Hvala!Dobro dosao u zuto odeljenje I7!![]()

Donji video prikazuje kako da instalirate aplikaciju na početni ekran svog uređaja.
Napomena: This feature may not be available in some browsers.
Hvala!Dobro dosao u zuto odeljenje I7!![]()
Neke nedoumice:
Kada saznajemo koje knjige treba da kupimo?
Ja sam odabrala građansko, sad brinem da li sam pogrešila...
Da li se i latinski radi u grupi od 12?
Pošto mi je ruski 2. jezik, koliko će otprilike biti velika grupa nas koja će ga učiti? (Šta ako sam ga samo ja učila u osnovnoj? Ili nas troje?)
Da li neko daje kontrolni prvog dana (čula sam da u nekim školama to rade) ?
Da li mogu da idem na takmičenje iz biologije u 1. razredu, iako se ona u Filološkoj ne radi?
Da li da učim nešto tokom raspusta (kako bi mi bilo lakše u 1. polugodištu) i šta?
Da li postoji neki fakultet koji posle Filološke ne mogu da upišem?
Da li još uvek može fakultativno da se uči neki novi jezik?
Heh, ne znam šta još da pitam...![]()
Ne mogu ništa zasigurno da tvrdim, ali sam se raspitivala i došla do nekoliko zaključaka. Sve gimnazije su teške - pomirimo se sa time. Glavni cilj gimnazija je svakako široko opšte obrazovanje, što je jedan od razloga zbog kog svaki nastavnik smatra svoj predmet "majkom svih ostalih nauka". Filološka gimnazija je namenjena učenicima talentovanim za jezike. Međutim, u Srbiji po nadarenim osobama večito mora da se pljuje (neargumentovano), pa je tako Filološka u narodu dobila definiciju - škola za decu koja beže od matematike. Meni lično smeta takav stav okoline. Vukovac sam, imam 6 poena sa republičkog takmičenja iz istorije i za upis to je ukupno 66 poena. Sa tim poenima sam mogla da upišem bilo koju gimnaziju prirodnog smera. Nije istina da sam antitalenat za matematiku, fiziku, biologiju i slične predmete, ali jednostavno ne mislim da bi moja profesija mogla da bude usko vezana za njih zato što jezike mnogo više volim. Bilo je ljudi koji su pokušali da me odvrate od Filološke govoreći da u njoj neću steći opšte obrazovanje iz ovih predmeta. Međutim, malo sam razmišljala o tome i shvatila da opšte obrazovanje nije samo stvar škole u koju ideš, već i stvar toga koliko si spreman da se samostalno informišeš o nečemu (ipak škola ne traje večno, na kraju ostaješ sam sa sobom). Dakle, pogrešno je upisati Filološku kako bi se otarasio prirodnih predmeta, i ako to uradiš provešćeš se kao bos po trnju. Tamo će nas ipak tretirati kao talentovane za jezik i ukoliko ne budeš mogao da ispratiš taj ritam, neće biti veselo. Moram da dodam i sledeće što sam čula- mnogi se zalete misleći da su ultramegagigasupertalenti ako se spremaju godinu dana sa privatnim profesorima i polože prijemni sa po 60 na oba jezika, a posle kukaju k´o Damjanov zelenko. Ili uzmu bilo koji jezik samo da bi rekli kako idu u školu za talente, ili su u ovoj školi zbog neostvarenih ambicija roditelja. Mada ovakvih životnih priča ima i po drugim školama. Ja mislim da će onome ko je stvarno talentovan za jezike i koga je samo sopstvena želja odvela u ovu školu biti mnogo lakše i lepše nego da je odabrao nešto drugo. Više puta sam se lično uverila u ovu tvrdnju, ma koliko izlizano zvučalo. To ti daje objašnjenje da li ćeš morati puno da učiš - ako ti ide jezik biće ti potrebno manje vremena da naučiš lekciju i uživaćeš u učenju, ako ti ne ide jezik zid će ti postati zanimljiv. Doduše, ovo može da varira u zavisnosti od toga kakav ti profesor predaje, ali na to mi kao učenici ne možemo puno da utičemo. Jedan od boljih životnih saveta koji sam usvojila u osnovnoj glasi: "Promeni sebe, pa ćeš promeniti i čitav svet". Možemo ga primeniti na obrazovni sistem. Ako naučiš lekciju kako treba, i siguran si u to, sve i da budeš nepravedno ocenjen imaš puno pravo na žalbu, ali i ono što je u celoj ovoj priči najbitnije - znanje. Na probnom završnom ispitu u mojoj školi pojedina deca sa trojkama ostvarila su bolji uspeh nego vukovci (15 poena prema 6 poena
), i to je strašno. Što je najgore, nastavnici su im na kraju godine ponovo dali 5. Oni će lako upisati gimnaziju, ali će još lakše pobeći od nje ili završiti kao poslednji đaci.
Društvo... Ja znam nekoliko njih koji su ´97 i, čini mi se, desetoro njih koji su ´98. ´97 - svi koje znam su mi beskrajno simpatični, duhoviti, druželjubivi, pametni, bili su spremni da mi odgovore na mnoga pitanja i tako. ´98 - Malo njih znam, pošto 168 upisuje školu. Ima nekih za koje se čudim kako su uopšte uspeli da upišu, nekih za koje niko nije znao da naginju ka jezicima, nekih koji po svaku cenu teže da se razlikuju od ostalih... Nisam baš oduševljena. Ali, ovako ja to gledam - računaj da jedno odeljenje bude nedruželjubivo (24), jedno odeljenje da bude buržujsko (24). Koga ćeš svrstati u ova dva odeljenja zavisi od tebe i tvojih shvatanja. Sa ostalima ćeš se ili sprijateljiti ili nećeš imati problema.
Neki kažu da samo štreberi i čudaci upisuju Filološku. To su opet učmala i relativna shvatanja - štreber si ako učiš i čudak si ako nosiš srećnu narukvicu. Kao što rekoh - za mene su čudaci oni koji sve rade ne zato što žele, već kako bi bili "drugačiji". Sad je, izgleda, kul biti "drugačiji". To me nervira.
By the way, @M-Matic, da li se mi znamo ili sam te pomešala sa nekim?![]()
Upisala sam i ja! Prva sam na engleskom smeru. Volela bih da znam s kim idem u odeljenje, ali smo svi samo brojke.
Ako neko hoće da se upoznamo, nek mi se javi na Fejsu.Dajte još neke savete!
Dobro se secas! Mislio sam da si pod nekim drugim imenim na krstarici. Dodaj me na fb, Septim SuzuneOnda ne moraš da brineš.
Zaboravila sam da kažem sledeće - u grupi od 24 učenika veće su šanse za kvalitetniju nastavu predmeta koje slušamo kraće.
Ja se najviše radujem odvojenoj nastavi književnosti i jezika, pa onda ozbiljnijoj nastavi stranih jezika koja uključuje i kulturu naroda.
Nisam išla u tvoju školu... Verovatno sam te pomešala, mislila sam da smo se upoznali pred prijemni iz engleskog. (I da si ti išao na republička iz književnosti i engleskog, ako se dobro sećam.)
Izgleda da ideš sa mnomBila sam šesta na listi engleskog smera.
Ne mogu ništa zasigurno da tvrdim, ali sam se raspitivala i došla do nekoliko zaključaka. Sve gimnazije su teške - pomirimo se sa time. Glavni cilj gimnazija je svakako široko opšte obrazovanje, što je jedan od razloga zbog kog svaki nastavnik smatra svoj predmet "majkom svih ostalih nauka". Filološka gimnazija je namenjena učenicima talentovanim za jezike. Međutim, u Srbiji po nadarenim osobama večito mora da se pljuje (neargumentovano), pa je tako Filološka u narodu dobila definiciju - škola za decu koja beže od matematike. Meni lično smeta takav stav okoline. Vukovac sam, imam 6 poena sa republičkog takmičenja iz istorije i za upis to je ukupno 66 poena. Sa tim poenima sam mogla da upišem bilo koju gimnaziju prirodnog smera. Nije istina da sam antitalenat za matematiku, fiziku, biologiju i slične predmete, ali jednostavno ne mislim da bi moja profesija mogla da bude usko vezana za njih zato što jezike mnogo više volim. Bilo je ljudi koji su pokušali da me odvrate od Filološke govoreći da u njoj neću steći opšte obrazovanje iz ovih predmeta. Međutim, malo sam razmišljala o tome i shvatila da opšte obrazovanje nije samo stvar škole u koju ideš, već i stvar toga koliko si spreman da se samostalno informišeš o nečemu (ipak škola ne traje večno, na kraju ostaješ sam sa sobom). Dakle, pogrešno je upisati Filološku kako bi se otarasio prirodnih predmeta, i ako to uradiš provešćeš se kao bos po trnju. Tamo će nas ipak tretirati kao talentovane za jezik i ukoliko ne budeš mogao da ispratiš taj ritam, neće biti veselo. Moram da dodam i sledeće što sam čula- mnogi se zalete misleći da su ultramegagigasupertalenti ako se spremaju godinu dana sa privatnim profesorima i polože prijemni sa po 60 na oba jezika, a posle kukaju k´o Damjanov zelenko. Ili uzmu bilo koji jezik samo da bi rekli kako idu u školu za talente, ili su u ovoj školi zbog neostvarenih ambicija roditelja. Mada ovakvih životnih priča ima i po drugim školama. Ja mislim da će onome ko je stvarno talentovan za jezike i koga je samo sopstvena želja odvela u ovu školu biti mnogo lakše i lepše nego da je odabrao nešto drugo. Više puta sam se lično uverila u ovu tvrdnju, ma koliko izlizano zvučalo. To ti daje objašnjenje da li ćeš morati puno da učiš - ako ti ide jezik biće ti potrebno manje vremena da naučiš lekciju i uživaćeš u učenju, ako ti ne ide jezik zid će ti postati zanimljiv. Doduše, ovo može da varira u zavisnosti od toga kakav ti profesor predaje, ali na to mi kao učenici ne možemo puno da utičemo. Jedan od boljih životnih saveta koji sam usvojila u osnovnoj glasi: "Promeni sebe, pa ćeš promeniti i čitav svet". Možemo ga primeniti na obrazovni sistem. Ako naučiš lekciju kako treba, i siguran si u to, sve i da budeš nepravedno ocenjen imaš puno pravo na žalbu, ali i ono što je u celoj ovoj priči najbitnije - znanje. Na probnom završnom ispitu u mojoj školi pojedina deca sa trojkama ostvarila su bolji uspeh nego vukovci (15 poena prema 6 poena
), i to je strašno. Što je najgore, nastavnici su im na kraju godine ponovo dali 5. Oni će lako upisati gimnaziju, ali će još lakše pobeći od nje ili završiti kao poslednji đaci.
Društvo... Ja znam nekoliko njih koji su ´97 i, čini mi se, desetoro njih koji su ´98. ´97 - svi koje znam su mi beskrajno simpatični, duhoviti, druželjubivi, pametni, bili su spremni da mi odgovore na mnoga pitanja i tako. ´98 - Malo njih znam, pošto 168 upisuje školu. Ima nekih za koje se čudim kako su uopšte uspeli da upišu, nekih za koje niko nije znao da naginju ka jezicima, nekih koji po svaku cenu teže da se razlikuju od ostalih... Nisam baš oduševljena. Ali, ovako ja to gledam - računaj da jedno odeljenje bude nedruželjubivo (24), jedno odeljenje da bude buržujsko (24). Koga ćeš svrstati u ova dva odeljenja zavisi od tebe i tvojih shvatanja. Sa ostalima ćeš se ili sprijateljiti ili nećeš imati problema.
Neki kažu da samo štreberi i čudaci upisuju Filološku. To su opet učmala i relativna shvatanja - štreber si ako učiš i čudak si ako nosiš srećnu narukvicu. Kao što rekoh - za mene su čudaci oni koji sve rade ne zato što žele, već kako bi bili "drugačiji". Sad je, izgleda, kul biti "drugačiji". To me nervira.
By the way, @M-Matic, da li se mi znamo ili sam te pomešala sa nekim?![]()
Potpuno se slazem sa tobom. Ako budes istrajala sa ovakvim misljenjem, ne verujem da ces imati poteskoce u Filoloskoj zato sto i ja mislim isto, pa nisam imala nikakvih problema.![]()
Pozdrav svima!Ovako,ove godine iz odredjenih razloga nisam mogao da upisem filolosku gimnaziju(znam da bih upao sigurno).Posto verovatno ne mogu da se prebacim na drugu godinu,da li mogu da sledece godine polazem njihov prijemni pa da upisem prvu godinu?Inace bih upisao japanski.