Matematika - pomoć pri rešavanju zadataka (obavezno pročitati uputstva u prvom postu)

Основношколски. z:poz:

(55/84 : x + 3/2) * 5/33 = 5/2
x није нула.

Дељење са икс може да пређе у множење имениоца:
(55/(84x) + 3/2) * 5/33 = 5/2

Обе стране могу да се поделе с пет:
(55/(84x) + 3/2) * 1/33 = 1/2

Збор с леве стране може да се доведе на заједнички имениоц (3/2 се множи с 42x/42x):
(55/(84x) + (3*42x)/(2*42x)) * 1/33 = 1/2
(55/(84x) + (3*42x)/(84x)) * 1/33 = 1/2
( 55 + (3*42x) ) / (84x) * 1/33 = 1/2

Сада бројиоци и имениоци два разломка с леве стране могу да се измноже:
1 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) = 1/2

Израз може да се помножи с два:
2 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) = 2 * 1/2
2 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) = 1

Израз може да се помножи с имениоцем леве стране, (33 * 84x)
2 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) * (33 * 84x) = 1 * (33 * 84x)
2 * (55 + 3*42x) = (33 * 84x)

Лева страна израза може да се измножи:
2 * 55 + 2*3*42x = 33 * 84x
110 + 2*3*42x = 33 * 84x
110 + 3*2*42x = 33 * 84x
110 + 3*84x = 33 * 84x

Други сабирак с леве стране може да пређе на десну страну:
110 = 33 * 84x - 3*84x
110 = 84x (33 - 3)

Након сређивања:
110 = 3*840 x

Дељење свега с десет:
11 = 3*84x

Дељење свега с 3*84:
11/(3*84) = 3*84 x / (3*84)
11/(3*84) = x

Обртање зарад прегледности:
x = 11/(3*84)

Резултат:
x = 11 / 252

Проверио сам решење убацивањем у полазну ј-ну, али ме мрзи да пишем. Писана провера је за вас. ;)
 
Poslednja izmena:
Основношколски. z:poz:

(55/84 : x + 3/2) * 5/33 = 5/2
x није нула.

Дељење са икс може да пређе у множење имениоца:
(55/(84x) + 3/2) * 5/33 = 5/2

Обе стране могу да се поделе с пет:
(55/(84x) + 3/2) * 1/33 = 1/2

Збор с леве стране може да се доведе на заједнички имениоц (3/2 се множи с 42x/42x):
(55/(84x) + (3*42x)/(2*42x)) * 1/33 = 1/2
(55/(84x) + (3*42x)/(84x)) * 1/33 = 1/2
( 55 + (3*42x) ) / (84x) * 1/33 = 1/2

Сада бројиоци и имениоци два разломка с леве стране могу да се измноже:
1 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) = 1/2

Израз може да се помножи с два:
2 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) = 2 * 1/2
2 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) = 1

Израз може да се помножи с имениоцем леве стране, (33 * 84x)
2 * (55 + 3*42x) / (33 * 84x) * (33 * 84x) = 1 * (33 * 84x)
2 * (55 + 3*42x) = (33 * 84x)

Лева страна израза може да се измножи:
2 * 55 + 2*3*42x = 33 * 84x
110 + 2*3*42x = 33 * 84x
110 + 3*2*42x = 33 * 84x
110 + 3*84x = 33 * 84x

Други сабирак с леве стране може да пређе на десну страну:
110 = 33 * 84x - 3*84x
110 = 84x (33 - 3)

Након сређивања:
110 = 3*840 x

Дељење свега с десет:
11 = 3*84x

Дељење свега с 3*84:
11/(3*84) = 3*84 x / (3*84)
11/(3*84) = x

Обртање зарад прегледности:
x = 11/(3*84)

Резултат:
x = 11 / 252

Проверио сам решење убацивањем у полазну ј-ну, али ме мрзи да пишем. Писана провера је за вас. ;)

Hvala vam puno!
 
Pozdrav, moja cerka je dobila za domaci preko zimskog raspusta da uradi 35 zadataka iz matematike. Neke smo resili, a neke nismo uspeli. Evo nekih od tezih zadataka koje ne znamo pa ako bi nam neko pomogao bili bismo zahvalni.
1) Letele su vrane i mspazile grane
Po tri vrane - grana vise.
Po dve vrane - vrana vise.
Kol'ko vrana? Kol'ko grana?
2) U jednoj posudi ima dva puta vise mleka nego u drugoj. Ako se iz svake posude odlije po 20 litara mleka, onda ce u prvoj posudi biti 3 puta vise mleka nego u drugoj. Koliko je na pocetku bilo mleka u svakoj od posuda?
3) Kada se saberu po dva od tri data boja, dobijaju se zbirovi 144, 200 i 256. Odrediti date brojeve?
4) Data su tri prirodna broja, pri cemu je srednji od njih za 25 manji od najveceg i za 35 veci od najmanjeg. Koji su to brojevi, ako se zna da je njihov zbir 230?
5) Zbir umanjenika, umanjioca i razlike je 240, a razlika je:
A) za 30 manja od umanjenika
B) sest puta manja od umanjenika
C) dva puta veca od umanjioca
D) za 20 veca od umanjioca
ODRDITI O KOJIM BRORJEVIMA JE REC?
HVALA U NAPRED!!!
 
1)
Kad se vrane grupišu na drvetu tako da tri sedne na jednu granu, onda ostaje višak grana.
Kada se vrane grupišu tako da na svaku granu sednu po dve, onda ostaje višak vrana.

Brojevi koji to zadovoljavaju su 9 (vrana) i 4 (grane).

Kada se vrane rasporede po 3, onda jedna grana ostaje prazna.
Kada se rasporede po 2, onda te 4 grane popuni 8 vrana, a jedna vrana ostaje višak.

2)
a= 2b
a-20 = 3 (b-20)

Odatle je:
2b - 20 = 3b - 60
b=40
a=80

3)
a+b = 144
a+c =200
b+c = 256

Kad sve saberemo
2(a+b+c) = 144 + 200+ 256
a+b+c = 250

Otuda i iz a+b = 144, c= 250-144 = 106

Slicno i za a, b.

4) Neka je srednji x. Onda je najveći x+25, a najmanji x-35.

Zbir sva tri je 230.
x+x+25+x-35 =230
3x=240
x=80

5)
a- umanjenik
b- umanjilac
a-b razlika

Zbir sva tri je a-b+a+ b =2a

Kako je taj zbir 240, onda je a=120.

Za sve slučajeve se b i a-b dalje lako nalazi.
 
Izraz dalje napiši kao

xe^[1/(1-x)] - 3e^[1/(1-x)] - x

x{e^[1/(1-x)]-1} - 3e^[1/(1-x)]

Pošto 1/(1-x) teži nuli, e^[1/(1-x)] će težiti jedinici, pa poslednji sabirak, -3e^[1/(1-x)], teži -3.

Kod izraza x{e^[1/(1-x)]-1} uvedi smenu 1/(1-x)=t, pri čemu t teži nuli.

Izraz postaje

(1-1/t)(e^t-1)

(e^t-1)-(e^t-1)/t

Prvi sabirak, (e^t-1), teži nuli. Pošto (e^t-1)/t teži jedinici kad t teži nuli (to je jedan od čestih zadataka iz limesa), ceo izraz (e^t-1)-(e^t-1)/t teži -1.

I, kad se na to -1 još doda ono -3 od malopre, dobije se -4.
 
Moze li neko da uradi ovih par zadataka, postupno, i da mi posalje resenje? Ja se mucim, ne mogu nikako da dodjem do resenja. :(
5 znam da uradim,9,10znam, 12 dobijem 6. Trebaju mi ovi kod kojih je znak minusa i upitnik.
2014-01-17 15.47.56.jpg
2014-01-17 15.47.32.jpg
 
6. Brojilac prvog razlomka napiši kao razliku kubova, u brojiocu izvuci koren iz x. Brojilac drugog predstavi kao razliku kvadrata, nešto se skrati. Izraz u poslednjoj zagradi samo obrneš, središ posle malo i to je to.

7. Racionališi oba razlomka u drugoj zagradi. Vrednosti pod korenom u prvoj zagradi spojiš u jedan celoviti razlomak...

8. Sredi imenilac i brojilac prvog od razlomaka. Kod drugog, i brojilac i imenilac se mogu skratiti sa sqrt(a+1)
 
Izvini, a da li si ti pokusao da ih resis? Mozda bi bilo uputnije da probas da ih uradis, pa da to slikas - da se vidi da li i gde gresis - ovako, kao da ocekujes da neko zivi tvoj zivot.

Pa naravno da sam probao da ih resim, ne bih bez veze postavljao pitanje.

- - - - - - - - - -

6. Brojilac prvog razlomka napiši kao razliku kubova, u brojiocu izvuci koren iz x. Brojilac drugog predstavi kao razliku kvadrata, nešto se skrati. Izraz u poslednjoj zagradi samo obrneš, središ posle malo i to je to.

7. Racionališi oba razlomka u drugoj zagradi. Vrednosti pod korenom u prvoj zagradi spojiš u jedan celoviti razlomak...

8. Sredi imenilac i brojilac prvog od razlomaka. Kod drugog, i brojilac i imenilac se mogu skratiti sa sqrt(a+1)

Hvala ti puno, sad sve kontam. Imas pivo od mene! :)
 
То по својој прилици важи за ретка тела попут једнакостраничног троугла...

Ne mora da znači, težište deli težišnu duž u odnosu 2:1 kod svih trouglova, ne samo kod jednakostraničnog. Ovaj dokaz preko vektora bi i mene zanimao.


Treba mi pomoć da rešim ova dva zadatka iz limesa:
1. lim n+2√n +4 / 3-2√n ; rešenje + ∞
2. lim √(1+n) - √(1-n) / √n ; rešenje 2

Ovaj prvi zadatak je toliko nejasno napisan da me zaista mrzi da ga dešifrujem.
Drugi zadatak je već bolje napisan, ali ni u njemu nisi napisala vrlo bitnu stvar – čemu teži n. S obzirom na potkorene veličine, očigledno je da je izraz definisan za 0<n≤1. Ako n teži 1, tada se kao vrednost limesa dobije √2, a ako n teži 0, tada se kao vrednost limesa dobije -∞. Ni u jednom slučaju se ne dobije rešenje 2.
 
Poslednja izmena:
Ne mora da znači, težište deli težišnu duž u odnosu 2:1 kod svih trouglova, ne samo kod jednakostraničnog. Ovaj dokaz preko vektora bi i mene zanimao.
Аха, мрзело ме је да погледам.

Свеједно, терба да наведе фигуру. Када знаш фигуру (рецимо општи троугао), дефинишеш праве на којима леже две тежишне дужи, нађеш пресек и упоредиш.
 
Evo možda ovo bude jasnije

1.lim n→∞ n + 2√n +4 2. lim n→∞ √(1+n) - √(1-n)
------------------- ( razlomačka crta ) -----------------------
3 - 2√n √n

Ne može nikako n da teži +∞ ako imaš √(1-n), jer tada će ta potkorena veličina biti negativna.
Mislim, može, ali kao rešenje limesa se onda ne dobije realna, već kompleksna vrednost.
 

Back
Top