Ово ћу да погледам па ћу да поделим утиске. Да не буде да сам игнорисао
Метастудија која закључује да је Флинов ефекат реалан.
Флинов ефекат: појава да нове генерације у просеку добијају боље резултате на ИКу тестовима у поређењу са претходним.
Ти (
@prvepruge ) из тога изводиш закључак да теза коју износи аутор теме није тачна.
Међутим, да би могао да дођеш до тог закључка, мораш да узмеш у обзир следеће:
1) Које интелектуалне вештине дизајнери ИКу тестовa покушавају да измере?
2) Колико добро ИКу тестови мере наведене вештине?
3) Да ли су наведене интелектуалне вештине управо оне о којима говори постављач теме?
ИКу тестови заправо мере више интелектуалних вештина -- али не појединачно. Када би се мериле појединачно, свака вештина би имала неки свој коефицијент, а коначни би се рачунао тако што се одабраном методом -- а метода је бесконачно -- скуп тих коефицијаната сведе на један.
Тим речено, ако ИКу тестови заиста показују да је измерени коефицијент порастао, питање је које интелектуалне вештине су заправо напредовале те да ли су уопште битне за ову тему.
Што се тиче методологије, половина питања на тим ИКу тестовима немају објективно тачне одговоре. Одговор се одређује субјективно од стране дизајнера и то обично тако што се тест да одређеној групи људи коју дизајнер сматра интелигентном, а затим се најпопуларнији одговор прогласни тачним.
Таква су сва питања која се састоје од секвенце симбола где ти требаш да погодиш механизам који генерише наредни симбол на основу претходног.