Gloriana hvala puno na odgovoru...danas sam bila na razgovoru sa psihologom iz vrtića,i u suštini je rekla da mi dete napreduje,i da se ona iskreno nada da ćemo do škole uspeti ako i ne 100%,ali nadoknaditi najveći deo njegovog trenutnog zaostatka...kao što sam i pisala imao je,a i trenutno ima problema sa sluhom,odnosno na levo uvo ne čuje,a na desno da...to nam je prvenstveno uzrokovalo dok nismo primetili ovaj problem razne dijagnoze kojima su me razni psiholozi obasipali,a jeste bio tada hiperaktivan u neku ruku,a više asocijalan u vrtiću...zbog te asocijalnosti i nedostatka komunikacija sa drugom decom i vaspitačicama su došli do raznih dijagnoza koje sam gore već spomenula...na današnjem razgovoru smo došli do toga,da su u suštini pričali sve neke nebuloze,i da je zaostatak u razvoju isključivo zbog ušiju...ubijaju me stalno u pojam,mislim super ako je zaista tako,ja vidim veliki napredak kod njega,otkako su mu ubačene cevčice,i počeo je naglo sa verbalnom komunikacijom,mada daleko smo mi još od dužih rečenica,ali je govor trenutno negde na nivou trogodišnjaka...radimo sa logopedom-defektologom,što je danas psiholog i savetovala da intenzivno nastavimo...e sad,nešto me kopta,danas mi kaže ona da je kod njega fina motorika baš dobra(sa čime se ja ne slažem,jer tačno znam kako drži olovku,i kako radi neke stvari),a znamo da je fina motorika povezana sa govorom,a da mu je krupna motorika problematična,da je nekontrolisan...to je rekla danas psiholog,kao da ne priča o mom detetu,jer ja smatram skroz suprotno...da je veoma vešt i da mu je krupna motorika i iznad njegovog uzrasta,a na finoj motorici radimo sa defektologom...koja je onda logika svega ovoga što mi je danas psiholog rekla?meni je sve nekako kontradiktorno..Gloriana da i biste mogli više da mi pojasnite jedan petogodišnjak šta bi trebalo da spretno odradi što se tiče fine i što se tiče krupne motorike?koje su te neke reference za njegov uzrast?
motorika izmedju 4 i 5 godine:
Dete ima kontolu nad skoro svim misicima u telu
svesno je da koristi telo ekonomski ( zna od kojih aktivnosti ce da se umori i moze to da proceni unapred)
stalna promena i bez problema u drzanju -poziciji tela, od sedenja stajanja do cucenja
moze da skakuce na jednoj nozi ( npr.samo na levoj -samo na desnoj)
uopsteno vole da se okrecu "preko glave, skacu, penjanje na drvo, sakrivalice...
balans i osecaj za ravnotezu moraju da su razvijeni da moze da hoda fino po beloj liniji ( da, kao i za pijanice test
)
moze iz lezeceg polozaja da skoci ili stane
zele i pokusavaju da nauce vozenje bicikla, skijanje,hodanje na stulama, klizanje
mogu da uhvate manju loptu ( odlicna vezba takodje, igrice sa loptom)
Deca od pete godine mogu sledece:
vezbaju komplikovane pokrete ( kao u baletu)
dobro bacaju i hvataju
nemaju probleme sa kompetativnim sportovima ( i timskim)
u stanju da preskace konopac i da se okrene u skoku
dete je u stanju da imitira pokrete- takodje da ponovi pokret po secanju
drze olovku i pribor za jelo -kasiku viljusku noz -kao i odrasli
uvek zaboravim: oko pete godine deca uce bez problema vezati pretle, zakopcati jaknu, kosulju, haljinu, koristiti se makazama bez problema,mazanje hleba, cesljanje, pravi sama repic (devojcice), hodaju sa casom punom soka ili vode bez prosipanja svuda .to je fina motorika...
cmoka tvom hrabrom detetu
a psiholozi ponekada bukvalno pecaju u mraku dok se ne zavrse svi testovi, profil, anamneza od roditelja i sve sto je potrebno da se formira kompletna slika.. i zato ponekada kazu nesto sto roditelji ne mogu da postave na "prave mesto"..ili ti imas pgresnu sliku , sta je fina a sta je krupna motorika..krupna motorika nema veze sa nekontrolisanjem- moze znaciti i da je dete puno energije ( ne hiperaktivno) nego starinski receno-zivo.
i dobro ti to radis, nemoj nista da sebi prebacujes ..nadji nekoga da ti barem jednom nedeljno od tebe i muza ( ne znam situaciju) preuzme brigu da vi jednostavno napunite baterije.roditelji mogu zbog stalnog pritiska da stradaju, sto je najgora opcija.. za dete..a i za roditelje.