Zar engleski i u vrticu?

Зар психолог није реч страног порекла?
А иначе, знаш ли како раде у нормалним земљама, нпр Француској?
Ti si taj kome smeta upliv stranih reci u srpski jezik. Meni ne smeta, a opet se jasnije izrazavam od tebe.
Meni smeta to sto izneses svoj stav a onda ga ne branis argumentovano.
Ali imam ja vremena... cekacu da porastem. :zcepanje::zcepanje::zcepanje:
 
Ti si taj kome smeta upliv stranih reci u srpski jezik. Meni ne smeta, a opet se jasnije izrazavam od tebe.
Meni smeta to sto izneses svoj stav a onda ga ne branis argumentovano.
Ali imam ja vremena... cekacu da porastem. :zcepanje::zcepanje::zcepanje:
Мени смета што нам је језик као у Цигана, али ја нисам ни лектор ни цензор.

Иначе, теби очигледно не смета што нам језик нестаје, теби је свеједно уствари и како ти се зове језик, а и нација, и како пишеш, а "изразавас се" убило се....

...
 
Poslednja izmena od moderatora:
Боље се распитај зашто је у нормалним земљама све за децу, а богами и велики део за одрасле синхронизован.
Јесу ли они будале то то раде?
Uopste necu da prosirujem temu i idem dalje dok mi ne odgovoris na vec postavljena pitanja.
Dakle, daj neko strucno misljenje da je ucenje stranog jezika pre skole stetno.
I ako ti toliko smeta upliv stranih reci u srpski jezik, nemoj da ih koristis.

Cuvaj svoj jezik da ti duze traje.
 
Схватам да је људима пуно да плаћају енглески...али треба бити свесан да данас писменост није читање и писање....већ рад на рачунару и енглески...
Не знам само шта то уче у обданишту....када моја сестра иде у 7. разред не зна 100 речи...човече шта би да је учила тек од 5. разреда ко ми старије генерације...да иронија буде већа има и високу оцену...
 
da je ljudski mozak toliko razvijen ja bih da se odmah uci 5 jezika...mislim da nista nije vaznije u zivotu od stranih jezika...neka ga samo uce najbolje ce ga upamtiti u tom uzrastu...treba da vidite ovde jedno dete u vrticu ciji su roditelji stranci pa deca pricaju i maternji i nemacki..ja se jadna matora koka ubih dok nisam savladala taj jezik (daleko sam od perfekcije) a deca parlaju li prlaju...kolko muke vidi onaj ko je stariji poceo da uci a ko savlada jos kao dete taj je car...Ne znas gde ce ga put navesti...strani jezici su vrata za sve...ovde mozes biti i doktor nauka ako ne znas da zines nisi niko...
 
Jos jednu stvar sam htela da kazem.... ccaterpillar, skidam ti kapu, veci si patriota od mene, tu pogovora nema.
Ja sam se bez ikakve muke odrekla nekih navika koje su tipicne za Srbe (bar takve kao sto si ti)....kao npr. kad ne mogu sa sagovornikom da izadjem na kraj da mu kazem da je nula i da je glup.
A opet mi je cudno da neko ko se toliko zalaze za ocuvanje srpskog jezika odabere tako srpski nick (nadimak).
Sta ces... i leptir pre nego rasiri krila bude caterpillar.
:zcepanje::zcepanje::zcepanje:
 
da je ljudski mozak toliko razvijen ja bih da se odmah uci 5 jezika...mislim da nista nije vaznije u zivotu od stranih jezika...neka ga samo uce najbolje ce ga upamtiti u tom uzrastu...treba da vidite ovde jedno dete u vrticu ciji su roditelji stranci pa deca pricaju i maternji i nemacki..ja se jadna matora koka ubih dok nisam savladala taj jezik (daleko sam od perfekcije) a deca parlaju li prlaju...kolko muke vidi onaj ko je stariji poceo da uci a ko savlada jos kao dete taj je car...Ne znas gde ce ga put navesti...strani jezici su vrata za sve...ovde mozes biti i doktor nauka ako ne znas da zines nisi niko...

Decji mozak se razvija tako da dosta mogu deca da nauce i da ne osete. Primeceno je kod dece koja odrastaju na dva ili tri jezika (majka i otac govore razlicite jezike i medjusobno mogu i treci ili jedan od ona dva, a sa decom uvek samo svoj jezik) da deca (ne sva ali cesto) kasnije progovore (na primer oko trece godine) ali zato istovremeno dva ili tri jezika. Tu postoji neka teorija da se centri u mozgu drugacije razvijaju kod ove dece. Kasnije sa polaskom u obdaniste i skolu jezik sredine postane dominantan.

Tako da mozes odmah pet jezika, nece to previse da zbuni decu :) Samo teba cesto da cuju taj jezik, na primer ako se igra sa decom koja govore drugi jezik, ili ga cuva osoba koja govori drugi jezik, naucice bolje nego ako ima cas dva ili tri puta nedeljno.
 
Deca u tom uzrastu novi jezik usvajaju kroz igru, ne osećaju to kao neki pritisak.
Ako je ta školica dobro osmišljena, ako se detetu sviđa, treba ga upisati, od toga može samo da ima koristi. U moje vreme :strika: zavideli smo deci iz mešovitih brakova koja su u startu, bez x godina škole i nastavnog programa i lekcija i kontrolnih i svega ostalog, tečno govorila dva jezika. Oni su uglavnom i "školske" strane jezike mnogo lakše savladavali, jer su već bili naviknuti na drukčije zvuke, na postojanje drukčijih gramatika, ritmike govora, izgovora, rečeničnih konstrukcija....

A to što su današnji klinci nepismeni ili polupismeni na srpskom nema nikakve veze sa ranim učenjem stranog jezika, nego sa nekim drugim stvarima. Takvi klinci su nepismeni ili polupismeni na svakom jeziku, kamo lepe sreće da ti što lajkuju i hejtuju makar i taj engleski govore, kad već na maternjem ne mogu da se izraze, nego im je i engleski podjednako škrbav :roll:
Povezivati to dvoje je kao kad bi rekli "neću da ga upišem na plivanje da ne zaboravi da hoda", pa ebt, ako ga ne učiš da hoda, ako ne hoda svakodnevno nego samo sedi ispred tv-a ili monitora, zaboraviće da hoda, plivao-ne plivao.
A i ne sećam se nešto da su mlade poliglote mog detinjstva imali problema sa srpskim jezikom.
 
:super:
Deca u tom uzrastu novi jezik usvajaju kroz igru, ne osećaju to kao neki pritisak.
Ako je ta školica dobro osmišljena, ako se detetu sviđa, treba ga upisati, od toga može samo da ima koristi. U moje vreme :strika: zavideli smo deci iz mešovitih brakova koja su u startu, bez x godina škole i nastavnog programa i lekcija i kontrolnih i svega ostalog, tečno govorila dva jezika. Oni su uglavnom i "školske" strane jezike mnogo lakše savladavali, jer su već bili naviknuti na drukčije zvuke, na postojanje drukčijih gramatika, ritmike govora, izgovora, rečeničnih konstrukcija....

A to što su današnji klinci nepismeni ili polupismeni na srpskom nema nikakve veze sa ranim učenjem stranog jezika, nego sa nekim drugim stvarima. Takvi klinci su nepismeni ili polupismeni na svakom jeziku, kamo lepe sreće da ti što lajkuju i hejtuju makar i taj engleski govore, kad već na maternjem ne mogu da se izraze, nego im je i engleski podjednako škrbav :roll:
Povezivati to dvoje je kao kad bi rekli "neću da ga upišem na plivanje da ne zaboravi da hoda", pa ebt, ako ga ne učiš da hoda, ako ne hoda svakodnevno nego samo sedi ispred tv-a ili monitora, zaboraviće da hoda, plivao-ne plivao.
A i ne sećam se nešto da su mlade poliglote mog detinjstva imali problema sa srpskim jezikom.

:super::cmok:
 
Deca u tom uzrastu novi jezik usvajaju kroz igru, ne osećaju to kao neki pritisak.
Ako je ta školica dobro osmišljena, ako se detetu sviđa, treba ga upisati, od toga može samo da ima koristi. U moje vreme :strika: zavideli smo deci iz mešovitih brakova koja su u startu, bez x godina škole i nastavnog programa i lekcija i kontrolnih i svega ostalog, tečno govorila dva jezika. Oni su uglavnom i "školske" strane jezike mnogo lakše savladavali, jer su već bili naviknuti na drukčije zvuke, na postojanje drukčijih gramatika, ritmike govora, izgovora, rečeničnih konstrukcija....

A to što su današnji klinci nepismeni ili polupismeni na srpskom nema nikakve veze sa ranim učenjem stranog jezika, nego sa nekim drugim stvarima. Takvi klinci su nepismeni ili polupismeni na svakom jeziku, kamo lepe sreće da ti što lajkuju i hejtuju makar i taj engleski govore, kad već na maternjem ne mogu da se izraze, nego im je i engleski podjednako škrbav :roll:
Povezivati to dvoje je kao kad bi rekli "neću da ga upišem na plivanje da ne zaboravi da hoda", pa ebt, ako ga ne učiš da hoda, ako ne hoda svakodnevno nego samo sedi ispred tv-a ili monitora, zaboraviće da hoda, plivao-ne plivao.
A i ne sećam se nešto da su mlade poliglote mog detinjstva imali problema sa srpskim jezikom.

:super:
 
Ucio sam engleski od pete godine a sada imam dvadeset tri. Dakle, pocelo je u vrticu i to je sjajna stvar. Danas znam engleski kao da mi je maternji (studirao sam u Amsterdamu i kada sam dosao kao brucos vec sam savrseno koristio jezik). Smatram da nema nista lose u tome da dete uci i strani jezik od malena. Ne uz neko naprezanje i teranje, nego polako i u skladu sa godinama.
Danas si bez stranog jezika nepismen.
 
Ucio sam engleski od pete godine a sada imam dvadeset tri. Dakle, pocelo je u vrticu i to je sjajna stvar. Danas znam engleski kao da mi je maternji (studirao sam u Amsterdamu i kada sam dosao kao brucos vec sam savrseno koristio jezik). Smatram da nema nista lose u tome da dete uci i strani jezik od malena. Ne uz neko naprezanje i teranje, nego polako i u skladu sa godinama.
Danas si bez stranog jezika nepismen.



Ne volim ovde da pricam o porodicnim odnosima,ali posto se radi o deci koju obozavam,dacu licni primer.
U mojoj kuci odrasta jedan malisa na tri jezika,ima dve godine i 4 meseca!
U vrticu komunicira iskljucivo na jeziku sredine,kod kuce na dva jezika koji nisu domicilni.Sve razume,uopste mu to nije problem.U vrticu ce mu drugi jezik biti engleski.Mator konj se ne uci da vuce,deca su sundjer koji sve upija i to kroz igru.To mnogo znaci detetu kad odraste,daje mu mogucnost izbora i mnogo boljeg obrazovanja.
I to za dete nije nikakav napor,naprotiv!
 
Ja bih detetu ponudila da ide i upisala ga, a ako posle ne bude zelelo da ide (u sta cisto sumnjam), ispisala bih ga.

Na taj nacin izbegavas da napravis i jednu i drugu gresku, niti ces mu uskratiti mogucnost da uci engleski ako to zeli, niti ces ga prisiljavati da radi nesto sto ne zeli i jos uvek ne mora (ako mu je to opterecenje).

Poznavanje maternjeg jezika zavisi od toga kakvog je kvaliteta jezik kome je dete izlozeno od rodjenja, a poznavanje jednog ili vise stranih jezika ne moze da ugrozi poznavanje maternjeg. Ima mnogo ljudi koji uopste ne govore strane jezike, a ni maternji ne govore kako treba.

Ipak, ako na predskolskom uzrastu oseca odbojnost, ne bih insistirala.
 
Evo ovako. Prvo da napomenem da sam profesor engleskog ali radim kao prevodilac. Ja sam ga učila od 5. godine i upisala i moju ćerku na engleski sa 4. Sve dok ona to želi i shvata kao igru OK je.

Deca najbolje usvajaju strane jezike od 2. do 5. godine (barem tako knjige kažu) i u tom periodu bi trebalo da ih upozamo sa još nekim jezikom. Za sada je za njih to igra i kroz igru će ga učiti. Neće tu biti gramatike, pisanja, domaćih- to je jednostavno metodološki prilagođen program deci tog uzrasta.

Ne sekiraj se, neće se preopteretiti, čak će im biti interesantno.

U školi je isto tako u početku. Moja mala je krenula u školu sada i ne rade ništa- samo boje...a u školici (privatnoj) već pišu, čitaju- od ove godine i oduševljeni su svojim malim "moćima"

U svakom slučaju ja sam ZA.

I mene je majka sa 5 godina upisala na engleski i hvala joj. Danas sam profesor, radim i kao prevodilac govorim 4 jezika, (pored srpskog), i ucim 5 jezik. Ne vidim nista lose u tome, deca u tim godinama najbolje i usvajaju jezik
 
Ja bih detetu ponudila da ide i upisala ga, a ako posle ne bude zelelo da ide (u sta cisto sumnjam), ispisala bih ga.

Na taj nacin izbegavas da napravis i jednu i drugu gresku, niti ces mu uskratiti mogucnost da uci engleski ako to zeli, niti ces ga prisiljavati da radi nesto sto ne zeli i jos uvek ne mora (ako mu je to opterecenje).

Poznavanje maternjeg jezika zavisi od toga kakvog je kvaliteta jezik kome je dete izlozeno od rodjenja, a poznavanje jednog ili vise stranih jezika ne moze da ugrozi poznavanje maternjeg. Ima mnogo ljudi koji uopste ne govore strane jezike, a ni maternji ne govore kako treba.

Ipak, ako na predskolskom uzrastu oseca odbojnost, ne bih insistirala.

I tu se slazem, ne treba primoravati decu, ako ne zele
 
Za ucenje jezika nikad nije rano, sto ranije to bolje i lakse za dete. Jedino sto bih, na osnovu iskustva sa vrticima u koje su moja deca isla, uvek prednost dala nekoj skoli stranih jezika nego vrticu (izuzetak su vrtici u kojima je rad organizovan tako da se sa decom tokom celog radnog dana komunicira na tom drugom jeziku). Ako se od malih nogu susrece sa novim jezikom dete ima vece sanse da ga usvaja, a ne da ga uci.
 
naše obe ćerke su išle na engleski u vrtiću...i mislim da je bilo bezveze....iz ove perspektive.
učili su ih da kažu black, white, dog, cat...I am trt mrt i tako...za prilične parice u ono vreme devedesetih...ali, htele su da idu (jer su išli svi), pa kao hajde...neka idu i one....posle su same komentarisale kako nisu ništa tamo naučile što već nisu čule u kući, ali je bilo kasno.
jednostavno, mislim da su lobiji jezičkih nauka dovoljno jaki da se ubace i u vrtiće.
jezik, naročito engleski, zna sad svako (makar za upotrebu koja se traži za zaposlenje...ne mora šekspir da se čita na engleskom), tako da je insistiranje na tome potpuno bezveze, naročito ako dete ne želi to da uči.
ali, dobro....svi patimo od toga da deca nešto uče od malih nogu - engleski, karate, plivanje, tenis.....šta reći?
naše ambicije postaju dečje obaveze.
pitanje je da li deca to žele?
da li su deca u stanju jednog dana, pod takvim pritiskom odrastanja, da shvate ko su, šta žele u stvari da rade i kojim poslom uopšte bi hteli da se bave?
 
Poslednja izmena:
Ja na neki način jesam i nisam za takve aktivnosti u ranom uzrastu. Na neki način razmišljam isto kao postavljačica teme, ne bih želela da detetu namećem previše obaveza u uzrastu kada dete treba da se igra i uživa u svom detinjstvu. Onda, ja gledam da kad dođem sa posla što više vremena provedem sa njom, a nema ga puno.
Ali opet današnje vreme ti nameće potrebu da se obrazuješ i usavršavaš što više možeš ako želiš da koliko toliko dobro prođeš i uspeš u život (mislim na posao, karijeru, komunikaciju sa ljudima). Danas je sve postalo neka trka i borba, fakultet je kao srednja škola, rad na računaru kao umeće pisanja olovkom, engleski kao maternji jezik. I onda si jednosatvno prinuđen da držiš korak sa vremenom i okolinom.
Inače, meni je moja svekrva predlagala kad mi se dete rodilo da je upišem u školu engleskog jezika za bebe.
 
Kasnim sa nadovezivanjem na temu, ali moram da kažem. Kao majka tinejdžerki, deci treba što više obaveza, čak i u tom uzrastu, ne gledaju oni na obaveze kao što mi gledamo!! Naravno i engleski i neki sportić, sve je to potrebno detetu, jer kasnije kada prestane da se igra, bolje da ima što više takvih obaveze!!!
Strašno je što ne možemo sve da platimo, ali treba videti šta dete želi i bar neku "obavezu" mu nametnuti...
 
Kasnim sa nadovezivanjem na temu, ali moram da kažem. Kao majka tinejdžerki, deci treba što više obaveza, čak i u tom uzrastu, ne gledaju oni na obaveze kao što mi gledamo!! Naravno i engleski i neki sportić, sve je to potrebno detetu, jer kasnije kada prestane da se igra, bolje da ima što više takvih obaveze!!!
Strašno je što ne možemo sve da platimo, ali treba videti šta dete želi i bar neku "obavezu" mu nametnuti...

Uh,pa ne mogu bas da se slozim sa tim da im i u tom uzrastu treba nametati sto vise obaveza...Jednom imas detinjstvo i treba da ga prozivis,barem po meni,kao dete...Da se sto vise igraju,smeju,trce,vesele,da se vrati kuci iz igre kao prase, a ne da ih od malih nogu usancimo u obaveze koje ih cekaju celog zivota...Zasto ih opteretiti od malih nogu?
 
Uh,pa ne mogu bas da se slozim sa tim da im i u tom uzrastu treba nametati sto vise obaveza...Jednom imas detinjstvo i treba da ga prozivis,barem po meni,kao dete...Da se sto vise igraju,smeju,trce,vesele,da se vrati kuci iz igre kao prase, a ne da ih od malih nogu usancimo u obaveze koje ih cekaju celog zivota...Zasto ih opteretiti od malih nogu?

Pa oni i uce kroz igru, crtaju, boje, donose im se lutkice, igraju razne igre i sl.
 

Back
Top