Nastavnici nezadovoljni novim pravilnikom o ocenjivanju u osnovnoj školi

Lagerta

Elita
Supermoderator
Poruka
17.810
Šta se očekuje od nas, da podelimo dobre ocene da nas niko ne bi prijavljivao ? -Pitanje koje ovih dana postavlja većina nastavnika u vezi novog pravilnika o ocenjivanju u osnovnim školama. Posebno je 5. tačka ovog pravilnika izazvala, rekla bih, opravdani revolt a i nevericu kod prosvetnih radnika :
Sporno rešenje predviđa da, u slučaju da roditelji više od polovine učenika iz istog odeljenja smatraju da određeni nastavnik nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada, vrednovanje, praćenje, proveravanje i ocenjivanje učenika ne sprovodi u skladu sa zakonom i Pravilnikom o ocenjivanju, škola sprovodi proceduru u kojoj se utvrđuje njegova odgovornost i preduzimaju odgovarajuće mere.


To se odnosi i na defektologa, koji realizuje nastavu u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom i školi koja ima odeljenje za ove đake.

Kako se navodi u Pravilniku, roditelji učenika koji imaju primedbe obraćaju se odeljenjskom starešini preko predstavnika roditelja u savetu roditelja dopisom, koji je prethodno zaveden.
Odeljenjski starešina potom obaveštava nastavnika, nadležno stručno veće i direktora.

Stručno veće vrši uvid u dopis roditelja, pribavlja izjašnjenje nastavnika na čiji rad je uložena primedba i ispituje navode, imajući u vidu utvrđene kriterijume ocenjivanja, nakon čega dostavlja svoje mišljenje direktoru. On zajedno sa stručnim saradnikom i sekretarom razmatra mišljenje stručnog veća i donosi odluku o prihvatanju, odnosno odbijanju primedaba roditelja.

„Ukoliko je primedba bila osnovana direktor, stručni saradnik i sekretar izrađuju plan pojačanog instruktivno-pedagoškog uvida u rad nastavnika, tako što planiraju posetu i predlažu mere za otklanjanje nepravilnosti i unapređivanje rada nastavnika na čiji rad su roditelji uložili primedbu, imajući u vidu najbolji interes učenika“, piše u Pravilniku, koji propisuje i da se podnosilac prigovora može obratiti nadležnoj školskoj upravi, ukoliko nije zadovoljan odlukom direktora.
 
U praksi to može da znači da se, recimo, u kombinovanim odeljenjima, tri, četiri roditelja dogovore i podnesu prigovor protiv nastavnika. Zakon definiše način na koji se upućuje prigovor na ocenu i nije nam jasno zašto su pomenute odredbe ubačene u Pravilnik o ocenjivanju. Ovo je toliko neverovatno i neprimereno prema prosvetnim radnicima. Šta se od nas očekuje? Da podelimo što bolje ocene da bismo bili dobri nastavnici i da nas niko ne „proziva“? Da li je to rešenje? Da li smo svesni u šta uvlačimo prosvetu? I ovako mladi nisu zainteresovani za rad u prosveti, a pitanje je kakva se poruka ovim šalje – kaže Jasminka Marić, članica IO GSPRS „Nezavisnost“.

Ona napominje da su predstavnici sindikata „Nezavisnost“ kategorički bili protiv pomenutih rešenja i da su tražili da se pomenute odredbe izbrišu iz Pravilnika, ali da su u tome ostali usamljeni.

– Ministarstvo prosvete je insistiralo da ove odredbe moraju da ostanu da bi se znala procedura jer su škole različito reagovale u određenim situacijama. Čak su i naše kolege iz drugih sindikata to podržale – kaže Marić.

Valentina Ilić, predsednica Sindikata obrazovanja Srbije, smatra da mora da postoji definisana procedura kome se roditelji obraćaju u slučaju da postoji prigovor na rad nastavnika.

– U svakom žitu ima i kukolja. Nedavno sam bila svedok da su se roditelji žalili na profesora klavira koji je od 20 đaka svoju klasu sveo na dva učenika. I kad čitate izjave roditelja nije vam svejedno. Ako postoji primedba na nastavnika neko iz škole mora da proveri njegov rad i da mu se pomogne, ukoliko su primedbe osnovane. Po meni ovo rešenje može da bude olakšavajuće za školu. S druge strane, tačno je da sve može da se zloupotrebi i ne opravdavam takve stvari – ističe Ilić.

Nije jasno zbog čega se nove odredbe člana 5 nisu našle i u Pravilniku o ocenjivanju u srednjem obrazovanju, te zašto Pravilnik o ocenjivanju u osnovnom obrazovanju propisuje proceduru u slučaju da se roditelji više od polovine učenika iz istog odeljenja imaju primedbe da stručni saradnik (psiholog i pedagog) ne ostvaruje zadatke propisane zakonom.
Link
 
Признаћеш да нешто стварно није у реду ако најмање 16 родитеља потпише.
Naravno, to je samo nešto što se desi jednom godišnje, na nekom testu, recimo. Ako se stalno dešava, onda je apsolutno za prijavu. Ovde je reč o mnogo većem problemu, umesto da porade na vezi roditelja i nastavnika, oni je samo još više produbljuju ovakvim novinama....kao da namerno idu na to da naprave razdor. Jer da imamo podršku roditelja, to bi bila jako ozbiljna stvar za vlast...
 
Naravno, to je samo nešto što se desi jednom godišnje, na nekom testu, recimo. Ako se stalno dešava, onda je apsolutno za prijavu. Ovde je reč o mnogo većem problemu, umesto da porade na vezi roditelja i nastavnika, oni je samo još više produbljuju ovakvim novinama....kao da namerno idu na to da naprave razdor. Jer da imamo podršku roditelja, to bi bila jako ozbiljna stvar za vlast...
Писала сам овде о професору математике мог детета.
Имао је сву подршку родитеља, иако смо били дубоко незадовољни начином на који предаје и односом према деци.
Културно смо га позвали на родитељски, замолили да нешто промени, јер је евидентно да деца не знају математику.
Ништа се није променило, сем што им је одмах на првом часу рекао да лажу родитеље.
То је већ вређање интелигенције и кад бисмо имали ову могућност, веруј да би свих 30 родитеља потписало.
 
Признаћеш да нешто стварно није у реду ако најмање 16 родитеља потпише.
To bi u praksi bilo ovako
1- roditelji 2-3 najglasnija i najbezobraznija deteta bi bila podmicena peticama, dok bi ostali cutali kao ovce ma kako se nastavnik ponasao prema njima
2-na dobrog nastavnika koji bi ovim 2-3 deteta dao lose ocene skocile bi galamdzije i podnosile prijave dok bi ostali bili ovce
20 roditelja ovaca bi se naslo za svaku varijantu i da pokude dobrog i da uzdignu loseg

Trebali bi SVI prosvetari da dignu glas i da stupe u 1 veliki strajk, svaki pravilnik je sve gori i gori.
 
Ne znam da li je ovo istina na X ali ako jeste da li je moguce da ministarka prosvete izvali ovako nešto
Clip_4pink.jpg
 
Ne znam da li je ovo istina na X ali ako jeste da li je moguce da ministarka prosvete izvali ovako nešto
Pogledajte prilog 1507531
Некако то министарство увек буде ситна монета за поткусуривање страначких интереса. Финансије и грађевина су увек интересантније.
Зато нам тако и иде.
 
ali pazi da neko ko odlucuje u prosveti izjavi da nema iskustva sto znaci da nema pojma o osnovnom obrazovanju
i to kod sebe opravdava izjavom da niko nije savršen
Нема она везе ни са средњим. А и у својој струци се није баш показала, кукали су Крагујевчани од ње.
Али, укотвила се фино политички, само шета из министарске фотеље у фотељу...
 
Opšte nezadovoljstvo u intelektualnim krugovima Srbije, a realno nezadovoljstvo počinje od sebe tipa " ja bih znao da smislim ako mi date ovlašćenja i platu naravno, ali ovako sam intelektualac da radim šta mi se kaže..." iliti seljak hoće da bude plamić, al mu viri praziluk iz uveta....
Isto je i sa drugim "intelektualcima" pojma nemaju šta im je posao, pa je bitna samo plata i radno vreme...Normalni intelektualci smisle i odrade, ne čekaju da im neko crta šta treba da rade.
Najbolje da svi nezadovoljni uzmu motiku i pitaju koji red da okopavaju i da im se pokaže kako to da rade, pošto ni to nemaju pojma.
 
Нема она везе ни са средњим. А и у својој струци се није баш показала, кукали су Крагујевчани од ње.
Али, укотвила се фино политички, само шета из министарске фотеље у фотељу...
Ona i ne mora da zna, ona je tu da vodi politiku, a gde su joj saradnici? Ni oni ne znaju, a u ministarstvu su 40 godina?
a gde su nastavnici da organizuju svoj posao u skladu sa zakonima koje mogu da menjaju povratnim informacijama?
 
Ona i ne mora da zna, ona je tu da vodi politiku, a gde su joj saradnici? Ni oni ne znaju, a u ministarstvu su 40 godina?
a gde su nastavnici da organizuju svoj posao u skladu sa zakonima koje mogu da menjaju povratnim informacijama?
Она не мора да зна??? Коју политику да води у образовању?
Образовање је темељ друштва и у њему не сме бити политикантства ни дилентатизма.
Да би неку област унапредио мораш да је познајеш, сарадници су ту да спроведу твоје идеје и уобличе законски.
 
Ona i ne mora da zna, ona je tu da vodi politiku, a gde su joj saradnici? Ni oni ne znaju, a u ministarstvu su 40 godina?
a gde su nastavnici da organizuju svoj posao u skladu sa zakonima koje mogu da menjaju povratnim informacijama?
Najbolje da dovedu nekog nestručnog sasvim da se bavi time, koja je to logika? Nastavnici se organizuju i rade kako smatraju da treba ali ova gospođa je upravo donela pravilnik po kome može bilo ko, bukvalno, da dođe i prijavi me jer radim onako kako mislim da je najbolje, mimo plana i programa...
 
И морам да кажем. Крајње је време да министар буде неко из система, неко ко познаје све његове недостатке и има идеју како да то реши.
У министарству раде по 40 година људи који никада нису узели дневник у руке, који немају појма колико значи један обичан распоред часова, а не нешто сложеније.
Онда донесу закон који је тешко спроводљив у пракси, а тако дивно изгледа на папиру.
И то је тако у свим министарствима.
Синиша Мали је стручан да води финансије, грађевину, полицију, може и здравство, шта има везе.
Психијатар ће водити образовање, шта има везе.
Битно да је постигнут политички консензус око броја министарских места.
Да се изгура још један мандат, да вучемо ноге по министарствима до пензије, па и у пензији.
 
Resor ovog ministarstva redovno dobijaju nestručni stranački koalicioni partneri..tu para nema i još jedino nije bio ministar onaj ko je žurio na autobus..kako rade, tako nam deca i prolaze, sve je manje stručnog nastavnog kadra, sve je više administracije a sve manje konkretnog obrazovnog rada. Urušavanje je planski urađeno ali redovno se baca koska narodu, razdor se pravi planski tako da ne treba da čude i ovakvi pravilnici. Dok se masa probudi i shvati da je neobrazovanima lako manipulisati, biće kasno, mada mislim da jeste već kasno...
 
Resor ovog ministarstva redovno dobijaju nestručni stranački koalicioni partneri..tu para nema i još jedino nije bio ministar onaj ko je žurio na autobus..kako rade, tako nam deca i prolaze, sve je manje stručnog nastavnog kadra, sve je više administracije a sve manje konkretnog obrazovnog rada. Urušavanje je planski urađeno ali redovno se baca koska narodu, razdor se pravi planski tako da ne treba da čude i ovakvi pravilnici. Dok se masa probudi i shvati da je neobrazovanima lako manipulisati, biće kasno, mada mislim da jeste već kasno...

Kasno je. Cak i kad imali sve idealno trebace nam godine ili decenije da se izvucemo
 
Najbolje da dovedu peru ložača koji je radio u školi jer je iz sistema obrazovanja, pa da on izabere saradnice koje sve znaju i vrlo su ozbiljni radnici....
Ministar treba da bude političar sa dosta staža, da bi znao da izabere i organizuje saradnike, koji će zatim znati da izaberu stručnjake iz oblasti koja im je potrebna i ministarstvu dati potrebnu političku podlogu za sprovodjenje stručnih poslova....
Nešto se ne sećam da se "stručna" nikad cenjena, uvek loša i najgore izabrana javnost bunila zbog korupcije i nestručnosti u svojim redovima, pa da izadje i kaže "neću da radim sa nesposobnim kolegom, sa kolegom koji daje ocene i utiče na druge da poklanjaju ocene za pare" nego se buni zbog stručnosti ministarke.
Užas intelektualne sposobnosti nastavnika....
 
Najbolje da dovedu peru ložača koji je radio u školi jer je iz sistema obrazovanja, pa da on izabere saradnice koje sve znaju i vrlo su ozbiljni radnici....
Ministar treba da bude političar sa dosta staža, da bi znao da izabere i organizuje saradnike, koji će zatim znati da izaberu stručnjake iz oblasti koja im je potrebna i ministarstvu dati potrebnu političku podlogu za sprovodjenje stručnih poslova....
Nešto se ne sećam da se "stručna" nikad cenjena, uvek loša i najgore izabrana javnost bunila zbog korupcije i nestručnosti u svojim redovima, pa da izadje i kaže "neću da radim sa nesposobnim kolegom, sa kolegom koji daje ocene i utiče na druge da poklanjaju ocene za pare" nego se buni zbog stručnosti ministarke.
Užas intelektualne sposobnosti nastavnika....
Na nastavnički kadar, koji ima autonomiju prilikom planiranja programa i planova,ne može niko uticati.
 
Najbolje da dovedu nekog nestručnog sasvim da se bavi time, koja je to logika? Nastavnici se organizuju i rade kako smatraju da treba ali ova gospođa je upravo donela pravilnik po kome može bilo ko, bukvalno, da dođe i prijavi me jer radim onako kako mislim da je najbolje, mimo plana i programa...

Уууу...замисли, може "било ко да дође и пријави".

Зато и постоји поступак, да се утврди шта је истина а шта не.

Свако може да дође и да пријави било ког грађанина за било коју глупост. Свако може против свакога да поднесе нпр. кривичну или прекршајну пријаву. А онда се у поступку утврди ко је прав а ко крив (и никоме никада нигде није пало на памет да ограничава све грађане да уредно могу да поднесу кривичну пријаву).

Не видим зашто не би било ко могао да пријави евентуално непрописно понашање. Ко је прав, нема разлога да страхује од поступка, већ да се радује истом.

Још је додатна погодност то што саме колеге доносе коначну одлуку. Шта ћеш више од тога?
 

Back
Top