Zastita automobila od korozije

A jel ti znaš Tihi da je tvoja Honda baš iz tih godina negirala da su napravili konstruktorsku grešku gde kondenzacija od klime kaplje na šasiju tako da na tom mestu dođe do pucanja šasije zbog rđe.

ne znam nisam cuo moguce .

Ali znam da sam procitao u nemackom Auto Bildu da Mercedes vara ljude za tu 30 godina garanciju na koroziju i ovom coveku nisu hteli da saniraju problem :(

Bas lepa reklama za mercedes
 
Можда је та гаранција уствари гаранција да се ауто у року од 30 година неће претворити у прах.

Cist marketing . Kad u jednoj Nemackoj nece da priznaju ljudima pravo na tu garanciju , mogu misliti kakva bi im bila reakcija kada bi im tako nesto trazio kod nas.

To je ista fora i za ostale stvari kod Nemaca

Satro daju 3-5 godina garanciju, a kad procitas ono sto pise sitnim slovima, sto 99% ne cini , vidis da to uopste nije tako tj da mnogi delovi automobila nisu pokriveni garancijom. Postavljao sam ovde garanciju koju daje VW , prakticno su se tim pravilnikom ogradili tako da mogu da ti odbiju garanciju iz bilo kojeg razloga.

Npr mogu da kazu da si auto vozio suvise brzo i nesavesno i da ti na osnovu toga ne priznaju garanciju.

Zato sam i rekao da je to kod svaba cist marketing vrlo cesto tj da garancije u stvari i nema.
 
U dosta slučajeva zbog same nemarnosti vlasnika auto počinje da rđa.30 godina garancije na rđu je uvedeno 2003 godine,pre toga je bilo 10 godina.Opšte je poznato da zbog lošeg čelika dosta mercedesovih vozila je imalo velike probleme sa rđom,ali zato su i mnogi vlasnici koji su se žalili dobili od fabrike odobrenje da se ta rđa odkloni.Naravno uvek ima prevaranata koji bi na kvaran način da dođu do toga.Na primer ako su imali sudar pa je to neko nestručan radio pa se javila rđa pa bi onda ti vlasnici da im mercedes plati.A ja znam više njih koji su i posle desete godine dobijali od mercedesa nova krila,vrata i gepek.
Za W210 je moglo da se sredi besplatno limarija ukoliko su bili održavani u Mercedesovom servisu, a negde su sredjivali bez toga. Iz Mercedesa su se izjasnili da je moguće srediti koroziju u roku od 10 godina, a to znači da je to završeno 2012. godine, tj. 2013. godine za karavane.
 
Za W210 je moglo da se sredi besplatno limarija ukoliko su bili održavani u Mercedesovom servisu, a negde su sredjivali bez toga. Iz Mercedesa su se izjasnili da je moguće srediti koroziju u roku od 10 godina, a to znači da je to završeno 2012. godine, tj. 2013. godine za karavane.

citaj link sto sam stavio sa Autobilda. Ovaj lik je odrzavao svoj Mercedes u ovlascenom i opet mu nisu priznali garanciju tj zvanicnik Mercedesa je rekao da to nije obavezna garancija tj na dobroj volji je dilera da li zeli kvar da popravi ili ne :lol:
 
na sta konkretno mislis ?

Сајтне, кошеви, крила, све то може да се санира, али кад почну да кородирјау спојеви који чине шкољку аутомобила, и који се налазе унутра, онда је гадно, јер сама конструкција кола почиње да бива угрожена.
 
sto se tice busenja rupe u vratima mozda i nije lose stim da se rupica ostavi da otekne voda ako se slucajo neko stvori. u jednim kolima kad sam

skinuo tapacir bilo je bogme pola litra vode u vratima

sto se tice zastite ova nova irkomova 3u1 je dosta dobra kao osnova a preko nje moze nesto da sacuva boju , nesto elasticnija boja ,recimo bodi .

irkom cuva lim a bodi cuva irkom

sto se tice garancije nakon kupovine vozila trebalo bi ici do 10 hilj a posle ako se ne primete neki kvarovi sigurnije je ici kod svog majstora

znam tipa ( a odlican majstor , radi dizele , kamione pre svega ) koji je zbog garancije terao auto na servis a u servisu mu nisu dobro zategli filter ulja pa u povratku filter ispao i motor zakovao
 
Poslednja izmena:
У вратима, на шасији, нпр. на сајтнама већ треба да постоје фабричке рупе за отицање воде. Кад се те рупе запуше крене да се скупља вода и прљавштина и ето корозије. Да не причамо да и неки мајстори по принципу ко му ј.. матер завари рупу, и после цео тај део зарђа.
Зато треба познавати свој ауто, гледати шта се дешава, ако се има могућности раставити и скидати делове итд..

Мада не знам за новија кола, мислим да ће код њих пре страдати електроника или мотор него лим, ипак су та новија кола сва са поцинкованим лимом и савремено заштићена.
 
Postoje rupe na odgovarajucim mestima. Sto se tice zastite, evo mojih saznanja, kako je najbolje uraditi. Ako ima rdje, najbolje je da se ispeskari, time se otklanja u potpunosti, a truli delovi da se odrezu i zavare novi. Go lim da se nikako ne pipa golim rukama, vec iskljucivo rukavicama, jer se ruke znoje, i nema sanse da ne zardja metal. izduvati lim od prasine i obrisati antisilikonom. Dalje, naneti osnovnu boju sa cinkom, kao sto je poznato, cink stiti od korozije, u jednom do dva sloja. Kad se to osusi, naneti epoksi prajmer, jer je cvrst i ima izuzetnu moc prijanjanja, pa zatvara sve pore u potpunosti. Posle toga, zavisi sta se radi, ako se radi pod, nanosi se zastita poda, izbor je veliki, od Body-ja do 3M-a, u rasponu cena od oko 300-1500 dinara, sto kvalitetnija zastita, to bolje, najbolje na bazi plastike, gume, zato to bitumen vremenom puca. Ako se radi neki spoljasnji deo limarije, brusi se epoksi prajmer, nanosi git, spric git, farba, zavisi od stanja dela, moze da se farba i direktno preko epoksija, ako je deo ravan. Pojedine zastite mogu da se toniraju dodavanjem boje u njih, a neke mogu i da se lakiraju, kad se osuse.
 
to se radi kod reparacije oldtajmera

inace za ova obicna kola , ako nisu udarena , korozija se pojavljuje nakon 10-ak godina po malo i kad se osvezi zastita , jos nekoliko godina si miran

a posle valja kupiti i novija.

mada ja ista kola preko 4 godina nisam vozio .
 
Postoje rupe na odgovarajucim mestima. Sto se tice zastite, evo mojih saznanja, kako je najbolje uraditi. Ako ima rdje, najbolje je da se ispeskari, time se otklanja u potpunosti, a truli delovi da se odrezu i zavare novi. Go lim da se nikako ne pipa golim rukama, vec iskljucivo rukavicama, jer se ruke znoje, i nema sanse da ne zardja metal. izduvati lim od prasine i obrisati antisilikonom. Dalje, naneti osnovnu boju sa cinkom, kao sto je poznato, cink stiti od korozije, u jednom do dva sloja. Kad se to osusi, naneti epoksi prajmer, jer je cvrst i ima izuzetnu moc prijanjanja, pa zatvara sve pore u potpunosti. Posle toga, zavisi sta se radi, ako se radi pod, nanosi se zastita poda, izbor je veliki, od Body-ja do 3M-a, u rasponu cena od oko 300-1500 dinara, sto kvalitetnija zastita, to bolje, najbolje na bazi plastike, gume, zato to bitumen vremenom puca. Ako se radi neki spoljasnji deo limarije, brusi se epoksi prajmer, nanosi git, spric git, farba, zavisi od stanja dela, moze da se farba i direktno preko epoksija, ako je deo ravan. Pojedine zastite mogu da se toniraju dodavanjem boje u njih, a neke mogu i da se lakiraju, kad se osuse.

Видим да не помињеш антирост, јел намерно или случајно?
 
Ne pominjem, ako se peskari, nema potrebe, jer ne ostaje ni malo korozije, jer pesak dospeva i u najmanje pore, ako se brusi, skida celicnom cetkom, itd. onda sam za antirost, ali da se primeni po uputstvu, u slucaju pojave belih tragova, obrisati krpom natopljenom nitro razredjivacem i ponoviti postupak, itd. Ja imam ok iskustva sa antirostom, i sto se tice auta i sto se tice metalnih ograda, itd. ali mora da se primeni po upustvu. Ako rdja nije pocrnela, znaci da antirost nije odradio posao, treba da se ponovi postupak. U suprotnom, nisi nista uradio.
 
Ne pominjem, ako se peskari, nema potrebe, jer ne ostaje ni malo korozije, jer pesak dospeva i u najmanje pore, ako se brusi, skida celicnom cetkom, itd. onda sam za antirost, ali da se primeni po uputstvu, u slucaju pojave belih tragova, obrisati krpom natopljenom nitro razredjivacem i ponoviti postupak, itd. Ja imam ok iskustva sa antirostom, i sto se tice auta i sto se tice metalnih ograda, itd. ali mora da se primeni po upustvu. Ako rdja nije pocrnela, znaci da antirost nije odradio posao, treba da se ponovi postupak. U suprotnom, nisi nista uradio.

Пре неких 4 године решио сам да на брзину средим рђу онако одебљалу прилично, на поклопцу пртљажника, појавила се баш на ћошку, и ишла ка унутра, у дупли лим, никаквим механичким средством нисам могао да допрем да то чистим. Нешто тада нисам имао ни времена, те сам само натопио тај део антиростом (врућим, загрејао сам га у врелој води пре тога), сачекао да се осуши а затим обрисао.
Онда сам све добро натопио уљаном бојом, без разређивања, идеја ми је била да то "држи" док не уграбим више времена, јер сам био видео још места са корозијом.

И ено, тај део стоји и дан данас тако како сам га одрадио, без пескарења, чак без шмиргле, без антикорозивне основне боје, без ичега.

А пре неки дан чукнем мало ауто, и пукне ми задњи браник, штета, тј. замена 1000 динара. Данас уграбим времена да скинем браник, и да видим у каквом је стању лим испод.
Присетим се историје заштићивања тог дела возила.
Пре неких 10-так година сам тај део шмирглао, стављао антикорозивну темељну боју, а затим наносио body 930 на неке делове, и онда фарбао нитро бојом.
Онда, пре неких 4 године, радио сам проверу, али без скидања браника, body 930 одавно био попуцао, те сам остатке био скинуо, очистио рђу, нанео антирост и на крају све, ради се о доњем делу аута, све фино заштитио полиазбитолом.
Елем, данас, после скидања браника, резултат је следећи, тамо где сам успео да дохватим полиазбитолом све је по пропису, нигде рђе, нигде полиазбитол није пукао. Тамо међутим где нема полиазбитола, где је била темељна боја и body930 (или беше 950), тамо је рђа гадно удесила лим, мораћу по овој хладноћи да видим шта ћу, мало фибер гита да попуни рупе, па онда можда опет полиазбитол , па тек онда да стављам нови браник.
Никад ове ствари нисам радио по хладноћи, видећу да ли ћу уопште да радим ових дана, или да за сада само набацим нови браник а за сређивање да чекам топлије време.

Наравоученије, по мом искуству, рђа се лепо и свеобухватно може зауставити антиростом, он површински слој рђе (FeO2) претвори у Fe2O3, , чиме се за неко време зауставља даља корозија. Кад се на тако третирани метал нанесе материјал са одличним приањањем на тај начин се лиму сасвим онемогући додир са кисеоником и он се конзервира.

- - - - - - - - - -

И да додам да антирост треба наносити распршивачем, нпр. прскалицом за чишћење стакла, јер се тада рђа боље натапа и разлаже.
 
Da dodam ono sto sam propustio, a valjda se podrazumeva. Pre radova oprati pod, koristiti neko hemijsko sredstvo, pre nanosenja bilo cega, obrisati antisilikonom, posle varenja popuniti spojeve diht masom, itd.

Sto se tice antirosta, cene su sarene, a kvalitet varira, ima bas dobrih, a ima i bas losih, da ne kazem da ne rade. Prema mom iskustvu, mnogo je bolje rdju prethodno ocistiti, koliko god moze, neki antirostovi jednostavno ne deluju na taj povrsinski sloj rdje.

Ja sam pre 10 godina naneo antirost na metalni drzac ventilatora, koji je bio crven od rdje, posle nanosenja je pocrneo, i jos uvek je crn, nema nove, povrsinske korozije, deo nije farban, nista, tako je ostao go lim.

Najbolje naneti antirost kompresorom i pistoljem, tako sigurno ulazi u sve pore.
 
Da dodam ono sto sam propustio, a valjda se podrazumeva. Pre radova oprati pod, koristiti neko hemijsko sredstvo, pre nanosenja bilo cega, obrisati antisilikonom, posle varenja popuniti spojeve diht masom, itd.

Sto se tice antirosta, cene su sarene, a kvalitet varira, ima bas dobrih, a ima i bas losih, da ne kazem da ne rade. Prema mom iskustvu, mnogo je bolje rdju prethodno ocistiti, koliko god moze, neki antirostovi jednostavno ne deluju na taj povrsinski sloj rdje.

Ja sam pre 10 godina naneo antirost na metalni drzac ventilatora, koji je bio crven od rdje, posle nanosenja je pocrneo, i jos uvek je crn, nema nove, povrsinske korozije, deo nije farban, nista, tako je ostao go lim.

Najbolje naneti antirost kompresorom i pistoljem, tako sigurno ulazi u sve pore.

Имаш ли неку марку антироста да знаш да ради?

- - - - - - - - - -

И само да напоменем, годинама ратујем с рђом, по мом искуству ништа на нитро бази не треба стављати, нитро база је најлошија против рђе, уљане ствари су закон.
 
Ne pominjem, ako se peskari, nema potrebe, jer ne ostaje ni malo korozije, jer pesak dospeva i u najmanje pore, ako se brusi, skida celicnom cetkom, itd. onda sam za antirost, ali da se primeni po uputstvu, u slucaju pojave belih tragova, obrisati krpom natopljenom nitro razredjivacem i ponoviti postupak, itd. Ja imam ok iskustva sa antirostom, i sto se tice auta i sto se tice metalnih ograda, itd. ali mora da se primeni po upustvu. Ako rdja nije pocrnela, znaci da antirost nije odradio posao, treba da se ponovi postupak. U suprotnom, nisi nista uradio.

peskarenje je komplikovan posao i ne radi se tek tako , posebno ne na celom autu

ako si gledao one americke na diskaveriju video si da auto treba ogoliti do lima , tako da neces raditi peskarenje ako imas jedan truli deo 10x10 cm

rdja se sto je moguce vise skine mehanicki , pa se onda koristi antirost,ako ima vise rdje moze i 2-3 puta antirost sa pauzom od 2-3 dana.

moze i sa manjom pauzom ali je bolje duze vreme reakcije
 
Ne bih mogao da preporucim ni jedan, mora da se proba. Imas i skupe varijante, tipa Wurth rust converter, Loctatite, itd. to je sigurno odlicno, ali je skupo.


Daleko je od komplikovanog posla. Kad se peskari ceo auto, koristi se mnogo veci "pistolj", za male poslove peskarenja postoji mali pistolj, kao i kod farbanja.

npr.

 
Poslednja izmena:
Сви антирости које сам куповао су имали сличну цену, на основу тога сам закључио да ту нема велике разлике, киселина као киселина.
Оно што сам приметио јесте да антирост мора да се остави да делује дуго, он полако испарава и прави концентрат на металу, који гризе рђу све јаче. Нанесеш више, и оставиш га дан два док сву рђу на површини не претвори у сулфат или шта је то већ, и онда радиш даље.
 
Ne bih mogao da preporucim ni jedan, mora da se proba. Imas i skupe varijante, tipa Wurth rust converter, Loctatite, itd. to je sigurno odlicno, ali je skupo.


Daleko je od komplikovanog posla. Kad se peskari ceo auto, koristi se mnogo veci "pistolj", za male poslove peskarenja postoji mali pistolj, kao i kod farbanja.

npr.


to ti kazem , peskareje je komplikovan posao

kola se trebaju raditi odozdole a za to treba ozbiljno skidanje bas svih nemetalnih delova kao i ozbiljan kanal i zastita

jednostavno suvise posla za trebalo bi malu stvar jer ne vozimo kola preko 10 godina da bi toliko propala da bi peskarenje bilo korisno

pogledaj ovaj drugi tvoj snimak i zamisli da radis iz kanala pod auta
 
Pogledaj prvi snimak. Nema potrebe da peskaris ceo pod, vec samo delove koji su zardjali, a onaj prvi pistolj je idealan za to. Nema potrebe ni da bilo sta stitis, jer mozes precizno da ciljas, tako da neces nista da ostetis.

Lakse je nego da gulis brusilicom, jos ako umesto peska koristis plasticni abraziv, pa nema prasine, onda si na konju.

I nije komplikovan posao, bez namere da ikoga vredjam, znam jednu peskaru u kojoj rade iskljiucivo mentalno ogranicene osobe, valjda nece niko, zbog prasine.

Peskarenje 10 kvadratnih cm i 10 kvadratnih m nije isto.
 

Back
Top