Evo kako bih ga ja reformisao
Dakle izbacio bih sve strucne skole moguce , dakle medicinske, ekonomske, pravno birotehnicke .... Postojala bi samo jedna vrsta obrazovne ustanove stim sto ce smerovi biti razliciti. Pa nesto ovako
1) Prirodne nauke i matematika
2) Drustveni smer
3) Filoloski smer
U okviru ovih smerova postojali bi podsmerovi koji bi imali smisla tek od trece godine srednje skole . Dakle svaki smer ima planom i programom predmete Matematika 1, Matematika 2, Fizika 1, Fizika 2, Hemija 1, Hemija 2, Laboratorijske vezbe, Srpski jezik, Engleski jezik, Fizicko, Istorija, Geografija, Biologija 1, Biologija 2.
Predmeti Geografija, Istorija i Srpski jezik bili bi samo
osnove, npr. iz srpskog jezika samo najosnovniji pregled nacionalnih i svetskih knjizevnika .
Predmeti sa koeficijentima 1 i 2 su tzv strucni predmeti ali ne kao na faxu polozis 1 ides na 2 nego ih imas u isto vreme tj iste godine samo recimo Matematika 1 ce se oslanjati na algebru tj "racunicu" a matematika 2 "pichi" geometriju . Isto vazi za hemiju, biologiju, fiziku (Glupo je izucavati sve zbrkano u okviru jednog predmeta mislim da bi ovakve podele doprinele prosirenosti svesti ucenika), primer za hemiju, hemija 1 Opsta i neorganska, a hemija 2 Organska ....
Ove predmete u okviru jednog smera imali bi svi ucenici dakle niko nije povlascen po tom pitanju da billo sta "bira", jer bi po meni bilo glupo da ucenik izadje iz srednje skole a da ne zna da bekne nista o recimo prvom balkanskom ratu, to je stvarno sramota
U trecoj godini pocinje opredeljenje , nestaju predmeti prve klase (na prirodno matematickom smeru) njih zamenjuju novi predmetu koji mogu a ne moraju da imaju veze sa vec starim obaveznim predmetima (Matematika 2, Lab vezbe ...), pa onda recimo:
Astrofizika, biohemija, fizicka hemija, Matematika 3 ("napredna opsta matematika" isto moze i za ostale predmete, Fizika 3, Hemija 3 .... ), medicinska biohemija (ovde mogu da se podmetnu medicinski predmeti jer je njima kolko znam i ovako od trece godine struka, do druge uce maltene isto sto i gimnazijalci (mi)
) , isto moze i za ekonomiju ( Statistika, Korespodencija .... ) i tako dalje tako dalje, zamisao je da se izbace neobavezni predmeti i da se doda nesto komplikovanije i sire, tj da se ujednaceno ide u sirinu i dubinu znanja .
Do cetvrte godine ucenik vec treba da poznaje i dobro barata predmetima
Matematika 1,2 Fizika 1,2 , Hemija 1,2 i sada moze da ih ili zameni predmetom koji zeli da proucava i da se bavi na fakultetu ili da nastavi da sljaka sa njima u smislu da se njima bavi kroz fakultet. Pa bi tu mogli da se dodaju neki novi predmeti .....
Da bih rekao sve lepo trebalo bi mi puno vremena trebalo bi da pogledam sve ove predmete i njihove podnauke koji bi bili predmeti isto a nemamo ih u srednjim skolama za sta nemam vremena sve posebno da radim, ali bi zamisao bila ovakva