Задатак са PISA теста

Да ли прва двојица која уђу у ПРАЗНА врата изађу из њих за трећину круга?
Наравно да не. Тај услов не постоји у задатку, већ људи пролазе, и поставља се питање колико њих прође за неки произвољно изабран минут.
 
Кад брзо читаш, онда читаш само слова, прескачеш бројеве? :rotf:
„The door makes 4 complete rotations in a minute.”
I samo da kazem da su ta vrata mnogo brza. :) :) Ona u Intersparu (kod mene u kraju) za minut obave maksimum jednu rotaciju. Ako i toliko!
Ova tvoja lete. :) :)
Neki se po 2-3 puta voze, jer ne stignu da izadju. :) :)


I dalje stojim pri tome da je odgovor 720.
 
Ali postoji samo jedan ulaz i jedan izlaz, ta trecina sto je slobdna ima prazan hod, tj. nalazi se levo blokirana
Vidi koja vrata se oslobadjaju u trenutku, dok se na ova dole izlazi.
IMG_9460.jpeg

Prazan hod, tj, 2 prazne trecine imamo samo kad se startuje sa potpuno praznim vratima, pa se tek prva trecina napuni, ali to je za zadatak irelevantno, jer je naglasak na punom krugu.
Tj. ta 4 puna kruga za 1 minut.
 
Sto se tice podatka o 2m, poznajuci kako su Pisa testovi pravljeni verujem da su uz ovaj problem isla i neka druga pitanja. Obicno za jedan zadatak trebaju da se rese po 2-3 problema. Mi vidimo samo jedan, pa vas zato bune ta 2m.
Хвала ти на овој напомени! :ok:
PISA тестовима се никад нисам бавио, друг ми показа само ово, а ако је уобичајено да из једног описа произилази неколико питања, сасвим је могуће да у том случају има некаквог смисла и тих 2 метра, која су у овом примјеру потпуно неважна (ионако пише да у сваки сектор могу стати највише 2 особе па није важно да ли им је ту тијесно или није).
 
То сам и ја написала, Пилипенда се смеје...чекам објашњење на крају.
Ама насмијао сам се твом коментару да си вјероватно нешто превидјела јер си брзоплета (тако нешто, да не тражим цитат), а не глупом или погрешном одговору.

Иначе, развој теме ми се баш допада. Наиме, никад се нисам бавио тим тестовима, али стално читам да су наши ђаци катастрофа... што је помало чудно јер су наши ђаци исподоносили сву силу медаља са математичких олимпијада. Добро, није свеједно тестирати просјечно знање или само оне најбоље, али ипак ми је било чудно. Овај задатак ми је привукао пажњу јер би могао бити сликовит примјер зашто су нам резултати лоши, а лоши би могли бити зато што се овако постављени задаци рјешавају другачије него задаци на које су нам дјеца навикла. Додуше, не радим у школи нити сам упућен у PISA тестирања па би ми од помоћи и те како била Бамби која рече да се бавила тим тестовима и Лагерта која је сваки дан у разреду с дјецом.
 

Back
Top