Quantcast

Vlasi — balkanski fenomen

Вук Горски

Primećen član
Poruka
960
@Krishna

Ја ти говорим да је у време настанка Царства, а и пре тога, Апенинско полуострво било тотални melting pot и да је становништво које се називало Римљанима било потпуно другачије од прото-Италика о којима ти говориш. Друго, гураш тезу да је римска елита била скоро искључиво италског порекла, што апсолутно не стоји. Знаш ли нпр. да су последња три римска краља били Етрурци ?
 

Krishna

Veoma poznat
Poruka
11.564
@Krishna

Ја ти говорим да је у време настанка Царства, а и пре тога, Апенинско полуострво било тотални melting pot и да је становништво које се називало Римљанима било потпуно другачије од прото-Италика о којима ти говориш. Друго, гураш тезу да је римска елита била италског порекла, што апсолутно не стоји. Знаш ли нпр. да су последња три римска краља били Етрурци ?

Ипак су Италици конкретно италско племе Латини основали Рим из ког се касније изродило римско царство.

Ваљда си учио у школи да су патрицији (највиша класа) били италског порекла, а плебејци (средња класа) су били углавном етрурског порекла, то важи за период раног царства. Касније се све измешало, па су тако од трећег века постајали цареви припадници покорених народа (нарочити Илири), а у четвртом веку је било случајева да су постајали цареви чак и потомци робова.
 

Carlin15

Aktivan član
Poruka
1.448


In an interview for Kathimerini, Professor Thanos Veremis, President of Greece's National Council of Education and founding member of the influential think-tank Hellenic Foundation for Defence and Foreign Policy made the following statement:

"The situation during the 19th century was different... In those days, there were Arvanites, Vlachs and Slavs. All of them had to become one national body. And so they became. But this is not to say that in this day and age we should be under the illusion that we are descendants of Pericles."
 

Вук Горски

Primećen član
Poruka
960
Ипак су Италици конкретно италско племе Латини основали Рим из ког се касније изродило римско царство.

Тачно, само што градско насеље Рим и SPQR нису исто.

Ваљда си учио у школи да су патрицији (највиша класа) били италског порекла, а плебејци (средња класа) су били углавном етрурског порекла,

Нисам. Иначе, сам појам патриција је прилично нејасан у науци, али то је сад дуга прича...да не затрпавамо тему.

то важи за период раног царства.

Навео сам ти пример да је још у Краљевству, три од седам краљева било етрурског порекла.

Касније се све измешало, па су тако од трећег века постајали цареви припадници покорених народа (нарочити Илири), а у четвртом веку је било случајева да су постајали цареви чак и потомци робова.

Све се измешало још на Апенинском полуострву, а затим још додатно са ширењем Царства. То су чињенице.
 

haeul

Poznat
Poruka
9.528
The name 'Great Vlachia' was used in the period from the late 12th to early 14th century. It was likely reflective of a larger than average concentration of 'Vlach' population in Thessaly, at that time, but it should by no means be taken as proof of 'Vlachs' being the dominant group in that area. We know for a fact that both Greeks and Slavs were present in the region, and that the so-called 'Vlach uprising' of 1066 was certainly not a solely 'Vlach' affair. After all, the leader of the uprising was a Greek.

As for the comment by professor Veremis, indeed, the Greeks should not be under the illusion that they are solely the descendants of Pericles - which is to say, the Ancient Greeks. Their 'blood' is 'diluted', as is that of virtually all other nations. However, it is an indisputable fact that the modern Greeks, as a nation, partially descend from Ancient Greeks, and are their heirs, in every sense of the world (as are we all, in some ways).
 

haeul

Poznat
Poruka
9.528
Врло је занимљив пример такозваних влашких устанака у Моравији током Тридесетогодишњег рата.

Власи никако нису само балкански феномен, и назив 'Власи' се у овом случају односи на сточаре, углавном православне вероисповести и нејасног порекла. Област Моравске Влашке (Moravské Valašsko) је добила име по њима.
 
Poslednja izmena:

Pravi Vlah

Domaćin
Poruka
4.306
Ти стварно постајеш безобразан, то да само 2% Срба има словенско порекло нисам чуо ни од најтврдокорнијих заговорника већински палео-балканског порекла Срба какав је нпр. Вук Горски.

2% неких дошљака нису могли да покоре и асимилирају 98% староседелаца, то се коси са здравим разумом.

Да је Словена било једнако као и староседелаца тешко би успели да их покоре и асимилирају, а камоли са само 2%.

Веђ сам ти препоручио да се мало обавестиш. Ајде, Тибор Живковић је био озбиљан историчар који је гледао историју савременим методама, а твоји појмови су из деветнаестог века.
 

Krishna

Veoma poznat
Poruka
11.564
Веђ сам ти препоручио да се мало обавестиш. Ајде, Тибор Живковић је био озбиљан историчар који је гледао историју савременим методама, а твоји појмови су из деветнаестог века.

Генетика каже да 55% Срба има словенско порекло, помири се с тим.

Ово си ти https://sr.wikipedia.org/wiki/Трол_на_интернету
 

Pravi Vlah

Domaćin
Poruka
4.306
Генетика каже да 55% Срба има словенско порекло, помири се с тим.

Ово си ти https://sr.wikipedia.org/wiki/Трол_на_интернету

Генетика никако не каже да 55% Срба има словенско порекло. Генетика каже да је генетски микс Срба сличан генетском миксу осталих Балканаца, укључујући Албанце. Генетика каже да се Јужни Словени знатно разликују од Западних и Источних Словена.
 

AELarisa

Zainteresovan član
Poruka
135
The name 'Great Vlachia' was used in the period from the late 12th to early 14th century. It was likely reflective of a larger than average concentration of 'Vlach' population in Thessaly, at that time, but it should by no means be taken as proof of 'Vlachs' being the dominant group in that area. We know for a fact that both Greeks and Slavs were present in the region, and that the so-called 'Vlach uprising' of 1066 was certainly not a solely 'Vlach' affair. After all, the leader of the uprising was a Greek.

As for the comment by professor Veremis, indeed, the Greeks should not be under the illusion that they are solely the descendants of Pericles - which is to say, the Ancient Greeks. Their 'blood' is 'diluted', as is that of virtually all other nations. However, it is an indisputable fact that the modern Greeks, as a nation, partially descend from Ancient Greeks, and are their heirs, in every sense of the world (as are we all, in some ways).

The leader of the uprising was someone from Larisa, named Nikolitsas (similar to Nikolic). ;)

The Vlachs are mostly in the plain and western parts of Thessaly. The Slavs dominate the eastern parts.
The Arvanites of Thessaly left it very soon and moved to the south.

Also note that the Vlachs were given many privileges by the Byzantines, so the Slavs preferred to present themselves as Vlachs. Some part of the Vlachs in Thessaly are vlachisized Slavs.
 

cronnin

Poznat
Moderator
Poruka
8.790
Генетика никако не каже да 55% Срба има словенско порекло. Генетика каже да је генетски микс Срба сличан генетском миксу осталих Балканаца, укључујући Албанце. Генетика каже да се Јужни Словени знатно разликују од Западних и Источних Словена.

Skrećeš sa niti. Ovaj ti priča i konkretnim stvarima, a ti odlaziš u neku šizofreniju. U opštem smislu genetika kaže da Srbi i Italijani imaju 99 % istu genetiku. Ako bi išao nešto šire može se reći da Srbi i Bušmani imaju 99 % istu genetiku, pogotovo ako ih porediš sa orhidejama. Ako hoćeš da raspravljaš o tih 55 % to i radi, ali nemoj da se praviš blesav.

Једнога дана ми, потомци Римљана, успећемо да остваримо Мусолинијев сан: обнову Римског Царства. А сви ви Варвари ћете бити присиљени да једете пицу.

A inače, Avgust je poznat po konzumaciji pice. Hoćeš li nas to voditi u Krajovu?
https://www.tripadvisor.com/Restaur...va_Dolj_County_Southwest_Romania.html#MAPVIEW

getlstd-property-photo.jpg
 
Poslednja izmena:

haeul

Poznat
Poruka
9.528
The leader of the uprising was someone from Larisa, named Nikolitsas (similar to Nikolic). ;)

The Vlachs are mostly in the plain and western parts of Thessaly. The Slavs dominate the eastern parts.
The Arvanites of Thessaly left it very soon and moved to the south.

Also note that the Vlachs were given many privileges by the Byzantines, so the Slavs preferred to present themselves as Vlachs. Some part of the Vlachs in Thessaly are vlachisized Slavs.
That's a good point. It should be noted, however, that the Vlach privileges had to do with their position as shepherds, rather than their separate ethnic identity (using the term somewhat loosely, as we don't really know much about these Vlachs).
 

haeul

Poznat
Poruka
9.528
А и народ су постали, тек кад су отели жене, Сабињанке.
Управо. Иако су приче о тројанским досељеницима, па и Сабиљанкама, свакако више мит него историја, те приче нам откривају на постојање свести о мешању.
 

Carlin15

Aktivan član
Poruka
1.448
1)


2)
JOURNAL ARTICLE
The Vlakhs of Mount Pindus
Robert Stuart
Transactions of the Ethnological Society of London
Vol. 6 (1868), pp. 311-327
Published by: Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland
https://www.jstor.org/stable/3014268?seq=1#page_scan_tab_contents

pp. 313-314: In North Thessaly their chief towns were Larissa and Tricala; in Dolopia, Kastania, and in Phthiotis, Armyro on the gulf of Volo.

3)
Source: Anonymi Descriptio Europae orientalis. Imperium Constantinopolitanum, Albania, Serbia, Bulgaria, Ruthenia, Ungaria, Polonia, Bohemia. Anno MCCCVIII exarata. Cracoviae, 1916:
As per the anonymous traveler of Eastern Europe from the XIV century, it is stated that Vlachs (whom the author calls "Blasi"), are a numerous people living between Macedonia, Achaia and Salonika.

4)
Source: Johann Thunmann, Untersuchungen uber die Geschichte der ostlichen europaischen Volker, I. Leipzig, 1774:
The author openly states that Vlachs represent half the population of Thrace, and three quarters of inhabitants of Thessaly and Macedonia.

5)
In 1605 AD, half of Salonika's Christian Greek Orthodox population was of Vlach origin.

6)
When Stefan Dušan conquered lands all the way up to Duchy of Athens, he called himself "Count of Vlachia." Extensive settlements of Vlachs are also mentioned at that time in Euboea, the Peloponnese and even Crete.
Source:
Даскалов, Георги, Армъните в Гърция, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2005, page 21

7)
As per scans/source provided months ago on this forum:
- Thessaly used to be called 'Great Vlachia' or 'Megali Vlachia', with the capital Larissa.
- The Chronicle of Epirus refers to 'Great Vlachia' as 'Greco-Vlachia'.
- 'Great Vlachia' was a strong state during the decades of its ruler 'Jovan I', which was between 1258 and 1296.
- This Vlach state was under frequent attacks from Serbian rulers, as even the archbishop Danilo* noted - how king Milutin went with his army in order to conquer and plunder "drzhavu zemlye Vlahiotske".

The fact that Serbian sources refer to these lands as "drzhavu zemlye Vlahiotske" says it all.

* - Danilo II: Zhivoti kraljeva i arhiepiskopa srpskih, izdao Djura Danicic Zagreb 1866, page 114.

PS:

https://books.google.ca/books?id=Dl...=Valaques Mucapor Derziparus Magnotes&f=false
https://books.google.ca/books?id=xK...ved=0ahUKEwj14raLuJXYAhUG5IMKHXvlAHsQ6AEIXjAI

... Les Magnotes, qui ont conserve encore le souvenir d'une invasion Geto-Thrace, en designant tous les Peloponnesiens tant ceux qui habitent au-dela de Sparte, que ceux qui s'etendent vers Calamata, sous le nom de Valaques (οι Βλάχοι).

... The Maniates, who still retain the memory of a Geto-Thracian invasion, by designating all the Peloponnesians both those who live beyond Sparta, and those who extend to Calamata, under the name of Vlachs.

Let's not forget the Peloponnesian traditional song "Mia Vlacha Vlachopoula, Arvanitopoula..."

https://books.google.ca/books?id=5F...6AEINjAC#v=onepage&q=Mardaïtes Sathas&f=false

The Mardaites or Tzaconiens, rugged warriors who, from the eighth to the fifteenth centuries, appear in Epirus, Cephalonia, Thessaly, Peloponnese, and Crete; Chalkokondyles and Bishop Meletios say they come from the Pindus mountains.
 
Poslednja izmena:

Carlin15

Aktivan član
Poruka
1.448
1) Türkisches Reich - Wechsler, 1864 - Page 765:
https://books.google.ca/books?id=lB...oQ6AEITjAF#v=onepage&q=walachen morea&f=false

"Unter den bisherigen Herrschern entstanden walachische Staaten in Macedonien, in Thessalien, welche man die Große od. Schwarze W. nannte (welcher mit dem in Macedonien zusammenfiel), in Serbien u. Kroatien, in Epirus u. Albanien u. auf Morea."


"... Wallachian states were formed in Macedonia, in Thessaly, which was called the Great or Black Wallachia (which coincided with that in Macedonia), in Serbia and Croatia, in Epirus and Albania and in Morea."

2) Ludewig Albrecht Gebhardi Geschichte des Reichs Hungarn und der ..., Volume 4, Ludwig Albrecht Gebhardi / Die Geschichte der mit Hungarn verbundenen Staaten älterer und ..., 1782 - Page 273:
https://books.google.ca/books?id=Yt...oQ6AEINzAC#v=onepage&q=walachen morea&f=false

"... und ein sechster auf Morea, im Lande der alten Lacedämonier, welcher letztere unter dem Namen des Staats der Mainoten sich seit der vergeblichen türkischen Belagerung der Stadt Maina im Jahr 1770 fast unabhängig gemacht hat."

"... and a sixth (Wallachia) in Morea, in the land of the ancient Lacedamonians, which latter under the name of the state of the Mainots has made itself almost independent since the failed Turkish siege of the city of Maina in 1770."

3) Armanoi hoi Vlachoi, 2001 - Page 57:
https://books.google.ca/books?id=HX...ved=0ahUKEwj51cvflpfYAhVKct8KHTvAAyAQ6AEIJzAA

"Επομένως, είναι ψευδής η εντύπωση ότι στην Πελοπόννησο οι ονομαζόμενοι βλάχοι ήσαν αποκλειστικά ελληνόφωνοι ποιμένες και δεν πρέπει να συγχέονται με τους λατινόφωνους Βλάχους που τάχα «δεν υπήρχαν εκεί ποτέ». Το 1894, άλλωστε, ο Γερμανός Βαϋγκάν που κάθε άλλο διακρίνονταν για φιλελληνισμό, δημοσίευσε ένα βλάχικο τραγούδι το οποίο διέσωζε την εγκατάσταση Βλάχων από την Ήπειρο στον Μοριά πολύ παλαιότερα."

"Therefore, it is a false impression that in the Peloponnese the so-called Vlachs were exclusively Greek-speaking shepherds and should not be confused with the Latin-speaking Vlachs who "never existed there". In 1894, however, the German Weigand, ... , published a Vlach song that preserved the memory of establishment of Vlachs from Epirus to Morea much earlier."
 
Poslednja izmena:

Pravi Vlah

Domaćin
Poruka
4.306

Извод из твог линка (Богумил Храбак, Власи старинци и досељеници у поречју западне Мораве) говори о панонским Власима. Цели Балкан је постојбина Влаха.

McjaW3D.jpg


https://archive.org/stream/VlasiSta...juZapadneMoravedo1570.godine#page/n0/mode/1up
 

Карлос Шакал

Primećen član
Poruka
672
Апропо твог преименовања Флорина у Цветка -- то је врло стара и распрострањена навика:

https://www.blic.rs/zabava/vesti/na...pevacici-je-pravo-ime-fntnjoara-lunga/lswbyvt

Причао јој деда Влајко :)

Где ћеш бољи извор информисања од деда Влајка, нота бене ово "Влајко" је 100% скраћено од Силвију Дећебалу Јулију :roll:

Нико не треба да се стиди онога што јесте али је конформизам чудна ствар. Ваљда је мислила да ће тешко проћи на тзв. естрадној сцени са именом Фонтањора Фонта Лунга.

Мада су на истој без проблема пролазили и којекакви Мухареми Сербезовски или Усније Реџепове па ником ништа.

Узгред, лоше је превела име, Фонтањора би била на српском Зденка. Пре њене појаве никад у животу нисам чуо за име "Изворинка".
 

Pravi Vlah

Domaćin
Poruka
4.306
Посрбљавање Влаха Србије у деветнаестом веку путем цркве. Извод из књиге Од повлашених Срба до влашког језика од Др. Славољуба Гацовића, Београд, 2016:

L2fMrj3.jpg
 

Top
  Blokirali ste reklame
Dragi prijatelju, nemojte da blokirate reklame - isključite Ad Blocker na Forumu, jer će tako mesto vaših susreta na Krstarici ostati besplatno za korišćenje.