Uticaj interneta na mlade

Manifold

Ističe se
Poruka
2.615
Ne volim nesto mnogo da otvaram teme, ali naleteo sam na jednu smesnu ilustraciju, koja me je i nasmejala i zabrinula u isto vreme.

65448_376610425755018_207430903_n.jpg


Koliko je ovo istina? Da li internet zaista ima takvu moc? I ne samo kod mladih, vec i kod starijih. Prvi moj otac je donekle zavisnik od fejsa.
 
Interenet ima ogromnu moć. Informacija. Koristi. Saznanja. Edukativnog sadržaja. A , sa druge strane, se opet otvaraju vrata mogućnostima zloupotrebe i svim onim lošim stvarima, koje takođe sa sobom, (do) nosi Net, kao Net. Treba imati mere. Treba biti oprezan/a. Treba to "dozirati". Treba imati jasne granice. Ne treba sebi dozvoliti da zbog toga zapustiš sve. Da sklizneš u neku Imaginarnost. Naprosto...kao sa Vatrom. Dobra je i korisna, ali ako preteraš...opeći ćeš prstiće. Ali, da ima moć...ogromnu, ima. Na medije. Na pojedninca. Na mase. Na Život , generalno. Još kako ima.
 
Sve zavisi od korisnika...

Saznanja nuklearne fizike vode ka iskorišćenju energije, ali i ka opsanom oružju. Čovek je taj koji bira da li će nešto iskoristiti za dobro ili zlo...

Tako je i sa internetom... Čovek odlučuje da li će ga koristiti u pametne svrhe, ili ne, kao i koliko.

Ne možete kriviti internet za to što imate potrebu da ga koristite, kao ni nauku za gore navedeno.
 
технологија сама по себи није ништа крива и део је решења а не проблема
злоупотреба као и увек полази од човека
тако да не смета интернет особи да оствари циљеве чак што више помаже
али та особа сама са собомт реба да расправи шта је приоритет

то што има алкохола у радњи не значи да ће неко попити литру вињака па ући у ауто
није алкохол сам по себи кривац насиља у породици ја се убијем ко мачка понекад па опет не малтретирам ни жену ни дете већ легнем и спавам
тако да ко и све проблем полази од особе не од стања и медијума

можда нису најбоља поређења али то је суштина
 
Zavisi zasto koristis net, ako ga koristis za samo za fejs da odigras koju igricu, lajkujes slike i neke nebulnozne grupe (za sta se uglavnom i koristi) onda da, internet zaglupljuje. Nekada je bilo lepse, mogao sam da gledam nezrelost mladih samo na ulici, klubovima, parkovima i klupama, sada imam tu cast da gledam sve to na netu ovekoveceno slikom, videom i lajkovima, ali zato danas neki ljudi koriste net (ako smem reci i vecina), mada to opet nije stvar inerneta, vec tih ljudi koji ne znaju da mogu da ga koriste za nesto pametnije. Isto je i sa TV-om i svim drugim u zivotu, neko ce gledati dokumentarac i citati poeziju, drugi ce visiti na splavu i gledati "Velikog Brata".
 
ja mislim da je to glupos'
:zcepanje:
salu na stranu...vec sam negde pisala kako roditelji nemaju vremena da sa decom provedu pola sata ispred kompa i nauce ih nesto novo, pokazu nesto zanimljivo, vec nauce dete od 4g da ukuca decije igrice jer im je i to mrsko, pa dete pre nauci latinicu a ne cirilicu sto dalje stvara problem kada dete napuni 6g i pocne da uci slova. jos gore dete provodi sate ispred kompjutera bez nadzora. jer je roditeljima tako lakse.
takodje jako mi jestrasno kada vidim da roditelji svojoj deci sa jednocifrenim brojem godina otvaraju profile na fejsu.
 
nisu ni ranije imali vremena za nas ali smo se igrali napolju..i tad je bilo lopova i nista manje opasnije nego sad i nista nam se nije desavalo..sa misle da su u kuci sigurni i napravise asocijalne debile

pa ne znam bas....meni se cini da je danas situacija alarmantna. ili sam ja u vecoj paranoji nego moji roditelji sto su bili :lol:
ne znam da li je strah iskren ili je samo opravdanje za nemarnost i lenjost. roditelj uvek moze da izvede dete u park ili u setnju ukoliko se boji da ga pusta samog.
 
a gde je ta alarmantna situacija?kao ima vise droge?nema nego su pre 30god bila 2 tv kanala pa nije bilo informacija hronika koje bi nas uzurpirale..danas su samo takve vesti na sve strane koje nas plase..prosto nema zdravih i pozitivnih pa se ljudi zatvaraju..kupimo sablon sveta da se niko ne druzi i samo rinta za kredite..bojimo se da nam ubace u sanduce reklame pa lepimo na vrata da cemo tuziti te firme koje se reklamiraju:lol:
 
paaaa, nije bas dzordz majkl srecan primer, ali poenta je da o nekim stvarima nisu razmisljalii nasi roditelji.
zbog cega? toga nije bilo ili su bili nemarniji?
buduci da ja licno mislim da je dekadencija uzela maha - toga nije bilo u ovolikoj meri.
mozda gresim jer stvari gledam iz drugacijeg ugla.
 
pa da upravo smo slusali muziku 80ih i nismo razmisljali da li je george michael gay..sto znaci danas kad bi prisao nasem detetu oterali bi ga..pff:lol:

Jok pusti ga da ti maltretira dete...

A i ilustracija je daleko od istine... Nije sve tako lepo sa druge strane ponora...

Na drugoj strani su ciljevi pojedinca, ono cemu jedna osoba tezi, a sve to napusta jer otkrije internet i zaboravi na sve to.
 
Можда би решење ових проблема (осликаних у илустрацији са почетка теме) у будућности могло да буде и увођење неке врсте обуке за коришћење интернета, како теоријске тако и практичне, у образовне структуре. То би децу упозорило на опасности на које могу да наиђу при слободном сурфовању интернетом.
 
poenta je sto mi po pojavi interneta razmisljamo o nebitnim stvarima i zaglupljujemo se informacijama koje nam nista ne znace osim dizanja pritiska..zastranjujemo u mobilnim telefonima..ne pricamo i ne druzimo se..onda kad se dete upoznaje s nekim kao u zemlji cuda je..ne zna kako izgledaju domace zivotinje..plasi se psa..a da nema kompa da ode malo na selo..imao bi zdraviji mozak i pogled na zivot a ne pod staklenim zvonom da postaje debil
 
045619442-digitale-demenz.jpg



Čak 99 odsto mladih svakodnevno je onlajn i na internetu. To međutim nije bezopasno, smatra nemački neurolog Manfred Špicer. On je objavio knjigu pod nazivom „Digitalna demencija“.
Većina mladih je svakodnevno, u proseku tri sata onlajn – preko pametnog telefona ili računara. To je veoma opasno, piše Manfred Špicer u svojoj knjizi, čiji podnaslov glasi: „Kako mi i naša deca gubimo razum“. Drugim rečima, klikovima uništavamo mozak.

„U knjizi sam jednostavno pokušao da pokažem zašto i ovde možemo da govorimo o propratnim efektima i rizicima, kako mi lekari to obično nazivamo, a ne samo o pozitivnim stranama novih medija. Naravno da niko ne želi da se vrati u srednji vek ili u šumu, ali i u narodu je poznato da ’nije zlato sve što sija’.“
Zašto je internet poguban po mozak naše dece?
„Mozak raste sa zadacima. Uzmite na primer navigaciju za vožnju. Ako uvek vozite sa navigacijom, kroz neko vreme imaćete problema da se odvezete do nekog cilja, bez njega. Biće vam teško da se orijentišete. Posledica toga je da se mozak sve manje restrukturiše i, na kraju krajeva, dugoročno gledano, to dovodi do opadanja duševne sposobnosti“, kaže Špicer.
Budućnost prepuštena tržištu
Na osnovu rezultata istraživanja, Špicer je došao do zaključka da je telesni aspekat veoma važan prilikom učenja, na primer, da se reči pišu olovkom na papiru, a ne samo dodirom tastature. Pisanje duže traje nego kucanje. „Fejsbuk“ nije zamena za prava prijateljstva, kaže autor knjige „Digitalna demencija“.
„Mnogo toga se menja, ali u negativnom smislu. Ko mnogo igra igrice, postaje bezosećajan za stvarno nasilje. Dokazano je da će čak lakše i sam činiti nasilje. Na osnovu rezultata ozbiljnih studija i naših kolega došlo se do zaključka da medijalno nasilje čini čoveka nasilnim, a putem kompjutera se ne uči bolje, nego lošije. Drugačije to i ne može da bude, pošto nam kompjuter oduzima duhovni rad. Sve drugo su samo interesi tržišta. Ako jednu stvar ne smemo da dozvolimo, to je da budućnost narednih generacija prepustimo instituciji tržišta…“
Surfovanje u digitalnom svetu zamenjuje pravo učenje, ocenjuje doktor Špicer: „Ako đacima u prvom, drugom i trećem razredu poklonite ’Plejstejšn’, njihove ocene postaju lošije, i uopšte, oni imaju sve više problema u školi, to je nedvosmisleno dokazano. Sve ostalo su samo parole u interesu tržišta.“ (DW)



copy paste

al knjigu chitam na njemachkom
 
Можда би решење ових проблема (осликаних у илустрацији са почетка теме) у будућности могло да буде и увођење неке врсте обуке за коришћење интернета, како теоријске тако и практичне, у образовне структуре. То би децу упозорило на опасности на које могу да наиђу при слободном сурфовању интернетом.

da...u skolama. da li se to radi?
 

Back
Top