Matematika - pomoć pri rešavanju zadataka (obavezno pročitati uputstva u prvom postu)

Pozdrav! Idem u 7. razred OS i juce sam imala pismeni iz matematike.. Jedan zadatak je glasio ovako: Dijagonale pravougaonika se seku pod uglom od 60°. Izracunati povrsinu pravougaonika, ako je duzina dijagonale 8 cm. Kako je moguce da dijagonale grade ugao od 60°? One polove uglove i normalne su... Valjda je onda romb u pitanju... ??

Lepo, mogu i nije u pitanju romb. Ti si samo okrenula trouglove da im se osnove poklapaju pa siu dobila romb. Nacrtaj ih tako da grade peščani sat i spoj ih sa strane. I eto tvog pravougaonika... Dalje ćeš već znati.
 
Ljudi imam par zadataka koji me muce, znaci pokusavam dosta ali ne ide pa ako neko moze da resi bio bih zahvalan.
1.U trostranoj piramidi bocne ivice su uzajamno normalne i imaju duzine sqrt(70), sqrt(99) i sqrt(126).Trazi se zapremina.

Znaci ako su gore uzajamno normalne, to znaci da mogu naci stranice preko Pitagorine teoreme i ja dobijem stranice 13,14,15, po Heronovom obrascu izracunam povrsinu osnove, ali ne znam da nadjem veliko H, uvek zapnem, inace resenje u zbirci je 21sqrt( 55), ja dobijem 140 cm.

2.Povrsina pravilne cetvorostrane prizme je 96 cm, a zapremina 48, naci osnovnu ivicu i visinu prizme.

Ne znam da resim obicni sistem sa dve nepoznate :( Uglavnom resenja su a=sqrt( 12), H=12

Aj molim vas ako neko moze da uradi ovo sto pre, hvala unapred !
 
Poslednja izmena:
Хитно ми треба одговор. Је л' ово може да се реши некако?
lnx.JPG


Ако може и ако вас не мрзи, молим вас да ми напишете како.

Хвала унапред!
 
Имам дато све са десне стране. Тј, за сваку ознаку имам њен износ. Е сад, да ли може да се израчуна lnA?

Конкретно, занима ме како се израчунава ln(X-Y) или у овом, мом, случају ln(c^2-d^2).

Не знам да л' сам довољно јасан :/ Надам се да јесам.
 
Имам дато све са десне стране. Тј, за сваку ознаку имам њен износ. Е сад, да ли може да се израчуна lnA?

Конкретно, занима ме како се израчунава ln(X-Y) или у овом, мом, случају ln(c^2-d^2).

Не знам да л' сам довољно јасан :/ Надам се да јесам.

Može. Uzmeš lepo digitron i izračunaš.
 
Da li biste mogli da mi pomognete oko sledecih zadataka? :)
1.) Jedna kateta pravouglog trougla iznosi 3/4 duzine druge katete. Ako je duzina hipotenuze tog trougla 15cm, izracunaj njegov obim i povrsinu.
2.) Jedna stranica pravougaonika je dva puta duza od druge stranice. Izracunaj povrsinu tog pravougaonika ako je duzina njegove dijagonale 10√5 cm.
3.) Odredi povrsinu romba ako se duzine njegovih dijagonala odnose kao 3:2, a obim tog romba je 60 cm.
 
f(x)= 1-x g(x)=1/1-x
Odrediti
(fog-1) (x)

Koliko ima trocifrenih brojeva, koji se mogu formirati od cifara 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9, ako je prva cifra paran broj, a zadnja neparan(0 nije ni paran ni neparan broj)

1. Nađeš g[sup]-1[/sup]. T ose radi tako što nađeš obrnutu zavisnost: x(g) pa onda uvedeš formalne smene: x -> g[sup]-1[/sup] i g-> x

g(x)=1/1-x

1-x=1/g

x=1-1/g

Posle formalne zamene imamo:

g[sup]-1[/sup] = 1-1/x

2. sad nađeš fog-1 što ti je u suštini f(g[sup]-1[/sup]), a se radi tako što se u izrazu za f svako x smeni sa g[sup]-1[/sup], odnosno sa 1-1/x

f(g[sup]-1[/sup]) = 1-g[sup]-1[/sup] = 1-1+1/x = 1/x

---------------------------
imaš 10 cifara na raspolaganju. Ako je prva cifra paran broj, nju možeš odabrati između: 2,4,6 i 8, dakle na 4 načina. Drugu cifru možeš na 10 načina jer nema restrikcija i treću na 5 načina jer se bira između 1,3,5,7 i 9. Konačno, ukupno ima:

4*5*10 = 200 takvih brojeva.
 
Da li biste mogli da mi pomognete oko sledecih zadataka? :)
1.) Jedna kateta pravouglog trougla iznosi 3/4 duzine druge katete. Ako je duzina hipotenuze tog trougla 15cm, izracunaj njegov obim i povrsinu.
2.) Jedna stranica pravougaonika je dva puta duza od druge stranice. Izracunaj povrsinu tog pravougaonika ako je duzina njegove dijagonale 10√5 cm.
3.) Odredi povrsinu romba ako se duzine njegovih dijagonala odnose kao 3:2, a obim tog romba je 60 cm.

1. zadatak. Ako je jedna kateta 3/4 druge katete onda važi:

a = 3b/4

takođe važi i

c[SUP]2[/SUP]=a[SUP]2[/SUP]+b[SUP]2[/SUP]

sad smeniš prvu jednačinu u drugu pa imaš:

c[SUP]2[/SUP]= 9/16* b[SUP]2[/SUP]+b[SUP]2[/SUP]

odnosno

b[SUP]2[/SUP] = 16/25* c[SUP]2[/SUP]

b = 4/5c

a = 3/4 * 4/5 c = 3/5 c

Dalje je trivijalno.
---------------------------------
2) zadatak se radi na potpuno isti način kao i prvi , samo su malo drugačiji brojevi. c je 10√5, i odnos kateta je a = 2b
3) zadatak, potpuno ista priča. Odabereš jedan pravougli trougao unutar romba. Pošto su mu stranice iste, sledi da je c = 60/4 = 15. Katete trougla su polovine dijagonala pa važi da je 2a = 3b... Onda ponoviš priču.
 
1. zadatak. Ako je jedna kateta 3/4 druge katete onda važi:

a = 3b/4

takođe važi i

c[SUP]2[/SUP]=a[SUP]2[/SUP]+b[SUP]2[/SUP]

sad smeniš prvu jednačinu u drugu pa imaš:

c[SUP]2[/SUP]= 9/16* b[SUP]2[/SUP]+b[SUP]2[/SUP]

odnosno

b[SUP]2[/SUP] = 16/25* c[SUP]2[/SUP]

b = 4/5c

a = 3/4 * 4/5 c = 3/5 c

Dalje je trivijalno.
---------------------------------
2) zadatak se radi na potpuno isti način kao i prvi , samo su malo drugačiji brojevi. c je 10√5, i odnos kateta je a = 2b
3) zadatak, potpuno ista priča. Odabereš jedan pravougli trougao unutar romba. Pošto su mu stranice iste, sledi da je c = 60/4 = 15. Katete trougla su polovine dijagonala pa važi da je 2a = 3b... Onda ponoviš priču.

Ne razumem ovo:

c2= 9/16* b2+b2

odnosno

b2 = 16/25* c2
 
Jel moze neko da mi pomogne oko zadatka?

Imamo dve gomile kuglica: u jednoj su crvene, u drugoj plave (nije bitno
koliko ih je na kojoj gomili). Sa prve gomile uzmemo odredjeni broj kuglica
i stavimo ih na drugu gomilu. Onda sa druge gomile uzmemo isti broj kuglica
(ne gledajuci boju) i stavimo ih na prvu gomilu. Ako ovu transakciju obavimo
paran broj puta, da li ce biti vise plavih kuglica u drugoj gomili ili
crvenih u prvoj?
 
Moze pojasnjenje?
Површина је P = ah[sub]a[/sub]
При том је h[sub]a[/sub] једнака јединичном порасту висине (синус) помноженом са дужином b. То јест, h[sub]a[/sub] = b ∙ sin(α), где је α угао између a и b (<(a, b)).
 

Back
Top