Задатак са PISA теста

А је л’ ти неко тражио да израчунаваш? ;)
А??? Па од тамин ли да кажем колико људи ће да прође :mmmm:
Сви на теми су (судећи по објашњењима) покушали израчунати колики је тачан резултат, а не просто одговорити на питање тј. одабрати један од понуђених одговора, а то никако није исто. Израчунавање може бити проблематично (а у овом примјеру и јесте), а пуки одабир једног од понуђених одговора може бити веома једноставан, ако се лако установи да су нпр. од 4 понуђена, 3 одговора бесмислена. Кад сам то скапирао на овом примјеру, паде ми на памет да би то могао бити разлог лоших резултата наше дјеце, а сад ћемо заједно на теми провјерити колико то има основа...
 
Ајде да видимо овако:

А) 60
Дакле за пола сата 60 људи, 2 по минути, а пошто имамо 4 пуне ротације по минути испадне пола човјека по пуној ротацији – бесмислено.

В) 180
180 за пола сата, 6 по минути тј. 1,5 човјек по пуној ротацији – бесмислено.

С) 240
240 за пола сата, 8 по минути тј. 2 човјека по пуној ротацији – можда.

D) 720
720 за пола сата, 24 по минути тј. 6 по пуној ротацији – можда.

Очигледно, прва два отпадају одмах, а отпада и трећи одговор јер се лако види да барем 4 човјека прођу кроз врата током пуне ротације („испразне” се барем 2 сектора). Тако елиминацијом брзо дођемо до тачног резултата, а да га уопће не израчунавамо.

Е сад, ово горе има смисла уколико негдје на почетку теста стоји да је тачан одговор само један од понуђених тј. да нема задатака са више тачних одговора или са свим погрешним понуђеним одговорима. Да ли је тако или није, не знам, то нека кажу они који су упућенији у овакве тестове.
 
Превидјела си све оно гдје си се могла зајебунити, тако га и убоде. :rotf:
Не, просто сам прецизно израчунала према датим подацима. Чак није било ни непознатих.
И баш зато што је тако лако, мислила сам да сам нешто превидела.
Е, сад, ако на Писа тесту уче децу да погађају и иду системом елиминације, уместо да укључе мозак и примене науку, џаба га било.
 
Не, просто сам прецизно израчунала према датим подацима. Чак није било ни непознатих.
И баш зато што је тако лако, мислила сам да сам нешто превидела.
Е, сад, ако на Писа тесту уче децу да погађају и иду системом елиминације, уместо да укључе мозак и примене науку, џаба га било.
Не знам како сад уче дјецу, а не знам ни да ли је ово модел по ком су иначе састављени такви задаци, зато и тражим помоћ Лагерте и Бамби, али учинило ми се да би ово могло објаснити наше лоше резултате.

Да није било понуђених одговора тј. да је требало израчунати колико људи највише може проћи кроз врата, задатак би био осјетно сложенији.
Прво, ваљало би размислити да ли су врата на почетку празна па људи тек почињу улазити или људи константно улазе па се од неког тренутка почиње мјерити вријеме. То у задатку и није баш најјасније.
Друго, ако људи почињу улазити с почетком мјерења времена, да ли је свеједно у ком положају стоје врата тада?
Ајде, пробај, да ли је свеједно?
 
Верујем и да су она 2 метра дата да збуне противника, уопште не делују релевантно, зато сам их прескочила.
Бамби помену да углавном има више питања на основу једне поставке па можда неко наредно питање има везе и с тих 2 метра. Овако, чист вишак.
 
Не знам како сад уче дјецу, а не знам ни да ли је ово модел по ком су иначе састављени такви задаци, зато и тражим помоћ Лагерте и Бамби, али учинило ми се да би ово могло објаснити наше лоше резултате.

Да није било понуђених одговора тј. да је требало израчунати колико људи највише може проћи кроз врата, задатак би био осјетно сложенији.
Прво, ваљало би размислити да ли су врата на почетку празна па људи тек почињу улазити или људи константно улазе па се од неког тренутка почиње мјерити вријеме. То у задатку и није баш најјасније.
Друго, ако људи почињу улазити с почетком мјерења времена, да ли је свеједно у ком положају стоје врата тада?
Ајде, пробај, да ли је свеједно?
Они од првог минута имају пуну ротацију, односно 4 у минути, не игра то неку улогу.
Положај врата исто није битан, у ком год да су положају улази двоје, па још двоје, па још двоје.
Да је битно, добили бисмо неке децимале, што није опција.
 
Ама насмијао сам се твом коментару да си вјероватно нешто превидјела јер си брзоплета (тако нешто, да не тражим цитат), а не глупом или погрешном одговору.

Иначе, развој теме ми се баш допада. Наиме, никад се нисам бавио тим тестовима, али стално читам да су наши ђаци катастрофа... што је помало чудно јер су наши ђаци исподоносили сву силу медаља са математичких олимпијада. Добро, није свеједно тестирати просјечно знање или само оне најбоље, али ипак ми је било чудно. Овај задатак ми је привукао пажњу јер би могао бити сликовит примјер зашто су нам резултати лоши, а лоши би могли бити зато што се овако постављени задаци рјешавају другачије него задаци на које су нам дјеца навикла. Додуше, не радим у школи нити сам упућен у PISA тестирања па би ми од помоћи и те како била Бамби која рече да се бавила тим тестовима и Лагерта која је сваки дан у разреду с дјецом.
Bila sam dežurna na probnom prijemnom, većina takve zadatke i ne pokušava da rešava već ih u startu ocene kao težak i idu na sreću :mrgreen:
 
1716313883861.png
 
Nadam se da ce sad publika koja ovo procita shvatiti zasto su nam djaci toliko ocajni u resavanju PISA testova. Kao sto vidimo, u zadatku se ne trazi nikakvo prisecanje zapamcenog - ni istorijskih datuma kada se nesto desilo, ni definicija iz fizike, hemije, geografije i sl.
Trazi se da RAZMISLJAJU o necemu realnom (prakticnom)... a u nasim skolama ih vrlo retko dovodimo u sl. situacije
Do 5. razreda OŠ većina zadataka je ovog tipa, tj, imaš u 9 redova po 7 cvetića, od toga se nije primilo 12, koliko se cvetića primilo.. ali nema ko da razmišlja ni na taj način.
 
Задатак решавати егзистенцијалистички и практично.

Број особа није битан који излази из позоришта на ротирајући врата, већ брзина изласка, а он је обрнуто пропорционалан од броја терориста.
 
Они од првог минута имају пуну ротацију, односно 4 у минути, не игра то неку улогу.
Положај врата исто није битан, у ком год да су положају улази двоје, па још двоје, па још двоје.
Да је битно, добили бисмо неке децимале, што није опција.
Какве црне децимале, па ово су врата, није машина за мљевење меса па да може човјек и по.
Осврнућу се на ово касније тј. послије вечере, мрзи ме да цртам с пуним стомаком. :lol:
 
Poslednja izmena:
Bila sam dežurna na probnom prijemnom, većina takve zadatke i ne pokušava da rešava već ih u startu ocene kao težak i idu na sreću :mrgreen:
У моје вријеме само на пријемном за факс је било да се заокружују одговори, а то ми је и тада било глупо. Наравно, поштеније је да се за неодговорено добија нула, а за погрешно одговорено негативни бодови, да би се спријечило „набадање” тј. погађање на срећу, ко да играју лутрију.
Него, занима ме ради ли ико с дјецом бар неке задатке (оне с понуђеним одговорима) тако да анализира понуђено или се само рјешава па се онда заокружи шта се добило рјешавањем?
 
Do 5. razreda OŠ većina zadataka je ovog tipa, tj, imaš u 9 redova po 7 cvetića, od toga se nije primilo 12, koliko se cvetića primilo.. ali nema ko da razmišlja ni na taj način.

Само игра егзистенције и есенције тренира интелигенцију.

Е, сад шта ће ти највећа интелигенција која се блокира кукавичлуком.

Шта сам ти сад рекао, немаш појма, а нема везе идемо даље...
 
Само игра егзистенције и есенције тренира интелигенцију.

Е, сад шта ће ти највећа интелигенција која се блокира кукавичлуком.

Шта сам ти сад рекао, немаш појма, а нема везе идемо даље...
Jos sada citiraj nesto od Sartra, pa da cirkus bude kompletan.
 

Back
Top