Filoloska GIMNAZIJA

  • Začetnik teme Začetnik teme Ikona
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Neke nedoumice:
Kada saznajemo koje knjige treba da kupimo?
Ja sam odabrala građansko, sad brinem da li sam pogrešila...
Da li se i latinski radi u grupi od 12?
Pošto mi je ruski 2. jezik, koliko će otprilike biti velika grupa nas koja će ga učiti? (Šta ako sam ga samo ja učila u osnovnoj? Ili nas troje?)
Da li neko daje kontrolni prvog dana (čula sam da u nekim školama to rade :dash: ) ?
Da li mogu da idem na takmičenje iz biologije u 1. razredu, iako se ona u Filološkoj ne radi?
Da li da učim nešto tokom raspusta (kako bi mi bilo lakše u 1. polugodištu) i šta?
Da li postoji neki fakultet koji posle Filološke ne mogu da upišem?
Da li još uvek može fakultativno da se uči neki novi jezik?

Heh, ne znam šta još da pitam... :think:
 
Neke nedoumice:
Kada saznajemo koje knjige treba da kupimo?
Ja sam odabrala građansko, sad brinem da li sam pogrešila...
Da li se i latinski radi u grupi od 12?
Pošto mi je ruski 2. jezik, koliko će otprilike biti velika grupa nas koja će ga učiti? (Šta ako sam ga samo ja učila u osnovnoj? Ili nas troje?)
Da li neko daje kontrolni prvog dana (čula sam da u nekim školama to rade :dash: ) ?
Da li mogu da idem na takmičenje iz biologije u 1. razredu, iako se ona u Filološkoj ne radi?
Da li da učim nešto tokom raspusta (kako bi mi bilo lakše u 1. polugodištu) i šta?
Da li postoji neki fakultet koji posle Filološke ne mogu da upišem?
Da li još uvek može fakultativno da se uči neki novi jezik?

Heh, ne znam šta još da pitam... :think:

Sto se tice knjiga, to saznajete kad krenete u skolu (obicno tokom prve nedelje skole), tako da za to ne brini.
Ja sam odabrala veronauku i od nas 24-oro u odeljenju, troje ide na veronauku.
Ne, latinski se ne radi u grupi od 12, vec svi zajedno.
Na to pitanje ne mogu da ti odgovorim zato sto je u mom odeljenju drugi jezik samo engleski, tako da ne znam.
Mi nismo imali kontrolni kad smo dosli, bilo je tek kad smo ucili par lekcija...
Pa, verovatno ne mozes kad nema biologije u prvoj godini. Koliko ja znam, retko ko ide ide na biologiju u Filoloskoj, a mozda niko i ne ide, ne znam.
Ma kakvo ucenje, odmaraj se dok jos mozes! Ja nisam nista ucila, a zavrsila sam sa prosekom 5.00.
Fakultet koji ne mozes da upises posle Filolsoke... Mislim da ne postoji, nisam sigurna... Cula sam price da su neki ucenici upisivali Matematicki fakultet posle Filoloske, na primer, ali su morali mnooogo da uce za prijemni zato sto se ovde matematika uci samo dve godine.
Ja sam cula da moze da se uci od druge godine.

Ako te jos nesto zanima, slobodno pitaj. :)
 
Spisak knjiga imas na sajtu, ali bolje prvo pitaj drugu godinu koje ti knjige u stvari trebaju (ja sam tek na kraju godine provalila da posedujem knjigu iz hemije -.-)
U nasoj generaciji su spojili one koji uce ruski i francuski u jednu grupu, pa ih je bilo desetoro.
 
Ne mogu ništa zasigurno da tvrdim, ali sam se raspitivala i došla do nekoliko zaključaka. Sve gimnazije su teške - pomirimo se sa time. Glavni cilj gimnazija je svakako široko opšte obrazovanje, što je jedan od razloga zbog kog svaki nastavnik smatra svoj predmet "majkom svih ostalih nauka". Filološka gimnazija je namenjena učenicima talentovanim za jezike. Međutim, u Srbiji po nadarenim osobama večito mora da se pljuje (neargumentovano), pa je tako Filološka u narodu dobila definiciju - škola za decu koja beže od matematike. Meni lično smeta takav stav okoline. Vukovac sam, imam 6 poena sa republičkog takmičenja iz istorije i za upis to je ukupno 66 poena. Sa tim poenima sam mogla da upišem bilo koju gimnaziju prirodnog smera. Nije istina da sam antitalenat za matematiku, fiziku, biologiju i slične predmete, ali jednostavno ne mislim da bi moja profesija mogla da bude usko vezana za njih zato što jezike mnogo više volim. Bilo je ljudi koji su pokušali da me odvrate od Filološke govoreći da u njoj neću steći opšte obrazovanje iz ovih predmeta. Međutim, malo sam razmišljala o tome i shvatila da opšte obrazovanje nije samo stvar škole u koju ideš, već i stvar toga koliko si spreman da se samostalno informišeš o nečemu (ipak škola ne traje večno, na kraju ostaješ sam sa sobom). Dakle, pogrešno je upisati Filološku kako bi se otarasio prirodnih predmeta, i ako to uradiš provešćeš se kao bos po trnju. Tamo će nas ipak tretirati kao talentovane za jezik i ukoliko ne budeš mogao da ispratiš taj ritam, neće biti veselo. Moram da dodam i sledeće što sam čula- mnogi se zalete misleći da su ultramegagigasupertalenti ako se spremaju godinu dana sa privatnim profesorima i polože prijemni sa po 60 na oba jezika, a posle kukaju k´o Damjanov zelenko. Ili uzmu bilo koji jezik samo da bi rekli kako idu u školu za talente, ili su u ovoj školi zbog neostvarenih ambicija roditelja. Mada ovakvih životnih priča ima i po drugim školama. Ja mislim da će onome ko je stvarno talentovan za jezike i koga je samo sopstvena želja odvela u ovu školu biti mnogo lakše i lepše nego da je odabrao nešto drugo. Više puta sam se lično uverila u ovu tvrdnju, ma koliko izlizano zvučalo. To ti daje objašnjenje da li ćeš morati puno da učiš - ako ti ide jezik biće ti potrebno manje vremena da naučiš lekciju i uživaćeš u učenju, ako ti ne ide jezik zid će ti postati zanimljiv :D . Doduše, ovo može da varira u zavisnosti od toga kakav ti profesor predaje, ali na to mi kao učenici ne možemo puno da utičemo. Jedan od boljih životnih saveta koji sam usvojila u osnovnoj glasi: "Promeni sebe, pa ćeš promeniti i čitav svet". Možemo ga primeniti na obrazovni sistem. Ako naučiš lekciju kako treba, i siguran si u to, sve i da budeš nepravedno ocenjen imaš puno pravo na žalbu, ali i ono što je u celoj ovoj priči najbitnije - znanje. Na probnom završnom ispitu u mojoj školi pojedina deca sa trojkama ostvarila su bolji uspeh nego vukovci (15 poena prema 6 poena :dash: ), i to je strašno. Što je najgore, nastavnici su im na kraju godine ponovo dali 5. Oni će lako upisati gimnaziju, ali će još lakše pobeći od nje ili završiti kao poslednji đaci.

Društvo... Ja znam nekoliko njih koji su ´97 i, čini mi se, desetoro njih koji su ´98. ´97 - svi koje znam su mi beskrajno simpatični, duhoviti, druželjubivi, pametni, bili su spremni da mi odgovore na mnoga pitanja i tako. ´98 - Malo njih znam, pošto 168 upisuje školu. Ima nekih za koje se čudim kako su uopšte uspeli da upišu, nekih za koje niko nije znao da naginju ka jezicima, nekih koji po svaku cenu teže da se razlikuju od ostalih... Nisam baš oduševljena. Ali, ovako ja to gledam - računaj da jedno odeljenje bude nedruželjubivo (24), jedno odeljenje da bude buržujsko (24). Koga ćeš svrstati u ova dva odeljenja zavisi od tebe i tvojih shvatanja. Sa ostalima ćeš se ili sprijateljiti ili nećeš imati problema.
Neki kažu da samo štreberi i čudaci upisuju Filološku. To su opet učmala i relativna shvatanja - štreber si ako učiš i čudak si ako nosiš srećnu narukvicu. Kao što rekoh - za mene su čudaci oni koji sve rade ne zato što žele, već kako bi bili "drugačiji". Sad je, izgleda, kul biti "drugačiji". To me nervira.

By the way, @M-Matic, da li se mi znamo ili sam te pomešala sa nekim? :bye:
 
Ne mogu ništa zasigurno da tvrdim, ali sam se raspitivala i došla do nekoliko zaključaka. Sve gimnazije su teške - pomirimo se sa time. Glavni cilj gimnazija je svakako široko opšte obrazovanje, što je jedan od razloga zbog kog svaki nastavnik smatra svoj predmet "majkom svih ostalih nauka". Filološka gimnazija je namenjena učenicima talentovanim za jezike. Međutim, u Srbiji po nadarenim osobama večito mora da se pljuje (neargumentovano), pa je tako Filološka u narodu dobila definiciju - škola za decu koja beže od matematike. Meni lično smeta takav stav okoline. Vukovac sam, imam 6 poena sa republičkog takmičenja iz istorije i za upis to je ukupno 66 poena. Sa tim poenima sam mogla da upišem bilo koju gimnaziju prirodnog smera. Nije istina da sam antitalenat za matematiku, fiziku, biologiju i slične predmete, ali jednostavno ne mislim da bi moja profesija mogla da bude usko vezana za njih zato što jezike mnogo više volim. Bilo je ljudi koji su pokušali da me odvrate od Filološke govoreći da u njoj neću steći opšte obrazovanje iz ovih predmeta. Međutim, malo sam razmišljala o tome i shvatila da opšte obrazovanje nije samo stvar škole u koju ideš, već i stvar toga koliko si spreman da se samostalno informišeš o nečemu (ipak škola ne traje večno, na kraju ostaješ sam sa sobom). Dakle, pogrešno je upisati Filološku kako bi se otarasio prirodnih predmeta, i ako to uradiš provešćeš se kao bos po trnju. Tamo će nas ipak tretirati kao talentovane za jezik i ukoliko ne budeš mogao da ispratiš taj ritam, neće biti veselo. Moram da dodam i sledeće što sam čula- mnogi se zalete misleći da su ultramegagigasupertalenti ako se spremaju godinu dana sa privatnim profesorima i polože prijemni sa po 60 na oba jezika, a posle kukaju k´o Damjanov zelenko. Ili uzmu bilo koji jezik samo da bi rekli kako idu u školu za talente, ili su u ovoj školi zbog neostvarenih ambicija roditelja. Mada ovakvih životnih priča ima i po drugim školama. Ja mislim da će onome ko je stvarno talentovan za jezike i koga je samo sopstvena želja odvela u ovu školu biti mnogo lakše i lepše nego da je odabrao nešto drugo. Više puta sam se lično uverila u ovu tvrdnju, ma koliko izlizano zvučalo. To ti daje objašnjenje da li ćeš morati puno da učiš - ako ti ide jezik biće ti potrebno manje vremena da naučiš lekciju i uživaćeš u učenju, ako ti ne ide jezik zid će ti postati zanimljiv :D . Doduše, ovo može da varira u zavisnosti od toga kakav ti profesor predaje, ali na to mi kao učenici ne možemo puno da utičemo. Jedan od boljih životnih saveta koji sam usvojila u osnovnoj glasi: "Promeni sebe, pa ćeš promeniti i čitav svet". Možemo ga primeniti na obrazovni sistem. Ako naučiš lekciju kako treba, i siguran si u to, sve i da budeš nepravedno ocenjen imaš puno pravo na žalbu, ali i ono što je u celoj ovoj priči najbitnije - znanje. Na probnom završnom ispitu u mojoj školi pojedina deca sa trojkama ostvarila su bolji uspeh nego vukovci (15 poena prema 6 poena :dash: ), i to je strašno. Što je najgore, nastavnici su im na kraju godine ponovo dali 5. Oni će lako upisati gimnaziju, ali će još lakše pobeći od nje ili završiti kao poslednji đaci.

Društvo... Ja znam nekoliko njih koji su ´97 i, čini mi se, desetoro njih koji su ´98. ´97 - svi koje znam su mi beskrajno simpatični, duhoviti, druželjubivi, pametni, bili su spremni da mi odgovore na mnoga pitanja i tako. ´98 - Malo njih znam, pošto 168 upisuje školu. Ima nekih za koje se čudim kako su uopšte uspeli da upišu, nekih za koje niko nije znao da naginju ka jezicima, nekih koji po svaku cenu teže da se razlikuju od ostalih... Nisam baš oduševljena. Ali, ovako ja to gledam - računaj da jedno odeljenje bude nedruželjubivo (24), jedno odeljenje da bude buržujsko (24). Koga ćeš svrstati u ova dva odeljenja zavisi od tebe i tvojih shvatanja. Sa ostalima ćeš se ili sprijateljiti ili nećeš imati problema.
Neki kažu da samo štreberi i čudaci upisuju Filološku. To su opet učmala i relativna shvatanja - štreber si ako učiš i čudak si ako nosiš srećnu narukvicu. Kao što rekoh - za mene su čudaci oni koji sve rade ne zato što žele, već kako bi bili "drugačiji". Sad je, izgleda, kul biti "drugačiji". To me nervira.

By the way, @M-Matic, da li se mi znamo ili sam te pomešala sa nekim? :bye:

Hvala na savetima! Ja se nalazim u otprilike istoj situaciji kao ti sto se tice prirodnih nauka; dobar sam, ali me jezici i drustvene nauke ipak vise interesuju (tako da sam vrlo namerno upisao Filolosku, ne zbog bezanja od matematike i sl.). U svakom slucaju se dosta radujem nekim predmetima, poput japanskog, latinskog, knjizevnosti itd.


Moguce da se znamo, mada nisam siguran. Mozda si bivsi osmak iz moje osnovne skole? (Dositej Obradovic, Beograd).
 
Onda ne moraš da brineš. ;)
Zaboravila sam da kažem sledeće - u grupi od 24 učenika veće su šanse za kvalitetniju nastavu predmeta koje slušamo kraće.
Ja se najviše radujem odvojenoj nastavi književnosti i jezika, pa onda ozbiljnijoj nastavi stranih jezika koja uključuje i kulturu naroda.

Nisam išla u tvoju školu :confused: ... Verovatno sam te pomešala, mislila sam da smo se upoznali pred prijemni iz engleskog. (I da si ti išao na republička iz književnosti i engleskog, ako se dobro sećam.)
 
Onda ne moraš da brineš. ;)
Zaboravila sam da kažem sledeće - u grupi od 24 učenika veće su šanse za kvalitetniju nastavu predmeta koje slušamo kraće.
Ja se najviše radujem odvojenoj nastavi književnosti i jezika, pa onda ozbiljnijoj nastavi stranih jezika koja uključuje i kulturu naroda.

Nisam išla u tvoju školu :confused: ... Verovatno sam te pomešala, mislila sam da smo se upoznali pred prijemni iz engleskog. (I da si ti išao na republička iz književnosti i engleskog, ako se dobro sećam.)
Dobro se secas! Mislio sam da si pod nekim drugim imenim na krstarici. Dodaj me na fb, Septim Suzune :)
 
Ne mogu ništa zasigurno da tvrdim, ali sam se raspitivala i došla do nekoliko zaključaka. Sve gimnazije su teške - pomirimo se sa time. Glavni cilj gimnazija je svakako široko opšte obrazovanje, što je jedan od razloga zbog kog svaki nastavnik smatra svoj predmet "majkom svih ostalih nauka". Filološka gimnazija je namenjena učenicima talentovanim za jezike. Međutim, u Srbiji po nadarenim osobama večito mora da se pljuje (neargumentovano), pa je tako Filološka u narodu dobila definiciju - škola za decu koja beže od matematike. Meni lično smeta takav stav okoline. Vukovac sam, imam 6 poena sa republičkog takmičenja iz istorije i za upis to je ukupno 66 poena. Sa tim poenima sam mogla da upišem bilo koju gimnaziju prirodnog smera. Nije istina da sam antitalenat za matematiku, fiziku, biologiju i slične predmete, ali jednostavno ne mislim da bi moja profesija mogla da bude usko vezana za njih zato što jezike mnogo više volim. Bilo je ljudi koji su pokušali da me odvrate od Filološke govoreći da u njoj neću steći opšte obrazovanje iz ovih predmeta. Međutim, malo sam razmišljala o tome i shvatila da opšte obrazovanje nije samo stvar škole u koju ideš, već i stvar toga koliko si spreman da se samostalno informišeš o nečemu (ipak škola ne traje večno, na kraju ostaješ sam sa sobom). Dakle, pogrešno je upisati Filološku kako bi se otarasio prirodnih predmeta, i ako to uradiš provešćeš se kao bos po trnju. Tamo će nas ipak tretirati kao talentovane za jezik i ukoliko ne budeš mogao da ispratiš taj ritam, neće biti veselo. Moram da dodam i sledeće što sam čula- mnogi se zalete misleći da su ultramegagigasupertalenti ako se spremaju godinu dana sa privatnim profesorima i polože prijemni sa po 60 na oba jezika, a posle kukaju k´o Damjanov zelenko. Ili uzmu bilo koji jezik samo da bi rekli kako idu u školu za talente, ili su u ovoj školi zbog neostvarenih ambicija roditelja. Mada ovakvih životnih priča ima i po drugim školama. Ja mislim da će onome ko je stvarno talentovan za jezike i koga je samo sopstvena želja odvela u ovu školu biti mnogo lakše i lepše nego da je odabrao nešto drugo. Više puta sam se lično uverila u ovu tvrdnju, ma koliko izlizano zvučalo. To ti daje objašnjenje da li ćeš morati puno da učiš - ako ti ide jezik biće ti potrebno manje vremena da naučiš lekciju i uživaćeš u učenju, ako ti ne ide jezik zid će ti postati zanimljiv :D . Doduše, ovo može da varira u zavisnosti od toga kakav ti profesor predaje, ali na to mi kao učenici ne možemo puno da utičemo. Jedan od boljih životnih saveta koji sam usvojila u osnovnoj glasi: "Promeni sebe, pa ćeš promeniti i čitav svet". Možemo ga primeniti na obrazovni sistem. Ako naučiš lekciju kako treba, i siguran si u to, sve i da budeš nepravedno ocenjen imaš puno pravo na žalbu, ali i ono što je u celoj ovoj priči najbitnije - znanje. Na probnom završnom ispitu u mojoj školi pojedina deca sa trojkama ostvarila su bolji uspeh nego vukovci (15 poena prema 6 poena :dash: ), i to je strašno. Što je najgore, nastavnici su im na kraju godine ponovo dali 5. Oni će lako upisati gimnaziju, ali će još lakše pobeći od nje ili završiti kao poslednji đaci.

Društvo... Ja znam nekoliko njih koji su ´97 i, čini mi se, desetoro njih koji su ´98. ´97 - svi koje znam su mi beskrajno simpatični, duhoviti, druželjubivi, pametni, bili su spremni da mi odgovore na mnoga pitanja i tako. ´98 - Malo njih znam, pošto 168 upisuje školu. Ima nekih za koje se čudim kako su uopšte uspeli da upišu, nekih za koje niko nije znao da naginju ka jezicima, nekih koji po svaku cenu teže da se razlikuju od ostalih... Nisam baš oduševljena. Ali, ovako ja to gledam - računaj da jedno odeljenje bude nedruželjubivo (24), jedno odeljenje da bude buržujsko (24). Koga ćeš svrstati u ova dva odeljenja zavisi od tebe i tvojih shvatanja. Sa ostalima ćeš se ili sprijateljiti ili nećeš imati problema.
Neki kažu da samo štreberi i čudaci upisuju Filološku. To su opet učmala i relativna shvatanja - štreber si ako učiš i čudak si ako nosiš srećnu narukvicu. Kao što rekoh - za mene su čudaci oni koji sve rade ne zato što žele, već kako bi bili "drugačiji". Sad je, izgleda, kul biti "drugačiji". To me nervira.

By the way, @M-Matic, da li se mi znamo ili sam te pomešala sa nekim? :bye:

Potpuno se slazem sa tobom. Ako budes istrajala sa ovakvim misljenjem, ne verujem da ces imati poteskoce u Filoloskoj zato sto i ja mislim isto, pa nisam imala nikakvih problema. :D
 
Ljudi, opustite se. Nemojte da se zivcirate oko drustva, nemojte da filozofirate na sve strane o tome kakva je koja skola i koliko cete imati znanje iz prirodnih predmeta. Profesori uopste ne insistiraju na fizici, hemiji itd. (osim ako vi ne zelite neko sire znanje, u kom slucaju ce vam rado pomoci). Filoloska je, barem po meni, nesto najbolje sto moze da vam se desi. Sigurna sam da cete tamo, kao i ja, upoznati neke od najboljih ljudi koje cete u zivotu sresti. Opustite se, uzivajte, i dobro se zabavite :)
 
Pozdrav svima!Ovako,ove godine iz odredjenih razloga nisam mogao da upisem filolosku gimnaziju(znam da bih upao sigurno).Posto verovatno ne mogu da se prebacim na drugu godinu,da li mogu da sledece godine polazem njihov prijemni pa da upisem prvu godinu?Inace bih upisao japanski.
 
Pozdrav svima!Ovako,ove godine iz odredjenih razloga nisam mogao da upisem filolosku gimnaziju(znam da bih upao sigurno).Posto verovatno ne mogu da se prebacim na drugu godinu,da li mogu da sledece godine polazem njihov prijemni pa da upisem prvu godinu?Inace bih upisao japanski.

Nazalost, ne mozes da se prebacis na drugu godinu. Morao bi da polazes kao i svi ostali, tj. tek sledece godine, pa da se upisujes kao i svi svrseni osmaci. Mada, nisam siguran da li postoji neko pravilo ili prioritet osmaka koji se prvi put upisuju, ali ne bi trebalo. Najsigurnije ti je da njih direktno kontaktiras (011/262-1955 ili 011/218-5841) posto su ovakvi slucajevi retki.
 
U prvom i drugom razredu ekskurzija je na proleće, a u trećem i četvrtom na jesen (uglavnom oktobar ili novembar).
Uglavnom se ne ide nigde u drugom razredu zbog nedovoljno zainteresovanih s obzirom na to da je ekskurzija u trećem razredu samo nekoliko meseci nakon toga.
U prvoj godini se uglavnom ide u Suboticu/Palić, za drugu ne znam, u trećoj u Prag i Budimpeštu (do skoro se išlo u Grčku) i u četvrtoj u Italiju.
 
Moj topli savet je da ne upisujete ovu gimnaziju,jedino ako ste spremni da ucite 10sati dnevno i da postanete asocijalni do maksimuma,sto se tice devojaka,ne ocekujte da cete decka naci posto su svi cudaci a ostali su uglavnom gay a ako se nadje neki koji je ok njega je cela skola overila..profesori(barem u mojoj smeni) su JAKO zahtevni i jedini predmet koji se slabo uci je muzifko i fizicko,sve ostalo zahteva puno vremena provedeno nad knjigom.Dosta vremena sam provela plakajuci i proklinjajuci dan kada sam upisala ovu gimnaziju i tako cu je pamtiti do kraja zivota-kao nestos to mi je unistilo zivot.I zato lepo izbegavajte u sirokom krugu Filolosku gimnaziju i upisite bilo sta drugo i ostanite jedno srecno dete :-)
 
Na ovu temu sam dolazila pre par godina da se informišem i mogu reći da sam zbog nje i upisala Filološku.
Da iznesem svoje dosadašnje iskustvo i posavetujem nadolazeće generacije.
RUN FOR YOUR LIVES WHILE YOU STILL HAVE THEM.
Toliko od mene, hvala na pažnji.
 

Back
Top