I opet..pretplata

Da li placate pretplatu?

  • Da

  • Ne

  • Sta da li placam?


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.
znam coveka koji godinama ne placa infostan...i nikom nista.on kaze da mu nista ne mogu.
sto bi retese nesto mogao ako infostan nista ne moze.

ja od starta ne placam pretplatu (a sve druge dazbine da).ako dodju ekzekutori,poslacu ih da se obrate vlasnici-a ona je na novom groblju
 
500 din x 12m = 6.000 din, cca 57€

Dalje, ako ne platite odmah 6000 dinara vec na kraju godine, realna vrednost tih 6000 dinara za 12 meseci ce biti negde 4000 dinara...

Ako platite neposredno pred sud, nece biti nikakvih sudskih troskova, a ustedeli ste realnu trecinu, kolika je inflacija...

A ONI to znaju, pa nece ni terati dalje..

Oni samo POJEDINACNIM SLUCAJEVIMA PLASE NAROD!

Znaju oni jako dobro da ako jedna veca masa ne plati - NE MOGU NISTA!

Mogu jedino da vam iskljuce program, a time sami sebi uskracuju prihod.
 
Nemam pravosnažnu sudsku odluku, drugi nadležni organ nije doneo odluku da moram da platim dugovanja starija od 12 meseci za TV pretplatu, nisam se ni sa kim poravnao, i...? Gde si ti tu našao obavezu da se plate dugovanja starija od 12 meseci!? Daj da svi ovde naučimo nešto novo.

Covece, evo da ti rasclanim zakon, to jest, raSTAVim

1) Sva potraživanja koja su utvrđena pravnosnažnom sudskom odlukom ili odlukom drugog nadležnog organa, ili poravnanjem pred sudom ili drugim nadležnim organom, 2) zastarevaju za deset godina, 3) pa i ona za koja zakon inače predviđa kraći rok zastarelosti.

1) Pravosnazna sudska odluka je odluka Ustavnog suda, razumes?
2) Takve odluke o potrazivanjima zastarevaju za deset godina.
3) Cak i one za koje je zakonom predvidjen kraci rok zastarevanja.

Dakle, jos jednom. Ako u zakonu stoji da zastareva za godinu dana, a Sud donese posebnu odluku o potrazivanjima, onda se rok zastarevanja produzava na deset godina, bez obzira sto u zakonu pise da je rok godinu dana.

Yebiga, ja bolje ne mogu da ti objasnim, jedino da rastavim na slova.

Odluku Ustavnog suda niko nije video, Organizacija za zastitu potrosaca je medju retkima koji je imaju i u njoj stoji da se pretplata placa za RAZVOJ JAVNOG SERVISA. Ako te ne mrzi, a ti prosetaj do njih.

Takodje, sve sto sada svako od nas moze da trazi su dve stvari:

- Da se ukine propagandni program na RTS, da se ukinu svi sms kvizovi, bingo i druge igre na srecu na javnom servisu i sl.

- Da se objavi konkretno na sta RTS trosi pare od pretplate stavku po stavku. Koliko za prenos kojih utakmica, koliko za filmove, koliko za plate itd.

Svidjalo se to tebi, meni, svima ili ne, stvari stoje tako. Toliko od mene.
 
''Ustavni sud Srbije odlučio je danas da od Skupštini Srbije zatraži da dopuni Zakon o radiodifuziji kojom bi se precizno definisalo da radio i TV pretplatu nisu dužni da plaćaju oni gradjani kojima nisu obezbedjene tehničke mogućnosti za prijem programa Radio-televitije Srbije (RTS).
.



Bravo, meni nisu omogucene tehnicke mogucnosti za pracenje TV programa-morali bi da mi obezbede televizor. I to LCD 42 inca, minimum.
 
Yebote, sirite dezinformacije, a totalno ste neupuceni. Nemoj, maheru, da palis raju pa kad bude trebalo da se plati ti ces dupe u kraj.

Stvari stoje ovako: to zastarevanje ne vazi u slucaju RTS iz sledeceg razloga. Za tv pretplatu koja je uvedena sudskom odlukom zastarevanje ne vazi, to jest, dugovanja zastarevaju tek nakon deset godina. Ko ne veruje neka prouci zakon. Do skoro je ovaj argument i mogao da se potegne, medjutim (a to je ono sto postavljac ne zna ocigledno), letos je Ustavni sud potvrdio odluku Vlade da je pretplata u skaldu sa zakonom. S obzirom da je Ustavni sud najvisa instanca, a takodje s obzirom na ono sto pise i u zakonu, svi ce morati da plate, hteli ne hteli.

Dakle, oni koji ne placaju, desice im se isto sto se desilo i sa dugovanjima za struju, kad su neki politicari pozivali narod da ne placa racune, pa su se onda vesto `izmakli`.

Уставни суд није донео пресуду да је легалан закон о плаћању тв претплате већ да су приговори на плаћање неосновани, што може да буде резултат неодговарајућег начина подношења примедбе. Иначе, осим на сајту ртс-а где је вест објављена на овај начин, тешко је наћи баш то мишљење уставног суда...чак и на сајту уставног суда....
 
Уставни суд није донео пресуду да је легалан закон о плаћању тв претплате већ да су приговори на плаћање неосновани, што може да буде резултат неодговарајућег начина подношења примедбе. Иначе, осим на сајту ртс-а где је вест објављена на овај начин, тешко је наћи баш то мишљење уставног суда...чак и на сајту уставног суда....

Ја да им плаћам, рекламирање Бориса Тадића и осталих лопова?
Какав суд....каква претплата...?
Од мене ни динар нису добили.....
А ако туже...идем до Стразбура.....
Ко их ебе...Нека носе ТВ....
:per: :per: :per:
 
Poslednja izmena:
НЕКА ИМ ПЛАЋА КОКА КОЛА
КОЈУ РЕКЛАМИРАЈУ....
:hahaha: :hahaha: :hahaha:
Pogledajte prilog 159679
attachment.php
 
Мишљење Уставног суда:
Уставни суд је донео:
Р Е Ш Е Њ Е
1. Покреће се поступак за оцену уставности одредаба члана 80. став 1, чл. 81. до 83,
члана 113. став 3. и члана 127. Закона о радиодифузији ("Службени гласник РС",
бр. 42/02 и 97/04).
2. Решење из тачке 1. доставити Народној скупштини Републике Србије, ради
давања одговора.
3. Рок за давање одговора је 30 дана од дана пријема решења.
Уставном суду Републике Србије поднето је више иницијатива за покретање
поступка за оцену уставности појединих одредаба Закона о радиодифузији
("Службени гласник РС", број 42/2002). У представкама се, било изричитим
одређивањем, или на други начин, оспорава уставност одредаба Закона којима је
уведена обавеза плаћања радиотелевизијске претплате јавним радиодифузним
установама. Иницијатори сматрају да се средства за финансирање законом
утврђеног општег интереса у овој области, који се остварује преко јавне
радиодифузне установе чији је оснивач држава, сагласно Уставу, могу
обезбеђивати у буџету Републике, а не непосредним финансирањем тих установа
плаћањем радио-телевизијске претплате; да финансирање мимо буџета отвара
питање могућности контроле коришћења тих средстава, као и питање могућности
увођења обавезе финасирања, на исти начин, и других организaција које обављају
јавну службу. Поједини иницијатори сматрају да се однос између грађана и јавне
радиодифузне установе може заснивати само као облигациони однос, сагласношћу
воља уговорних страна и да нико нема право да приморава грађане да плаћају
претплату за програм који не желе, или нису у могућности, да користе, као и да се
увођењем обавезе плаћања претплате нарушава Уставом и законом гарантована
једнакост грађана, јер се у условима који омогућавају да грађани прате више радио
и телевизијских програма запослени у РТВ Београд доводе у привилегован положај
да остварују доходак независно од свог рада и успеха на тржишту, односно да
државна телевизија на овај начин има монополски положај. У појединим
иницијативама оспорава се висина, начин одређивања, односно усклађивања, као и
могућност плаћања радио-телевизијске претплате.
Уставни суд Републике Србије на седници од 26. јуна 2003. године, закључио је да
на основу члана 15. став 2. Закона о поступку пред Уставним судом и правном
дејству његових одлука ("Службени гласник РС", бр. 32/91 и 67/93) и члана 35. став
2. Пословника о раду Уставног суда Републике Србије ("Службени гласник РС",
број 9/95), поводом наведених иницијатива затражи мишљење Народне скупштине
Републике Србије. Како Народна скупштина у остављеном року, а ни касније, није
доставила тражено мишљење, Уставни суд је на основу члана 16. став 3. Закона
наставио поступак.
Одредбaмa члана 46. Устава, поред осталог, јамчи се слобода штампе и других
видова обавештавања и право грађана да у средствима јавног обавештавања
изражавају и објављују своја мишљења (ст. 1. и 2.). Организације радија и
телевизије, према наведеном члану Устава, оснивају се у складу са законом (став
4.), а средства јавног обавештавања која се финансирају из јавних прихода дужна
су да благовремено и непристрасно обавештавају јавност (став 7.). Устав утврђује
да је свако дужан да плаћа порезе и друге дажбине утврђене
50
законом (члан 52.); да се средства за остваривање Уставом зајемчених права и
законом утврђеног општег интереса у областима одређеним том одредбом Устава,
као и у другим областима које су утврђене законом, обезбеђују у буџету Републике
(члан 68.); да Република Србија има буџет у коме се исказују сви њени приходи и
расходи и да Народна скупштина доноси законе, буџет и завршни рачун (чл. 69. и
73. ). Одредбама члана 72. став 1. Устава утврђено је да Република Србија уређује и
обезбеђује, поред осталог, остваривање и заштиту слобода и права човека и
грађанина (тачка 2.), финансијски систем (тачка 4.), систем у области јавног
обавештавања (тачка 6.), систем јавних служби (тачка 7.), финансирање
остваривања права и дужности Републике утврђених Уставом и законом (тачка
10.).
Економско и социјално уређење, према Уставу, заснива се на слободном
привређивању свим облицима својине на јединственом тржишту робе, рада и
капитала; на самосталности предузећа и свих других облика организовања; на
управљању и присвајању по основу својине и рада (члан 55.), а привредне и друге
делатности, обављају се слободно и под једнаким условима, у складу с Уставом и
законом (члан 57.). Устав, даље, утврђује да се предузећа и друге организације
слободно организују и да су самостални у обављању делатности и имају исти
положај у погледу општих услова привређивања и правне заштите и да је
противуставан сваки акт и свака радња којима се ствара или подстиче монополски
положај, односно на други начин ограничава тржиште (члан 64.); да се законом
утврђују услови и начин обављања делатности, односно послова за које се образују
јавне службе (члан 65.) и да се ограничење располагања или утврђивање посебног
начина коришћења дела средстава правних и физичких лица, законом може
утврдити само за време непосредне ратне опасности, ратног стања или
елементарних непогода већих размера (члан 67.).
Оспореним одредбама Закона о радиодифузији прописано је да се средства за
финансирање делатности установа јавног радиодифузног сервиса које се односе на
остваривање општег интереса утврђеног Законом, обезбеђују плаћањем радио-
телевизијске претплате ( члан 80. став 1. Закона). Према одредбама члана 81.
Закона претплата се плаћа радиодифузним установама, а плаћање
радиотелевизијске претплате утврђено је као обавеза свих власника радио и ТВ
пријемника, која настаје од првог дана наредног месеца од дана набавке
пријемника (члан 81. Закона). Одредбама члана 82. Закона уређено је ослобођење
од обавезе плаћања претплате, а одредбама члана 83. Закона, висина и начин њеног
плаћања. Одредбом члана 113. став 3. Закона прописано је да ће се новчаном
казном у висини једногодишње претплате казнити за прекршај физичко и правно
лице које не пријави набавку радио и/или ТВ пријемника, у складу са чланом 81.
тог Закона, а одредбама члана 127. Закона прописана је обавеза ЈП "Радио-
телевизија Србије" да до 1. децембра 2002. године установи евиденцију
претплатника на подручју Републике Србије који су као власници радио и
телевизијских пријемника обавезни да плаћају претплату, да им у року од 15 дана у
писаној форми достави обавештење о будућој обавези плаћања претплате и да
обавеза плаћања радио-телевизијске претплате настаје наредног месеца од месеца у
коме је достављено то обавештење.
Имајући у виду разлоге изнете у иницијативама за покретање поступка за оцену
уставности оспорених одредаба Закона и одредбе Устава у односу на које треба да
51
се изврши оцена уставности, основано се по оцени Уставног суда постављају
следећа уставноправна питања:
- да ли је у складу с Уставом да се средства за остваривање Уставом зајемчених
права и законом утврђеног општег интереса у одређеној области, чија је обавеза
плаћања утврђена законом, уплаћују непосредно јавном радиодифузном сервису
који производи и емитује програм од општег интереса, без исказивања у буџету
Републике;
- да ли је у складу с Уставом да се средства за финансирање делатности одређеног
правног лица, и када је та делатност законом одређена као делатност од општег
интереса, обезбеђују прописивањем обавезе плаћања услуге том лицу, у
конкретном случају јавном радиодифузном сервису, само по основу набавке,
односно поседовања радио и ТВ пријемника, независно од тога да ли физичко и
правно лице коме је та обавеза утврђена користи, односно хоће да користи услуге
тог правног лица.
На основу изложеног и члана 23. став 1. и члана 47. тачка 1) Закона о поступку
пред Уставним судом и правном дејству његових одлука Уставни суд је решио као
у изреци.
Решење Уставног суда
IУ - 176/2002, 1/2003 и 331/2003 од 16.12.2004

Дакле, за оне са јефтинијим улазницама, Уставни суд није пресудио по појединачном поступку па да се ради о правоснажној пресуди већ је дао мишљење да Закон о радиодифузији није неуставан. То не повлачи за собом анулирање ЗОО нити иједног другог закона.
 
За све оне које је РТС тужио због неплаћања тв претплате

Po Zakonu o radiodifuziji, pretplatu za RTS plaća onaj ko je prijavio prijemnik (nebitno da li gledaš RTS ili ne i nebitno za šta koristiš prijemnik - možda za gledanje filmova preko DVD-a dok je povezan sa računarom).

Po istom Zakonu o radiodifuziji, RTS nema ustavna prava i samim Zakonom o radiodifuziji nema zakonska prava da ti ulazi u stan i proverava da li imaš prijemnik ili ne.

Prema Zakonu o informisanju, javni sevis (RTS) je dužan da prezentuje tačne i istinite informacije. RTS je slagao da svako mora da plaća pretplatu čime je počinio prekršaj protiv ovog zakona, a prema Zakonu o krivičnom postupku zaposleni u RTS-u su počinili krivično delo obmane. Pretplatu mora da plaća samo onaj ko je prijavio prijemnik.

Prema Zakonu o obligacionim odnosima, ne može se potraživati bilo kakva naplata sem ako su obe ugovorne strane saglasne. Dakle ne može se potraživati naplata od onog ko nije pristao na ugovor. Krivično je delo zaposlenih u RTS-u potraživati novac od onog ko nije pristao na ugovor ili od onog ko nije prijavio prijemnik.

Prema Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti, niko nema prava da deli vaše lične podatke drugima sem u slučaju vaše lične saglasnosti. Zajedničkom uplatnicom EPS-a i RTS-a, EPS je prekršio ovaj zakon, a radnici EPS-a su počinili krivično delo prikazivanjem vaših licnih podataka RTS-u, kao npr vaša adresa stanovanja gde vam je i upućen račun.

Prema Zakonu o krivičnom postupku, onaj ko pristaje na krivično delo smatra se saučesnikom u krivičnoj radnji. Plaćajući račun za struju i "pretplatu" finansiraš onoga ko vrši krivično delo nad trećim licima (u ovom slučaju svi ostali koji plaćaju račun za struju i RTS "pretplatu", a bez ugovora ili prijemnika).

Pošto su zaposleni u EPS-u počinili krivično delo odavanja ličnih podataka i zaposleni u RTS-u počinili krivično delo prinudne naplate, zastrašivanja i laganja nad trećim licima jer 720 hiljada ljudi je prinudno platilo i plaća "pretplatu" i to bez prijavljivanja prijemnika i bez potpisivanja ugovora, ti lično koji si finansirao EPS i RTS svojim "računom za struju" si saučesnik u zločinu prinudne naplate i odavanja ličih podataka o drugima, sem ako si žrtva istog računa za struju u kojem slučaju treba da tužiš EPS i RTS sudskim organima Republike Srbije.
 
Po Zakonu o radiodifuziji, pretplatu za RTS plaća onaj ko je prijavio prijemnik (nebitno da li gledaš RTS ili ne i nebitno za šta koristiš prijemnik - možda za gledanje filmova preko DVD-a dok je povezan sa računarom).

Niko nije prijavio tv prijemnik? Ako se misli na televizor....Sami su nam ga nakačili na struju, jel tako?
 
Уставни суд није донео пресуду да је легалан закон о плаћању тв претплате већ да су приговори на плаћање неосновани, што може да буде резултат неодговарајућег начина подношења примедбе. Иначе, осим на сајту ртс-а где је вест објављена на овај начин, тешко је наћи баш то мишљење уставног суда...чак и на сајту уставног суда....

Jaoooj, majku im.....lopovsku...:lol:...

Ako su prigovori neosnovani, onda je tv pretplata legalna.! Logika, ne? :D
 
Само још ово. Ако сте икада у последњих годину дана случајно уплатили више од онога што вам се тражи за струју, тај износ се пребацује на тв претплату и рачуна се да од тог тренутка па наредних 12 месеци не застарева тужба.
Проверите рачуне.

:sad2:

Pre nekoliko meseci slučajno je otišlo bukvalno pedeset dinara u rts pretplatu.
Kao, ajde da zaokružimo cifru za struju, bla bla...
Znači trebala sam da pazim do u dinar šta plaćam...e pa koji me đavo terao....:dash::evil:
 
Само један детаљ.
Ако добијете опомену пред утужење ондак ништа.
Ако добијете тужбу од стране суда, имате 3 дана да уложите приговор да би прича кренула у парнични поступак итд.
Ако не уложите овај приговор на тужбу у року од три дана, решење постаје извршно и могу да вам плене имовину.
Толико.
Грешиш, синко...:)
РТС, а ни суд немају никакав доказ да је опомена, односно тужба уопште уручена.
Та инстант "суђења" без присуства странке у парничном поступку су виђена једино у Трећем Рајху и СССР-у...
Не знам коме су "пленили" имовину до сада? И сами знају да је ово шупља прича, па решетом плаше мечку...:)
 
rezim namerno nece da resi pitanje placanja kablovske tv i rezimske tv. kao da smo tudj narod, napalacuju i jedno i drugo. savremeno je doba, neka nadju i meru i cenu. telekom kablovska kds je digla cenu u nebesa, mimo inflacije i svega, a sa druge strane i rezimske tv koje skoro niko i ne gleda zele deo osiromasenog kolaca

neka se lepo dogovore i neka ukupamn trosak buse manji nego danas. ovak za tv placam kao za internet adsl. ovaj rezim je ziv suludizam jer je ovde veoma skupo biti siroma covek
 
Мишљење Уставног суда:
Уставни суд је донео:
Р Е Ш Е Њ Е
1. Покреће се поступак за оцену уставности одредаба члана 80. став 1, чл. 81. до 83,
члана 113. став 3. и члана 127. Закона о радиодифузији ("Службени гласник РС",
бр. 42/02 и 97/04).
2. Решење из тачке 1. доставити Народној скупштини Републике Србије, ради
давања одговора.
3. Рок за давање одговора је 30 дана од дана пријема решења.
Уставном суду Републике Србије поднето је више иницијатива за покретање
поступка за оцену уставности појединих одредаба Закона о радиодифузији
("Службени гласник РС", број 42/2002). У представкама се, било изричитим
одређивањем, или на други начин, оспорава уставност одредаба Закона којима је
уведена обавеза плаћања радиотелевизијске претплате јавним радиодифузним
установама. Иницијатори сматрају да се средства за финансирање законом
утврђеног општег интереса у овој области, који се остварује преко јавне
радиодифузне установе чији је оснивач држава, сагласно Уставу, могу
обезбеђивати у буџету Републике, а не непосредним финансирањем тих установа
плаћањем радио-телевизијске претплате; да финансирање мимо буџета отвара
питање могућности контроле коришћења тих средстава, као и питање могућности
увођења обавезе финасирања, на исти начин, и других организaција које обављају
јавну службу. Поједини иницијатори сматрају да се однос између грађана и јавне
радиодифузне установе може заснивати само као облигациони однос, сагласношћу
воља уговорних страна и да нико нема право да приморава грађане да плаћају
претплату за програм који не желе, или нису у могућности, да користе, као и да се
увођењем обавезе плаћања претплате нарушава Уставом и законом гарантована
једнакост грађана, јер се у условима који омогућавају да грађани прате више радио
и телевизијских програма запослени у РТВ Београд доводе у привилегован положај
да остварују доходак независно од свог рада и успеха на тржишту, односно да
државна телевизија на овај начин има монополски положај. У појединим
иницијативама оспорава се висина, начин одређивања, односно усклађивања, као и
могућност плаћања радио-телевизијске претплате.
Уставни суд Републике Србије на седници од 26. јуна 2003. године, закључио је да
на основу члана 15. став 2. Закона о поступку пред Уставним судом и правном
дејству његових одлука ("Службени гласник РС", бр. 32/91 и 67/93) и члана 35. став
2. Пословника о раду Уставног суда Републике Србије ("Службени гласник РС",
број 9/95), поводом наведених иницијатива затражи мишљење Народне скупштине
Републике Србије. Како Народна скупштина у остављеном року, а ни касније, није
доставила тражено мишљење, Уставни суд је на основу члана 16. став 3. Закона
наставио поступак.
Одредбaмa члана 46. Устава, поред осталог, јамчи се слобода штампе и других
видова обавештавања и право грађана да у средствима јавног обавештавања
изражавају и објављују своја мишљења (ст. 1. и 2.). Организације радија и
телевизије, према наведеном члану Устава, оснивају се у складу са законом (став
4.), а средства јавног обавештавања која се финансирају из јавних прихода дужна
су да благовремено и непристрасно обавештавају јавност (став 7.). Устав утврђује
да је свако дужан да плаћа порезе и друге дажбине утврђене
50
законом (члан 52.); да се средства за остваривање Уставом зајемчених права и
законом утврђеног општег интереса у областима одређеним том одредбом Устава,
као и у другим областима које су утврђене законом, обезбеђују у буџету Републике
(члан 68.); да Република Србија има буџет у коме се исказују сви њени приходи и
расходи и да Народна скупштина доноси законе, буџет и завршни рачун (чл. 69. и
73. ). Одредбама члана 72. став 1. Устава утврђено је да Република Србија уређује и
обезбеђује, поред осталог, остваривање и заштиту слобода и права човека и
грађанина (тачка 2.), финансијски систем (тачка 4.), систем у области јавног
обавештавања (тачка 6.), систем јавних служби (тачка 7.), финансирање
остваривања права и дужности Републике утврђених Уставом и законом (тачка
10.).
Економско и социјално уређење, према Уставу, заснива се на слободном
привређивању свим облицима својине на јединственом тржишту робе, рада и
капитала; на самосталности предузећа и свих других облика организовања; на
управљању и присвајању по основу својине и рада (члан 55.), а привредне и друге
делатности, обављају се слободно и под једнаким условима, у складу с Уставом и
законом (члан 57.). Устав, даље, утврђује да се предузећа и друге организације
слободно организују и да су самостални у обављању делатности и имају исти
положај у погледу општих услова привређивања и правне заштите и да је
противуставан сваки акт и свака радња којима се ствара или подстиче монополски
положај, односно на други начин ограничава тржиште (члан 64.); да се законом
утврђују услови и начин обављања делатности, односно послова за које се образују
јавне службе (члан 65.) и да се ограничење располагања или утврђивање посебног
начина коришћења дела средстава правних и физичких лица, законом може
утврдити само за време непосредне ратне опасности, ратног стања или
елементарних непогода већих размера (члан 67.).
Оспореним одредбама Закона о радиодифузији прописано је да се средства за
финансирање делатности установа јавног радиодифузног сервиса које се односе на
остваривање општег интереса утврђеног Законом, обезбеђују плаћањем радио-
телевизијске претплате ( члан 80. став 1. Закона). Према одредбама члана 81.
Закона претплата се плаћа радиодифузним установама, а плаћање
радиотелевизијске претплате утврђено је као обавеза свих власника радио и ТВ
пријемника, која настаје од првог дана наредног месеца од дана набавке
пријемника (члан 81. Закона). Одредбама члана 82. Закона уређено је ослобођење
од обавезе плаћања претплате, а одредбама члана 83. Закона, висина и начин њеног
плаћања. Одредбом члана 113. став 3. Закона прописано је да ће се новчаном
казном у висини једногодишње претплате казнити за прекршај физичко и правно
лице које не пријави набавку радио и/или ТВ пријемника, у складу са чланом 81.
тог Закона, а одредбама члана 127. Закона прописана је обавеза ЈП "Радио-
телевизија Србије" да до 1. децембра 2002. године установи евиденцију
претплатника на подручју Републике Србије који су као власници радио и
телевизијских пријемника обавезни да плаћају претплату, да им у року од 15 дана у
писаној форми достави обавештење о будућој обавези плаћања претплате и да
обавеза плаћања радио-телевизијске претплате настаје наредног месеца од месеца у
коме је достављено то обавештење.
Имајући у виду разлоге изнете у иницијативама за покретање поступка за оцену
уставности оспорених одредаба Закона и одредбе Устава у односу на које треба да
51
се изврши оцена уставности, основано се по оцени Уставног суда постављају
следећа уставноправна питања:
- да ли је у складу с Уставом да се средства за остваривање Уставом зајемчених
права и законом утврђеног општег интереса у одређеној области, чија је обавеза
плаћања утврђена законом, уплаћују непосредно јавном радиодифузном сервису
који производи и емитује програм од општег интереса, без исказивања у буџету
Републике;
- да ли је у складу с Уставом да се средства за финансирање делатности одређеног
правног лица, и када је та делатност законом одређена као делатност од општег
интереса, обезбеђују прописивањем обавезе плаћања услуге том лицу, у
конкретном случају јавном радиодифузном сервису, само по основу набавке,
односно поседовања радио и ТВ пријемника, независно од тога да ли физичко и
правно лице коме је та обавеза утврђена користи, односно хоће да користи услуге
тог правног лица.
На основу изложеног и члана 23. став 1. и члана 47. тачка 1) Закона о поступку
пред Уставним судом и правном дејству његових одлука Уставни суд је решио као
у изреци.
Решење Уставног суда
IУ - 176/2002, 1/2003 и 331/2003 од 16.12.2004


Дакле, за оне са јефтинијим улазницама, Уставни суд није пресудио по појединачном поступку па да се ради о правоснажној пресуди већ је дао мишљење да Закон о радиодифузији није неуставан. То не повлачи за собом анулирање ЗОО нити иједног другог закона.

Ovo ti je resenje Ustavnog suda od pre 6 godina, tako da si se vec diskvalifikovao.

Ja pricam o resenju od ove godine. To resenje je ebeno tesko naci i videti. Zato samo i prenosim informaciju koju sam dobio licno, a to je da je Ustavni sud ocenio da je odluka Vlade u skladu sa zakonom, kao i da se pretplata ne napalcuje za posedovanje prijemnika kao sto svi, kao sto sam i ja uostalom u pocetku mislio. Vec za razvoj RTS i to je to.

ZOO se nigde ne pominje, vec ga potezu svi redom u nadi da im donosi spas da ne placaju pretplatu, a u stvari u njemu je jasno precizirano da to u ovom slucaju ne vazi.

Naravno, ono sto pise pre toga, apsolutno vazi, za struju, gas, vodu, djubre itd. Ako nisi placao struju na primer, pet godina, platices samo potrosnju za poslednju godinu.

E sad, ni ja nisam uveren da ce smeti da pokrenu i realizuju utuzenja ako zele da sacuvaju socijalni mir. Ono sto sam ja saznao u RTS, oni ce da traze od suda i policije da pokrenu izvrsenje, a kako ce i da li ce do toga doci odlucice vrhuske ovih institucija, jer otprilike 60 odsto stanovnika ili ne placa ili delimicno placa pretplatu, a to je opasna cifra za zaebavati se.
 
Nacitah se ovde svega i nisam pametan! znam da sam platio parkiraranje preko suda 4000 din inace nakace jos neke takse pa skidaju ssa racuna od plate. Ako su resili da naplate tv pretplatu naplatice i starcima po planinama ubedjen sam.Trebaju im pare.
 
Ovo ti je resenje Ustavnog suda od pre 6 godina, tako da si se vec diskvalifikovao.

Ja pricam o resenju od ove godine. To resenje je ebeno tesko naci i videti. Zato samo i prenosim informaciju koju sam dobio licno, a to je da je Ustavni sud ocenio da je odluka Vlade u skladu sa zakonom, kao i da se pretplata ne napalcuje za posedovanje prijemnika kao sto svi, kao sto sam i ja uostalom u pocetku mislio. Vec za razvoj RTS i to je to.

ZOO se nigde ne pominje, vec ga potezu svi redom u nadi da im donosi spas da ne placaju pretplatu, a u stvari u njemu je jasno precizirano da to u ovom slucaju ne vazi.

Naravno, ono sto pise pre toga, apsolutno vazi, za struju, gas, vodu, djubre itd. Ako nisi placao struju na primer, pet godina, platices samo potrosnju za poslednju godinu.

E sad, ni ja nisam uveren da ce smeti da pokrenu i realizuju utuzenja ako zele da sacuvaju socijalni mir. Ono sto sam ja saznao u RTS, oni ce da traze od suda i policije da pokrenu izvrsenje, a kako ce i da li ce do toga doci odlucice vrhuske ovih institucija, jer otprilike 60 odsto stanovnika ili ne placa ili delimicno placa pretplatu, a to je opasna cifra za zaebavati se.

zanima me na koji ti nacin tumacis sudsko rezenje..?? zar bilo ko sme da mi ista uzme dok ne postoji sudska presuda KOJA GLASI NA MOJE LICNO IME I PREZIME...?? zar gradjanin ne moze biti nepismen,blesav,lud....zar se njemu ne treba dostaviti poziv za sud redovnim putem uz potpis da je poziv primio..?? zar sud sme da donosi cirkularnu presudu bez taksativno navedeno ko je optuzeni...?? na osnovu koje presude ce TRS bilo kome zapleniti stvari preko poreskih organa..??
 
zanima me na koji ti nacin tumacis sudsko rezenje..?? zar bilo ko sme da mi ista uzme dok ne postoji sudska presuda KOJA GLASI NA MOJE LICNO IME I PREZIME...?? zar gradjanin ne moze biti nepismen,blesav,lud....zar se njemu ne treba dostaviti poziv za sud redovnim putem uz potpis da je poziv primio..?? zar sud sme da donosi cirkularnu presudu bez taksativno navedeno ko je optuzeni...?? na osnovu koje presude ce TRS bilo kome zapleniti stvari preko poreskih organa..??

Evo da ti kazem kako sam ja platio saobracajnu kaznu letos po novom saobracajnom zakonu. Panduri me zaustavili, kazu nisam upalio svetla, nego poziciju. Ja kazem necu da platim kaznu, oni mi je munjevito napisu i predaju, ja je zguzvam i bacim pred njima. Oni sednu u kola i odose. Sve je trejalo cirka dva minuta.
Niti su mi procitali zapisnik sto su po zakonu morali, a da sve bude smesnije, nisam ni obratio paznju da su mi u stvari ukljucena svetla, a ne pozicija.
Onda mi stigla panduracija na vrata nakon nekoliko odbijanja da platim, da me bukvalno hapsi. Kraj.
Zakljucak je sledeci: ako su resili ebace te kako god okrenes.

U slucaju RTS, ne mozes da kazes da nisi upucen. Zakon postoji, a tvoja je obaveza kao gradjanina da se obavestis o njemu i sta si nuzan da preduzmes. Te price kao: nemam tv, ne citam novine, ne pricam ni sa kim, ne izlazim iz kuce, pojma nemam sta se desava...ne piju vodu. Ne samo kod nas, svuda u svetu. Propis, zakon, Ustav postoje nezavisno od toga da li si se ti uputio ili ne.

Tebe distribucija ne vodi na sud ako ne placas struju, nego ti je isece, zar ne?

A tek onda ti tuzis distribuciju. Oni ti ukljuce struju dok se ne zavrsi postupak, donese se presuda da platis samo za poslednju godinu i sve je cisto.

Mozes tako i u slucaju RTS. Oni ti, recimo, oduzmu TV, pa ih ti tuzis i dok traje postupak vrate ti TV. Ali ces na sudu izgubiti 100%. jer kao sto rekoh, Ustavni sud je da befel za to. Cisto da dodam, RTS nikog nije utuzio mada se duguje vec dugo, jel tako? Zasto su sad poceli da utuzuju gradjane? Upravo zato sto sad imaju odluku Ustavnog suda u dzepu.
 

Back
Top