Problemi iz matematike, fizike, hemije ...

  • Začetnik teme Začetnik teme dragana
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ma nemam ni resenje a nisam siguran ni za postavku. Profesor fizike nam je dao sablon zadataka kakvi se mogu naci na kontrolnom, a ja ovaj nzm..

Ok. Samo, važan podatak je, da li je sistem u ravnoteži ili ne, odnosno, kreće li se ili stoji?

80988992.png
 
Poslednja izmena:
Date su funkcije f[SUB]1[/SUB](x)=e[SUP]lnx[/SUP] f[SUB]2[/SUB]x=ln(e[SUP]x[/SUP]) f[SUB]3[/SUB]x=sqrt(x[SUP]2[/SUP]) f[SUB]4[/SUB]x=x[SUP]2[/SUP]/x

Koje od datih funkija su medjusobno jednake ( I da li ima medjusobno jednakih f-ja) .


Kontam sta se trazi od mene, ali kako da razmisljam kod ovih zadataka ? Da li moram sve stavke jedne f-je da iresetam da bih video da li su jednake ili ne, ili je dovoljno samo definisanost ? :think:
 
Date su funkcije f[SUB]1[/SUB](x)=e[SUP]lnx[/SUP] f[SUB]2[/SUB]x=ln(e[SUP]x[/SUP]) f[SUB]3[/SUB]x=sqrt(x[SUP]2[/SUP]) f[SUB]4[/SUB]x=x[SUP]2[/SUP]/x

Koje od datih funkija su medjusobno jednake ( I da li ima medjusobno jednakih f-ja) .


Kontam sta se trazi od mene, ali kako da razmisljam kod ovih zadataka ? Da li moram sve stavke jedne f-je da iresetam da bih video da li su jednake ili ne, ili je dovoljno samo definisanost ? :think:

Uslovi:

1. D(f1)=D(f2)
2. f1(x) = f2(x) za svako x iz D
 
Odrediti koja je kriva drugog reda data jednačinom: y^2 - 2x + 6y + 5. E sad , u rešenjima piše da je to parabola sa temenom u tački (-2,-3). Problem je što uopšte nismo ni učili ijednu drugu vrstu parabole osim ovih:
y^2 = 2px
y^2 = -2px
Takođe učili smo i parabolu kvadratne funkcije y=ax^2 + bx + c, ali to isto nije ova prabola.

Ne vidim da data kriva ima ijedan od ovih oblika koji smo učili. Meni ipak jednačina govori da to nije ni hiperbola ni elipsa ni kružnica, dakle ostaje jedino da "naslutim" da je to parabola ali kako da joj odredim temena?
Posle tog zadatka imam mnoge zadatke za parabolama oblika y=2px^2 ili čak nešto još "čudnije" i nepoznatije parabole.


Kakogod, da li može neko da mi objasni druge vrste parabola, bio bih mu zahvalan.
 
Odrediti koja je kriva drugog reda data jednačinom: y^2 - 2x + 6y + 5. E sad , u rešenjima piše da je to parabola sa temenom u tački (-2,-3). Problem je što uopšte nismo ni učili ijednu drugu vrstu parabole osim ovih:
y^2 = 2px
y^2 = -2px
Takođe učili smo i parabolu kvadratne funkcije y=ax^2 + bx + c, ali to isto nije ova prabola.



Ne vidim da data kriva ima ijedan od ovih oblika koji smo učili. Meni ipak jednačina govori da to nije ni hiperbola ni elipsa ni kružnica, dakle ostaje jedino da "naslutim" da je to parabola ali kako da joj odredim temena?

Posle tog zadatka imam mnoge zadatke za parabolama oblika y=2px^2 ili čak nešto još "čudnije" i nepoznatije parabole.




Kakogod, da li može neko da mi objasni druge vrste parabola, bio bih mu zahvalan.

eh, nisu to čudne vrste parabola. Parabola je samo jedna jedina:

y^2 - 2x + 6y + 5 = 0

Valjda je 0 pošto nisi naveo.

y^2 + 6y + (9 - 4) = 2x

y^2 + 6y + 9 = 2(x+2)

(y+3)^2 = 2(x+2)


Poslednja formula sad svakako više liči na y[SUP]2[/SUP]=2px

Ono što buni jeste zapravo translacija temena parabole. Ovde je teme translirano u tačku (-2,-3)

Ovo je vrlo lako videti iz sledećeg:

U koordinatnom sistemu xy nacrtaćemo drugi koordinatni sistem uv tako da mu centar bude u -2,-3. Osa v je paralena sa y a osa u sa x. Ako nacrtamo neku tačku, videćemo da su njene koordinate u sistemu xy na primer (A,B) a u sistemu uv (A+3,B+3) Probja da nacrtaš u svesci pa ćeš videti. Dakle sistem uv je dobijen translacijom sistema xy za -3 po y osi pa za -2 po x osi.

Tada je:

u=x+2
v=y+3

Kad nacrtaš parabolu oblika:

v[SUP]2[/SUP]=2pu u sistemu uv pa hoćeš da je izraziš u sistemu xy jednotavno treba da vratiš koordinate:

y = v - 3
x = u - 2

(y+3)[SUP]2[/SUP]= 2p (x+2)

p je u ovom zadatku p=1.

Sad naravno koordinatni sitem može biti i transliran, i rotiran, ali tu ti već treba matrični račun pa to nije baš naročito zahvalno za rad.
 
Poslednja izmena:
Odrediti koja je kriva drugog reda data jednačinom: y^2 - 2x + 6y + 5. E sad , u rešenjima piše da je to parabola sa temenom u tački (-2,-3). Problem je što uopšte nismo ni učili ijednu drugu vrstu parabole osim ovih:
y^2 = 2px
y^2 = -2px
Takođe učili smo i parabolu kvadratne funkcije y=ax^2 + bx + c, ali to isto nije ova prabola.

Ne vidim da data kriva ima ijedan od ovih oblika koji smo učili. Meni ipak jednačina govori da to nije ni hiperbola ni elipsa ni kružnica, dakle ostaje jedino da "naslutim" da je to parabola ali kako da joj odredim temena?
Posle tog zadatka imam mnoge zadatke za parabolama oblika y=2px^2 ili čak nešto još "čudnije" i nepoznatije parabole.


Kakogod, da li može neko da mi objasni druge vrste parabola, bio bih mu zahvalan.

y[SUP]2[/SUP]=2px

Jeste jednacina parabole . Samo treba da dodjes transformacijom y^2 - 2x + 6y + 5 na taj oblik . Ne budi bukvalista ne mora da bude samo y, moze y+-neki broj isto i za x ;)
 
Znači jednačinu parabole mogu da posmatram kao: (y-b)^2 = 2p(x-a) gde teme ima koordinate (a,b). A npr. parabola y=0.5*x^2 je li nastala rotacijom parabole oblika y^2=2px?? I kako onda da rešim zadatak:
Iz tačke A(2,-3) postaviti tangentu na parabolu y=0.5*x^2. U rešenjima su ova dva rešenja:
y+3 = (2 - sqrt(10))*(x-2)
y+3 = (2 + sqrt(10))*(x-2)

Ne razumem kako su našli koeficijent pravca ovih tangenti?
 
Znači jednačinu parabole mogu da posmatram kao: (y-b)^2 = 2p(x-a) gde teme ima koordinate (a,b). A npr. parabola y=0.5*x^2 je li nastala rotacijom parabole oblika y^2=2px??

Jeste nastala rotacijom za pi/2 ali ti ne mogu to dokazati bez matričnog računa.

I kako onda da rešim zadatak:
Iz tačke A(2,-3) postaviti tangentu na parabolu y=0.5*x^2. U rešenjima su ova dva rešenja:
y+3 = (2 - sqrt(10))*(x-2)
y+3 = (2 + sqrt(10))*(x-2)

Ne razumem kako su našli koeficijent pravca ovih tangenti?

Verovatno preko izvoda na kvarnjaka. Rado bih se pozabavio ovim al moram da obavim neke stvari...
 
Moze li mi neko objasniti kako se rade ovi zadaci:

Nacrtaj grafik sljedecih funkcija:

1. f (x) = x, za x<0
-5x, za x≥0

2. f (x) = 2x-1, za x<0
x+1, za x≥0

Poslije = treba ona velika zagrada, al' ne znam je staviti :D

Znam ja nacrtati grafik i to, al' ne kontam zadatak..
Je l' trebam uzeti, iz ove prve npr, jedan grafik y=x i drugi y= -5x pa nacrtati oba u jednom koordinatnom sistemu ili..?
 
Moze li mi neko objasniti kako se rade ovi zadaci:

Nacrtaj grafik sljedecih funkcija:

1. f (x) = x, za x<0
-5x, za x≥0

2. f (x) = 2x-1, za x<0
x+1, za x≥0

Poslije = treba ona velika zagrada, al' ne znam je staviti :D

Znam ja nacrtati grafik i to, al' ne kontam zadatak..
Je l' trebam uzeti, iz ove prve npr, jedan grafik y=x i drugi y= -5x pa nacrtati oba u jednom koordinatnom sistemu ili..?

Lepo ti piše: Ako je x veće jednako od ovog broja, važi ova formula, ako je x manje od ovog broja važi ova druga formula. i to je to. Dobićeš "slomljenu" pravu kao grafik. Inače se ovakve funkcije zovu linearna po delovima.
 
Po formuli x[SUP]2[/SUP] - sx + p = 0 treba da nadjem resenja kvadratne jednacine.

Imam da je: s=4korena iz 3__+__ 2, pa sve to kroz 3 , p= 2korena iz 3__+__3, pa sve to kroz 3.

Problem je u tome sto mi u drugom delu obrasca uvek ostaje koren iz korena i ne znam kako da ga se oslobodim. Moze li neko da mi pomogne i resi ovaj zadatak?

Nisam znala kako drugacije da napisem zadatak, nadam se da razumete. :)

Resenja bi trebalo da su:
x1=koren iz 3
x2=koren iz 3_+_2 pa sve kroz 3.
 
Poslednja izmena:
To znam. Ja sad preko formule x1,2 = -b +- koren iz b[SUP]2[/SUP]-4ac / 2a racunam zadatak. Ali u nekom trenutku, pod ovim korenom iz obrasca mi se nalazi koren iz 3 i toga ne znam da se oslobodim. Jel upotrebljavam pravu formulu? Za sve ostale primere (bez korena) mi je posluzila. Nije mi jasno kako ove sa korenom da uradim.
 
Imam jedno pitanje za matematicare...
Gdje se koriste svi ti zadaci,mislim za izracunavanje cega?
koja im je svrha.....
Bas me zanima

Ovo su osnove matematike . Neces mozda koristiti vietova pravila ili kvadratnu jednacinu prilikom kuvanja spageti i filovanja torti , ali je ovo azbuka za matematicke ali i generalno probleme u prirodnim naukama .
 
Koriste se u primenjenoj matematici, a inače služe za googlanje uma.

To, razvijanje mozdanih vijuga .

Ja sam imao priliku da cujem sta veroucitelj u nasoj skoli (coveka koga ne znam jer idem na gradjansko) kaze o matematici u pauzi priprema za takmicenje iz matematike sa mojom profesorkom . Moguvam reci da me je taj covek time odusevio i njegove reci su bile toliko duboke da ih prosto ne umem interpretirati .
 
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top