Matematika - pomoć pri rešavanju zadataka (obavezno pročitati uputstva u prvom postu)

viewer.php


Ukoliko bi mi neko mogao pomoći u rešavanju ovog zadatka bila bih mu jako zahvalna...Znam da je u pitanju neki niz sad nisam sigurna je li aritmeticki ili geometrijski..jer me zbunjuje ova poslednja rečenica "predviđa se da će proizvodnja rasti svake godine za 20 % proizvodnje iz pete godine"...ne znam sad da li to predstavlja razliku između članova ili se pomocu toga računa razlika... Unapred hvala :)
 
Ako sam dobro ukapirao... Ukupno je proizvedeno 75 nečeg, recimo tetrapak ambalaža. :lol: Znači, u petoj godini je proizvodnja tih ambalaža bila x. Svake godine se uvećavala za 20 % toga, dakle za 0,2 x. Pošto je ovo x neki običan broj (konstantan) ovo je očigledno aritmetički niz.

Razlika tog niza je 0,2x, a poslednji član x. Prvi član je x-0,2x* 4=0,2 x.

Suma je 0,2x+0,4x+0,6x+0,8x+x=3x, odnosno 75 (ukupna potrošnja), tj. x=25. U petoj godini je proizvedeno 25 ambalaža, a u svakoj prethodnoj za po 5 ambalaža manje. Dakle, tabelu bi trebala da popuniš brojevima: 5,10,15,20,25...
 
Izracunati obim trougla ABC gde je A(2,7) ,B(5,7) i C(5,11) ??? Hvala.
Знаш да израчунаш растојање тачака у ЕП?

http://mathworld.wolfram.com/Distance.html

Odrediti teziste i duzinu tezisne duzi BB1 trougla ABC, ako je A(-1,3) ,B(0,4) i C(-2,2) ?Hvala unapred !
Тежиште: (A + B + C) / 3
Тежишна дуж: Ваљда је B1 = (A + C) / 2, а онда имаш растојање d(B, B1).

Tacke A(-4,2), B(2,4), C(-3,y) su temena trougla ABC. Odrediti y tako da povrsina trougla bude 21?Hvala na pomoci!
Има пуно начина. Почни некако. Реци којим градивом располажеш.

http://mathworld.wolfram.com/TriangleArea.html
 
Тенкс Paganko. Ево око чега ми је потребна помоћ:

1. a[SUP]2[/SUP]/√a 2. 1/а[SUP]-1[/SUP]/√2 3. √а√а (нисам могао лепо да унесем, ово је квадратни корен из а пута квадратни корен а ) 4. b[SUP]-1[/SUP]*2/3 5. a[SUP]-1/3[/SUP] * b[SUP]2 [/SUP]*2/3

То је то. Био бих вам веома захвалан на помоћи.
 
Paganko, molio bih te za pomoc. Ima jedan zadatak koji me muci vec duze vreme, a in glasi ovako:

- Dati su skupovi komplesnih brojeva:
A={ zϵC | |z-1|=|z-i| },
B={ zϵC | |z-4i|=1 }.
Odrediti minimum izraza |z1-z2|, z1ϵA, z2ϵB.

I da. Potreban mi je algebari zapis jer je geometrijski i suvise lak. Hvala unapred.

1. treba definisati skupove A i B u smenom z = x + iy i pronalaskom oblasti na x-y ravni za koju važi svaki od izraza. pošto će izrazi |z-1|=|z-i| i |z-4i|=1 biti realne funkcije 2 promenjive, od prve treba naći infimum, a od druge supremum. Konačan rezultat je razlika između ta dva.
 
hitno mi treba rijesenje ovog zadatka:

test se sastoji od 20 zadataka.Svaki tacno uradjen zadatak uceniku donosi 8 poena,svaki pogresno -5. A zadatak koji nije rjesavao 0 poena.Pri zavrsetku testa ucenik je skupio 13 poena.Koliko je ucenik zadatala rijesio tacno ,koliko pogresno,a koliko nije rijesio?

treba da bude 8a - 5b + 0c = 13 s tim da je a+b={1....20}
 
hitno mi treba rijesenje ovog zadatka:

test se sastoji od 20 zadataka.Svaki tacno uradjen zadatak uceniku donosi 8 poena,svaki pogresno -5. A zadatak koji nije rjesavao 0 poena.Pri zavrsetku testa ucenik je skupio 13 poena.Koliko je ucenik zadatala rijesio tacno ,koliko pogresno,a koliko nije rijesio?

Tačno urađenih zadataka - x, netačno - y, onih koje nije rešio z.

8* x + (-5)y + z* 0 = 13
Odnosno:
8x-5y=13
y=(8x-13)/5

Trebaju nam sva celobrojna pozitivna rešenja (x,y).
Kako bismo to našli, treba da odredimo sve vrednosti x manje od 21 takve da je 8x-13 deljivo sa 5. Uslov da je y manje od 21 možemo dodatno da smanjimo, znajući da sigurno nije uradio više od 9 zadataka (da jeste, onda bi imao 9*8 poena za tačne zadatke, i čak ako bi uradio pogrešno sve ostale, on bi izgubio 11*5 poena, pa bi na kraju imao 17 što je više od ovde navedene brojke).

Dakle, tražimo sve vrednosti 8x-13 deljive se 5, ako je x manje od 9. Da bi bio deljiv sa 5, broj 8x-13 se mora završavati sa brojem 0 ili 5, a broj 8x otuda mora da ima zadnju cifru 8 ili 3. Pošto je 8x paran broj ne može se završavati sa cifrom tri, pa je zadnja cifra broja 8x cifra 8. Kako je x manje od 9, broj 8x je manji od 72. Ostaje da nađemo broj manji od 72, deljiv sa 8, koji se završava cifrom 8. Sasvim jasno, to je broj 48.

Otuda znamo da je 8x=48, tj. x=6. Vraćanjem u: y=(8x-13)/5=7.

Pošto je x+y+z=20, sledi da je z=7.

Dakle, uradio je 6, pogrešio u 7 zadataka i isto toliko nije ni radio.
 
Poslednja izmena:

Back
Top