Треба ли укинути наставу веронауке у школама?

Треба ли укинути наставу веронауке у школама?

  • Да

    glasova: 15 41,7%
  • Не

    glasova: 17 47,2%
  • Треба увести предмет "Религијска култура" где би деца учила о свим религијама

    glasova: 8 22,2%

  • Ukupno glasova
    36
Ah, "dobrovoljno", kao što je bila i COVID vakcina, samo na papiru. U stvarnosti, ako nisi hteo da je primiš, bio si momentalno svrstan među ravnozemljaše i teoretičare zavere, ismevan u medijima, onemogućen da putuješ, ulaziš u institucije, pa čak i da zadržiš posao u nekim slučajevima. Bio si građanin drugog reda.

To je odličan primer kako nešto može formalno da bude "dobrovoljno", ali pod nevidljivim pritiskom postaje obavezno. Isto važi i za veronauku: kad deca znaju da će biti stigmatizovana ako izaberu građansko, roditelji "dobrovoljno" biraju ono što će ih poštedeti problema. Toliko o toj slobodi izbora.
isto je i sa saobracajnom dozvolom ili vozackom ili pasosom
kobajagi sve to dobrovoljno, ko hoce nek izvadi ko nece ne mora, al posle ne smes voziti, ne smes preko granice....
 
Деца треба да уче о свим религијама у другим предметима, а на часовима веронауке да уче о својој религији.

Зашто ускраћивати деци да уче о својој религији?
Deca su religiozna i imaju svoju religiju?
 
Треба проширити наставу веронауке, са садржајима који се тичу борбе против јеретика, вештица и чаробњака, и другим корисним практичним садржајима.
the-inquisition-fact-vs-fiction.jpg
 
Ne, stvar je obrnuta. Ti želiš da svoje versko uverenje institucionalizuješ kroz državni obrazovni sistem koji svi građani finansiraju, pa i oni koji ne dele tvoja uverenja. Ja ne osporavam tvoje pravo da vaspitavaš svoje dete u duhu svoje vere, ali to nije posao škole, već porodice i verskih zajednica.

To što ti "ne želiš da vodiš dete negde van škole" nije argument da država treba da preuzme tvoju versku dužnost. Škola je mesto za znanje, ne za veru. Isto kao što ja ne tražim da se u školi predaje ateizam da bih ja "izbegao da to radim kod kuće".
Da li su fizika, hemija ili biologija ateizam ? Jer se njihovi zakoni i učenja kose sa religijskim tumačenjima . Mislim da jesu, jer svojim teorijama osporavaju religijska učenja.
A što se tiče "slobode izbora", kad se verski čas odvija u isto vreme, u istoj učionici, s istim nastavnicima i uz prećutno favorizovanje, onda to više nije sloboda, već perfidni oblik pritiska.
a, kojeg imaš svuda,...
 
Domaćinstvo i OTO iz našeg vremena su bili korisniji od bilo kakve ideološko/verske ispiračine mozga koja se danas potura kao izborni predmet.
Danas neka ih na toj dodatnoj nastavi uče nečemu korisnom tipa AI promptovi, kakve veronauke i građansko.

Ако је тако, онда се залажеш за враћање Домаћинства и ОТО-а, а не гашење добровољног предмета под називом веронаука. Неће укидање веронауке и грађанског васпитања да магично врати Ото и домаћинство.
 
Ukinuti.
Učiti decu bajkama u 22. veku i još država da stoji iza toga je zaostalo i neodgovorno.
зашто су бајке корисне за децу

ChatGPT said:​

Бајке су веома корисне за децу из више разлога – психолошких, образовних и емоционалних. Ево неколико кључних начина на које бајке помажу у дечјем развоју:

1.​

Бајке подстичу децу да маштају, замишљају различите светове, бића и ситуације. То развија креативно размишљање, које је важно не само у уметности него и у решавању проблема у свакодневном животу.

2.​

Бајке често имају јасну поделу између добра и зла, што помаже деци да разумеју основне моралне концепте као што су поштење, храброст, љубазност и правда. Поруке су често представљене на једноставан и емотивно приступачан начин.

3.​

Деца кроз бајке уче како да се носе са страхом, губитком, тугом и надом. Идентификујући се са јунацима, дете проживљава емоције у сигурном окружењу, што му помаже да боље разуме и обрађује сопствена осећања.

4.​

Главни јунаци у бајкама често почињу као слаби, незаштићени или потцењени, али на крају победе захваљујући упорности и доброти. То деци шаље поруку да и они могу савладати препреке и веровати у себе.

5.​

Слушање или читање бајки обогаћује речник детета, развија способност слушања и праћења приче, што је важно за касније учење читања и писања.

6.​

Бајке чувају народну традицију, културу и језик. Преко бајки, деца упознају митове, обичаје и вредности свог народа и других култура.

Ако желиш, могу да предложим неколико бајки прилагођених узрасту или посебној теми која те занима (нпр. храброст, пријатељство, истина).
 
зашто су бајке корисне за децу

ChatGPT said:​

Бајке су веома корисне за децу из више разлога – психолошких, образовних и емоционалних. Ево неколико кључних начина на које бајке помажу у дечјем развоју:

1.​

Бајке подстичу децу да маштају, замишљају различите светове, бића и ситуације. То развија креативно размишљање, које је важно не само у уметности него и у решавању проблема у свакодневном животу.

2.​

Бајке често имају јасну поделу између добра и зла, што помаже деци да разумеју основне моралне концепте као што су поштење, храброст, љубазност и правда. Поруке су често представљене на једноставан и емотивно приступачан начин.

3.​

Деца кроз бајке уче како да се носе са страхом, губитком, тугом и надом. Идентификујући се са јунацима, дете проживљава емоције у сигурном окружењу, што му помаже да боље разуме и обрађује сопствена осећања.

4.​

Главни јунаци у бајкама често почињу као слаби, незаштићени или потцењени, али на крају победе захваљујући упорности и доброти. То деци шаље поруку да и они могу савладати препреке и веровати у себе.

5.​

Слушање или читање бајки обогаћује речник детета, развија способност слушања и праћења приче, што је важно за касније учење читања и писања.

6.​

Бајке чувају народну традицију, културу и језик. Преко бајки, деца упознају митове, обичаје и вредности свог народа и других култура.

Ако желиш, могу да предложим неколико бајки прилагођених узрасту или посебној теми која те занима (нпр. храброст, пријатељство, истина).
Da to u bajkama kada princ poljubi uspavanu princezu pa ona oženi. A ne kad princ ljubi princa ili princeza princezu, venčaju se i žive zauvek srećno.
 
Деца треба да уче о свим религијама у другим предметима, а на часовима веронауке да уче о својој религији.

Зашто ускраћивати деци да уче о својој религији?
Koja je to "svoja religija"? 🤔
 
Да.

Чак, ја бих да родитељи и деца више учествују у одлучивању у ком правцу да иде њихово образовање. Кажеш, сви грађани финансирају, а ја хоћу моје верско уверење д аинституционализујем. Па, да јер и ја плаћам то образовање, и хоћу само за своје дете да га институционализујем, а остали не морају, ја бринем о свом, а не о туђој деци.
Zašto je tebi tako bitno da tvoje dete praktikuje baš tvoju veru?🤔 Šta ako ga zaintereresuje hinduizam ili ateizam?
 
Чак, овим ниси ни оспорио, већ потврдио моје писање. Школа пружа образовање, а ја хоћу да моје дете у школи ситче образовање, па и верско, поред читања и писања, музике и фискултуре.
Da li forsiras dete koju vrstu muzike će da sluša ili kojim sporyok će da se bavi ili ga pustiš da sam izabere?
 

Back
Top