xD
"Umetnicko delo nastaje iz haosa ideja,od kojih je jedna prava." :D
Medjutim,ja ne mislim na to...Mislim da me nisi bas najbolje razumela...E da,imaces psihologiju u drugoj godini,pa obrati paznju na poglavlje o misljenju i deo gde se govori o realistickom i imaginativnom misljenju. ;)
Matematicki zadatak ima jedno resenje.Resavanjem zadatka ti ne stvaras nista i ne aktiviras mastu i divergentno misljenje,vec otkrivas to 'jedno jedino postojece i pravo'.
Umetnik svojim delovanjem ne otkriva nikakvo resenje,vec njegovo stvaralastvo ima bezbroj resenja - bezbroj ideja za bezbroj umetnickih dela.
Dakle,matematika nije 'kreativna' i ne stvara 'kreacije'. ;)
 
Poslednja izmena:
@ Carol @ ...
Izgleda da se nismo razumeli po tom pitanju 'kreativnog' misljenja...Ne mislite isto sto i ja. ;)
Mislio sam na to da je u matematici prisutno konvergentno misljenje i otkrivanje jedne istine,gde nista nije oslobodjeno okova realnosti i gde nema mesta mashti i imaginativnom misljenju.Uspesan si ako pronajdes taj jedan tacan odgovor,a ne zilion ideja.Kreacija je nekako vezana iskljucivo za umetnost i njene produkte,jer je umetnost okrenuta sebi i ne zavisi od realnosti.Zar si kad resavas jedan zadatak iz matematike kreativan?
Ne znam koliko me razumete u ovome sto govorim....?
@ ...
Zaista ne nameravam da odgovorim na ta pitanja,jer znam sta potenciras.Potenciras na ono sto ja nisam izjavio. ;)
Sad si sinko pokazao da pojma nemas sta je matematika i da se mesas u nesto o cemu znas smao ono sto si cuo u skoli i nista van toga. Da je matematika "realna" kao i ostale nauke ona bi danas bila puno, puno razvijenija nego sto jeste i ne bi se cekalo preko 3500 godina na to da se prihvate negativni i iracionalni brojevi. Ako nisi znao covek koji je pokazao da je koren iz dva iracionalan broj je ubijen jer pokazao da postoji nesto sto u stvarnom svetu ne postoji i sto se smatralo nemogucim. Kad je paljena Aleksandriska biblioteka spaljeni su skoro svi matematicki spisi i radovi jer su, po tadasnjim celnicima, oni pripadali nekom paganskom svetu jer se matematika bavila necim sto se u prirodi ne vidi, nesto sto ne postoji. Ako ti uspes nesto da dokazes onda se to smatra tacnim i tu je kraj price, e sad da li je to ocigledno ili ne. . . Da bi se bavio njom moras da odes iz sveta koji te okruzuje i da gledas sasvim druge stvari, i ako malo pogledas u istoriju videces koliko je muke trebalo da se prihvate neke stvari koje se danas uzimaju zdravo za gotovo (beskonacno malo i beskonacno veliko npr.). Fizika, hemija i sl. su nauke koje gledaju sta se oko njih desava i onda prave zakljucke, matematicar nema u sta da gleda kad od svega toga cime se on bavi u prirodi nema niceg. Ti sebi mozes vizuelno da predsravis nesto ali to je samo predstava da tebi bude lakse, to nije resenje. Put do istine za kojom matematicari idu nije jedinstven imas ih koliko hoces, samo se prvii najlaksi pamete, ostali vec ne jer istina je nadjena i nema potrebe da se ona iznova i iznova pronalazi, ide se dalje, a ti ako hoces pronalazi je niko ti ne brani.
A sto se tice pitanja i toga sto neces da odgovoris, zapravo sam si i odgovorio. Ne smes ni da pisnes o tome jer odgovor na prvo pitanje bi ti bio da je covek koji ih je nasao bio kranje kreativan. Zapravo, nije ih nasao stvorio ih je. Za odgovor na trece pitanje bi ti trebala masta i nista vise, nikakvo znanje ili bilo sta (mozda jedino da znas da ako nesto mozes da prodjas u niz to je prebrojivo i kraj). A odgovor na drugo pitanje bi ti rekao da ne mozes od nje da bezis cak ni u jezike jer ona je svugde, ona je u centru svega i sve se ponasa onako kako ona kaze. I sve sto u zivotu uzmes uvek moze da se objasni kroz matematiuku samo je pitanje da li ljudi znaju kako to da objasne ili ne.
Zato sinko umesto praznih prica bolje idi malo iskoristi taj internet i poduci se malo o nekim stvarima jer se ovako samo sramotis. . .
 
Sad si sinko pokazao da pojma nemas sta je matematika i da se mesas u nesto o cemu znas smao ono sto si cuo u skoli i nista van toga. Da je matematika "realna" kao i ostale nauke ona bi danas bila puno, puno razvijenija nego sto jeste i ne bi se cekalo preko 3500 godina na to da se prihvate negativni i iracionalni brojevi. Ako nisi znao covek koji je pokazao da je koren iz dva iracionalan broj je ubijen jer pokazao da postoji nesto sto u stvarnom svetu ne postoji i sto se smatralo nemogucim. Kad je paljena Aleksandriska biblioteka spaljeni su skoro svi matematicki spisi i radovi jer su, po tadasnjim celnicima, oni pripadali nekom paganskom svetu jer se matematika bavila necim sto se u prirodi ne vidi, nesto sto ne postoji. Ako ti uspes nesto da dokazes onda se to smatra tacnim i tu je kraj price, e sad da li je to ocigledno ili ne. . . Da bi se bavio njom moras da odes iz sveta koji te okruzuje i da gledas sasvim druge stvari, i ako malo pogledas u istoriju videces koliko je muke trebalo da se prihvate neke stvari koje se danas uzimaju zdravo za gotovo (beskonacno malo i beskonacno veliko npr.). Fizika, hemija i sl. su nauke koje gledaju sta se oko njih desava i onda prave zakljucke, matematicar nema u sta da gleda kad od svega toga cime se on bavi u prirodi nema niceg. Ti sebi mozes vizuelno da predsravis nesto ali to je samo predstava da tebi bude lakse, to nije resenje. Put do istine za kojom matematicari idu nije jedinstven imas ih koliko hoces, samo se prvii najlaksi pamete, ostali vec ne jer istina je nadjena i nema potrebe da se ona iznova i iznova pronalazi, ide se dalje, a ti ako hoces pronalazi je niko ti ne brani.
A sto se tice pitanja i toga sto neces da odgovoris, zapravo sam si i odgovorio. Ne smes ni da pisnes o tome jer odgovor na prvo pitanje bi ti bio da je covek koji ih je nasao bio kranje kreativan. Zapravo, nije ih nasao stvorio ih je. Za odgovor na trece pitanje bi ti trebala masta i nista vise, nikakvo znanje ili bilo sta (mozda jedino da znas da ako nesto mozes da prodjas u niz to je prebrojivo i kraj). A odgovor na drugo pitanje bi ti rekao da ne mozes od nje da bezis cak ni u jezike jer ona je svugde, ona je u centru svega i sve se ponasa onako kako ona kaze. I sve sto u zivotu uzmes uvek moze da se objasni kroz matematiuku samo je pitanje da li ljudi znaju kako to da objasne ili ne.
Zato sinko umesto praznih prica bolje idi malo iskoristi taj internet i poduci se malo o nekim stvarima jer se ovako samo sramotis. . .
Apsolutno ne nameravam da citam ovaj beskrajno nepismen komentar.Treba vas da je sramota sto ne mozete jednu cestitu recenicu pismeno da sklopite.Nemam zelje da se raspravljam sa jednim od milion profesora matematike (?) koji su opsednuti svojim predmetom i misle da je on centar sveta,zbog cega ucenici cesto i mrze matematiku.Odvratna je ta ljudska povrsnost.
Koji ce onda djavo ti brojevi kad ne postoje,a?! Hocete da kazete da u skoli ucimo stvari koje ne postoje i koje ne mogu nigde da se primene?! Strasno li je to.
Uzgred,vi ste citirali jednu potpuno istinitu izjavu i napisali da treba da se sramotim nje.Nemate ni osnovno znanje iz opste psihologije. :eek:
Uostalom,idite i bavite se nekim pametnijim stvarima,nego sto bazate po forumu i nabedjujete redno ljude u svakakve baljezgarije svojim iskompleksiranim umom. -.-
Ne sme vama matematicarima niko u matematiku...Detonirani ste kao automatsko-odbrambeni sistem...Pazi,majku mu. -.-
 
Poslednja izmena:
Matematika,koliko god da je mrzak premet,neophodan je za razumevanje sveta oko nas.Primer je proporcija 1:1,618,tj Fibonacijev niz,koji se oponasa u prirodi i umetnosti. Potom grafici,koji se koriste u demografiji,antropologiji,filozofiji...Meni generalno idu sve oblasti,osim PROKLETIH POLINOMA :rtfm: .Kod njih gubim zivce :dash: .Ali svejedno Lingva,mozda nisi trebao tako popljuvati profesora...Prema onomo sto sam procitao,on ne misli da je njegov predmet centar sveta.Ali nazalost,ima takvih profesora(kod nas,muzicko je glavni predmet :dontunderstand: ,a idem za arhitektonskog tehnicara )
 
Matematika,koliko god da je mrzak premet,neophodan je za razumevanje sveta oko nas.Primer je proporcija 1:1,618,tj Fibonacijev niz,koji se oponasa u prirodi i umetnosti. Potom grafici,koji se koriste u demografiji,antropologiji,filozofiji...Meni generalno idu sve oblasti,osim PROKLETIH POLINOMA :rtfm: .Kod njih gubim zivce :dash: .Ali svejedno Lingva,mozda nisi trebao tako popljuvati profesora...Prema onomo sto sam procitao,on ne misli da je njegov predmet centar sveta.Ali nazalost,ima takvih profesora(kod nas,muzicko je glavni predmet :dontunderstand: ,a idem za arhitektonskog tehnicara )
Ja idem u opstu gimnaziju (nazalost) ,a osecam se kao da idem u prirodno-matematicku (jos vise nazalost).
Iskren da budem,toliko sam prezauzet proucavanjem i ucenjem srpskog,knjizevnosti,stranih jezika,istorijom,umetnosti,psihologijom itd. da nemam ni zivaca ni vremena za jos sad tamo neku fizicarku,koja trazi da naucim nekakve ekvivalentne povrsi i magnetni fluks.Bio sam u osnovnoj vukovac i poznajem te najbitnije pojmove u vezi npr. fizike, te mi ne treba nista vise.Pa sad ti vidi... :roll:
Znam kako ti je (posebno ako ne volis muzicko).Najvise mrzim bas to,kada ti zakeraju na neke predmete koji nemaju veze s tvojom skolom.Kod mene ovi sto imaju 5 iz matematike i fizike odmah imaju sve petice,a mi drustvenjaci rovokopamo za uspeh... -.-
Popljuvati?! Sta reci za onaj patoloski komentar upucen pre toga meni...?
 
Poslednja izmena:
Ja idem u opstu gimnaziju (nazalost) ,a osecam se kao da idem u prirodno-matematicku (jos vise nazalost).
Iskren da budem,toliko sam prezauzet proucavanjem i ucenjem srpskog,knjizevnosti,stranih jezika,istorijom,umetnosti,psihologijom itd. da nemam ni zivaca ni vremena za jos sad tamo neku fizicarku,koja trazi da naucim nekakve ekvivalentne povrsi i magnetni fluks.Bio sam u osnovnoj vukovac i poznajem te najbitnije pojmove u vezi npr. fizike, te mi ne treba nista vise.Pa sad ti vidi... :roll:
Znam kako ti je (posebno ako ne volis muzicko).Najvise mrzim bas to,kada ti zakeraju na neke predmete koji nemaju veze s tvojom skolom.Kod mene ovi sto imaju 5 iz matematike i fizike odmah imaju sve petice,a mi drustvenjaci rovokopamo za uspeh... -.-
Popljuvati?! Sta reci za onaj patoloski komentar upucen pre toga meni...?

Iskreno,i on je preterao...bez obzira sto je profesor,ipak ni on ne moze tako da uzvraca...To samo napravi vece sr*nje :roll:
Ja matematiku cenim,i postujem,dalje cu izucavati neku prirodnu nauku,ali i drustvene su neophodne da nam oblikuju licnost,da ne budemo bezumni automati,ispraznjenih emocija.Primer uspesne simbioze prirodnjaka i drustvenjaka svakako su Leonardo Da Vinci,Artur Klark,Karl Segan...
 
@stef
veliki deo umetnosti počiva na matematici zapravo.
proporcije u crtanju, brojanje i taktiranje u muzici itd.
i matematika uvek ima drugu stranu...
realno ti imaš šablona i u umetnosti, tipa od 5 akorada napravi više pesama različitim kombinacijama,
a opet kombinatorika je deo matematike, sve se to vrti u krug.
postoje izjave mnogih pesnika, filozofa, umetnika o tome kako se dive matematici,
ne bih navodila nijednu posebno sem možda geteove:
'volim matematiku jer ona može sve što ja ne mogu'.
ne bih, svakako, da budem pogrešno shvaćena jer ja umetnost obožavam.
želim da se bavim umetnošću u životu, osećam to kao nešto najbliže sebi
i baš iz razloga što se bavim raznim umetničkim aktivnostima od ranog detinjstva
znam koliko tu matematike ima i koliko je taj odnos umetnost - matematika neraskidiv i kružan.
to govorim iz sopstvenog empirijskog saznanja. :D
sad, mišljenja se razlikuju kao i interesovanja i to je nešto sasvim drugo,
jer moguće je da nismo spoznali iste stvari na isti način jer smo išli raznim putevima pa nam se i krajnja tačka promenila.
opet ne znači da zbog toga treba da se svađamo i vređamo po internet forumu.
(ovo poslednje se odnosi, uopšteno, na sve. ;) )
 
Iskreno,i on je preterao...bez obzira sto je profesor,ipak ni on ne moze tako da uzvraca...To samo napravi vece sr*nje :roll:
Ja matematiku cenim,i postujem,dalje cu izucavati neku prirodnu nauku,ali i drustvene su neophodne da nam oblikuju licnost,da ne budemo bezumni automati,ispraznjenih emocija.Primer uspesne simbioze prirodnjaka i drustvenjaka svakako su Leonardo Da Vinci,Artur Klark,Karl Segan...
Ja sam za prosvetu i za obrazovanje u svakom smislu......!!! ("Knjige,braco moja,knjige, a ne zvona i praporce" - D. Obradovic)
I za drustvenjake i za prirodnjake......Ali ne i za medjusobno opanjkavanje i potcenjivanje znanja(a da ne pricam o ovima sto muce drustvenjake prirodnim predmetima,a jedva su polupismeni).Mene nervira sto profesori prirodnih nauka cesto smatraju drustvenjake glupima,a pogotovo lingviste.Sta li je sve moj profesor matematike uputio na racun 'rivala',bolje da ne izlazem. ;)
Na primer,u mojoj skoli je slucaj da se nekako samo cene djaci dobri iz prirodnih nauka i njima se poklanjaju sve ocene.Takodje je problem to sto imamo solidne profesore prirodnih nauka,a ocajne i nezainteresovane profesore drustvenih.Evo ti sirok opseg materijala zbog cega ja konstantno u skoli gubim zivce....Imam 'neodgovarajucu' profesionalnu orijentaciju. xD
@ Carol
Gete.... :heart: :heart:
I da,koji put treba da kazem: "Ne umanjujem znacaj matematike i ne smatram da je bespotrebna.Ne znam zasto ste svi to sebi utuvili u glavu." :/
Rekao sam samo da mi je dosta i ono matematike iz osnovne skole.Imam druge prioritete. ;)
Nemam vremena i zelje da se bakcem sa logaritmima,integralima,sinusoidama...Uostalom,procitaj moj prvi post u ovoj temi.Mislim da je plan programa matematike jako los i da se nastava lose izvodi.Nigde ni traga od moguce primene... :/
 
Poslednja izmena:
odbijaš veoma valjane argumente moram da primetim.
npr. konstrukcija trouglova, četvorougla, krugova itd. je prilično kreativna
jer treba odlučiti šta prvo nacrtati, zašto , čemu to vodi, šta se time dobija itd.
to je kreativan proces, specijalno kad kasnije nađeš još jedan način za rešavanje
onda imaš dve tačke gledišta itd. to je sve izuzetno kreativno.
navela sam konstrukcije čisto onako.
problemski zadaci su tek divni po tom pitanju.
nema to veze s tim da li neko voli ili ne voli, ali činjenica je da je matematika ustvari ideja.
a ideju teško može da ima neko ko je nekreativan.
Da se primetiti i sa moje strane . I slozio se bih se sa svakim delom ove poruke .
@ Carol @ ...
Izgleda da se nismo razumeli po tom pitanju 'kreativnog' misljenja...Ne mislite isto sto i ja. ;)
Mislio sam na to da je u matematici prisutno konvergentno misljenje i otkrivanje jedne istine,gde nista nije oslobodjeno okova realnosti i gde nema mesta mashti i imaginativnom misljenju.Uspesan si ako pronajdes taj jedan tacan odgovor,a ne zilion ideja.Kreacija je nekako vezana iskljucivo za umetnost i njene produkte,jer je umetnost okrenuta sebi i ne zavisi od realnosti.Zar si kad resavas jedan zadatak iz matematike kreativan?
Ne znam koliko me razumete u ovome sto govorim....?
@ ...
Zaista ne nameravam da odgovorim na ta pitanja,jer znam sta potenciras.Potenciras na ono sto ja nisam izjavio. ;)
Naravno da ima . Valjda si kao srednjoskolac presao sa visi intelektualni nivo i valjda sada radis zadatke razlicite od "1+3=" . Gotovo svaki matematicki zadatak zahteva mastu za resavanja i vrlo je kreativno . Ne bih mesao matematicke zadatke u celu temu ali iz stopa bih mogao da ti zadam zadatak koju bez maste ne bi mogao da resis . Citav proces resavanja zadatka je mastanja, otisnuce u svet nerealnog i pronalaska kljuca za resavanje zadatka . Samo to neko shvati a neko ne .

Apsolutno .

P.S Posavetuj se ti sa majkom wikipediom i vidi sta kaze o kreativnosti .

--> http://hr.wikipedia.org/wiki/Kreativnost
"Umetnicko delo nastaje iz haosa ideja,od kojih je jedna prava." :D
Medjutim,ja ne mislim na to...Mislim da me nisi bas najbolje razumela...E da,imaces psihologiju u drugoj godini,pa obrati paznju na poglavlje o misljenju i deo gde se govori o realistickom i imaginativnom misljenju. ;)
Matematicki zadatak ima jedno resenje.Resavanjem zadatka ti ne stvaras nista i ne aktiviras mastu i divergentno misljenje,vec otkrivas to 'jedno jedino postojece i pravo'.
Umetnik svojim delovanjem ne otkriva nikakvo resenje,vec njegovo stvaralastvo ima bezbroj resenja - bezbroj ideja za bezbroj umetnickih dela.
Dakle,matematika nije 'kreativna' i ne stvara 'kreacije'.
;)
Upravo tako nastaje i resenje zadatka

Elem , ja sam je imao i apsolutno ne znam na sta ciljas iz svega toga .

Kao sto je rekla koleginica ovim si pokazao da nemas pojam o matematici . Kvadratna jednacina ima dva resenja, zamisli ? Kubna, tri , zamisli to ? Jednacina n-tog stepena njih n , wooow , pa onda zamisli da je jednacina 123456789-og stepena pa ima 123456789 resenja, a ti i dalje tvrdis da resenje zadatka u matematici ima samo jedno resenje .
p.s a da te ne zamaram time da se ovo odnosi na skup realnih brojeva, onih o kojima imas pojam (odnosno nemas po osnovama filozofije-imas samo vizuelnu predstavu), a ajde da prosirimo njena resenja na skup imaginarnih brojeva :p Wow, vidi ti ovo imaginarnih onih koji ne postoje :lol: Sad sam ga zbunio :cool:


Na zalost, niti razumem niti mislim da ima smisla ova konkluzija .
Sad si sinko pokazao da pojma nemas sta je matematika i da se mesas u nesto o cemu znas smao ono sto si cuo u skoli i nista van toga. Da je matematika "realna" kao i ostale nauke ona bi danas bila puno, puno razvijenija nego sto jeste i ne bi se cekalo preko 3500 godina na to da se prihvate negativni i iracionalni brojevi. Ako nisi znao covek koji je pokazao da je koren iz dva iracionalan broj je ubijen jer pokazao da postoji nesto sto u stvarnom svetu ne postoji i sto se smatralo nemogucim. Kad je paljena Aleksandriska biblioteka spaljeni su skoro svi matematicki spisi i radovi jer su, po tadasnjim celnicima, oni pripadali nekom paganskom svetu jer se matematika bavila necim sto se u prirodi ne vidi, nesto sto ne postoji. Ako ti uspes nesto da dokazes onda se to smatra tacnim i tu je kraj price, e sad da li je to ocigledno ili ne. . . Da bi se bavio njom moras da odes iz sveta koji te okruzuje i da gledas sasvim druge stvari, i ako malo pogledas u istoriju videces koliko je muke trebalo da se prihvate neke stvari koje se danas uzimaju zdravo za gotovo (beskonacno malo i beskonacno veliko npr.). Fizika, hemija i sl. su nauke koje gledaju sta se oko njih desava i onda prave zakljucke, matematicar nema u sta da gleda kad od svega toga cime se on bavi u prirodi nema niceg. Ti sebi mozes vizuelno da predsravis nesto ali to je samo predstava da tebi bude lakse, to nije resenje. Put do istine za kojom matematicari idu nije jedinstven imas ih koliko hoces, samo se prvii najlaksi pamete, ostali vec ne jer istina je nadjena i nema potrebe da se ona iznova i iznova pronalazi, ide se dalje, a ti ako hoces pronalazi je niko ti ne brani.
A sto se tice pitanja i toga sto neces da odgovoris, zapravo sam si i odgovorio. Ne smes ni da pisnes o tome jer odgovor na prvo pitanje bi ti bio da je covek koji ih je nasao bio kranje kreativan. Zapravo, nije ih nasao stvorio ih je. Za odgovor na trece pitanje bi ti trebala masta i nista vise, nikakvo znanje ili bilo sta (mozda jedino da znas da ako nesto mozes da prodjas u niz to je prebrojivo i kraj). A odgovor na drugo pitanje bi ti rekao da ne mozes od nje da bezis cak ni u jezike jer ona je svugde, ona je u centru svega i sve se ponasa onako kako ona kaze. I sve sto u zivotu uzmes uvek moze da se objasni kroz matematiuku samo je pitanje da li ljudi znaju kako to da objasne ili ne.
Zato sinko umesto praznih prica bolje idi malo iskoristi taj internet i poduci se malo o nekim stvarima jer se ovako samo sramotis. . .
Ovo nisam znao, a sa ostatkom bih se slozio, kolega .... ;)


Apsolutno ne nameravam da citam ovaj beskrajno nepismen komentar.Treba vas da je sramota sto ne mozete jednu cestitu recenicu pismeno da sklopite.Nemam zelje da se raspravljam sa jednim od milion profesora matematike (?) koji su opsednuti svojim predmetom i misle da je on centar sveta,zbog cega ucenici cesto i mrze matematiku.Odvratna je ta ljudska povrsnost.
Koji ce onda djavo ti brojevi kad ne postoje,a?! Hocete da kazete da u skoli ucimo stvari koje ne postoje i koje ne mogu nigde da se primene?! Strasno li je to.
Uzgred,vi ste citirali jednu potpuno istinitu izjavu i napisali da treba da se sramotim nje.Nemate ni osnovno znanje iz opste psihologije. :eek:
Uostalom,idite i bavite se nekim pametnijim stvarima,nego sto bazate po forumu i nabedjujete redno ljude u svakakve baljezgarije svojim iskompleksiranim umom. -.-
Ne sme vama matematicarima niko u matematiku...Detonirani ste kao automatsko-odbrambeni sistem...Pazi,majku mu. -.-
Zasto je svaka osoba koja se ne slozi sa tobom a ovde ih izgleda ima mnogo, nepismena za tebe . U cemu je trik, ne razumem ?! Treba li ja tebe da zovem "matematicki nepismenom" osobom zato sto ne znas sta je logaritam, npr (primer) ? :think: Naravno da ne. Covek se uci dok je ziv . Ali argumentovanje pitanja " Da li je matematika kreativna" recenicom "Nepismen si" i sl ne postizes apsolutno nista . :neutral:

Matematika,koliko god da je mrzak premet,neophodan je za razumevanje sveta oko nas.Primer je proporcija 1:1,618,tj Fibonacijev niz,koji se oponasa u prirodi i umetnosti. Potom grafici,koji se koriste u demografiji,antropologiji,filozofiji...Meni generalno idu sve oblasti,osim PROKLETIH POLINOMA :rtfm: .Kod njih gubim zivce :dash: .Ali svejedno Lingva,mozda nisi trebao tako popljuvati profesora...Prema onomo sto sam procitao,on ne misli da je njegov predmet centar sveta.Ali nazalost,ima takvih profesora(kod nas,muzicko je glavni predmet :dontunderstand: ,a idem za arhitektonskog tehnicara )

:ok:

Neko je rekao useless . Samo neka baci pogled oko sebe i neka think again . Prvo sto vidi, neka googla za njeno poreklo i videce da iza toga stoji prvenstveno matematika . A onda sve ostalo .



Vas troje cete dobiti reputaciju od mene . :heart:
 
Poslednja izmena:

Back
Top