Скандал у ОШ "Ђура Јакшић" у Београду

Da li podržavate ovakav vid nastave?


  • Ukupno glasova
    37
  • Anketa je zatvorena .
Овако гледала сам филм о истој врсти наставе коју је спровео Амерчки професор ,заборавила сам име филма.Али само желим да кажем да је ово Амерички принцип наставе ишао је толико далеко да су деца кренула да бију једни друге и да се игноришу .Формирали су групе и састанке изван школе и подржавли нацизам и професора .Ако нађем филм поставићу га јако је поучан на крају су отишли толико далеко да је група деца која су представљала нацисте хтели да освоје свет и крену у оружану борбу.

Професор им је на тим састаницима говорио да постоје групе које ће да их подрже и да се прикључе њима .Страшан филм ,после тога догађаја
таква врста наставе је укинута у свим школама .

Поставићу вам филм базиран је на истинитом догађају о експрименту који је професор спровео над ђацима да увде како је лако бити заведен
и постати присталица нацистичке идеје.Оно што је било проблематично јесте да је и сам професор изгубио осећај за реалност.

Тако да овакви врсти експеримента над децом јако шкоде

Ako mislimo na isti film, to je nemacki film a naziv (engleski) je 'Wave' - to im je bio kao pozdrav da talasaju rukom - modifikovan naci pozdrav. Gledala sam film, odlican je i zastrasujuci u isto vreme, jasno pokazuje kako je lako manipulisati posebno mladim ljudima (ne svima, ali velikom vecinom). Inace je snimljen po istinitom dogadjaju u nekoj americkoj skoli.

I u filmu je profesor uhapsen na kraju, posto je cela prica otisla predaleko.
 
Ево као наставница Емина Живковић предаје деци о Другом светском рату: http://www.kurir-info.rs/deci-kacili-kukaste-krstove-clanak-192420

Још један доказ да смо комплетно полудели као народ!

Roditelji ne treba da strahuju, ovako će biti samo dok se sa nastavom ne stigne do Simona Vizentala a onda će izmeniti uloge i to će trajati sve do danas.
Svako dočeka svojih 5 minuta.
 
Јуче је на Првој био прилог на ову тему. Неко је овде поставио питање да ли су деца мењала улоге, па се слаже са идејом ако јесу.
Е, па, деца јесу мењала улоге, али не знам да ли је људима промакла изјава једног ученика, који каже (парафразирам): Када сам био Немац, баш је било моћно, био сам надмоћан у односу на Жидове, али када сам био Жидов, било је јадно.
Па, шта ви сада мислите, да ли ће деца одлучити да буду насилници или жртве?
Ово одговарам онима који сматрају да се овакви часови неће одразити на психу деце и након завршеног часа.

Ја сам имала професора историје који је био тако добар предавач да нам се чинило да пред собом видимо стари Рим и осећамо мирис њихових клоака. А у књизи једна страница. То је предавач. Без радионица и сличних глупости.
Ако неко нема тај таленат, него замуцкује као ова Емина (слушам је јуче, после сваке просте реченице користи "А" као увод, сигурно је прочитала много књига и има јако велики фонд речи), нека користи документарне филмове.
Наша деца могу да схвате, не морају да осете!
 
Јуче је на Првој био прилог на ову тему. Неко је овде поставио питање да ли су деца мењала улоге, па се слаже са идејом ако јесу.
Е, па, деца јесу мењала улоге, али не знам да ли је људима промакла изјава једног ученика, који каже (парафразирам): Када сам био Немац, баш је било моћно, био сам надмоћан у односу на Жидове, али када сам био Жидов, било је јадно.
Па, шта ви сада мислите, да ли ће деца одлучити да буду насилници или жртве?

Ово одговарам онима који сматрају да се овакви часови неће одразити на психу деце и након завршеног часа.

Ја сам имала професора историје који је био тако добар предавач да нам се чинило да пред собом видимо стари Рим и осећамо мирис њихових клоака. А у књизи једна страница. То је предавач. Без радионица и сличних глупости.
Ако неко нема тај таленат, него замуцкује као ова Емина (слушам је јуче, после сваке просте реченице користи "А" као увод, сигурно је прочитала много књига и има јако велики фонд речи), нека користи документарне филмове.
Наша деца могу да схвате, не морају да осете!

Ja se, na početku teme, ubih da ovo objasnim, ali ispala sam glupa i ispalo je da nisam u stanju da shvatim poruku koja se deci upućuje. Pa, neka je i tako, ako ja sa 34 nisam u stanju da shvatim ( a jesam, ali se ne slažem sa metodom ), kako će dete od 15-tak godina da shvati i prihvati na pravi način? Moć je opojna, svi bi da budu moćni i da se njihova sluša. A da bude poslušan, ne voli niko. A naročito ugnjetavan. A deca se vrlo lako identifikuju, pogotovo sa onim što im se dopadne. Opet, imaš slabije karaktere, inače ugnjetavane u školi od strane vršnjaka, bilo ih je i biće, pa im dodeli ulogu Jevreja i ubio si ga u pojam do kraja.
Zapanjuju me ljudi, pogotovo oni koji imaju svoju decu, kada tako olako tudju decu nazivaju kretenima, idiotima i svakakvim pogrdnim rečima. Ko tu decu uči i vaspitava? Da li je nečije dete od čelika, pa se uticaj društva odbija od njega? Da li smatrate da se vaše dete nikada neće naći u pubertetu, i nikada neće pokazati loš ili bilo kakav uticaj društva? Tako je lako lepiti etikete tudjoj deci...
 
Povodom drugog dela mininog posta...
U gimnaziji smo imali zaista dobru profesorku istorije. Učila nas je istoriju, ali nas je učila i da mislimo svojom glavom, da analiziramo, da sami povezujemo, tražila da na osnovu rečenog povežemo i sami donesemo zaključke, nije delila lekcije po naslovima, jer je sve uzročno-posledično vezano... moram priznati da zato i nije bila baš medju omiljenim profesorima. Vrednost takvog predavanja i predavača shvatiš tek kasnije, tek dosta nakon završetka škole.
Otišla je na bolovanje ( nažalost, godinu-dve nakon što smo završili gimnaziju, i preminula je :( ), i dobili smo zamenu. "Profesora" koji je bio sve, samo to ne. Nije predavao, jednostavno nije, ceo čas bi prošao u zbrci i glupiranju. Ispitivao je na sledeći način: devojka se javila da odgovara. Odredio je lekciju koju će odgovarati i krenuo da šeta po razredu, da se smeje, da priča sa ostalima... Ona je sasvim lepo znala, sasvim lepo izlagala naučeno, polako i odmereno, i inače je polako i smireno pričala... na kraju balade je zaključio da nije bila sigurna, da je morala to mnogo samouverenije, da je to osrednje, da dobar učenik mora da vergla i da, bez pauza, priča o onome što zna... i dade joj trojku.
Nakon toga proziva jednog druga i pita ga Vizantijsku kulturu. Ovaj kreće da priča kao namotan - Vizantijci su imali bogatu kulturu, imali su brojne zamkove, ogromne, kamene i u njima lepe princeze. Vitezi lutalice, da bi oslobodili princeze, morali su da nose ogromne merdevine, preskaču zidove, paze na krokodile u rovovima oko zamaka.... i tako dalje... verglao je gluposti bez zastajanja ( odakle mu samo onakva mašta u trenutku? :lol: ), samo je pričao i pričao... i dobio peticu sa svim pohvalama i preporuka celom razredu bila je da se na njega ugledamo :zcepanje:
Eto, isti predmet, dva predavača... a deca ista, školska godina ista... :confused:
 
Poslednja izmena:
Јуче је на Првој био прилог на ову тему. Неко је овде поставио питање да ли су деца мењала улоге, па се слаже са идејом ако јесу.
Е, па, деца јесу мењала улоге, али не знам да ли је људима промакла изјава једног ученика, који каже (парафразирам): Када сам био Немац, баш је било моћно, био сам надмоћан у односу на Жидове, али када сам био Жидов, било је јадно.
Па, шта ви сада мислите, да ли ће деца одлучити да буду насилници или жртве?
Ово одговарам онима који сматрају да се овакви часови неће одразити на психу деце и након завршеног часа.

Ја сам имала професора историје који је био тако добар предавач да нам се чинило да пред собом видимо стари Рим и осећамо мирис њихових клоака. А у књизи једна страница. То је предавач. Без радионица и сличних глупости.
Ако неко нема тај таленат, него замуцкује као ова Емина (слушам је јуче, после сваке просте реченице користи "А" као увод, сигурно је прочитала много књига и има јако велики фонд речи), нека користи документарне филмове.
Наша деца могу да схвате, не морају да осете!

Ja sam, još na početku teme napisao da se nadam da menjaju uloge. i svaka joj čast na tome, neka deca osete kako su se obe strane osećale. A onda, kad dođe do lekcije o porazu Nemačke, o suđenjima i kazanam, neka ponovo podeli uloge.
Ni jedno vaspitano dete neće pomisliti da je bolje biti zločinac i nasilnik, u odigranoj priči nema pobednika, to je valjda svima jasno? Kućno vaspitanje je ono što pravi karakter deteta, ne par časova u školi.
Na osnovu čega misliš da je pročitala malo knjiga? Pasulj ili kafa? Da li svi jednako reagujemo na kamere, na tremu?
 
Ja se, na početku teme, ubih da ovo objasnim, ali ispala sam glupa i ispalo je da nisam u stanju da shvatim poruku koja se deci upućuje. Pa, neka je i tako, ako ja sa 34 nisam u stanju da shvatim ( a jesam, ali se ne slažem sa metodom ), kako će dete od 15-tak godina da shvati i prihvati na pravi način? Moć je opojna, svi bi da budu moćni i da se njihova sluša. A da bude poslušan, ne voli niko. A naročito ugnjetavan. A deca se vrlo lako identifikuju, pogotovo sa onim što im se dopadne. Opet, imaš slabije karaktere, inače ugnjetavane u školi od strane vršnjaka, bilo ih je i biće, pa im dodeli ulogu Jevreja i ubio si ga u pojam do kraja.
Zapanjuju me ljudi, pogotovo oni koji imaju svoju decu, kada tako olako tudju decu nazivaju kretenima, idiotima i svakakvim pogrdnim rečima. Ko tu decu uči i vaspitava? Da li je nečije dete od čelika, pa se uticaj društva odbija od njega? Da li smatrate da se vaše dete nikada neće naći u pubertetu, i nikada neće pokazati loš ili bilo kakav uticaj društva? Tako je lako lepiti etikete tudjoj deci...

Ako sam dobro vaspitao svoje dete, stotine časova, filmova i pozorišnih predstava ne mogu mu promeniti ponašanje. To dete i dalje nakon nastave dolazi u svoju porodicu koja ga i dalje vaspita na isti način. Možda će da dođe sa pitanjima o toj nastavi, i treba tako da bude. Ako mu nešto nije jasno, pitaće nastavnicu, pa ako treba i roditelje. Ne može praktična nastava koja objašnjava jedno zlo, da napravi decu zlima, naročito sa nekih 12 ili 13 godina, za to je malo kasno.
 
Nije problem u "gaduri" već u ljudima koji idu zatvorenih očiju. Valjda se plaše da ih otvore, da ne primete nešto drugo od onoga na šta su navikli? Možda istinu?

A da ih sledeci cas podeli na partizane i cetnike i da ,,oste'' mrznju jer eto malo je mrznje oko njih...posle moze i hladno oruzje da im podeli pa da ,,osete'' i bol....
 
A da ih sledeci cas podeli na partizane i cetnike i da ,,oste'' mrznju jer eto malo je mrznje oko njih...posle moze i hladno oruzje da im podeli pa da ,,osete'' i bol....

I treba da ih podeli, ali prateći program nastave. Da deca vide razliku između dve antifašisitke vojske, koje su u jedno vreme bile zajedno, a kasnije u sukobu. Ili misliš da je bolje da se istorija krije od naše dece?
Zašto ubacuješ to hladno oružje? Nedostatak argumenata ili je nešto drugo? Da li je podelila ikakvo oružje kad je pravila grupe nemaca i jevreja? Ili je ovde dozvoljeno toliko proizvoljno pisanje, sa lažiranjem i nametanjem neistina?
Mržnju neće da nauče u školi, već smo više pouta napisali da deca u tom uzrastu već odavno imaju formirane ličnosti, a tu je presudno kućno vaspitanje.
 
Ja sam, još na početku teme napisao da se nadam da menjaju uloge. i svaka joj čast na tome, neka deca osete kako su se obe strane osećale. A onda, kad dođe do lekcije o porazu Nemačke, o suđenjima i kazanam, neka ponovo podeli uloge.
Ni jedno vaspitano dete neće pomisliti da je bolje biti zločinac i nasilnik, u odigranoj priči nema pobednika, to je valjda svima jasno? Kućno vaspitanje je ono što pravi karakter deteta, ne par časova u školi.
Na osnovu čega misliš da je pročitala malo knjiga? Pasulj ili kafa? Da li svi jednako reagujemo na kamere, na tremu?

Нађи на Првој снимак прилога, слушај Емину како ученицима објашњава шта ће радити и каш'ће ти се само.
Гатање у пасуљ препуштам људима који од тога живе.

А да ли ти знаш разлику између Немаца и Јевреја, шта се догађало за време 2. светског рата и ко је ту био зао, а ко прогоњен?
Ако знаш, како си то научио без кукастог крста и Давидове звезде?
Или мислиш да су данашња деца глупља од нас?
 
Poslednja izmena:
I treba da ih podeli, ali prateći program nastave. Da deca vide razliku između dve antifašisitke vojske, koje su u jedno vreme bile zajedno, a kasnije u sukobu. Ili misliš da je bolje da se istorija krije od naše dece?
Zašto ubacuješ to hladno oružje? Nedostatak argumenata ili je nešto drugo? Da li je podelila ikakvo oružje kad je pravila grupe nemaca i jevreja? Ili je ovde dozvoljeno toliko proizvoljno pisanje, sa lažiranjem i nametanjem neistina?
Mržnju neće da nauče u školi, već smo više pouta napisali da deca u tom uzrastu već odavno imaju formirane ličnosti, a tu je presudno kućno vaspitanje.

Tolika glupost se nemoze nauciti ni ko d Emine u skoli,covek se toliko glup mora roditi....
 
Нађи на Првој снимак прилога, слушај Емину како ученицима објашњава шта ће радити и каш'ће ти се само.
Гатање у пасуљ препуштам људима који од тога живе.

А да ли ти знаш разлику између Немаца и Јевреја, шта се догађало за време 2. светског рата и ко је ту био зао, а ко прогоњен?
Ако знаш, како си то научио без кукастог крста и Давидове звезде?
Или мислиш да су данашња деца глупља од нас?

Gledao sam snimak, i opet ponavljam, razni ljudi različito reaguju kad je trema u pitanju. A kamere preve veliku tremu ljudima.
Gatanja si se ti uhvatila, nemoj sad na druge da prebacuješ. Za mene je zlo gatanja uvek kad neko "zna" sa sigurnošću o drugoj osobi nešto.
Ja sam naučio ono što mi je bilo rečeno, veoma jednostrano. Ostalo sam tražio sam, čitao i gledao, trudio se da budem nepristrasan. Danas na taj događaj gledam malo drugačije, ne umanjujuću strahotu samog zločina.
Možda danas roditelji manje vremena imaju za decu, ili se manje njima bave? I sama nastava je drugačija, dosta lošija od one u "naše" vreme. Nastavnicvi nemaju u rukama neke mogućnosti za sankcije, roditelji su često bahati... i kad neko ispliva iz tog mrtvila, bude napadnut. Zašto, zato što se usudi da podigne nivo nastave na viši nivo? Kao što sam ranije pisao, u Srbiji je teško biti iznad proseka.
 
E pa pošto je tema na kojoj sam ovo već napisala zatvorena, napisaću i ovde (da podsetimo nastavnicu) Drugi svetski rat se nije vodio samo između fašista i jevreja. Nisu samo jevreji stradali. I nisu svi samo od fašista stradali.

Ali je to bila oblast koju su radili. Kao kad bi neko kritikovao imaginarnu nastavnicu matematike zašto decu uči sabiranje kad se u matematici radi i množenje. Sve u svoje vreme.:)
 
Ja sam, još na početku teme napisao da se nadam da menjaju uloge. i svaka joj čast na tome, neka deca osete kako su se obe strane osećale. A onda, kad dođe do lekcije o porazu Nemačke, o suđenjima i kazanam, neka ponovo podeli uloge.
Ni jedno vaspitano dete neće pomisliti da je bolje biti zločinac i nasilnik, u odigranoj priči nema pobednika, to je valjda svima jasno? Kućno vaspitanje je ono što pravi karakter deteta, ne par časova u školi.
Na osnovu čega misliš da je pročitala malo knjiga? Pasulj ili kafa? Da li svi jednako reagujemo na kamere, na tremu?

Ја сам се ухватила гатања? Пре овога га нисам ни поменула, али она мени не делује као добар предавач, без обзира на трему. Није требало да пристане да је снимају ако има толику трему, могла је да прочита своју изјаву, а не да муца пред камерама.
Понављам, ако не уме другачије да објасни и дочара, нека деци пусти два документарца са сликама Јевреја из логора или делове "Шиндлерове листе"и све ће им бити јасније. Мислим да и данас има деце која ће сама проучавати сама ако их занима, баш као што си ти радио.
Заиста мислим да ово није добар начин за учење, али свако има право на своје мишљење, а на Министарству просвете је да сада пресуди и нешто предузме или не предузме (мада сумњам да ће нешто предузети).
 
Ali je to bila oblast koju su radili. Kao kad bi neko kritikovao imaginarnu nastavnicu matematike zašto decu uči sabiranje kad se u matematici radi i množenje. Sve u svoje vreme.:)
Pa mislim da nema odvojeno lekcija o jevrejima, partizanima, ovima, onima u Drugom svetskom ratu :think:....
Treba onda obratiti pažnju šta će biti kad dođu do raspada SFRJ...
Kakve "markere" će da im stavlja.
 
Ја сам се ухватила гатања? Пре овога га нисам ни поменула, али она мени не делује као добар предавач, без обзира на трему. Није требало да пристане да је снимају ако има толику трему, могла је да прочита своју изјаву, а не да муца пред камерама.
Понављам, ако не уме другачије да објасни и дочара, нека деци пусти два документарца са сликама Јевреја из логора или делове "Шиндлерове листе"и све ће им бити јасније. Мислим да и данас има деце која ће сама проучавати сама ако их занима, баш као што си ти радио.
Заиста мислим да ово није добар начин за учење, али свако има право на своје мишљење, а на Министарству просвете је да сада пресуди и нешто предузме или не предузме (мада сумњам да ће нешто предузети).

Nisi napisala reč "gatanje" ali jesi napsiala da znaš koliko je ta nastavnica pročitala, to je dovoljno.
Po čemu je lošije da deca nacrtaju oznake, stsve ih na sebe iodglume nešto, od filma u kome se te iste oznake vide i koriste (ne kao crtež na papiru, već mnogo realnije)? Zar je bolje da gledaju scene nasilja i mučenja u filmu, od glume koja nema to nasilje u sebi?
Ja sam neke stvari morao sam da traži i radim, jer nisam bio zadovoljan ponuđenim. Možda ne bih da sam tada iamo ovakvu nastavnicu?
Ne verujem da ministarstvo može bilo šta da uradi, jer je sve rađeno po programu, uz odobrenje školske uprave. ja se nadam da će nastaviti da predaje i ostale lekcije na neki sličan i zanimljiv način.
 

Back
Top