SSSR_
Ističe se
- Poruka
- 2.056
Na Savetu roditelja Osnovne škole "22. oktobar" u Surčinu, roditelji đaka tražili su da se učenici romske nacionalnosti izdvoje u posebna odeljenja. Školu pohađa 650 učenika, a 30 odsto od njih su Romi. Roditelji najviše primedbi imaju na higijenske navike mališana, a takođe, smatraju da učitelji suviše vremena izgube da bi objasnili lekcije ovoj deci. - U pojedinim odeljenjima više od pola razreda su Romi i učiteljicama je teško da rade sa njima, jer moraju mnogo više da im objašnjavaju - tvrde roditelji. - Oni onda nemaju dovoljno vremena da se posvete dobrim đacima. Nije u pitanju samo siromaštvo, već su i porodice krive, jer ne rade sa njima.
Na Savetu roditelja Osnovne škole "22. oktobar" u Surčinu, roditelji đaka tražili su da se učenici romske nacionalnosti izdvoje u posebna odeljenja. Školu pohađa 650 učenika, a 30 odsto od njih su Romi. Roditelji najviše primedbi imaju na higijenske navike mališana, a takođe, smatraju da učitelji suviše vremena izgube da bi objasnili lekcije ovoj deci. - U pojedinim odeljenjima više od pola razreda su Romi i učiteljicama je teško da rade sa njima, jer moraju mnogo više da im objašnjavaju - tvrde roditelji. - Oni onda nemaju dovoljno vremena da se posvete dobrim đacima. Nije u pitanju samo siromaštvo, već su i porodice krive, jer ne rade sa njima. Roditelji navode primer majke koja je došla u školu da uzme besplatne udžbenike za svoje dete, a nije znala ni koji razred pohađa, niti ko mu je nastavnica.- Samo pet učenika je završilo osmi razred prošle godine i to svedoči o zainteresovanosti Roma za školovanje - kaže direktorka Danica Zorica. - S druge strane, titulu đaka generacije dobila je Romkinja Ivana Jovanović, koja je divno dete i bila je odličan učenik. Direktorka kaže da nije sigurna koliko bi dobro ili loše bilo izdvojiti ovu decu u posebna odeljenja, ali ističe da će tražiti mišljenje u Sekretarijatu za obrazovanje i Ministarstvu prosvete.- Ukoliko ustanovimo da i u drugim školama postoji takva praksa i da stručnjaci smataraju da je to za decu bolje, mi ćemo je prihvatiti - priča Zorica. - U suprotnom, ne dolazi u obzir da đake razdvajamo.
Prema rečima direktorke, najveći procenat Roma je u odeljenjima od prvog do četvrtog razreda, a posle se njihov broj smanjuje, jer napuštaju nastavu, najčešće posle petog razreda.Prošle godine problem su imali učenici Osnovne škole za obrazovanje odraslih "Braća Stamenković". Njima je rukovodstvo OŠ "Jovan Cvijić", u kojoj su smešteni, uskratilo pravo na korišćenje učionice. Jedini razlog za iseljenje bio je što su romske nacionalnosti. Tek posle natpisa u medijima, đaci su ponovo dobili mesto za učenje.
Bez izolacije
Škola nema pravo da izdvoji romsku decu u posebna odeljenja, jer je to protivustavno i protivzakonito - tvrdi Saša Mutić, advokat Centra za prava manjina. - Odvajanje romske dece nije rešenje problema, zato škola treba da pojača dopunsku nastavu, a potrebno je i prosvećivanje roditelja ove dece, što je posao celog društva.
Obeleženi
U četiri škole u Srbiji već su izdvojena odeljenja sa romskom decom. To su "10. oktobar" u Horgošu, "Temerkenj Ištvan" u Tornjošu, "Žarko Zrenjanin" u Apatinu i "Jožef Atila "u Bogojevu. U Centru za prava manjina kažu da su o tome obavestili prosvetnu inspekciju, i da odgovor očekuju ove nedelje.
Na Savetu roditelja Osnovne škole "22. oktobar" u Surčinu, roditelji đaka tražili su da se učenici romske nacionalnosti izdvoje u posebna odeljenja. Školu pohađa 650 učenika, a 30 odsto od njih su Romi. Roditelji najviše primedbi imaju na higijenske navike mališana, a takođe, smatraju da učitelji suviše vremena izgube da bi objasnili lekcije ovoj deci. - U pojedinim odeljenjima više od pola razreda su Romi i učiteljicama je teško da rade sa njima, jer moraju mnogo više da im objašnjavaju - tvrde roditelji. - Oni onda nemaju dovoljno vremena da se posvete dobrim đacima. Nije u pitanju samo siromaštvo, već su i porodice krive, jer ne rade sa njima. Roditelji navode primer majke koja je došla u školu da uzme besplatne udžbenike za svoje dete, a nije znala ni koji razred pohađa, niti ko mu je nastavnica.- Samo pet učenika je završilo osmi razred prošle godine i to svedoči o zainteresovanosti Roma za školovanje - kaže direktorka Danica Zorica. - S druge strane, titulu đaka generacije dobila je Romkinja Ivana Jovanović, koja je divno dete i bila je odličan učenik. Direktorka kaže da nije sigurna koliko bi dobro ili loše bilo izdvojiti ovu decu u posebna odeljenja, ali ističe da će tražiti mišljenje u Sekretarijatu za obrazovanje i Ministarstvu prosvete.- Ukoliko ustanovimo da i u drugim školama postoji takva praksa i da stručnjaci smataraju da je to za decu bolje, mi ćemo je prihvatiti - priča Zorica. - U suprotnom, ne dolazi u obzir da đake razdvajamo.
Prema rečima direktorke, najveći procenat Roma je u odeljenjima od prvog do četvrtog razreda, a posle se njihov broj smanjuje, jer napuštaju nastavu, najčešće posle petog razreda.Prošle godine problem su imali učenici Osnovne škole za obrazovanje odraslih "Braća Stamenković". Njima je rukovodstvo OŠ "Jovan Cvijić", u kojoj su smešteni, uskratilo pravo na korišćenje učionice. Jedini razlog za iseljenje bio je što su romske nacionalnosti. Tek posle natpisa u medijima, đaci su ponovo dobili mesto za učenje.
Bez izolacije
Škola nema pravo da izdvoji romsku decu u posebna odeljenja, jer je to protivustavno i protivzakonito - tvrdi Saša Mutić, advokat Centra za prava manjina. - Odvajanje romske dece nije rešenje problema, zato škola treba da pojača dopunsku nastavu, a potrebno je i prosvećivanje roditelja ove dece, što je posao celog društva.
Obeleženi
U četiri škole u Srbiji već su izdvojena odeljenja sa romskom decom. To su "10. oktobar" u Horgošu, "Temerkenj Ištvan" u Tornjošu, "Žarko Zrenjanin" u Apatinu i "Jožef Atila "u Bogojevu. U Centru za prava manjina kažu da su o tome obavestili prosvetnu inspekciju, i da odgovor očekuju ove nedelje.