Matematika - pomoć pri rešavanju zadataka (obavezno pročitati uputstva u prvom postu)

pozz,imam cerku u cetvrtom razredu osnovne skole i ne zna da resi jedan zadatak a ne znam ni ja,molim vas da ga neko resi (postavi i resi do kraja)

Sonja ima 31 crvenih,zelenih i belih balona.Crvenih ima tri puta manje nego zelenih,a belih ima za tri vise od zelenih.Koliko Sonja ima crvenih,koliko zelenih i koliko belih balona.

@LikB
1) x=(0,0,0)
2a) x=(-1/3,1/3,-1/3)
2b) x=(0,1/2,0)


@roditelj koji ne zna
c+z+b=31
c=z/3
b=z+3
----------------
z/3+z+(z+3)=31
7z/3+3=31
7z/3=28
podelimo obe strane sa 7
z/3=4
z=12

c=z/3=12/3=4
b=z+3=12+3=15

Tesko da ce da "prodje" to sa razlomcima i deljenjem obe strane u IV r. osn. skole...
 
Не мислим да је проблем што z = 3c (Crvenih ima tri puta manje nego zelenih) постаје z/3 = c.

Уосталом нека се јави постављач питања...

Naravno da nije nikakav problem, ali za IV osn. skole jeste (kao i sistemi j-na): takvi zadaci se u tom uzrastu postavljaju kako jedna jednacina, sa vec "ubacenim" - zamenom promenljivih.
 
Hej svima, imam jedan konstrukcion zadatak...

Trebam konstruisati trougao, dat mi je ugao beta, stranica c i a-b(razlika izmedju stranica a i b)

Za sada sam konstuisao stranicu c, i na njoj ugao beta. kako dalje? kako da iskoristim ovu duzinu a-b?

Naneses a-b na krak ugla b, koji nije c i tu ti je tacka d (na BC). Trougao CAD ti je jednakokrak, sa osnovicom AD i uglom na osnovici, koji konstruktivno imas, ADC...
 
Naneses a-b na krak ugla b, koji nije c i tu ti je tacka d (na BC). Trougao CAD ti je jednakokrak, sa osnovicom AD i uglom na osnovici, koji konstruktivno imas, ADC...

Hvala, mislim da sam skontao, ali samo da proverim.

Na stranicu ugla beta (koja nije c) sam preneo a-b. Tu mi je tacka D. Tu tacku D sam spojio sa tackom A. I onda sam du duzinu AD preneo na ugao beta i dobio tacku C?
 
Hvala, mislim da sam skontao, ali samo da proverim.

Na stranicu ugla beta (koja nije c) sam preneo a-b. Tu mi je tacka D. Tu tacku D sam spojio sa tackom A. I onda sam du duzinu AD preneo na ugao beta i dobio tacku C?

Ugao beta nigde ne prenosis, jer je on jedinstven, u opstem slucaj: nema ga vise nigde. Nego, dobio si trougao ABD. Ugao BDA je spoljasnji ugao za jednakokraki trougao ADC, na osnovici - tako da imas i ugao tog trougla ADC (uporedni sa uglom BDA).

Taj ugao konstruises/preneses na DA, tj. konstruises ga u tacki A, sa krakom AD. Gde ti se susticu/seku krak tog novog ugla i BD - tu ti je teme C. Kraj konstrukcije...
 
Naravno da nije nikakav problem, ali za IV osn. skole jeste (kao i sistemi j-na): takvi zadaci se u tom uzrastu postavljaju kako jedna jednacina, sa vec "ubacenim" - zamenom promenljivih.
Моја сећања из четвртог говоре другачије, али су доста стара.

Ти ако имаш једноставније решење, ај изложи.

Поз.
 
Моја сећања из четвртог говоре другачије, али су доста стара.

Ти ако имаш једноставније решење, ај изложи.

Поз.

Sve sam napisao.

U IV r. osn. skole se tek uvodi pojam razlomka i to samo sa brojevima, na nivou polovina, cetvrtina i sl. Nema promenljivih u njima. Rad sa j-nama i mnozenjem/deljenjem citave jednacine ne postoji kao takav ni u kasnijim razredima, sve do osmog, kao ni sistemi jednacina.

Resavanje doticnog zadatka se svodi na jednu jednacinu, gde ce sve biti odmah uvrsceno.
 
Sve sam napisao.
Ниси приложио поступак.

U IV r. osn. skole se tek uvodi pojam razlomka i to samo sa brojevima, na nivou polovina, cetvrtina i sl. Nema promenljivih u njima. Rad sa j-nama i mnozenjem/deljenjem citave jednacine ne postoji kao takav ni u kasnijim razredima, sve do osmog, kao ni sistemi jednacina.
Ја рекох да ти не верујем.

Resavanje doticnog zadatka se svodi na jednu jednacinu, gde ce sve biti odmah uvrsceno.
Зашто мислиш да је то једноставније?

Треба да приложиш решење па да причамо.
 
Ниси приложио поступак.


Ја рекох да ти не верујем.


Зашто мислиш да је то једноставније?

Треба да приложиш решење па да причамо.

Naravno da nisam prilozio postupak, dao sam ideju i to je dovoljno, tim pre sto je nivo IV r. osn. skole.

To sto si ti rekao da mi ne verujes - ne znam sta da ti odgovorim. Tvoja stvar. Ako nista drugo mozes da procitas nastavni plan i program za matematiku, za IV r. osn. skole.

Da li je nesto jednostavnije ili ne - to ovde nije pitanje, vec da dete radi na nacin koji je primeren uzrastu i u skladu sa nastavnim planom i programom, koji su, gle cuda, smislili i srocili strucni ljudi. I naravno da ne treba da prilozim resenje, niti da pricam s tobom.
 
Бар у моје време (деведесете) променљива у разломку није била ништа тешко ни у трећем...

Ако немаш формално приложено решење, беспредметно је дискутовати га. Можемо да причамо о мекшим аргументима нпр. да се "муштерија" још увек није бунила.
 
Бар у моје време (деведесете) променљива у разломку није била ништа тешко ни у трећем...

Ако немаш формално приложено решење, беспредметно је дискутовати га. Можемо да причамо о мекшим аргументима нпр. да се "муштерија" још увек није бунила.

Promenljiva u razlomku u trecem razredu osnovne skole, u Srbiji? Tesko.
 
Нема потребе да о томе дискутујемо пошто је свако од нас имао своја искуства кроз школу.

И, је л` имаш то друго решење?

Tu se ne radi o iskustvu, vec jednostavno o faktima.

Da li imam drugo resenje - pa napisao sam kako se radi.

Pogledati od 84. strane: http://www.zuov.gov.rs/novisajt2012... razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja.pdf

Pogledati od 96. strane: http://www.zuov.gov.rs/novisajt2012... razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja.pdf
 
Мене мрзи да читам и закључујем зашто на основу прочитаног мислиш да је четвртацима променљива у разломку недостижна. Цитирај како треба, образложи па да дискутујемо. `Фала.

Da li imam drugo resenje - pa napisao sam kako se radi.
Ниси приложио решење. Дакле, немаш га. Имаш нешто што си "написао" у прози.

Када примениш твој опис да би написао решење, онда можемо да их упоредимо.
 
Мене мрзи да читам и закључујем зашто на основу прочитаног мислиш да је четвртацима променљива у разломку недостижна. Цитирај како треба, образложи па да дискутујемо. `Фала.


Ниси приложио решење. Дакле, немаш га. Имаш нешто што си "написао" у прози.

Када примениш твој опис да би написао решење, онда можемо да их упоредимо.

Ne mislim ja da je cetvrtacima nedostizna, vec da se to ne radi u IV r. osn. skole i da nije primereno uzrastu.

Nemam resenje? Nije tebi dobro, ne, ne.

Povrsina pravougaonika moze da se izracuna i preko odredjenog integrala - onda bi vreovatno rekao da se to radilo u I sr, u tvoje vreme.
 
Задатак је за такмичење, а онај ко га даје свим ђацима је дебил!
Једноставно решење је ово:

C + Z + B = 31
Z : 3 + Z + (Z + 3) = 31
Z : 3 + 2Z + 3 = 31
...
Z/3 + 2Z = 31 - 3
Z/3 + 2Z = 28
Z + 6Z = 28 × 3
7Z = 28 × 3
Z = (28 × 3) : 7
...
Z = 12
C = 12 : 3 = 4
B = 12 + 3 = 15
provera: 12 + 4 + 15 = 31
Али је то једноставно само за напредни ниво, у стандардима нема оваквих захтева.
 
Задатак је за такмичење, а онај ко га даје свим ђацима је дебил!
Једноставно решење је ово:

C + Z + B = 31
Z : 3 + Z + (Z + 3) = 31
Z : 3 + 2Z + 3 = 31
...
Z/3 + 2Z = 31 - 3
Z/3 + 2Z = 28
Z + 6Z = 28 × 3
7Z = 28 × 3
Z = (28 × 3) : 7
...
Z = 12
C = 12 : 3 = 4
B = 12 + 3 = 15
provera: 12 + 4 + 15 = 31
Али је то једноставно само за напредни ниво, у стандардима нема оваквих захтева.

Poenta zadatka je u stvari koriscenje mernih jedinica na posredan nacin i uocavanja sta bi ona mogla da bude. U ovom slucaju je to broj crvenih kuglica. Problem je sto se posredno radi i metod zamene u sistemu jednacina... (3C + C + 3C + 3 = 31)

- - - - - - - - - -

Reductio ad ridiculum.

Штета је што те мрзи да пишеш квалитетно. Или можда заиста то не можеш? :)

Odrasti.
 
Reductio ad ridiculum.

Штета је што те мрзи да пишеш квалитетно. Или можда заиста то не можеш? :)

Опа, прешли смо на лично. Сам си себи крив што не знаш да дискутујеш.

Nakoga se odnosilo ovo bold-ovano?
 

Back
Top