Будизам...

  • Začetnik teme Začetnik teme Jasna
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Učenje o odučavanju. :malav:

Što više vremena prolazi, to mi je više Zen zakon. Sedi tamo i pitaj se
ko si ti dok se ne opametiš i nema učenje.
xjUOheo2B83DWuaZbD1IPKDZbblr1Dq6m02w0ioCgTcPC65TD1CyFZYYOwv5k5eqSc67f5NAKrUQ_I6ULVu_6MQ=w1280
 

4-3-nagarjuna1-320x448.jpg

Nagarjuna​

Nagarjuna je bio budistički redovnik i filozof poznat po svojim tekstovima koji objašnjavaju doktrinu praznine i cijenjen kao utemeljitelj Madhyamake, ili škole srednjeg puta budističke filozofije.
Smatran istaknutim učenjakom-praktičarem mahajana budizma , indijski filozof Nagarjuna bio je poznat po svojim tekstovima koji objašnjavaju doktrinu praznine , ili shunyatu . Njegova stvarna povijest je nepoznata. Obično se o njemu govori kao o budističkom redovniku i učenjaku koji je živio u južnoj Indiji negdje između 100. i 300. godine. Cijenjen je kao utemeljitelj Madhyamake , ili škole srednjeg puta budističke filozofije, koja je imala dubok utjecaj na sve mahajanske tradicije, a posebno na tibetanski budizam .
Nagarjunin najvažniji tekst, Korijenski stihovi o srednjem putu, koristi logička zaključivanja da pokaže kako mentalne izmišljotine skrivaju prazninu, što je prava priroda fenomena. Iako njegova metoda ovisi o logici, ono što se otkriva ovom metodom nije logičan zaključak nego izravno iskustvo. Fenomeni nemaju vlastitu prirodu , ali se pojavljuju ovisno o svojim uzrocima i uvjetima.
Shunyata nije sterilno ništavilo, već dinamički prikaz prirodnog stanja. Ovo je poznato kao doktrina dviju istina, koja pretpostavlja istovremeno postojanje apsolutne i relativne istine. Apsolutna istina je da su sve pojave prazne. Relativna je istina da se još uvijek pojavljuju ovisno.

Madhyamaka tradicija​

Nagarjunin izravni učenik bio je Aryadeva, koji je nastavio razvijati učenja Madhyamake u svom temeljnom djelu, Četiri stotine stihova . U šestom stoljeću, Buddhapalita i Bhavaviveka sastavili su važne komentare Korijenskih stihova o Srednjem putu koji su zastupali različite logičke metode za demonstraciju praznine. Ovi su pristupi kasnije iznjedrili prasangika (ili konsekvencijalističku) i svatantrika (ili autonomističku) podškole Madhyamake.
U sljedećem stoljeću, Chandrakirti je napisao vrlo hvaljen komentar na Nagarjunin tekst pod nazivom Uvod u srednji put , koji je zagovarao pristup Prasangike. Chandrakirtijev pristup kasnije je postao dominantan oblik Madhyamake u Tibetu, vršeći snažan utjecaj na tradiciju Vajrayane .
 

MAJČIN SAVET​

Đun, učitelj šingona, beše poznat kao dobar poznavalac sanskrta u periodu
Tokugava. Kao mlad, uobičavao je da drži predavanja svojoj braći učenicima.

Njegova majka ču za ovo i napisa mu pismo:

"Sine, ja mislim da nisi postao Budin poklonik iz želje da za druge postaneš
hodajući rečnik. Nema kraja poučavanju i tumačenju, sjaju i slavi. Želela bih
da prekineš sa tim predavanjima. Zatvori se u neki mali hram u udaljenom
delu planine. Posveti svoje vreme meditiranju i na taj način dosegni pravu
spoznaju."
 
Theravada monasi još uvek isprose svoj dnevni obrok. Država
ih ucenjuje da moraju hranu da uzimaju i od turista, inače će ih
zameniti laicima koji su obučeni kao monasi. A od turista često
dobiju ustajalu ili pokvarenu hranu..:(
Država koristi monahe za razvoj turizma, na vrlo loš način.
 

Back
Top