INKLUZIJA , OSNOVNE ŠKOLE, SPECIJALNE ŠKOLE /// za i protiv ///

  • Začetnik teme Začetnik teme dex80
  • Datum pokretanja Datum pokretanja

Da li ste za uvodjenje inkluzije?

  • ZA

  • PROTIV


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.
Ne znam do kakvih incidenata je dolazilo.Čitam da je u školu upisan 13.oktobra,dogadjaj sa bojkotovanjem desio se 25.oktobra,majka priznaje"da je bilo dva incidenta"znači za 12 dana dva incidenta?Prilično sam podeljen osećanjima u vezi ovog slučaja i ne mogu biti sasvim objerktivan.Podeljen jer imam dvoje dece,jedno ide u specijalnu a jedno pohadja redovnu školu.Kod deteta koje ide redovno u razredu postoji učenik koji je problematičan,jednom detetu slomio je ruku,slomio je novu školsku tablu,moje dete ostalo je bez naočara zbog njega...
S druge strane u specijalnoj školi takodje ima problema,tako da ne znam...
Ali da se nešto mora menjati u sistemu obrazovanja je činjenica.

Потпуно тачно! И основ свега, да се мења СИСТЕМ образовања. Све остало су само пропратне појаве.
 
Koliko sam upucena, ne vidim smisao inkluzije, osim kada je rec o deci sa fizickim nedostacima-sa jako slabim vidom, nemogucnoscu kretanja itd. Mislim da bi to njima moglo biti korisno, a da ne bi stetilo ostaloj deci. Deca sa fizickim invaliditetom mogu da postignu potpuno iste rezultate kao i druga deca.
Inkluzija mentalno zaostale dece je meni nezamisliva. To znaci da bi celo odeljenje (a rec je o razredima sa po 30 ucenika) imalo znatno sporiji tempo. Sta je sa inteligentnima? Sto rece drvoseca, suludo je dete koje ima IQ 130 staviti u razred sa onim koje ima IQ 70. Stetno je. A takodje i za sasvim prosecnu decu. Naravno, i to jadno dete bi bilo isfrustrirano, jer umesto da bude prosecno u nekoj specijalnoj skoli, bice najgore u obicnoj. Da ne pominjem drustvo. Sumnjam da bi ga stvorio u obicnoj skoli, dok bi u specijalnoj bio okruzen decom sa kojom bi mogao da komunicira na svom nivou. Imali smo u osnovnoj dete koje cak i nije bilo toliko zaostalo, ali svakako jeste imalo odredjenih problema. Zavrsilo je skolu uz muku roditelja, uz jako mnogo ucenja, a da se niko sa njim nije druzio. Zao mi ga je. Moglo je da mu bude lepse u nekoj posebnoj skoli.
Kad je rec o 'hiperaktivnom' detetu iz novina, ne stima mi ta prica da je samo hiperaktivnost u pitanju. Po recima psihologa koji su citirani, u svakom razredu ima po 2-3 takve dece (ispravite me ako gresim), a nesto ne vidim da roditelji hoce sve njih da uklone iz skole. Samo ovaj decko je problem. I koliko ja znam, hiperaktivnost ne podrazumeva nasilje prema ostaloj deci, nego kada dete 'ne drzi mesto', nema koncentraciju, nemirno je. Opisano dete, sa sve pokusajem guranja druga pod autobus, ima vece probleme, i ne bi trebalo da ide u obicnu skolu. Ja ne bih htela da ide sa mojim detetom u skolu.
 
Потпуно тачно, Јулија!
Ја имам хиперкинетичног сина, који има IQ 140.
И за њега никад нису рађени посебни програми, а није сметао ником, само је имао другу врсту пажње. И жао ми је, баш се злопатио у школи. Не знам како ће на факсу, надам се бољем. Али, то дете никад није било агресивно, он само није волео да пише и имао је другачије идеје од осталих.
Хиперкинетично дете не мора бити ,,немогуће'' дете.

У одељењу имам различите деце, годинама... И заиста би ми било ружно да детету које је болсено пишем да је завршио школу по ИОП-у.
Као да га жигошем!
Сва та деца постижу онолико колико могу, а болесно дете сам поменула, јер тренутно имам ђака који скоро да не може да хода. А интелигентан је и вредан, само слабо види, дрхте му руке и некад морам да га носим, јер нема снаге. Зашто би он био ,,инклузиван''? :dontunderstand:
 
Poslednja izmena:
Nase Ministarstvo samo sebi uskace u usta - ovamo necemo decu sa posebnim potrebama u specijalne skole negu u redovne da ne bi bila diskriminisana, ali ces zato inkluzivnom detetu u toj istoj redovnoj skoli koja ne bi trebalo da ga diskriminise napisati u knjizci i svedocanstvu da je radio po IOP-u.

Тачно. А успут, понављам, нема комисије која ће то да одреди, неего се ослањају на педагошку процену.
То је тако ружно, и даје простора за жестоку манипулацију...
 
Тачно. А успут, понављам, нема комисије која ће то да одреди, неего се ослањају на педагошку процену.
То је тако ружно, и даје простора за жестоку манипулацију...

Daje prostora za manipulaciju samo ako PP sluzba nije dovoljno strucna. I dovoljno eticna, naravno.
 
Тим за инклузију не чини само ПП служба. А наравно да нису стручни, при том не мислим ништа лоше, него није њихов посао.

Znam da ne cini samo PP sluzba. Ali od strucnosti iste mnogo zavisi. I naravno mnogo zavisi od relacije pedagog-psiholog posto se njihova saradnja najcesce svodi na to da dokazuju ko je bolji umesto da saradjuju.

Mada mozes da imas najboljeg ucitelja na svetu, naboljeg pedagoga i psihologa, direktora i koga sve ne punog razumevanja, ako roditelj kaze NE cela prica pada u vodu. Jer roditelj je taj koji potpisuje IOP i daje svoju saglasnost.
 
Moja dete će izgleda raditi po IOP-u.
Imam pitanje: ukoliko dete u toku školovanja uspe da postigne redovno gradivo a radi po IOP-u,da li mu se u knjižicu mora upisati da je radilo po IOP-u?
I šta konkretno znači ako ovo bude upisano?Ima li ograničenja u vezi daljeg školovanja?

Nemas nikakva ogranicenja.

I vodi racuna o jednom - vidi sa uciteljicom i PP sluzbom da se prvo napravi IOP sa kratkorocnim ciljem i da se postignuce deteta revidira recimo na polugodistu. Kada i ako dete sve postigne, moze da radi i po redovnom programu. IOP nije za svagda zacrtan i nije obavezno da prati dete kroz celo skolovanje.
 
Nemas nikakva ogranicenja.

I vodi racuna o jednom - vidi sa uciteljicom i PP sluzbom da se prvo napravi IOP sa kratkorocnim ciljem i da se postignuce deteta revidira recimo na polugodistu. Kada i ako dete sve postigne, moze da radi i po redovnom programu. IOP nije za svagda zacrtan i nije obavezno da prati dete kroz celo skolovanje.

Hvala puno.
Mnogo mi znače saveti.Moje dete je slepo,pohadja specijalnu nastavu,a da zlo bude veće i mentalno je"na granici".
Teško joj ide,naučila je da piše,ali čitanje nikako...Mučimo se mnogo...
Nije problem kada dete sa posebnim potrebama ima očuvane mentalne funkcije i može da uči.Onda se lako uz učenje postigne sve.
Ali kada postoji barijera u smislu mentalnih ograničenja,dolazi do problema.I zato mi je jako važno da dobijem dobar savet,još jednom,hvala.
 
Ozbiljno je pitanje na koji način se evidentira inkluzija u javnim dokumentima - dnevnicima, matičnim knjigama, svedočanstvima. Mi koji radimo u školi čekamo da budu doneta podzakonska akta koja to regulišu, da se ne bismo ogrešili o dete. Iz Školsek uprave smo dobili uputstvo da u Knjizi evidencije o obrazovno-aspitnom radu (Dnevniku) mora da stoji da učenik savladjuje gradivo nekog predmetaili više predmeta po IOP-u.
Ali sad imamo problem, majka ne želi da potpiše saglasnost za izradu IOP-a, jer takvo evidentiranje smatra diskriminacijom...
 
Ozbiljno je pitanje na koji način se evidentira inkluzija u javnim dokumentima - dnevnicima, matičnim knjigama, svedočanstvima. Mi koji radimo u školi čekamo da budu doneta podzakonska akta koja to regulišu, da se ne bismo ogrešili o dete. Iz Školsek uprave smo dobili uputstvo da u Knjizi evidencije o obrazovno-aspitnom radu (Dnevniku) mora da stoji da učenik savladjuje gradivo nekog predmetaili više predmeta po IOP-u.
Ali sad imamo problem, majka ne želi da potpiše saglasnost za izradu IOP-a, jer takvo evidentiranje smatra diskriminacijom...

Ако родитељ не потпише, онда не можете радити по ИОП-у.
 
Не верујем ја да ће то неком нешто добро донети.[/QUOTE]

Ja se ,evo tek danas,priključujem vašoj diskusiji...Temom se bavim već duže vreme,ali nisam uspela da nađem odgovore na mnoga pitanja o inkluziji:confused:Mnogo toga je samo formalno,na papiru,ali u praksi je sasvim drugačije.Naime,roditelj sam desetogodišnjeg darovitog deteta.Sva testiranja su obavljena,njegovi uspesi su izvanredni,imamo podršku njegovih nastavnika,ALI...Mada i on ima pravo na IOP ,niko u školi(mislim na PE-PSI službu)nije voljan za posao.Odlazimo bezuspešno na razgovore.Osećamo se poraženo,svi"peru ruke" od rada sa talentom.Ima li neko iskustva kako funkcioniše IOP sa nadarenim?Hvala,unapred
 
Ja sam sutra i prekosutra na seminaru o "Osnazivanju skola u inkluzivnom obrazovanju". Seminar je u okviru DILS projekta i prva je u nizu obuka u okviru projekta.

Ajd mozda cujem i nesto pametno....

Danas sam bas porazgovarala sa nasom pravnicom o toj saglasnosti - ni iz Skolske uprave, let alone Ministarstva, nismo dobili nikakav zvanican primer toga. Znaci kako ko smisli.... Da li se iko pita da li je taj papir sto cemo ga mi sklepati pravno valjan!? Da ne pricam o tome sto ce se razlikovati od skole do skole!
 
Ja sam sutra i prekosutra na seminaru o "Osnazivanju skola u inkluzivnom obrazovanju". Seminar je u okviru DILS projekta i prva je u nizu obuka u okviru projekta.
Ajd mozda cujem i nesto pametno....
Danas sam bas porazgovarala sa nasom pravnicom o toj saglasnosti - ni iz Skolske uprave, let alone Ministarstva, nismo dobili nikakav zvanican primer toga. Znaci kako ko smisli.... Da li se iko pita da li je taj papir sto cemo ga mi sklepati pravno valjan!? Da ne pricam o tome sto ce se razlikovati od skole do skole!
Pa dođi pa nam prepričaj...

A za iop mislim da bi pre svega trebalo gledati da to što se napiše ne može da stvori dodatne probleme. Npr. da ne može da se izvede jer je previše komplikovano.
Mislim da je jedini koristan cilj iopa da se dete zaštiti ako se u školi pojavi nastavnik-sadista (ali od one pasivno agresivne vrste koja ti po malo zagorčava život), pa da tamo lepo piše da to i to ne treba da se traži od tog deteta.
Šta znaš ko može da dođe kao zamena ako se razboliš, pa kad se vratiš a deca pošizela
Tako su mene dve nastavnice namerno zvale unapred da dođem da ih menjam (kad su znale da će biti odsutne) jer su se opekle sa prethodnim zamenama
 
Kako sam se nadala dobro sam se udala :mrgreen:

Seminar nije bio dosadan, cak sta vise bio je skroz poucan. Napokon nam je detaljno objasnjeno sta i kako oko famoznog IOP-a. Cak ima i prvilnik o izradi, kao i pravilnik o interresorniom komisijama.

Linkovi:

http://www.mp.gov.rs/propisi/propis.php?id=214

http://www.mp.gov.rs/propisi/propis.php?id=216

Ako linkovi ne rade, www.mp.gov.rs pa na propisi i nastavni planovi pa na podzakonski akti, skrolovati do kraja, pretposlednji i poslednji link.

Uz pravilnike i propise dati su i zvanicni obrascikako sta treba da izgleda.

Vic je u tome da postoje tri vrste IOP-a:
1. IOP po prilagodjenom programu, gde opsti ishod, standardi i ciljevi vaspitanja i obrazovanja ostaju isti za sve, samo se za decu sa posebnim potrebama i to prilagodjeno potrebi deteta menjaju metode kojima se dolazi do cilja, sredstva, a u planu i programu ako recimo svi uce 2 nova slova za jedan cas, to dete uci samo jedno slovo, a ako je za obradu ta dva slova predvidjen jedan cas, to dete ga obradjuje dva, tri ili koliko mu vec treba... Ovaj IOP se radi na osnovu pedagoskog profila deteta i radi se prvo na tri, pa na sest meseci, ali ovo je opsta preporuka,podlozno je promeni.
2. IOP po modifikovanom programu gde se menja krajnji cilj koje je propisalo Ministarstvo. Da bi ovaj IOP bio donesen, mora dete prvo da radi po IOP-u iz tacke 1, a tek kada to ne upali onda se trazi misljenje Interresorne komisije pri Opstini za IOP pod tackom 2, s tim sto za ovaj drugi vam treba medicinska dokumentacija.
3. IOP za nadareno dete.

Za sva tri IOP-a je saglasnost roditelja obavezna. Samo za IOP pod tackom 2. i 3. se upisuje u dnevnik napomena da je ucenik isao po IOP-u.
 
2. IOP po modifikovanom programu gde se menja krajnji cilj koje je propisalo Ministarstvo. Da bi ovaj IOP bio donesen, mora dete prvo da radi po IOP-u iz tacke 1, a tek kada to ne upali onda se trazi misljenje Interresorne komisije pri Opstini za IOP pod tackom 2, s tim sto za ovaj drugi vam treba medicinska dokumentacija.
Ovo je dobro što je objašnjena procedura.

3. IOP za nadareno dete.
I naravno ovo nije detaljnije objašnjeno, tako da mi i dalje nije jasno:
a) šta uopšte znači da je dete nadareno za biologiju,
b) kako bih identifikovao to dete nadareno za biologiju,
c) kakve treba da mu budu izmene gradiva i/ili načina rada u odnosu na dete koje za malo nije sakupilo dovoljno poena pod b)
 
I naravno ovo nije detaljnije objašnjeno, tako da mi i dalje nije jasno:
a) šta uopšte znači da je dete nadareno za biologiju,
b) kako bih identifikovao to dete nadareno za biologiju,
c) kakve treba da mu budu izmene gradiva i/ili načina rada u odnosu na dete koje za malo nije sakupilo dovoljno poena pod b)

Ako ga vidis kako skuplja zabe po skolskom dvoristu, to je to!
 

Back
Top