Šta trenutno radiš 18

stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.
Hoće li menjati plan rada ukoliko deca nisu dovoljno zapamtila ili će menjati nastavnike jer im nisu dobro preneli znanje ili nešto treće ?
Obradiće ponovo oblasti koje su deci problematične, organizovaće dopunsku nastavu. Ne znam na koju promenu plana se misli, ako deca, recimo, nisu savladala množenje i deljenje, jer to nije nešto što b trebalo izbaciti iz plana. Odgovornost nastavnika jeste upitna ako više od pola odeljenja nije savladalo neku oblast.
 
Znam jednu majku koja se hvali time što je dete svako veče (za vreme raspusta) terala da obnovi po dve lekcije iz prošle školske godine kako bi uradilo taj test sa najboljim rezultatima.
Isto tako znam nastavnika koji je detetu posle 30 posto tačno urađenih zadataka, rekao da kod njega ove godine nikako ne može imati 5.
Minimum za pozitivnu ocenu je 48% urađenosti testa, tako da je pokazano znanje, otprilike za jedinicu. Teško, ali ne i nemoguće da dete posle jedinice, dobije peticu. Ali je jako ružno u startu tako demoralisati dete.
 
Ne fali im ništa, ali u školskom sistemu koji zaista funkcioniše i služi da učenici steknu znanja i veštine. Naši učenici su oterećeni prvo brojem časova u danu, drugo obimom gradiva i treće ne traži se da uključe mozak nego da reprodukuju. Najbolji učenik nije onaj koji ume da dođe do logičkog rešenja problema, nego onaj koji je memorisao najviše činjenica. I onaj čiji su roditelji neke face, to sam zaboravila.
Upravo ono na šta ukazujemo već decenijama, umesto reformi dobijamo sve više izbornih predmeta. Deca nam ne stiču praktično već samo teorijsko znanje, nema povezanosti ni primene tog znanja.
 
Moje mlađe dete ne razmišlja na način koji je većini logičan i koji se uči. Pa je često gubio na testovima poene baš zbog toga. Recimo, tekstualni zadatak iz matematike, dobio je tačno rešenje, ali ne na naučen način koji je u knjizi. I sad je četvrti razred i tek je ove godine učiteljica prihvatila da je to tako i priznala mu zadatke kao tačne. A ja sve ove godine probam da joj objasnim, ali ona neće da shvati.

Meni je ovo poražavajuće. Na indirektan način detetu ukalupljuješ način razmišljanja. Ovde je konkretno primer matematika kao školski predmet, ali iz takvog nečega će sutra da zaključi i za koga da glasa i kako treba da živi, da radi, da ima porodicu.
 
Meni je ovo poražavajuće. Na indirektan način detetu ukalupljuješ način razmišljanja. Ovde je konkretno primer matematika kao školski predmet, ali iz takvog nečega će sutra da zaključi i za koga da glasa i kako treba da živi, da radi, da ima porodicu.
Često sam imala taj problem prilikom pregledanja zadataka na takmičenjima, ne priznaju detetu zadatak iako ima tačno rešenje, jer nije po onom modelu koje je ministarstvo poslalo. I uvek sam se isvađala sa kolegama iz raznih škola, jer su se pridržavali toga, kao pijan plota.
 
Obradiće ponovo oblasti koje su deci problematične, organizovaće dopunsku nastavu. Ne znam na koju promenu plana se misli, ako deca, recimo, nisu savladala množenje i deljenje, jer to nije nešto što b trebalo izbaciti iz plana. Odgovornost nastavnika jeste upitna ako više od pola odeljenja nije savladalo neku oblast.
А, не, то је доказ да наша деца не знају математику, рецимо. Није до професора. Тако професор каже :rotf:
 
Ma razumem da se desi da jedan test ne uradi dobro pola odeljenja, ali da se to uvek dešava, do njega je i tačka.
Не пола, цело :rotf:
Звали смо га на родитељски, рекли да мења нешто или ћемо ми да мењамо њега.
И хоп, на иницијалном подбацили сви...ето доказа да деца не знају.
Па не знају, пријатељу, то ти ми и причамо, до тебе је...
 
Ne bih da pravdam nastavnika, ali dete je iz mnogo razloga moglo loše da uradi inicijalni, posebno mlađi razredi: pad koncentracije, svesni su da nije za ocenu, kad dođu s raspusta, u septembru, bar dve nedelje im treba da povrate ritam rada :mrgreen:
Зато се та оцена и не узима у обзир за тај разред, само указује ма неке ствари ...
 
Moje mlađe dete ne razmišlja na način koji je većini logičan i koji se uči. Pa je često gubio na testovima poene baš zbog toga. Recimo, tekstualni zadatak iz matematike, dobio je tačno rešenje, ali ne na naučen način koji je u knjizi. I sad je četvrti razred i tek je ove godine učiteljica prihvatila da je to tako i priznala mu zadatke kao tačne. A ja sve ove godine probam da joj objasnim, ali ona neće da shvati.
Ovo je tvoja greska jer nisi reagovala.
Problem je sto profesori ne znaju predmete koje predaju.

Svojevremeno sam drzao privatno matematiku i ucenik dobije 4 jer mu nije bio priznat tekstualni zadatak koji je bio tacan.
Na svu srecu on ume da se bori za sebe i zalio se na casu zasto mu je ponisten tacan zadatak.
Profesorka kaze da je dobio tacan rezultat slucajno jer su brojevi bili lepi i okrugli. I sad on meni prica. Znam kako si mi objasnio da logicno resim zadatak i znam da sam dobro uradio i kazem da nije u pravu.
I pazi sad gusku.
Ona da bi mu dokazala da nije u pravu kaze ajmo da uradimo zadatak sa drugim brojevima.
I gledm na zadnjoj strani kontrolnog paralelno levo i desno njegov i njen rad.
I dobijaju isti rezultat i ona nevoljno kao ok i daje mu 4+ Nije htela 5.
Gledam ono njeno uradjeno u dva koraka.
Takav zadatak ne mozes raditi napamet u dva koraka i provalim da u zbirci postoji isti zadartak samo je promenila brojeve a taj zadatak ima postupak resenja na kraju zbirke ali skracen u dva koraka koja su kljucni, bas ta dva koraka koje je i ona imala uradjeno. Znaci zena nije imala pojma kako se iz jednog koraka dolazi u drugi. Napamet uradjeno. Nije smela cak ni da im da zadatak iz zbirke koji nema resenje vec samo rezultat. Da zna matematiku videla bi da je on uradio tacno ali ne na nacin kako je ona uradila nego je obrnuo pretpostavke u odnosu na nju. Sve legit sa strane matematike.

Strasno je ko sve predaje deci. A posle se bune kako su im niske plate. Ma ne zasluzuju ni koliko imaju.
 
Poslednja izmena:
stanje
Zatvorena za pisanje odgovora.

Back
Top