Образовање је деградирано и застарело, градиво је преобимно, ђаци без функционалних знања, квалитетан просветни кадар одлази у привреду због бољих услова рада и зарада – показaло је недавно објављено истраживање
Невена Буђевац (Фото лична архива)
Овдашње образовање „закључну” оцену тројку добило је од просветних радника учесника Истраживања о ставовима наставника и директора школа према образовном систему у Србији. У овој студији квалитет нашег школства ниједан запослени није вредновао петицом, јединица је било. У испитивању су учествовали просветни радници из Београда, Чачка, Кикинде, Новог Пазара, Шапца, Сечња, Ниша, Краљева, Лесковца, Зрењанина и Суботице, различитог иницијалног образовања и искуства, који раде у основним и средњим школама, градским и сеоским, редовним и специјалним.
Према коментарима које су наводили уз оцене, наше образовање је деградирано, изгубило смисао, застарело, такво да деца не стичу функционална знања, без уједначених критеријума, урушено и девастирано. Запослени у школама истичу и бројне нерешене проблеме у нашем школству – вршњачко насиље, немотивисаност и ученика и наставника, лошу сарадњу с родитељима ђака. Напомињу да је градиво преобимно и неприлагођено узрасту, да су ученици пасивни (један наставник је чак рекао – анестезирани). Искази наставника из ове студије сведоче да неки раде рутински, као у фабрици, а неке је срамота што раде у школи.