ADHD ili hiperaktivnost kod dece

Mi smo odlučili da našem detetu odložimo školu, tražićemo odobrenje interesorne komisije.
Na testiranju za upis je bio brilijantan iz znanja, zaključivanja.... Ali grafomotorika i još neke oblasti, koje su ključne (nažalost), za ovaj naš tradicionalni sistem obrazovanja, katastrofa.
Da li neko ima slično iskustvo?
Molim članicu Sofiju da pošalje kontakt dr ww :)
 
Mi smo odlučili da našem detetu odložimo školu, tražićemo odobrenje interesorne komisije.
Na testiranju za upis je bio brilijantan iz znanja, zaključivanja.... Ali grafomotorika i još neke oblasti, koje su ključne (nažalost), za ovaj naš tradicionalni sistem obrazovanja, katastrofa.
Da li neko ima slično iskustvo?
Molim članicu Sofiju da pošalje kontakt dr ww :)
Ja sam stupila u kontakt sa dr.Do nje je tesko doci,jer radi sa decom samo jednom u nedelji.Radi sama,nema tim oko sebe koji je imala.I uput nemozete dobiti ako ne zivite na opstini na kojoj ona radi.Dobila sam od nke mnoge savete vezano za lek,koga se ja uzasno bojim.Posavetovala me je da nemam razloga jer se kod nas on itekako daje kontrolisano,minimalana je doza koja se prati.Deci se daje pred skolu,jer su kod nas skolski problemi naveci problem.Dakle pokriva se tih pet sati u skoli,dopamin se dovodi u normalu i dete bez teskoca uspeva da izgura skolske obaveze.Ne pruzanje detetu tu vrstu pomocu,vremenom moze doci i do poremecaja u ponasanju,sto je nasem slicaju vec krenulo.Tako da je taj razgovor sa dr na mene bas imao terapijsko dejstvo.Verujem da ce svaka mama znati o cemu govorim,jer moram priznati da nije lako.Volela bih da se jave mame koje imaju iskustva sa nekim od lekova.Da nam objasne koje su moguce nus pojave,i kakav su napredak videle kod dece?Dr mi je objasnila da je ona iz prakse vidjala najvise problem sa apetitom i spavanjem.
 
Dobar dan svima! Procitala sam skoro sve prethodne stranice ovog vikenda i pronasla svoje dete u mnogim delovima. Moj sin uskoro puni 11 godina. Vec dugo pokusavam da dokucim zasto je drugaciji. Kod njega preovladava apsolutna rasejanost. Zaboravlja, gubi stvari. U drustvo se lose uklapa, ima veliku zelju da se druzi sa decom ali uvek biva odbacen i proglasen za glupog i dosadnog. Ali on uporno ignorise to sto su ta deca gruba prema njemu i pokusava da ostvari kontakt sa njima. U skoli cesto upadne u rec uciteljici. Pertle su mu uvek odvezane. Kada je bio u predskolskom salila sam se da kada bih ga na sankanje poslala u gacama i dala mu samo cizme da obuje, ne bi ni primetio. Mislila sam da je samo nezreo i da ce proci. Ono sto ga zanima jako lako zapamti, npr zna sastave svih timova koji su igrali na fudbalskim prvenstvima otkada se odrzavaju. Skola nije tako losa, ima samo dve cetvorke iz srpskog i matematike. Engleski mu ide sjajno, uz skoro nikakav rad kod kuce kod jako stroge nastavnice ima 5 i to jako lako pamti. Matematika je problem, zna sve ali ne moze da odrzi koncentraciju, lose prepise broj i sl...Rukopis je grozan. U svesci cesto pise tu gde je otvorio, npr na sred sveske, ne pise redom. Ume da kaze nesto neprimereno npr za porodicnim ruckom, prica kako je mama na moru imala ciklus i nije mogla da se kupa. Kasnije kada ga opomenem, on kaze "izvini nisam razmisljao" Stalno skace po kuci i sutira loptu iako mu je bezbroj puta receno da to ne radi. Konstantno "lomi prste" i kaze da je to jace od njega. Uvece tesko zaspi, nikada nemam utisak da je premoren. Posle treninga fudbala i plivanja on dodje kuci i moze da sedi budan do pola noci. Jako je emotivan i tesko podnosi odbijanje dece da se druze sa njim. Vec sutra planiram da zakazem pregled kod doktora da utvrdimo da li je to to. Zanima me da li neko ima vise iskustva sa neurofedbekom?
 
Dobar dan svima! Procitala sam skoro sve prethodne stranice ovog vikenda i pronasla svoje dete u mnogim delovima. Moj sin uskoro puni 11 godina. Vec dugo pokusavam da dokucim zasto je drugaciji. Kod njega preovladava apsolutna rasejanost. Zaboravlja, gubi stvari. U drustvo se lose uklapa, ima veliku zelju da se druzi sa decom ali uvek biva odbacen i proglasen za glupog i dosadnog. Ali on uporno ignorise to sto su ta deca gruba prema njemu i pokusava da ostvari kontakt sa njima. U skoli cesto upadne u rec uciteljici. Pertle su mu uvek odvezane. Kada je bio u predskolskom salila sam se da kada bih ga na sankanje poslala u gacama i dala mu samo cizme da obuje, ne bi ni primetio. Mislila sam da je samo nezreo i da ce proci. Ono sto ga zanima jako lako zapamti, npr zna sastave svih timova koji su igrali na fudbalskim prvenstvima otkada se odrzavaju. Skola nije tako losa, ima samo dve cetvorke iz srpskog i matematike. Engleski mu ide sjajno, uz skoro nikakav rad kod kuce kod jako stroge nastavnice ima 5 i to jako lako pamti. Matematika je problem, zna sve ali ne moze da odrzi koncentraciju, lose prepise broj i sl...Rukopis je grozan. U svesci cesto pise tu gde je otvorio, npr na sred sveske, ne pise redom. Ume da kaze nesto neprimereno npr za porodicnim ruckom, prica kako je mama na moru imala ciklus i nije mogla da se kupa. Kasnije kada ga opomenem, on kaze "izvini nisam razmisljao" Stalno skace po kuci i sutira loptu iako mu je bezbroj puta receno da to ne radi. Konstantno "lomi prste" i kaze da je to jace od njega. Uvece tesko zaspi, nikada nemam utisak da je premoren. Posle treninga fudbala i plivanja on dodje kuci i moze da sedi budan do pola noci. Jako je emotivan i tesko podnosi odbijanje dece da se druze sa njim. Vec sutra planiram da zakazem pregled kod doktora da utvrdimo da li je to to. Zanima me da li neko ima vise iskustva sa neurofedbekom?
Ne bih rekla da je u pitanju ADHD al svakako vam preporucujem razgovor sa psihijatrom.Samo oni mogu doci do dijagnoze ako je uopste ima.
 
Ne bih rekla da je u pitanju ADHD al svakako vam preporucujem razgovor sa psihijatrom.Samo oni mogu doci do dijagnoze ako je uopste ima.
Hvala. Isli smo do sada kod tri psihologa niko mi nikada nije pomenuo ADHD, uglavnom je zakljucak bio da je nezreliji, jako emotivan i da mu trebaju jasne granice. Prosto sam u nekim opisima skroz prepoznala njega. Svakako sutra planiram da zakazem i kod psihijatra da probamo da dodjemo do nekog jasnijeg zakljucka
 
Hvala. Isli smo do sada kod tri psihologa niko mi nikada nije pomenuo ADHD, uglavnom je zakljucak bio da je nezreliji, jako emotivan i da mu trebaju jasne granice. Prosto sam u nekim opisima skroz prepoznala njega. Svakako sutra planiram da zakazem i kod psihijatra da probamo da dodjemo do nekog jasnijeg zakljucka
Verujte,da mnogi psiholozi i neznaju da prepoznaju ADHD.Cak i kod dva psihijatra mozete dobite dve dijagnoze.Pitajte i edukujte se sa vise strana.Nazalost zivimo tu gde zivimo.
 
Zdravo,
ja sam radila kratko sa decom koja imaju ADHD
a ono sto zasigurno znam jer su mi prijatelji o tome govorili, to je da
kundalini joga moze dosta da pomogne, naravno ako je ucitelj joge ozbiljan i strucan.
Poznajem jednog takvog u Bgd, ako zelis, posalji mi poruku posalcu ti kontakt. :)
Jer po onom sto sam cula od mnogih, metode koje su prihvacene i ponudjene u klasicnim insitucijama
slabo funkcionisu na zalost.
Srecno.
 
Zdravo,
ja sam radila kratko sa decom koja imaju ADHD
a ono sto zasigurno znam jer su mi prijatelji o tome govorili, to je da
kundalini joga moze dosta da pomogne, naravno ako je ucitelj joge ozbiljan i strucan
.
Poznajem jednog takvog u Bgd, ako zelis, posalji mi poruku posalcu ti kontakt. :)
Jer po onom sto sam cula od mnogih, metode koje su prihvacene i ponudjene u klasicnim insitucijama
slabo funkcionisu na zalost.
Srecno.
A sta si ti radila sa tom decom? Ovu jogu ili nesto deseto sto nije imalo uspeha, ali si cula od
prijatelja koji su pa opet culi od svojih za coveka koji leci jogom tu bolest? Pa sto ti to ne radis?
 
Julian - to je ogromna tema; i jedna od onih koje me muce svaki dan. Kazi ako te nesto specificno, konkretno zanima - malo je i prostora i vremena da se raspisujem u dubinu.
mOGU UMESTO TOGA DA PODELIM SA VAMA NEKE ZANIMLJIVOSTI KAO I LICNA ISKUSTVA. (Ups, velika slova su mi se slucajno omakla, sorry).

Dakle veoma cesto zbog problema koje imaju deca sa ADHDom, a koji se najcesce manifestuju u skolskoj sredini skolskim neuspehom, postoji tendencija da se ovakva deca proglase mentalno nekapacitetnom, odnosno snizenih intelektualnih sposobnosti, ili narodski receno - za njih se cesto kaze da su glupi i lenji. To nikako ne odgovara istini i to je u mnogo primera dokazano; ova deca prosto imaju niz ometajucih faktora koji uslovljavaju njihov neuspeh u skoli: njihova paznja, i sve ostale kognitivne (misaone) funkcije koje zavise od paznje (opazanje, pamcenje, inteligencija i misljenje) nisu uskladjeni i ustrojeni kao kod dece koja ovaj problem nemaju. Bez paznje nema adekvatnog opazanja, nema adekvatne upotrebe inteligencije, nema dobrog pamcenja, a i misljenje odstupa od uobicajenog fo formi. No oni koji malo prate istoriju nauke mozda ce znati sledece podatke, a mozda ce i nauciti nesto novo: utvrdjeno je da su mnogi veliki umovi kroz istoriju covecanstva imali upravo ovaj problem: problem paznje. Isak Njutn, na primer, bio je veoma slab u skoli, do svojih dvadesetih godina uopste nije ni slusao matematiku; iz skole ga je ispisala majka posle samo nekolikogodina skolovanja, jer je vidjen kao neko ko nema nikakvu akademsku buducnost, u njegovim djackim izvestajima stalno je stajalo da je 'nepazljiv i lenj'! Isak je obozavao mehaniku, i u to vreme zaokupljala ga je konstriukcija razlicitih besmislenih i smislenih sprava i spravica na mehanickoj osnovi. Isak se skoli vratio na insistiranje svog ujaka koji je u njemu ipak video velike mogucnosti, i zahvaljujuci tome sto je mladog Isaka uzeo pod svoje okrilje direktor skole licno, i postao njegov mentor, Njutn je malo po malo napredovao u skoli i uspeo da je zavrsi. Na fakultet se takodje upisao na 'gurku' (sto ce reci na jedvite jade, kako kaz enas narod) i to kao djak sa slabim postignucem i prosekom. Negde u svojim ranim dvadesetim zainteresovao se za astronomiju, kada je shvatio da ne moze da prati knjigu iz astronomije jer ne zna matematiku! Tada se dohvatio Euklida i matematike po prvi put ljudski, a ostalo je vec zapisano u istoriji! Prosto, problem paznje i hiperaktivnosti je razvojni problem, problem nedovoljno zrelog i nedovoljno stimulisanog CNSa, i taj proiblem sa odrastanjem i sazrevanjem polako jenjava i stisava se; sto je i jednom Njutnu dalo sansu da na posletku postane velik pred istorijom.

Anstajn, pak, nije bio los u skoli kako mit kruzi - naime Anstajn je bio odlican i veoma napredan iz svih predmeta koji su podrazumevali nauku. No ne lezi vraze, i Anstajn je ispoljavao karakteristicne znake osobe koja ima problem paznje: bio je neverovatan aljkavac (uvek je bio krivo zakopcan i slutav, odvezanih pertli i zarozan, njegova soba pravi svinjac), bio je strasno zaboravan, i najzad - nije mogao da upise fakultet jer je pao na prijemnom - iz svih onih predmeta koji nisu bili predmet njegovog interesovanja (istorija, geografija, umetnost, jezici - posebno francuski). Ovo takodje ilustruje dobro poznatu cinjenicu da deca koja pate od ADHDa, mogu da odrze paznju satikma na onome sto ih duboko zanima (a zanimaju ih, kao i Njutna i Anstajna, obicno stvari koje su drugima strane). Na primer, jedan nas mladi klijent je u I razredu osnovne skole znao sve moguce i nemoguce o Egiptu, njegovoj istoriji, arhitekturi, numerologiji, novcu.......Njegov IQ je kao i Anstajnov i Njutnov, iznad proseka, ali je dete promenilo tri skole i ima sve same slabe ocene, ako se izuzme crtanje i engleski, gde je brilijantan.
Dakle, veoma je karakteristicno za ovakvu decu da budu nadprosecno inteligentna ali da zbog svoje neadekvatne paznje koja ometa i druge kognitivne funkcije ne mogu da napreduju i usvajaju skolsko gradivo (ovako kako je ono sad osmisljeno) pa odaju utisak skoli ili sopstvenim roditeljima da su glupa. Veoma cesto roditelji dolaze izbezumljeni i sa idejom da je dete retardirano i ludo. Zbog toga pricamo ovu pricu kako roditeljima tako i tokom predavanja skolama, ne bi li ilustrovali da se ne radi o deci koja su nesposobna mentalno, ili lenja svojom voljom, vec o deci koja imaju ometajuci faktor i kojoj se mora pomoci prilagodjavanjem nacina poducavanja kako bi mogli da sa svojojm paznjom isprate skolske zahteve......
Poštovanje svima ,Ja sam majka deteta koji se borimo sa ADHD .krenuli smo na konsultacije i preglede kod dečijeg psihologa .Ali njegova hiperaktivnost,minut dva zainteresovan posle odluka, pamćenje i vizuelno sve odlično ali pisanje to ga ne zanima naučio je slova zna da piše i to je u njegovoj glavi dovoljno.Svaki savet,pomoć dobrodošao je
 
Zdravo Arijel93, na tvoje pitanje je malo teze odgovoriti, jer ja mogu da ti odgovorim samo sa strane roditelja,cije dete koristi lekove,ali nisam kompetentna da dajem bilo kakvu preporuku o njima jer je to stvar licne odluke i lekara koji je to preporucio. Tacno je da ima nekoliko vrsta lekova kojise koriste kod dece sa ADHD,ali moras znati da nijednog nema kod nas (za sada). Ja Ritalin nabavljam iz Nemacke i Austrije,a put do nabavke je jako tezak. Samim tim,kad preuzmes rizik da dajes lek detetu,moras biti spremna da mozda bas taj lek,nije pravi izbor za tvoje dete. Isto tako moras da znas da je to nesto poslednje sto treba da uradis,jer je to lek koji se daje po potrebi ( u mom slucaju je skola) a da ostalo slobodno vreme,ostatak dana i vikend (kada dete nepije lekove) moras da posvetis njemu(ili njoj). U mom slucaju dete pije samo kada ide u skolu,jer je to mesto koje zahteva mirovanje i paznju i neometanje nastave. Dejstvo leka je oko pet sati, taman koliko provodi u skoli. Ali samo saznanje,da ja nisam mogla drugacije,nego da pocnem sa lekovima,jer ni jedna skola u nasoj okolini (6) nije htela da primi dete sa ADHD, je porazavajuca. Ako si bila u slicnoj situaciji, onda razumes. Za sada toliko,pozdrav tebi i tvom hiperaktivcu, pozdrav i ostalim ucesnicima na forumu. (sada bas nemam puno vremena za pisanje, ali opsirnije,malo kasnije).
Poštovanje koliko vaše dete ima godina ?Mi smo u januaru napunili 7 god i nažalost ranije krenuli unprvi razred problem se uvećao negde oko novembra sa totalnom promenom i u raspoloženja i u radu u školi. On je dobro dete samo ga ne drži mesto i on nemoze da ne priča i da se vrpolji .svaki savet dobrodošao
 

Back
Top