Kuda posle osnovne skole?

ja sam učila samo jednu godinu latinski :rumenko:, a isto sam bila usmereno obrazovanje kao i ti, hellen.
moja ćera je na prirodnom smeru u gimanziji i to, kako ona kaže, samo zato što latinski uči godinu dana...ne znam što deca ne vole latinski - ili je to do profana?
naš profesorka je bila super, doduše.
 
elem, oni koji se bave biologijom - zavise od latinskog, imena svih biljaka, životinja, mikroorganizama i ne znam sve čega su na latinskom. isto važi i za sve nauke koje se zasnivaju na biologiji - medicina, stomatologija, veterina...
toliko o prirodnjacima i latinskom...
u svakoj nauci se termini izvode iz grčih ili latinskih reči. poznavanje ovog jezika je deo opšte kulture. čisto jednog dana da možda sama zaključiš šta znači neka reč, u bilo kojoj nauci ili naučnoj disciplini.
deklinacije i konjugacije nisu najstrašnija stvar u gimnaziji. na prirodnom smeru latinski se uči samo na prvoj godini, bar je tako bilo u moje vreme;)

apsolutno se slažem oko toga da je latinski potreban, ali mi onda hoćemo da učimo to potrebno a ne ove gluposti koje sada učimo! Slobodno mogu da kažem gluposti jer je to potpuna istina...(pritom ne mislim na deklinacije i konjugacije koje su još i nešto najnormalnije što se uči)... :neutral:
da Bogu hvala samo u prvoj godini.... mada je mnogo lakše društvenjacima iako ga uče 2 godine...(hoću da kažem ovo što ja učim godinu dana, oni uče 2 godine pa im je sad lakše) :dash:
 
apsolutno se slažem oko toga da je latinski potreban, ali mi onda hoćemo da učimo to potrebno a ne ove gluposti koje sada učimo! Slobodno mogu da kažem gluposti jer je to potpuna istina...(pritom ne mislim na deklinacije i konjugacije koje su još i nešto najnormalnije što se uči)... :neutral:
da Bogu hvala samo u prvoj godini.... mada je mnogo lakše društvenjacima iako ga uče 2 godine...(hoću da kažem ovo što ja učim godinu dana, oni uče 2 godine pa im je sad lakše) :dash:

a šta drugo iz latinskog ako ne gramatiku?:think:
znači, ti bi da učiš iz latinskog kako se kaže upala pluća, kost, zub, hrast, badem, šta je bacillus antracis ili streptococcus aureus? a šta će ti to? tek bi ti to bio smor.:cool:
dete drago, tek ćeš se sretati sa glupostima, pa bih ti preporučila da zbog nebitnih stvari ne gubiš živce.:cool:
verovatno si sad u nekom tinejdžerskom buntu, pa ti sve smeta. opušti se malo!:bye:
ps. definitivno se ne uči po sat dnevno svaki predmet.:)
 
:think:
moja rodjena keva je završila medicinski fakultet iz medicinske škole, a i većina ljudi iz njenog odeljenja su danas doktori tako da nema pravila što se toga tiče.... a gimnazija je jedno veliko NJESRA, dodju u osnovnu i pričaju ti bajke, upišeš, i shvatiš koliko si se zeznuo..... da mi je da danas nadjem onu ženu pedagoga/psihologa čisto da je pitam par stvarčica... :thumbdown: eto tako gimnaziju ne savetujem nikome jer je to jedna velika glupost, osim moožda filološke i matematičke koje su qL ako te to zanima.... :)

Bitno da je to njestra i ql. :roll:

Ja sam sada osmi razred i treba da polažem prijemni. Odlučila sam se da upišem gimnaziju, prirodno-matematički smer.

U mojoj porodici su svi završili gimnaziju i svima je dala dobre osnove za fakultet. Naravno, nju treba da upišu oni koji su sigurni da će nastaviti školovanje posle srednje. Pruža dobre osnove, opštu kulturu i uči nas kako da učimo, dok stručne škole obučavaju za rad. Po meni, gimnazija je najbolji izbor jer ne znam šta bih mogla dalje, a ona mi odlaže odluku za 4 godine.

Što se tiče priprema za prijemni, pripreme sa nastavnicima u školi su katastrofa jer većina njih to radi preko volje.

Matematiku sam prešla jednom, a srpski 3/4 zadataka. Imam još mesec i po i mislim da ću stići da se pripremim. :D
 
Bitno da je to njestra i ql. :roll:

Ja sam sada osmi razred i treba da polažem prijemni. Odlučila sam se da upišem gimnaziju, prirodno-matematički smer.

Što se tiče priprema za prijemni, pripreme sa nastavnicima u školi su katastrofa jer većina njih to radi preko volje.

Matematiku sam prešla jednom, a srpski 3/4 zadataka. Imam još mesec i po i mislim da ću stići da se pripremim. :D
ej opusti se :D kod nas u osnovnoj ni jedan nastavnik nije hteo da radi sa nama tu pripremu! Nastavnica srpskog nam je otvoreno rekla: " Znate kako, meni ove časove niko ne plaća i ja neću da ih držim!" i slično je bilo sa matematikom.....
ja sam zbirke počela da radim tek na onom raspustu pred prijemni, i imala sam 19.5 iz srpskog i 19 iz matematike, što je sa 60 bodova iz škole bilo 98.5 :whistling:
e kad je trebala da se piše lista želja dvoumila sam se izmedju prirodnog i društvenog smera i na kraju upisala prirodni..... Rekli mi, lakše ćeš upisati neki društveni fakultet sa prirodnog, nego prirodni sa društvenog... U principu nije loše, ali je društvenjacima neuporedivo lakše...... tako da- razmisli još jednom :ok:
 
U principu i SS i Gimnazija je isti qratz zavisi samo od deteta. Mada naravno zavisi koja gimnazija i koja SS. ali na kraju se sve svede na isto. A te price kao SSovci mnogo gore urade prijemni od gimnazijalca, to su gluposti. pogedajte samo npr statistiku ETF-a, PMF-a, FIl-faxa.
Dobar primer je sto dosta ljudi ode na Fil fax, posle elektrotehnickih skola. Npr nauce puno toga u SS, ali shvate da zele nesto poptuno drugo.
 
Heh, ne ide se meni u gimnaziju, to je samo nastavak osnovne, samo treba bubati i nista vise to je skola za decu sa radnom navikom, koja su dobra/solidna na svim poljima, koja su sprema da bubaju. I posle gimne nisi nista, a ovako mozes da radis nesto dok studiras...
E sad dobre su po meni matematicka, racunarska i filoloska srednja. Ako je dete talenat za matis il' za jezike. Sto se tice racunarske oni prate rezulate sa takmicenje iz matisa, fizike i informatike i zovu decu koja su na istim postigla najbolje rezultate.

Ja sad ne znam sta bih upisala, ranije sam k'o 'tela filolosku, al' sad bih ipak pravni smer u ekonomskoj, da besedim na praksi. :mrgreen:
 
Heh, ne ide se meni u gimnaziju, to je samo nastavak osnovne, samo treba bubati i nista vise to je skola za decu sa radnom navikom, koja su dobra/solidna na svim poljima, koja su sprema da bubaju. I posle gimne nisi nista, a ovako mozes da radis nesto dok studiras...
E sad dobre su po meni matematicka, racunarska i filoloska srednja. Ako je dete talenat za matis il' za jezike. Sto se tice racunarske oni prate rezulate sa takmicenje iz matisa, fizike i informatike i zovu decu koja su na istim postigla najbolje rezultate.

Ja sad ne znam sta bih upisala, ranije sam k'o 'tela filolosku, al' sad bih ipak pravni smer u ekonomskoj, da besedim na praksi. :mrgreen:
Филолошка и математичка су гимназије. ;)

А што се тиче тога да само треба бубати - јој, немаш појма колико грешиш. Тога више има у економској и правној него у гимназији, где се (бар код мене) захтевало да се градиво разуме а не - репродукује.
 
Jesu, al' je program drugaciji i filoloska se dooosta razlikaju od obicne, raspitah se, a za mat. ne znam.

Meni svi koji idu/zavrsili su gimnu, rekose da je gimna bezveze i da je samo obican nastavak osnove. Kazu i da nemaju/nisi imali vreme ni za sta jer je gradivo obimno. Ja to djubre od skole necu upisati, nista mi kasnije nece znaciti to sto sam u mladosti bubala likovno i muzicko. A i medicinska skola mi je jedna od opcija...njah...ne znam..../=
 
Па, то зависи од школе. У већини гимназија има по један проф. музичког или ликовног који сматра да је његов предмет најбитнији (да се не лажемо, које то јесу битни предмети уписао је музичку или уметничку школу), али зато сам слушала пуно прича и о ненормалним проф. физичког из разних средњих школа. :lol:
Тако да се све своди на 'може да буде, али не мора' .
Дакле, мени је гимназија вероватно лакше пала него што би ми пала медицинска, или економска, и допада ми се што сам порадила на својој општој култури. Нисам се ограничила већ после основне. То ја сматрам предношћу, али наравно, него има другачија интересовања, потребе и амбиције, па више воли да буде за неки посао оспособљен (бар на папиру) већ после средње. Свако нека бира шта му одговара. :)
Jesu, al' je program drugaciji i filoloska se dooosta razlikaju od obicne, raspitah se, a za mat. ne znam.
Тако је, то су гимназије одређених усмерења - рецимо да су за надарене ученике. Чудно да сам ја прва особа за коју си чула да је задовољна гимназијом. Већина људи у мом окружењу рекла би ти исто. :)
samo obican nastavak osnove
... пре бих рекла припрема за даље. Пошто из гимназије свакако и идеш даље.
 
Poslednja izmena:
Па, то зависи од школе. У већини гимназија има по један проф. музичког или ликовног који сматра да је његов предмет најбитнији (да се не лажемо, које то јесу битни предмети уписао је музичку или уметничку школу), али зато сам слушала пуно прича и о ненормалним проф. физичког из разних средњих школа. :lol:
Тако да се све своди на 'може да буде, али не мора' .
Дакле, мени је гимназија вероватно лакше пала него што би ми пала медицинска, или економска, и допада ми се што сам порадила на својој општој култури. Нисам се ограничила већ после основне. То ја сматрам предношћу, али наравно, него има другачија интересовања, потребе и амбиције, па више воли да буде за неки посао оспособљен (бар на папиру) већ после средње. Свако нека бира шта му одговара. :)

Тако је, то су гимназије одређених усмерења - рецимо да су за надарене ученике. Чудно да сам ја прва особа за коју си чула да је задовољна гимназијом. Већина људи у мом окружењу рекла би ти исто. :)
... пре бих рекла припрема за даље. Пошто из гимназије свакако и идеш даље.

Па, да се не лажемо: коме је битна математика - уписао је математичку гимназију, коме је битна хемија - уписао је хемијску школу, коме је битно физичко - уписао је спортску гимназију...и тако редом... По тој логици - сви предмети у гимназији су онда небитни...:roll:

Сад без зезања: ако гимназија треба да пружи једно ШИРОКО ОПШТЕ ОРАЗОВАЊЕ - онда ме јако чуди како неко себе може сматрати будућим интелектуалцем, ако нема појма о уметности...:confused:
О чему ће сутра причати у друштву: о квадрату над хипотенузом? :lol:
 
Poslednja izmena:
Ликовно и музичко јесу битни управо због општег образовања, дакле није неопходно учити те предмете као историју и математику нити захтевати од деце да сјајно цртају или певају. Јер неће уписати ликовну или музичку академију. ;) Физичко је посебна прича, оно је битно за здравље, у свакој школи. И сматрам да би требало да буде битно, али не тако да деца тупе сервис или двокорак (ко воли нек изволи) него да раде вежбе које су корисне за цело тело. Прочитала сам скоро како већина деце има деформацију кичме или равне табане - што се може кориговати вежбама, и много је лепше када се то ради у школи, него да се дете вуче по домовима здравља и приватним ординацијама.
У већини гимн. постоје два усмерења - на природном смеру наравно да је заступљенија математика, и хемија, физика, биологија (док су, рецимо, у математичкој гимн. хемија и биологија споредни предмети), а на друштвеном поред језика (који су најбитнији у филолошкој) подједнако је битна и историја, и касније социологија итд. Акценат је на групи предмета.
(У следећем животу бићу министар просвете :) )
 
Ликовно и музичко јесу битни управо због општег образовања, дакле није неопходно учити те предмете као историју и математику нити захтевати од деце да сјајно цртају или певају. Јер неће уписати ликовну или музичку академију

А зашто да тупе историју и математику ако неће бити историчари и математичари? :confused:
 
А зашто да тупе историју и математику ако неће бити историчари и математичари? :confused:

Zato sto su matematika,maternji jezik,istorija,fizika,hemija i strani jezik okosnica svakog obrazovanja,a likovno i muzicko su uglavnom stvar afiniteta.
Ne razumem rasplinjavanje po segmentima i potrebu da postoji 15 obaveznih predmeta ,kad se ovi koji zavise od sklonosti ka necemu mogu slusati fakultativno.
 
Zato sto su matematika,maternji jezik,istorija,fizika,hemija i strani jezik okosnica svakog obrazovanja,a likovno i muzicko su uglavnom stvar afiniteta.
Ne razumem rasplinjavanje po segmentima i potrebu da postoji 15 obaveznih predmeta ,kad se ovi koji zavise od sklonosti ka necemu mogu slusati fakultativno.

Опет ћу питати: сутра кад се нађу у неком друштву, хоће ли разговарати о књигама, филмовима и концертима, или о полиномима или анијонима и катијонима? ;)
 
Dete treba samo da odluci.
Uloga roditelja u svemu tome(po meni)jeste da mu na realan nacin predoce sva zanimanja ,objasne prednosti i mane istih,razgovaraju sa detetom o tome,i puste ga da razmisli:D
Cak i ako pogresi(a verujem da nece)skola se uvek moze promeniti.
Iskustva sa decijim dilemama imam.
Imala sam osmakinju kod kuce(sada je gimnazijalka)i ona zaista nije znala sta hoce,niti sta nece,ideje su bile sasvim razlicite:(
Moja ideja je bila tada-idemo od skole do skole i raspitujemo se,trazimo ljude koji idu u odredjene skole i slusamo njihova iskustva(posto je ona poznata po tome da nikom ne veruje:lol:)
Ja nisam prosvetni radnik,ali drzim privatne casove iz hemije-takva mi je struka pa znam to.;)
zaista mnoga deca grese.
I imala sam zaista susrete sa decom koja su nezadovoljna svojim izborom.
Koliko sam za gimnaziju,toliko sam i za strucnu skolu-sve zavisi od afiniteta;)
A ne treba decu mnogo opterecivati pricama sta ce,da li ce,i koliko ce moci da radi i zaradi.To se nikada ne zna,zivot je pun prilika,a skola je odskocna daska.Mozda neko sa 14-15 godina ne zeli da studira,pa se predomisli sa 18,ili obrnuto-bas zbog toga je najbitnije da ide za onim sta voli;)
 

Back
Top