- Poruka
- 50.291
Ajd bar nesto. Imas zakonski izgovor da ti bude dvadesetoro dece u odeljenju a ne tridesetoro 

Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.


.. 'oćeš da im napomeneš ovo o čemu smo pričali na tom seminaru ..?
(.. nije da oni to ne znaju .. al stvar je u tome što se izgleda niko ne usuđuje da im to otvoreno kaže ..)
Ima jedan novi stos. Sada ti vise ne treba medicini dokaz, nego pravis "pedagoski profil deteta". Prosle godine je trebao papir od lekara, sada vise ne a gospoda iz Ministarstva taj fenomen objasnjavaju na taj nacin sto kazu da je prosla godina bila "prelazni period". Pitaj bas na tom seminaru sto budes isla. Nama je tako receno na ovome sto sam bila. A da roditelj mora da ti potpise to da.
Ajd bar nesto. Imas zakonski izgovor da ti bude dvadesetoro dece u odeljenju a ne tridesetoro![]()
Да, али само под условом да имаш папире да је дете са специјалним потребама, а за то је потребна сагласност родитеља.
Ми имамо по неколико хиперкинетичне децеу одељењу, али родитељи неће да их одведу до стручњака који то дијагностицира.
Значи,то нису деца са посебним потребама.
Рекох већ, имам дете са мистенијом гравис, јако је тешко, физички тешко са њим, али немам папир да је он ђак са посебним потребама, и имам 28 ученика у одељењу.
П.С. Само када би нам ови које имамо били ,,заведени'' као деца са посебним потребама, већ бисмо имали вишка ђака у одељењима.
Ima jedan novi stos. Sada ti vise ne treba medicini dokaz, nego pravis "pedagoski profil deteta". Prosle godine je trebao papir od lekara, sada vise ne a gospoda iz Ministarstva taj fenomen objasnjavaju na taj nacin sto kazu da je prosla godina bila "prelazni period". Pitaj bas na tom seminaru sto budes isla. Nama je tako receno na ovome sto sam bila. A da roditelj mora da ti potpise to da.
Ko pravi profil? Sama učiteljica? A šta u slučaju starijih đaka npr. 5-6 razred gde postoji 12-14 nastavnika?
I šta posle sa tim IOP kad se napravi i ti imaš raznu decu u odeljenju i dođe vreme za ocenjivanje? Da li za npr. dete sa IQ od 75 postoji drugačija skala za ocenjivanje?
.. ma baš ih briga ..
.. ne smemo smetnuti poentu "reforme" s uma ..
.. a poenta je ta se to radi zbog toga što nekoga "odozgo" zabole za školstvo ..
Razumem ja Vas pedagoške radnike...Male su Vam plate,mnogo radite...nije lako.
Zato i posmatrate ovaj problem isključivo iz vlastitog ugla.Jedino Vam je bitno kako da bude što manje dece u odelenju,da bi Vam posao bio olakšan.
Obrazovanje dece je marginalna stvar...Čudite se kakvo je stanje u prosveti,a da li se pitate da li ste možda za to delom i sami krivi?


Deci sa posebnim potrebama koja su sposobna za redovno obrazovanje nije bitno sa koliko su ostalih učenika u razredu.Takodje je to nebitno i deci sa kojom je nemoguće raditi i u specijalnim uslovima.

Deci sa posebnim potrebama koja su sposobna za redovno obrazovanje nije bitno sa koliko su ostalih učenika u razredu.Takodje je to nebitno i deci sa kojom je nemoguće raditi i u specijalnim uslovima.
Ako je dete sa posebnim potrebama pre svega mentalno sposobno da prati nastavu njemu nije bitno da li će biti u odelenju biti sa još 5 ,10 ili 30 učenika.Govorim pre svega o slepoj deci da ne bude zabune.Хајде, молим те, појасни ово.![]()

Ako je dete sa posebnim potrebama pre svega mentalno sposobno da prati nastavu njemu nije bitno da li će biti u odelenju biti sa još 5 ,10 ili 30 učenika.Govorim pre svega o slepoj deci da ne bude zabune.

Drugi problem je kako uopšte organizovati čas od oko 45 minuta na temu npr. "geografija istočne Afrike" u odeljenju sa 30 dece nekog npr. sedmog razreda, a da aktivno uključite i decu sa koeficijentom inteligencije 135 i decu sa koeficijentom inteligencije 75 tako da ovo prvo dete ne umre od dosade a da se ovo drugo dete načisto ne pogubi (da ne pričamo o matematici), da dete sa ADD ne odluta u svet sanjarenja, da dete sa emotivnim poremećajima kome je potrebna struktura da bi funkcionisalo ne počne da plače jer ga frustrira skakutanje deteta sa ADHD, da odmah ne skoče druga deca koja imaju oppositional disorder da mu se rugaju što plače kao mala beba, da ovaj koji voli da se tuče ne obori drugo dete u kolicima ili da ne pocepa papire na Brajevoj azbuci slepom detetu, da uopšte u tom haosu primetite da je tiho ćutljivo dete u depresiji i da ga obodrite pre nego što sutra saznate da je juče uveče pokušalo da iseče vene, dodajte tu decu koja se brže psihoseksualno razvijaju i decu koja se sporije psihoseksualno razvijaju od ostalih vršnjaka pa se igraju kao mala deca, dete sa disleksijom, dete koje sporo piše zbog motorike prstiju, inteligentno dete koje u sedmom razredu shvata da ne ume da uči jer je do sada svo gradivo bilo previše jednostavno pa nije bilo potrebe da se razvijaju metode učenja, itd. Kratko rečeno, svako će dobiti po mrvicu pažnje nastavnika i onda će zvoniti za kraj časa pa ko je šta izvukao iz te nastavne jedinice izvukao, za većinu dece bi bilo bolje da su sedela kući i čitala pripremljen materijal
A pošto je rečeno da će i nadarena deca imati svoj IOP, onda će i 6-godišnjaku koji radi matematiku za 8.razred i osmaku koji ne ume da sabira jednocifrene brojeve isto pisati "odličan 5 - dete išlo po IOP-u".Sto se dece koja treba da se ocene po IOP-u tice ceka se Pravilnik za ocenjivanje. Ja sam protiv toga da kada dete odradi sve sta treba po IOP-u dobije 5. Doduse rekli su nam da ce na svedocanstvu pisati da je dete islo po IOP-u. Koja korist od toga, videcemo.

To me baš zanima šta će bitiIOP prave strucni saradnici+uctelj+roditelj. U starijim razredima cela prica pada u vodu.
Ali nisu sva deca sa posebnim potrebama slepa (za potrebe ove teme pravićemo se da je slepilo nastalo mehaničkim uzrokom) niti imaju druge "hardverske" probleme. Priličan procenat posebnih potreba izazvan je problemom u funkcionisanju "softvera" u mozgu. Već je detetu sa disleksijom potrebno malo više nastavnikovog vremena (ako ništa drugo, proveriti da li shvata da se novi pojam koji danas obrađujemo razlikuje od drugog pojma koji slično zvuči a koji smo radili ranije). Dete sa ADD mora stalno da se prati pogledom i kad krene da "sanjari" mora da se vrati na temu rada na času, i to neupadljivo da ostali učenici ne primete. Neka deca moraju da se podsete da zapišu u svesku šta imaju za domaći, za drugu mora da se pazi da ne sruše saksiju sa cvećem kad ustanu (unapred treba primetiti da to može da se desi i skrenuti im pažnju), treba voditi računa da dete sa ADHD svojim vrpoljenjem ne usplahiri dete koje počne da plače na najmanji stimulus jer ne može da se koncentriše, i da dete koje ima tendenciju ka verbalnoj agresivnosti ne krene da sikće i ruga se drugoj deci; nadareno dete kao i dete sa IQ od 72 treba stimulisati na nivou na kome funkcionišu; na mirno i povučeno dete treba obratiti pažnju i voditi računa da povremeno nešto kaže na času a ne da diskusijom dominiraju ekstrovertna deca u odeljenju. Sada na ovo dodajmo to slepo dete, zatim gluvo dete i par dece sa delimičnom paralizom ili nejednakim razvojem motorike, i načinimo od svih njih odeljenja sa 30-32 đaka, i rezultat će biti jednostavno HAOS.
Da i ne pričamo o deci koja su istovremeno i nadarena iz nekog predmeta i imaju neki problem (double exceptional) kao što su recimo oni sa visokofunkcionalnim autizmom.A pošto je rečeno da će i nadarena deca imati svoj IOP, onda će i 6-godišnjaku koji radi matematiku za 8.razred i osmaku koji ne ume da sabira jednocifrene brojeve isto pisati "odličan 5 - dete išlo po IOP-u".![]()

Razumem ja Vas pedagoške radnike...Male su Vam plate,mnogo radite...nije lako.
Zato i posmatrate ovaj problem isključivo iz vlastitog ugla.Jedino Vam je bitno kako da bude što manje dece u odelenju,da bi Vam posao bio olakšan.
Obrazovanje dece je marginalna stvar...Čudite se kakvo je stanje u prosveti,a da li se pitate da li ste možda za to delom i sami krivi?
.. obožavam pametnjakoviće koji komentarišu temu koju nisu iščitali ..