rdeki
Elita
- Poruka
- 17.948
Posle toliko godina rada ko zna šta je sve preturila preko glave. I siguran sam da je nekima bila antipatična, drugima simpatična... Baš kao što znam da moji drugovi i ja danas sa vremenske distance imamo različita mišljenja o nekim našim profesorima.0. Nije smela da posle toliko godina rada dozvoli sebi da bude djacima (u grupi) antipaticna. To nije stvar njene strogosti, nego pogresnog stava. Profesor moze vrlo lako biti i strog i voljen, ali ako nije nadmen i drzak.
Hoću reći, kome li je to još pošlo za rukom da svima bude simpatičan?
I u mojoj generaciji je bilo ljudi koji nisu bili zadovoljni dobro argumentovanim obrazloženjem ocene.1. Skoro mogu da tvrdim da nije dovoljno obrazlozila ocenu jer kad dobije argumentovano obrazlozenje ocene, u nezadovoljnom djaku se dosta smanjuje agresivnost koja proizilazi iz tog nezadovoljstva.
Ovo je smešno.2. Nije smela da dozvoli da djak ne bude na svom mestu.
Ma profesor je nekada bio zakon. Može biti simpatičan ili antipatičan, ali kada drekne: "Tišina!" ima da bude tišina. Ako je hteo mogao je da izbaci onoga ko mu ometa čas, ili da ga časkom propita zalepivši mu vaspitnog keca.
A danas... Profesor ne sme da viče na učenike, ne sme da ih izbaci sa časa, ne daj Bože da ga udari... Evo, dobijaju batine. A mi pričamo o tome kako nije smela da im dozvoli da ne budu na svom mestu...
Da, trebala je da mu ostavi Dnevnik i da izađe iz učionice.3. Kad je vec djak poceo da se otima o Dnevnik, trebalo je da profka, usled nedostatka snage da otme Dnevnik, izadje iz ucionice i prekine cas i dovede obezbedjenje koje ce odrzati red i odmah zatim da podnese prijavu protiv doticnog djaka direktoru skole u pismenoj formi. Ukoliko Dnevnik bude ostecen, doslo bi do prepisa dokumenta i to je lako, a djak bi bio iskljucen iz skole i verovatno niko ne bi dobio batine. Ni slucajno nije smela da udari djaka.![]()
A da li ovo rešava problem koji imamo, a ogleda se u totalnom poremećaju vrednosti?
Da, trebalo je da pusti da bude po njegovom. I ovako nije sačuvala Dnevnik, a dobila je batine.4. Kada je vec doslo do tuche, nije trebalo da se cima sa djakom oko Dnevnika, vec da pokusa da napusti ucionicu i uradi kao sto je dato pod tri.
Ne osobe koja je starija, već društva koje olako prihvata neke nove očigledno pogubne standarde.A o djaku necu da komentarisem, zato sto postoje ovakvi ogromni propusti osobe koja je mnogo starija i odgovornija od njega. Ne pravdam ga, samo ga necu komentarisati.
Kada bi se omogućilo profesorima da budu profesori i roditeljima da budu roditelji bez uplitanja i urušavanja autoriteta, ovakvih stvari ne bi bilo (kao što i nije bilo).




!



To je donekle i na zapadu tako, zato su im eksperti koji dodju ovamo debili, ali ulaganje sredstava u skole ipak na zapadu postoji, tamo se ulaze u materijal za kvalitetan predavacki rad i onda je normalno za ocekivati da se trud i zalaganje profesora mogu procenjivati kroz znanje djaka. Kod nas je sve i svasta naopako i ruinirano, a opet se to isto ocekuje. Postoje i poremeceni uslovi, i poremecene vrednosti i poremeceni kriterijumi u skolstvu u nasoj zemlji. Zato cesto dolazi do sukoba stavova i do sukoba autoriteta.
