Задатак са PISA теста

Питање за модераторе:

Нађох новински текст о PISA тестирању за 2018. годину у ком су дати неки задаци као примјери. Задаци су дати са све рјешењима и описом какви све одговори ће се признавати као тачни, какви као половични и сл. То је нешто као упутство за наставнике тј. за оне који ће бодовати, оцјењивати урађене тестове. Има занимљивих ствари које бих радо да пречешљамо на форуму. Да ли да то качим овдје или да отварам нову тему?
(Ја бих овдје, него ако ћете то премјештати у засебну тему, онда да не брљам по овој.)
 
:ok:
Прво, хвала ти на одговору. Не било ти заповјеђено, ајде буди љубазна па додатно кажи само да ли се ишта у горњем рачуну мијења ако се промијени само смијер ротације врата или рачун остаје исти?
Друго, добро уочено да има малих недоумица с крајем времена, али о томе ћемо касније до у детаље.
Мало касним :rotf:
А видим ти си већ одговорио...
Е, занимљиво је било, можемо чешће ове главоломке.
 
Мало касним :rotf:
А видим ти си већ одговорио...
Е, занимљиво је било, можемо чешће ове главоломке.
Нема везе што касниш, бар си брзоплета. :lol:
Него касне и модови... Ајмо ми даље па нек ни раде шта хоће. :)
 
Питање за модераторе:

Нађох новински текст о PISA тестирању за 2018. годину у ком су дати неки задаци као примјери. Задаци су дати са све рјешењима и описом какви све одговори ће се признавати као тачни, какви као половични и сл. То је нешто као упутство за наставнике тј. за оне који ће бодовати, оцјењивати урађене тестове. Има занимљивих ствари које бих радо да пречешљамо на форуму. Да ли да то качим овдје или да отварам нову тему?
(Ја бих овдје, него ако ћете то премјештати у засебну тему, онда да не брљам по овој.)
У наслову теме само умјесто „Задатак” ставити „Задаци” и идемо даље...
Дакле, тест из 2018, неки задаци који су објављени са све објашњењима.
 
Уводни текст за неколико питања:

Balon.jpg
 
Balon 3.jpg


Прва два питања су нормална, али ово је проблематично, наиме, свемирске летјелице се нигдје не помињу у уводном тексту. Једино што посредно упућује на њух је податак да је Синганија током лета носио астронаутско одијело, међутим, питање је „Која су то превозна средства?”, а свемирска летјелица није превозно средство. У опису шта ће се све признавати као тачан одговор, признаје се и ракета што значи да ће дијете које упише само авион имати половичан одговор, а оно које и ракету наведе као превозно средство имаће потпун одговор. Не знам у којим школама се учи да је ракета превозно средство, али ето, дјеца из таквих школа имаће бољи резултат на овом питању. Машала!
Иначе, у опису сврхе питања стоји: „Проналази два дијела експлицитно дате информације у схематизованом дескриптивном тексту”. Види ли неко гдје се у уводном тексту ЕКСПЛИЦИТНО помињу свемирски бродови, ракете и сл?
 
Poslednja izmena:
Banka.jpg


Слажем се да дјецу треба упутити у разне могуће „замке” у које се могу упецати на нету, али не знам да ли је та врста образовања уопће у нашим програмима за основце, али свакако примјери са банкама и рачунима мислим да нису примјерени основцима. Могли су смислити мали милион примјера који су њима реалнији, са којиме се заиста срећу, ово с банком је ипак за старије. Који то наш основац има „своју банку”?
Сем тога, траљав је превод, прво је исказ, онда је у табели изјава, а пита се да ли је поједино тврђење добар савјет. Тврђење? Баш га преведоше...
 
Stepenice.jpg

Ово је лагано и једноставно. Додуше, ја бих у питање додао „слаже једнаке квадрате” (у математици је прецизност неопходна и на њој треба инсистирати да би је дјеца усвојила), али додао бих и „правећи све више степенице” јер овако би се морао признати и одговор 9, ако неком падне на памет да у наредној етапи направи степенице које се „пењу па спуштају” тј. да етапу 2 „флипне” и само прислони уз етапу 3 (што би потпуно задовољавало услове постављеног задатка), а нема шансе да то ико призна кад је наведен као тачан само један одговор – 10.

Баш би ме занимало, рецимо, шта раде они који бодују кад наиђу на овакав примјер и одговор 9 са све нацртаним степеништем које заиста има 9 квадрата. Имају ли право то признати „на своју руку”? Могу ли тражити од неког надлежног одобрење?
 
Ајде признај да ни ти ниси знала да је ракета превозно средство. :mrgreen:

Ево наредна два са по једним питањем...
Па, превози астронауте...зезам се, то је врло глупо, као и цео овај тест. Да, тера на размишљање, али све време деца морају да размишљају да ли је трик питање или се ослања на знање. Погрешан начин.
Мене само чуди да не знају да одговоре на питања чији се одговор налази у самом питању...
Волела бих да видим на којим су питањима наша деца грешила највише.
 
Pogledajte prilog 1553222
Ово је лагано и једноставно. Додуше, ја бих у питање додао „слаже једнаке квадрате” (у математици је прецизност неопходна и на њој треба инсистирати да би је дјеца усвојила), али додао бих и „правећи све више степенице” јер овако би се морао признати и одговор 9, ако неком падне на памет да у наредној етапи направи степенице које се „пењу па спуштају” тј. да етапу 2 „флипне” и само прислони уз етапу 3 (што би потпуно задовољавало услове постављеног задатка), а нема шансе да то ико призна кад је наведен као тачан само један одговор – 10.

Баш би ме занимало, рецимо, шта раде они који бодују кад наиђу на овакав примјер и одговор 9 са све нацртаним степеништем које заиста има 9 квадрата. Имају ли право то признати „на своју руку”? Могу ли тражити од неког надлежног одобрење?
Немају право, имају кључ по коме бодују и не одступају од тога. Ту не дозвољавају размишљање, мора како су они зацртали.
 
Па, превози астронауте...зезам се, то је врло глупо, као и цео овај тест. Да, тера на размишљање, али све време деца морају да размишљају да ли је трик питање или се ослања на знање. Погрешан начин.
Мене само чуди да не знају да одговоре на питања чији се одговор налази у самом питању...
Волела бих да видим на којим су питањима наша деца грешила највише.
То би могли знати ови из просвјете, можда негдје и има табеларни приказ по задацима, то би свакако било занимљиво погледати.
 
Немају право, имају кључ по коме бодују и не одступају од тога. Ту не дозвољавају размишљање, мора како су они зацртали.
Тако сам и мислио, поготово што, колико сам схватио, тест се и не пише него се кликће.
 
Karijes 5.jpg


Прва 4 питања су у реду, ово је већ мало проблематично. Нисам сигуран да се основци срећу с појмом „амалгамских” пломби тј. да знају шта је то тачно. Чини ми се да је било сасвим довољно само „коришћење пломби”, али свакако не у „лијечењу зуба”. Пломбе ништа не лијече тј. лијече зубе таман колико и наочаре лијече очи.
 
Е, овде би наша деца гледала и проучавала графикон, остали ће дати одговор на основу претходно написаног.
То је разлика између наших образовних система, наш се заснива на науци и појашњењима, њихов на читању задатка и заокруживању. Ту од знања ни З нема
То је и највероватнији разлог што наша деца лоше пролазе на овом тесту.
И ако је тест овакав, нека пролазе лоше, јер ово није тест знања.
На правом тесту знања њихови би попадали као крушке. Не дај Боже да још нема понуђених одговора, пропаст.
 
Е, овде би наша деца гледала и проучавала графикон, остали ће дати одговор на основу претходно написаног.
То је разлика између наших образовних система, наш се заснива на науци и појашњењима, њихов на читању задатка и заокруживању. Ту од знања ни З нема
То је и највероватнији разлог што наша деца лоше пролазе на овом тесту.
И ако је тест овакав, нека пролазе лоше, јер ово није тест знања.
На правом тесту знања њихови би попадали као крушке. Не дај Боже да још нема понуђених одговора, пропаст.
Ма свака ти дала! :lol:
Хтједох нешто откуцати, почех, па реко ај нећу, испашће да само тражим длаке у јајету... Но, кад већ помену, да, графикон има смисла као засебно питање на које се одговара са самог графикона, овако заиста не мораш ни гледати, одговор је и у самом тексту. Сем тога, кад се каже да ТАЧКЕ означавају нешто, онда треба и уцртати тачке, а не кружиће. Линија раста на графикону је мало „пала с неба”, ал ајд, ту је да олакша дјеци да јасније виде раст него што би се то могло видјети да је нема тако да је ово „може да прође”. Има ствари и које никако не могу.
 

Back
Top