Prepisivanje

  • Začetnik teme Začetnik teme Paula
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Meni se cini da vi suvise ozbiljno shvatate prepisivanje skolaraca.🙂
Toga je uvijek bilo i bice,bez nekih dubokoumnih razloga...U osnovi je strah da se nece sve uraditi kako treba.
Ni ocjene ne prikazuju savrseno necije znanje,tako da i ovo ne treba uzimati za veliko zlo u svim slucajevima.
Ovo me podsjeti na jednu moju drugaricu koja je bila profesor u srednjoj skoli i kaznilaje jednog ucenika sto je napisao pjesmu o profesorima.
Pokazala mi je tu pjesmu...bila je bas dugacka,imala je mozda i desetak strofa i bila je sjajno napisana.Dijete je bas imalo talenta,ali ona to nije prepoznala.Njoj je samo bila povrijedjena sujeta jer su tema bili profesori,a nije vidjela koliko je pjesma,zapravo,odlicna.
I htjela je da je baci.Ja sam joj predlozila da ne baca,nego da mu vrati na kraju godine.
Steta sa tako dobra pjesma propadne.
E,tako i ovo...ne treba odmah kaznjavati ucenika ako prepisuje nesto u malim kolicinama 🙂
Ko zna zasto je to dobro.😂
 
Kada će se kod nas prepisivanje strogo sankcionisati?

I zašto se to ne radi?

Jel to ono kao građani smo koruptivni, volimo da mutimo, potplaćujemo, ne smeta nam krađa, laganja, prevara, i onda nam prepisivanje dođe kao neki vic?

Da li se ovom praksom od malena deca uče da izigravaju sistem?
Šta mislite?
Zašto sankcionisati nešto što je postalo praktično norma? U Americi studenti rade domaće zadatke online, prepisuje se i vara sve u 16.
 
Brate moraš se nekad snaći u srednjoj sam bila ok djak, ali matu nisam znala, naravno da sam se snalazila nekako da prepišem, sad i na faxu ima toga, ali u to se ne usuđujem jer je zeznuto ako me uhvati, a ovo za roditelja što si napisala, Bože sačuvaj i ja sam u šoku
Dve moderatorke koje ovde diskutuju su inače profesorke, a jedna od njih predaje na faksu. Nemoj da te ulove pa proslede informaciju. :mrgreen:
 
Pa sad dete koje odrasta bez roditelja, a znaš kako je, i nije baš pod staklenim zvonom.

Ali me čudi , dobro kad neko vrši prevaru obično se time ne hvali niti priča o tome. Kod nas je to kao normalno nešto.

To pokazuje koliko cenimo školstvo. Jer ne verujem ako vas prime na Oxford da biste tamo pokušali nešto da prepišete. Suviše je veliki ulog. A ovo kod nas, ništa.

I onda su sve ove diskusije o poštenju u politici itd potpuno besmislene.
E, ko se time hvali njega treba za primer! Provukao si se, neko prosto nije hteo da vidi jer razume da možeš da imaš raznih problema, i ti da se još i hvališ?! To već treba kažnjavati, i to primerno!
 
Meni se cini da vi suvise ozbiljno shvatate prepisivanje skolaraca.🙂
Toga je uvijek bilo i bice,bez nekih dubokoumnih razloga...U osnovi je strah da se nece sve uraditi kako treba.
Ni ocjene ne prikazuju savrseno necije znanje,tako da i ovo ne treba uzimati za veliko zlo u svim slucajevima.
Ovo me podsjeti na jednu moju drugaricu koja je bila profesor u srednjoj skoli i kaznilaje jednog ucenika sto je napisao pjesmu o profesorima.
Pokazala mi je tu pjesmu...bila je bas dugacka,imala je mozda i desetak strofa i bila je sjajno napisana.Dijete je bas imalo talenta,ali ona to nije prepoznala.Njoj je samo bila povrijedjena sujeta jer su tema bili profesori,a nije vidjela koliko je pjesma,zapravo,odlicna.
I htjela je da je baci.Ja sam joj predlozila da ne baca,nego da mu vrati na kraju godine.
Steta sa tako dobra pjesma propadne.
E,tako i ovo...ne treba odmah kaznjavati ucenika ako prepisuje nesto u malim kolicinama 🙂
Ko zna zasto je to dobro.😂
Nije ne znam kakav zločin, ali nije ni naivna stvar. Posebno nije ok što odrasli to podržavaju ili pravdaju sve i ako su kao klinci to radili. Loše je jer se odobrava varanje pre svega nastavnika, sticanje prednosti na nepošten način, na kraju krajeva varanje sebe. Uvod u korupciju i nepotizam, slabljenje moralnih principa, prednost forme nad suštinom.

Ako nešto ne zaslužiš, pusti jednostavno i sledeći put nauči, šta ti znači petica koja nije tvoje znanje, ne razumem.

Osim toga, ocena ne treba da bude cilj sam po sebi nego sporedni efekat ljubavi prema predmetima i neka mera na kom nivou se nalazi tvoje znanje ako imaš dalje ambicije.
 
Nije ne znam kakav zločin, ali nije ni naivna stvar. Posebno nije ok što odrasli to podržavaju ili pravdaju sve i ako su kao klinci to radili. Loše je jer se odobrava varanje pre svega nastavnika, sticanje prednosti na nepošten način, na kraju krajeva varanje sebe. Uvod u korupciju i nepotizam, slabljenje moralnih principa, prednost forme nad suštinom.

Ako nešto ne zaslužiš, pusti jednostavno i sledeći put nauči, šta ti znači petica koja nije tvoje znanje, ne razumem.

Osim toga, ocena ne treba da bude cilj sam po sebi nego sporedni efekat ljubavi prema predmetima i neka mera na kom nivou se nalazi tvoje znanje ako imaš dalje ambicije.
Ja ne govorim bukvalno o prepisivanju svega,a da nisi nista nimalo naucio.
Nego o onom prepisivanju koje je cak negdje zvanicno i dozvoljeno npr.neke formule i slicno.
Ili ono sto cak i ne bi trebalo uciti,kao sto su neki procenti i statistika,a nastavnici su obozavali to da daju za kontrolni.

Cak i oni koji dobro uce ponekad ne mogu da nauce bukvalno sve.
I govorim o djeci u osnovnoj skoli ili srednjoj...
Na faksu ne bih odobravala jer to je ipak ozbiljnije znanje i trebali bi biti ozbiljniji ljudi.
A uplitanje roditelja i kradju i kopiranje testova bih strogo sankcionisala.To je vec nesto driugo.
I sto se tice moralisanja ne bih bila tako stroga.
Drzava je zvanicno uvela privatne fakultete koji se zavrsavaju za tri dana,cijeni se nerad i kupovina diploma...a mi ovde razglabamo o puskicama jednog osnovca.
 
Nije ne znam kakav zločin, ali nije ni naivna stvar. Posebno nije ok što odrasli to podržavaju ili pravdaju sve i ako su kao klinci to radili. Loše je jer se odobrava varanje pre svega nastavnika, sticanje prednosti na nepošten način, na kraju krajeva varanje sebe. Uvod u korupciju i nepotizam, slabljenje moralnih principa, prednost forme nad suštinom.

Ako nešto ne zaslužiš, pusti jednostavno i sledeći put nauči, šta ti znači petica koja nije tvoje znanje, ne razumem.

Osim toga, ocena ne treba da bude cilj sam po sebi nego sporedni efekat ljubavi prema predmetima i neka mera na kom nivou se nalazi tvoje znanje ako imaš dalje ambicije.
Upravo.
To je mentalitet da dobijem nešto što nisam zaslužio.
Bitnija forma, tj ocena, od suštine.
Navika na varanje i lažno predstavljanje od malih nogu.
Varanje i sebe, dobro si napisala. Šta ti znači ta 5 ako znaš da nisi zaslužio?

To je i sasvim ne kul ponašanje, pomalo šibicersko, gde čovek sam sebe unižava bezveznim radnjama, umesto da se uči da bude čovek u velikom stilu, postaje sitan mali manipulator.

I posle de ljudi pitaju šta nam fali. Pa mentalitet. Na svakom nivou od osnovne škole do posla grabiš da imaš nešto što nemaš umesto da radiš na suštini.

To je ponavljam i pritisak roditelja. Šta fali da detetu kažeš ako ti je teško i ne želiš da učiš ići ćeš na zanat, ali gledaj da nemaš kečeve, nauči za trojku.

Generalno, devalvacija je petica, imaju ih svi, i to prepisivanje gledam kao mali korak deteta da uđe na velika vrata u manipulacije za sticanje dobiti. A nek neko kaže da toga mema kod nas na svim nivoima, čim se ukaže prilika.
 
Upravo.
To je mentalitet da dobijem nešto što nisam zaslužio.
Bitnija forma, tj ocena, od suštine.
Navika na varanje i lažno predstavljanje od malih nogu.
Varanje i sebe, dobro si napisala. Šta ti znači ta 5 ako znaš da nisi zaslužio?

To je i sasvim ne kul ponašanje, pomalo šibicersko, gde čovek sam sebe unižava bezveznim radnjama, umesto da se uči da bude čovek u velikom stilu, postaje sitan mali manipulator.

I posle de ljudi pitaju šta nam fali. Pa mentalitet. Na svakom nivou od osnovne škole do posla grabiš da imaš nešto što nemaš umesto da radiš na suštini.

To je ponavljam i pritisak roditelja. Šta fali da detetu kažeš ako ti je teško i ne želiš da učiš ići ćeš na zanat, ali gledaj da nemaš kečeve, nauči za trojku.

Generalno, devalvacija je petica, imaju ih svi, i to prepisivanje gledam kao mali korak deteta da uđe na velika vrata u manipulacije za sticanje dobiti. A nek neko kaže da toga mema kod nas na svim nivoima, čim se ukaže prilika.
Sistem jedino nagrađuje numerički uspeh, to je činjenica.
 
Sistem jedino nagrađuje numerički uspeh, to je činjenica.
Koji ne znači nešto posebno, i dobro je da ne znači. Kad sa diplomom odeš u inostranstvo posle, gledaju šta znaš .

Kratkoročno je to možda neka dobit, ali dugoročno nije.
Poenta je znanje i sposobnost. To se unovčava.

Na kraju, ja studentima dam na ispitu da pre odgovaranja kad izvuku pitanja gledaju skripte knjigu sve što žele pola sata. Ali im to ništa ne vredi ako nisu razumeli. I tu se vidi ko je ko. Ko je učio tokom školovanja za ocenu, a ko da nešto razume i nauči.

I moram da kažem da mi je drago što masa prepisivača imaju diplome koje sad niko posebno ne vrednuje. Ostaje samo umeš li nešto ili ne umeš .
 
Koji ne znači nešto posebno, i dobro je da ne znači. Kad sa diplomom odeš u inostranstvo posle, gledaju šta znaš .

Kratkoročno je to možda neka dobit, ali dugoročno nije.
Poenta je znanje i sposobnost. To se unovčava.

Na kraju, ja studentima dam na ispitu da pre odgovaranja kad izvuku pitanja gledaju skripte knjigu sve što žele pola sata. Ali im to ništa ne vredi ako nisu razumeli. I tu se vidi ko je ko. Ko je učio tokom školovanja za ocenu, a ko da nešto razume i nauči.

I moram da kažem da mi je drago što masa prepisivača imaju diplome koje sad niko posebno ne vrednuje. Ostaje samo umeš li nešto ili ne umeš .
I u inostranstvu ima toga, i to još mnogo više: Afroamerikanac završi faks (tj koledž) sa sportskom stipendijom, tj ocenjuju mu sportske uspehe i sistematski forsiraju ocene, i na osnovu toga dobija poziciju. Idealizam se slabo isplati na ovom svetu.
 
Koji ne znači nešto posebno, i dobro je da ne znači. Kad sa diplomom odeš u inostranstvo posle, gledaju šta znaš .

Kratkoročno je to možda neka dobit, ali dugoročno nije.
Poenta je znanje i sposobnost. To se unovčava.

Na kraju, ja studentima dam na ispitu da pre odgovaranja kad izvuku pitanja gledaju skripte knjigu sve što žele pola sata. Ali im to ništa ne vredi ako nisu razumeli. I tu se vidi ko je ko. Ko je učio tokom školovanja za ocenu, a ko da nešto razume i nauči.

I moram da kažem da mi je drago što masa prepisivača imaju diplome koje sad niko posebno ne vrednuje. Ostaje samo umeš li nešto ili ne umeš .
tako je i nama jedna profesorka u prvoj godini davala knjigu pola sata, naravno ništa mi ne znači knjiga od 600str ako nisam učila
 
Kada će se kod nas prepisivanje strogo sankcionisati?

I zašto se to ne radi?

Jel to ono kao građani smo koruptivni, volimo da mutimo, potplaćujemo, ne smeta nam krađa, laganja, prevara, i onda nam prepisivanje dođe kao neki vic?

Da li se ovom praksom od malena deca uče da izigravaju sistem?
Šta mislite?
Mi smo veliki metarijalisti iako to drugima pripisujemo tako da je bitno da imas novac a kako si dosao do njega nije bitno, tako da je sve dopusteno samo ako se mozes pokazati u drustvu da imas love.
 
Upravo.
To je mentalitet da dobijem nešto što nisam zaslužio.
Bitnija forma, tj ocena, od suštine.
Navika na varanje i lažno predstavljanje od malih nogu.
Varanje i sebe, dobro si napisala. Šta ti znači ta 5 ako znaš da nisi zaslužio?

To je i sasvim ne kul ponašanje, pomalo šibicersko, gde čovek sam sebe unižava bezveznim radnjama, umesto da se uči da bude čovek u velikom stilu, postaje sitan mali manipulator.
Da, unižava.
I laže sebe da to radi iz "protesta prema školskim sistemu" a u stvari ga ne zanima biologija i mrzi ga da uči.
Ja ovo mogu da razumem i to je skroz legitimno i ok, ali roditelj treba da mu objasni da je u tom slučaju ok i trojka, dvojka, a ne da bude zavidan na Markove ocene i da teži da ga po svaku cenu kopira iako nije njegov fah ni zasluga.
To se prenosi kasnije na odnos prema novcu, poslu: nezdrav takmičarski duh, materijalizam, varanje, social climbing, kopiranje drugih i ostala malograđanština koja se odrastanjem fino upakuje i zamaskira od samih sebe.

I posle de ljudi pitaju šta nam fali. Pa mentalitet. Na svakom nivou od osnovne škole do posla grabiš da imaš nešto što nemaš umesto da radiš na suštini.

To je ponavljam i pritisak roditelja. Šta fali da detetu kažeš ako ti je teško i ne želiš da učiš ići ćeš na zanat, ali gledaj da nemaš kečeve, nauči za trojku.

Generalno, devalvacija je petica, imaju ih svi, i to prepisivanje gledam kao mali korak deteta da uđe na velika vrata u manipulacije za sticanje dobiti. A nek neko kaže da toga mema kod nas na svim nivoima, čim se ukaže prilika.

Ovo je suština problema našeg mentaliteta, što ni taj "fin" i "kulturan" deo društva neće da skapira da neke stvari nisu ok i da nam donose dugoročnu štetu.
Grabež - baš to. Možda fin, nenasilan i ne bahat ali ipak u svojoj suštini grabež.
A ne moraš ni da imaš što i drugi, danas bar nećeš crći od gladi i hladnoće.
 
Dve moderatorke koje ovde diskutuju su inače profesorke, a jedna od njih predaje na faksu. Nemoj da te ulove pa proslede informaciju. :mrgreen:
Kolegica na faxu je prepisivala kao luda, expert level, pa je svejedno kasnije položila pravosudni, što je praktički fax u malom.
Tamo nema prepisivanja na pismenom zato što je sve dostupno, ali ima usmeni na kojem je prošla.
 
Upravo.
To je mentalitet da dobijem nešto što nisam zaslužio.
Bitnija forma, tj ocena, od suštine.
Navika na varanje i lažno predstavljanje od malih nogu.
Varanje i sebe, dobro si napisala. Šta ti znači ta 5 ako znaš da nisi zaslužio?

To je i sasvim ne kul ponašanje, pomalo šibicersko, gde čovek sam sebe unižava bezveznim radnjama, umesto da se uči da bude čovek u velikom stilu, postaje sitan mali manipulator.

I posle de ljudi pitaju šta nam fali. Pa mentalitet. Na svakom nivou od osnovne škole do posla grabiš da imaš nešto što nemaš umesto da radiš na suštini.

To je ponavljam i pritisak roditelja. Šta fali da detetu kažeš ako ti je teško i ne želiš da učiš ići ćeš na zanat, ali gledaj da nemaš kečeve, nauči za trojku.

Generalno, devalvacija je petica, imaju ih svi, i to prepisivanje gledam kao mali korak deteta da uđe na velika vrata u manipulacije za sticanje dobiti. A nek neko kaže da toga mema kod nas na svim nivoima, čim se ukaže prilika.
Ali je isto tako uobičajen način u mnogim zemljama sveta, nema Srbija eksluzivno pravo na prepisivanje ;) Jedina je razlika kako na to gledaju neki drugi a kako mi. Mi smo oni koji hvale tako "snalažljive", ovo mi se odnosi na roditelje.
 
Ali je isto tako uobičajen način u mnogim zemljama sveta, nema Srbija eksluzivno pravo na prepisivanje ;) Jedina je razlika kako na to gledaju neki drugi a kako mi. Mi smo oni koji hvale tako "snalažljive", ovo mi se odnosi na roditelje.
Ima, ima. Kod nas je to jako rašireno. Do tog nivoa da ako te neko uhvati i kazni još se i bune. Nema stida, nego ono, e uhvatio me je majku mu njegovu. ;)

Dobro, danas postoje ometači signala i kamere. Nije jednostavno kao pre.

Ali opšte je klima da je to nešto sasvim normalno, kao što se vidi i na temi.

A da ne pričam da ono što bi svuda bilo za ozbiljne sankcije, kod nas se građani nisu mnogo uznemirili kada su imali kandidata za predsednika države za kojeg je bilo jasno i evidentno da je kupio i i ispite i diplomu. Sećamo se svi kako je Šešelj dokazao da je Nikolić za vreme polaganja ispita koji mu stoji u indeksu bio u centrali Srpske radikalne stranke. I ništa. Dobio čovek izbore. Ko se potresao zbog toga što je doktorat ministra Malog prepisan, tj što ga je Univerzitet u Beogradu proglasio plagijatom? Niko. I onda naravno da takvu državu svi sa strane gledaju kao na neozbiljnu sa kojom se može igrati.
 
Tamo na "Zapadu" jednom kad doživiš sramotu, prosto te nema.
Klima ovde je, naprotiv, čovek imao pare i snašao se.

Ok.
Možda je taj način gledanja na stvari super. Možda je to kul. Snalazi se, gazi preko drugih, dobijaj ocene na kvarno itd. Ali me onda čudi zašto se ti isti zgražavaju kada neko potplati operaciju pa njega pre operišu a tebe koji ne potplatiš stave na listu čekanja pa dok ne crkneš. Što je to problem? Pa onaj koji ima se snašao, zar ne. Što je problem krasti na izborima. Pa snašli su se. Može i tako da se gleda na stvari.
 
Ja se sećam jednog ispita iz programiranja, fortran. I onda sam videla da su skoro svi prepisivali jer je asistent gledao nesto na kompu. Ja naravno nisam, pisala sam program, ali sam se zeznula u jendom koraku. I sad, dolazi on i kaže svi 10 a meni 8. Ja sam se bukv bila rasplakala, jer sam stvarno učila fortran. I poništila sam ispit. Naravno naučila sam za 10. Ali sam zato posle pisala programe, a njih sada nigde nema. Ne mislim da sam pogrešila. Ali da je fer, nije.
 
Ja se sećam jednog ispita iz programiranja, fortran. I onda sam videla da su skoro svi prepisivali jer je asistent gledao nesto na kompu. Ja naravno nisam, pisala sam program, ali sam se zeznula u jendom koraku. I sad, dolazi on i kaže svi 10 a meni 8. Ja sam se bukv bila rasplakala, jer sam stvarno učila fortran. I poništila sam ispit. Naravno naučila sam za 10. Ali sam zato posle pisala programe, a njih sada nigde nema. Ne mislim da sam pogrešila. Ali da je fer, nije.
Ako ceo život živiš po PS-u zna da bude mnogo dosadno i uniformno...
 

Back
Top