SLEDI PROMENA USTAVA !!!

Da li biste na referendumu glasali za promenu ustava Republike Srbije?

  • Da

  • Ne

  • Nesiguran

  • Ne bih glasao/la


Rezultati ankete su vidlјivi nakon glasanja.
Neka tako bude :aha2:

da - u smislu za
ne - u smislu protiv
neodlucan
neizlazan

Odaberite :aha2:

Pa zavisi šta bi bilo u tom novom predlogu. Ovako paušalno, ako je samo prilagođavanje i prenos nadležnosti na EU nemam ništa protiv,ali to se radi par meseci pre ulaska a ne nn godina ranije.
Ako je nešto što suštinski menja uređenje i poredak onda se mora dobro razmisliti u zavisnosti od predloga.
 
Ako zemlja hoće u EU mora da prilagodi ustav da bi uopšte mogla da uđe u takvu vrstu asocijacija i predala deo nadležnosti.
nema veze sa tim da li sam za EU ili ne, ali to govori koja smo banana država:
menjamo najviši državni akt kako nam se prohte
kao kada bi menjali temelj kuće na svakih godinu-dve, što će reći rušimo sve i menjamo temelj
toliko o ozbiljnosti i predvidivosti zakona, biznisa i funkcionisanja države
 
nema veze sa tim da li sam za EU ili ne, ali to govori koja smo banana država:
menjamo najviši državni akt kako nam se prohte
kao kada bi menjali temelj kuće na svakih godinu-dve, što će reći rušimo sve i menjamo temelj
toliko o ozbiljnosti i predvidivosti zakona, biznisa i funkcionisanja države

Pa sve drzave na svetu menjaju delove ustava skoro svake godine.

U cemu je problem?

Drzava se razvija, situacija se menja....

Nije drzava crkva, pa da je sve okamenjeno i zatucano.
 
Никола Влаховић: Америчко-албанском окупацијом Косова и Метохије, Србији није отето само историјско и духовно седиште, него и сва њена материјална добра – Хоће ли отето бити проклето?



kosmet1.jpg


Државна имовина Републике Србије на Косову и Метохији, морала би да буде приоритет сваке владе. На жалост, за последњих петнаест година, од како је ова покрајина окупирана од стране Америке и такозваних међународних снага, ниједна политичка коалиција у Србији није себи поставила за циљ битку за очување власничких права над заробљеном државном имовином. Уместо тога, албанска сепаратистичка власт у Приштини, преко својих институција а уз помоћ својих евроатланских тутора, обилато користи, пљачка или распродаје српску имовину, било да је у питању, државно, друштвено или приватно власништво.

rusi-i-ruska-pravoslavna-crkva-se-mole-za-kosovo-i-srbiju-mapa-manastira-i-crkvi-na-kosovu.jpg

(Никола Влаховић)
Пљачка српске државне и приватне имовине на Косову и Метохији траје несметано већ петнаест година, уз пуну сарадњу америчких окупационих власти и подршку бирократије Европске уније. Само по основу средстава уплаћених бившем Фонду за кредитирање бржег развоја недовољно развијених, Србија би данас морала да потражује најмање 11,6 милијарди долара, од стране насилно створене сепаратистичке албанске државе на Косову и Метохији. Уместо тога, Србија је преузела косовски дуг у укупном износу од 1,1 милијарде долара, а у последњих неколико година по основу камата за косовски дуг, већ је отплатила 350 милиона долара. Са друге стране, преко 30.000 српских породица, избеглих од албанског терора, оставило је у овој покрајини најмање четири милијарде долара вредну покретну и непокретну имовину.
Вредност државне имовине Републике Србије на Косову и Метохији, још нико није правилно проценио, али је познато да је у државном власништву, уочи америчке окупације, било око 25.000 хектара пољопривредног, шумског и грађевинског земљишта, 1,24 милиона квадратних метара простора у државним зградама, 145.000 квадратних метара у пословним зградама и 25.000 квадратних метара у стамбеним зградама. Скоро милион квадратних метара грађевинског простора у државном власништву је такође насилно одузето од Републике Србије, а што се тиче приватне непокретне имовине која је била у власништву косовскометохијских Срба, опљачкано је и присвојено на најкриминалнији начин близу 60.000 хектара. Али, то је само део онога на што је отето у незапамћеном насиљу које су Америка и НАТО пакт спровели у једној сувереној европској држави.
okupacija.jpg

Занимљив је и податак Републичког геодетског завода Србије, који каже да је у државном власништву на Косову и Метохији остало 319.256 хектара земље, што износи 29 одсто укупног земљишта у овој покрајини. Ту је и још 57.666 хектара у друштвеном власништву, што износи 14 процената укупног земљишта на Косову и Метохији!
Дирекцији за имовину Републике Србије, такође располаже релевантним подацима о томе шта је све на Косову и Метохији било државно а шта друштвено, али, ниједан од тих података није искориштен на прави начин. Истине ради, било је у неким претходним владама кратких и безуспешних покушаја да се интервенцијом у Уједињеним нацијама, дописима Унмику и Еулексу стопира продаја дела српске имовине на Косову и Метохији. Више пута су биле формиране скупо плаћене комисије, које нису ниједан озбиљан корак у правцу повратка те имовине правом власнику нису направиле. Разлог је био што су све српске владе до данас биле строго прозападно орјентисане, и што је могући притисак Русије Кине и других великих сила, да се питање те имовине реши, на тај начин био осујећен.
Овде треба подсетити да је до распада Југославије, Србија имала обавезна издвајања из привреде за Косово и Метохију. Оно што је у овој покрајини изграђено из српског буџета за пола века социјализма, не може се ни сабрати. Али, примера ради, само за десет година, од краја седамдесетих, до краја осамдесетих година, процењено је да је Србија изградила објеката у путева у вредности од близу две милијарде долара. Након насилног стварања још једне албанске државе на Косову и Метохији, остало је и 1.358 државних објеката Републике Србије, међу којима се налази 130 објеката који припадају ЈП ПТТ Србија, ЖТП-у 55, ЕПС-у 18, а 45 „Србијашумама“. Та имовина данас вреди најмање милијарду долара.
Кад су „Србијашуме“ у питању, треба рећи и то да је ово јавно предузеће на Косову и Метохији газдовало са 335.050,45 хектара земље и 22.792.012 кубних метара дрвене грађе.
prodajakosova11xxxxx.jpg
фото: getosrbija
(наставиће се)
 
Срби плаћају, Албанци наплаћују

Данашња албанска власт у Приштини, чврсто се држи онога што је Европска унија, током преговора у Бечу, 2006. и 2007. године, наметнула Србији, а то је став да сва имовина на Косова и Метохије, природна богатства, средства у својини државе и локалне самоуправе, припадају новој такозваној држави Косово. Став такозване „међународне заједнице“ је био (и остао), да Србија нема никаква својинска права на територији своје покрајине, те да су и сва јавна предузећа на тој територији имовина албанског Косова.
Убрзо, УНМИК је у дело спровео те ставове, па је преко Косовске поверилачке агенције (КПА) распродавао српску имовину, без икаквог знања и учешћа стварних власника.
Замисао је била у најмању руку криминална: противно свим европским законским решењима, направљен је прави мафијашки преседан, па је тако Косовска поверилачка агенција прибегла тактици да формира нова предузећа, на која преноси имовину, док обавезе остављене „ранијим власницима“, односно Републици Србији и Србима, грађанима Косова и Метохије. Сви приходи од такве отимачине српске имовине, отишли су у буџет нове, непризнате, сепаратистичке државе.
Имовина новоформираних предузећа продавана је „у виђеном стању“, без утврђивања њене вредности и знања власника. Сепаратистичка албанска власт у Приштини, на овај начин је „приватизовала“ више од 600 друштвених предузећа. Већи део тог криминалног посла био је завршен до 31. марта 2010. године, од кога је у Приватизациони фонд такозване Републике Косово, прикупљено око пола милијарде евра.
У међувремену, власти Републике Србији, за скоро петнаест година, нису успеле да сачине комплетан списак српске државне и приватне имовине, да саберу њену вредност, нити су ишта озбиљно учиниле како би се бориле за њу, упркос томе што је на сцени насиље и што је суспендовано међународно право.
mapa-trepcinih-rudnika.jpg

У првој половини 2015. године, тренд отимачине имовине Републике Србије само се још појачао. На сцени је покушај потпуног присвајања „Трепче“ и свих припадајућих рудника, а посебно оних на обронцима Копаоника, на територији где Албанци никада у историји нису ни живели.
Ту су такође и објекти који припадају ЈП „Електропривреда Србије“, као и сви копови, термо-електране и дистрибутивне мреже на територији Косова и Метохије. Њихова вредност није мања од четири милијарде долара. Ту имовину је насилним путем заузела Косовска енергетска корпорација – КЕК, због чега је ЕПС сваке године на губитку близу 200 милиона евра.
Током 2006. године, такозвано Телекомуникационо регулаторно тело (које је основао УНМИК), извршило је масовну диверзију и искључило и уништило базне станице и другу телекомуникациону опрему ЈП „Телекома Србија“. Процена штете направљена је тек 2013. године, и реч је о пљачки тешкој око 2. милијарде долара!
Јавном предузећу „Железнице Србије“, отети су објекти вредни око 300 милиона евра. Албанска сепаратистичка власт, је продавала и акције отетог дела ЈП „ПТТ Србије“ и „Телекома Србије“. На тај начин је у буџет сепаратистичке државе ушло око 300 милиона евра. Купци акција отетих српских јавних предузећа, били су немачки конзорцијум „Аксос капитала“ и британски „Наџафи компанис“, чије је седиште у Фениксу (САД).
Имовина ЈП Железница Србије на КиМ, која између осталог садржи 55 објеката, 330 км пруга, 33 железничке станице, 19 дизел-локомотива, 15 дизел моторних возова, 570 теретних и 45 путничких вагона, процењује се на више од 206 милиона евра. ПТТ Србија је све до јуна месеца 1999. године, имала 130 својих објеката, а данас тек неколико. НИС Петрол-Југопетрол је до 1999. године у свом власништву имао 31 објекат на Косову, међу којима и 25 бензинских пумпи, пет великих стоваришта нафте и нафтних деривата, пословни простор у Приштини и земљиште у Подујеву, чија је процењена вредност 15.4078.320 евра.
Бивши објекти и опрема ПТТ Србије, власништво јавног предузећа које су сепаратистичке власти отеле од државе Србије оружаним путем, постали су проблем и албанској власти у Приштини током покушаја приватизације. Тако је међу кандидатима за куповину овог система била и либанска компанија M1 International Limited у власништву Најиба Микатија, либанског премијера. Како тај покушај није успео, као ни неки други, синдикати албанских радника запослених у бившој ПТТ Србије (сада ПТК), протестовали су и писали петицију (око 60 хиљада потписа) и тражили стопирање даље продаје!


Руси знају праву цену српске имовине

Влада непризнатог Косова, усвојила је 14. јануара ове године, Предлог измена и допуна Закона о јавним предузећима, који омогућава да комбинат „Трепча“ пређе у власништво Косова.
Али, за боље разумевање пљачке „Трепче“, која још увек траје, важно је подсетити се шта се дешавало на дан 14. августа 2000. године, када је у Рударско-хемијско-металуршки комбинат „Трепча“, ушло неколико хиљада војника КФОР-а, који су узгред заузели и комбинат и топионицу у Звечану. Комбинат је одмах пререгистрован као нови привредни субјект. Целом акцијом командовао је чувени србомрзац, Бернар Кушнер, доктор-злотвор и ратни злочинац, за којим би у Србији, да има поштене власти, требала бити расписана међународна потерница.
kim-rudnici-ugalj-konvert-aa.jpg

Унмик је 2002. године управљање над „Трепчом“ пренео на Косовску поверилачку агенцију која је управљала приходима све до 2006. године. Косовска агенција за приватизацију је 2009. године пререгистровала комбинат на нову адресу у јужној Митровици. Колико су српске власти у Србији реаговале, говори и податак да је “Холдинг Рударско-металуршко-хемијски комбинат Трепча а. д. Звечан у реструктурирању“ регистрован код Агенције за привредне регистре тек 25. јула 2012. године!
Јавност у Србији мало зна о томе да су резерве лигнита на подручју Косова и Метохије толике да чине 71 одсто укупних резерви Републике Србије и да су укупне (процењене) количине близу 15. милијарди тона. Да би било јасније, треба рећи да су резерве лигнита на Косову и Метохији пете по величини на свету!
Још прецизније (по локацијама): геолошке резерве на централном Косову су 11,5 милијарди тона, а експлоатационе (доступне) резерве 8,8 милијарди тона, геолошке резерве на простору Метохије су 2,7 милијарди тона, експлоатационе резерве 1,5 милијарди тона, а у рејону Дренице, геолошке резерве су још неистражене, а експлоатационе резерве 500 милиона тона. Ето једног од великих разлога зашто је Косово толико важно и због чега би Република Србија морала све своје снаге да употреби како би на сваком кораку оспорила постојање криминалне, сепаратистичке државе на просторима где је стара српска средњовековна држава постојала и где девет векова постоји српска духовност и култура.
О стварној вредности отете српске имовине на Косову и Метохији, повремено су вођене успутне дискусије и у пролазним српским владама. Упркос томе, нико се до данашњег дана, није сетио да на светло дана извуче дуг Косова и Метохије према некадашњем Фонду за подстицање бржег развоја недовољно развијених, који износи око 17 милијарди долара. Ово тим пре, што је Србија у средствима Фонда учествовала са једном трећином, па је лако израчунати да би сепаратистичка власт у Приштини Србији морала да плати 5,5 милијарди долара.
Мада се у Србији нико није усудио да начини реалну процену српске имовине на Косову и Метохији, то је учинио неко други. Наиме, према подацима које је пре неколико година изнео стручњак Министарства финансија Руске федерације, укупна вредност српске имовине у овој покрајини није мања од 200 милијарди долара! Руски подаци говоре да је вредност површинских копова Косово Обилић – 577.538.086 евра, Термоелектране Косово Обилић (А, Б и топлана) – 1.500.000,00 долара, ЈП Електроисток Обилић (мрежа далековода и релеја) – 166.000.000 евра, а вредност Електрокосмета Приштина (мрежа далековода и трафо-станица) – 420.000.000 евра.
Држава Србија ни до данас није проценила вредност хидроелектране и акумулације Газиводе, мада ЕПС располаже неким подацима.
rep-gazivode-mapa.jpg

Уместо да се Србија свим политичким средствима бори за оно што је њено, па и јасним окретањем своје спољне политике од погубне „љубави“ са Европском унијом, данас Вучићева влада, преко Канцеларије за Косово и Метохију, плаћа неколико радних група које се баве питањем приватизације и стратегијом за оспоравање приватизације на Косову и Метохији. Позадина свега тога је више него криминална, јер је све смишљено како би неколико адвокатских канцеларија (али и неколико страних), блиских режиму Александра Вучића, зарадили милионске суме из буџета Републике Србије. Јер, свима је јасно, докле год Србија буде срљала у ЕУ, и док се не окрене ка Русији, неће бити ни промил шанси да се било шта од српске имовине коју су заробили албански сепаратисти, спаси.


Продати Срби и последњи круг велике пљачке

Да је несрећни Ђурић погледао колико је Србија, посредством некадашњег југословенског Фонда за кредитирање бржег развоја недовољно развијених подручја и аутономних покрајина, у периоду 1966-1990. усмерила новца на Косово, повећао би ту цифру барем за пет пута!


(наставиће се)
 
Poslednja izmena:
Агенција за приватизацију непризнатог албанског Косова, овог пролећа креће и на преостала друштвена предузећа и пољопривредна имања у местима на Косову и Метохији где живе Срби. Купци су, наравно, Албанци. Циљ је даље исељавање Срба.
На нишану је земљорадничка задруга Ратар у Лапљем Селу крај Грачанице, која има око 600 хектара изузетно квалитетне обрадиве земље, вредности око 300 милиона евра. За продају ће бити оглашено и 102 хектара земље у општини Призрен, 55 хектара и 95 ари у Косову Пољу, као и 24 ара Текстилног комбината из Гњилана. И опет, уместо најоштрије, реакције и интернационализације проблема отимачине српске имовине, Канцеларија за Косово и Метохију пише писмо шефу УНМИК-а Фариду Зарифу, човеку који је доведен на ово место као фигура која треба да одржава постојеће односе. Тачније, да албанској власти буде логистика, а да Србима обећава мир и благостање у овој криминалној творевини.
Истина је следећа: Срби су из својих фирми са Косова и Метохије масовно протеривани (то и данас траје), а када је оглашавана приватизација предузећа у којима су радили, био им је забрањен приступ радном месту. Дискриминисани су на сваки начин, иако су, по законима сваке цивилизоване земље, имали право на деонице. Многима су остале радне књижице у предузећима где су били запослени, јер су били приморани на силу да оду, а када су дошли по њих, записано им је да не раде од 1999. године, иако они објективно нису могли да долазе на посао јер им је безбедност угрожена. Поставља се и питање, да ли је Србија радницима могла некако финансијски помогне да откупе та предузећа, како би их сачувала? Да ли је могло нешто да се учини, на пример, у случају погона „Лоле“ у Зубином Потоку, Лешку или Витини, где живе Срби?
Унмик је основао Косовску поверилачку агенцију (КПА) под окриљем Резолуције 1244, која се након проглашења независности трансформише у Косовску агенцију за приватизацију, која се сматра наследником Косовске поверилачке агенције и сва средства радници и фондови, и сва предузећа под њеном управом су сада под њеном контролом. УНМИК формално не признаје нову агенцију и сматра да стара и даље постоји, иако више не ради. Све српске државне компаније су продаване на аукцијама, по законима албанског Косова.
Посебна је прича рад представника косовских Срба у Агенцији за приватизацију, у коме се налази и Слободан Петровић, вођа мале Самосталне либералне странке. Запамћена су само три његова доласка на седнице Агенције. Према сведочењу једног италијанског посматрача, „…говорио је уопштено и гласао као и председник управног одбора, који је де факто представљао владајућу партију на Косову – ДПК!“.
tacijevi-srbi-300x225.jpg

Петровић ниједном није заузео став у име српских интереса, и интереса српске имовине, мада Србија полаже право на већину компанија које су приватизоване. Када је реч о спољном дугу Србије који се односи на Косово, Ахтисаријев план каже да Приштина треба да преузме тај дуг. Али, такође, Ахтисаријев план предвиђа да ће се, уколико Србија наплати то потраживање, сматрати да је признала независно албанско Косово! Тако је једна од подвала којима се и данас, уцењивачки, служе сви: и Америка и НАТО и Европска унија.
Албанизацијом Србије до албанизације Европе

(Драган Крстић)
Данас на Косову и Метохији, нема економског, социјалног и привредног потенцијала, за одрживи живот популације веће од 600.000 људи. Ипак, популациона слика је таква да Албанци и даље имају несразмерно велики природни прираштај у односу на Србе.
Са друге стране, ова српска покрајина са доминантно албанским становништвом, које данас масовно болује од разних облика рака, узрокованог бацањем осиромашеног уранијума из авиона НАТО пакта 1999. године, постала је тесна онима коју су хтели сепаратистичку творевину, надри-државу без перспективе. Због неповерења у своје здравствене установе, многи Албанци се данас масовно лече у српским болницама у Нишу и Београду.
45.jpg

Према овоме, лако је израчунати да би 2025. године однос броја Албанаца и Срба био 5 према 1 у корист Албанаца. Прогресивно, 2035. године, то би било већ 7 према 1.
Албанаца на Косову и метохији има барем три пута више него што то њихова садашња, сепаратистичка влада, може да издржава. Због тога, све је већи масовни одлазак млађих албанских породица у земље Европске уније, где никако нису добро дошли. Наиме, према једној студији Института „Бертелсман“, Немачкој до 2050. године, треба 500.000 радно способних имигранта, али је проблем у томе што Немци неће свакога, а посебно не оне имигранте без образовања и одговарајућих професија, из најсиромашнијих земаља, махом муслиманских.
Немачки проблем је у томе што ће у идућих 15 година, половина свих немачких радника биће пензионисана. Без имиграната, до 2050. године, број радника у Немачкој био би смањен са 45 на свега 29 милиона.
Упркос томе, Косово и Метохија остаје и даље у групи нестабилних подручја за Немачку. Зато су Албанци увек масовно враћани са граница ЕУ.
Колико је Немачкој стало да се ослободи албанских усељеника, говори и податак да је овда држава дала свим Албанцима који пристану да се добровољно врате, и финансијску помоћ. Тако, на пример, 750 евра износи помоћ за имигранте са Косова и Метохије који се добровољно враћају (старости 12+ година), износи 375 евра. За децу чија је старост мања од 12 година, 250 евра плус путни трошкови (карте за авионе, аутобусе…) и још 200 евра помоћи за трошкове приликом повратка на Косово и Метохију.
Једна породица са три малолетна детета, која се добровољно враћа, добија, 4.575 евра. Овакву помоћ не добијају емигранти који су српске или македонске националности.
Албанци рачунају да би уласком у ЕУ, могли решити своју тежњу да се уједине у једној држави. Многи од њих виде Европску унију као неку мега-Албанију, већу од Велике Албаније, где ће се наћи сви Албанци (у Немачкој, Аустрији, Холандији, Белгији…).
Без обзира на претећу опасност од масовног доласка Албанаца у земље ЕУ, Срби и држава Србија, неће по свему судећи никада постати део ове бирократизоване и сва слабије заједнице. Европа свесно покушава да Србију албанизује и тако себе одбрани од албанске инвазије. У међувремену, популација најмлађих Срба је све мања. То говоре и подаци о великом паду нових нараштаја у основним школама…
53.jpg

За разлику од Србије, Македонија данас има најбољу пронаталну политику на Балкану, јер већ шест година (од 2009. године), свака мајка која роди треће дете добија сваки месец 135 евра, у трајању од пуних десет година (16.200 евра за 10 година).
Мада су Албанке за разлику од православних Македонки знатно више искористиле ову погодност, реч је о државном пројекту који би и Србија могла да примени, само кад би имала власт која мисли на суштину државних интереса и будућност свога народа.
Косовска агенција за приватизацију оглашава и откуп станова који су припадали Србима, грађанима Косова и Метохије, иако су они већ једном откупили ту имовину! На све протесте Срба, Агенција се позива на некакав „члан 159 Устава Републике Косово“.

 
Vratite film unazad, na koji diletanski nacit je napisan, donesen/izglasan Zato se i zove nakaradni ustav !
Po Katonovom pravilu "Ono što je nevaljano od početka ne može se osnažiti protokom vremena." U Opštem imovinskom zakoniku za Crnu Goru iz 1888 godine rečenicom " Što se grbo rodi ni vrijeme ne ispravi".

Ovo pravilo održalo se u važnosti do danas.
 
Vratite film unazad, na koji diletanski nacit je napisan, donesen/izglasan Zato se i zove nakaradni ustav !
Po Katonovom pravilu "Ono što je nevaljano od početka ne može se osnažiti protokom vremena." U Opštem imovinskom zakoniku za Crnu Goru iz 1888 godine rečenicom " Što se grbo rodi ni vrijeme ne ispravi".

Ovo pravilo održalo se u važnosti do danas.

To je Koštuničin i radikalski ustav, nije idealan, ali kakav hoće da donesu i više je nego dobar!
 
Lijepo si nam predstavio Kosovo, ali kakve to veze ima sa promjenom Ustava Srbije?



Razmisli malo ...

A sto se tice @Teme , nista cudno .Vlast u Srbiji se odrekla u ne tako davnoj proslosti i mnogo vecih i konkretnijih vrednosti - zajednicka Banka sa Cro u kojoj je bilo , bar tako pise Domagoj Margetic , nekoliko milijardi dolara cije je poreklo iz Srbije , "a Srbija - suti" , rasprodaja ili skoro kao poklon ceo niz fabrika sirom Srbije za DZ , zemljista takodje , odmaralista i farbrika koji su poreklom takodje iz Srbije , a koja su ostala u Cro , Zloveniji , BiH , CG , Macedoniji ...!!!

"Ima se , moze se " !
 
Poslednja izmena:
Razmisli malo ...

A sto se tice @Teme , nista cudno .Vlast u Srbiji se odrekla u ne tako davnoj proslosti i mnogo vecih i konkretnijih vrednosti - zajednicka Banka sa Cro u kojoj je bilo , bar tako pise Domagoj Margetic , nekoliko milijardi dolara cije je poreklo iz Srbije , "a Srbija - suti" , rasprodaja ili skoro kao poklon ceo niz fabrika sirom Srbije za DZ , zemljista takodje , odmaralista i farbrika koji su poreklom takodje iz Srbije , a koja su ostala u Cro , Zloveniji , BiH , CG , Macedoniji ...!!!

"Ima se , moze se " !

BG ce se odreci ako treba svega sto je juznije od Trosarine,
a mozda i auto-komande.
BG je zaslepljen imaginarnim vrednostima i budalastinama,
i ponosi se idiotizmima kojih se normalan svet srami.
Ali tako je to godinicama i decenijama.
Neume BG i nema drzavotvorne sposobnosti.
Sto bi se reklo, nebitna politicka opcija,
ali sve pirmajer do pirmajera.!!!
 
Vratite film unazad, na koji diletanski nacit je napisan, donesen/izglasan Zato se i zove nakaradni ustav !
Po Katonovom pravilu "Ono što je nevaljano od početka ne može se osnažiti protokom vremena." U Opštem imovinskom zakoniku za Crnu Goru iz 1888 godine rečenicom " Što se grbo rodi ni vrijeme ne ispravi".

Ovo pravilo održalo se u važnosti do danas.

Sta tebi, osim preambule, ne valja u tom Ustavu?
Mozda i definicija Srbije kao dzave srpskog naroda? Zamisli, Srbija pa jos i drzava srpskog naroda. Koja nebuloza, jel' da?
 
Promena ustava je realnost, sve zemlje menjaju ustav, i jače i slabije od naše. Američki ustav se nije menjao preko 200 godina, neki će reći, previđajući to da je američki ustav tako pisan da se može tumačiti kako poželiš, što bi neko rekao, pored Biblije i Digesta, američki ustav je najrazličitije tumačen spis. Pored toga, to je i najkraći ustav koji sadrži toliko okvirne odredbe, da je 27 amandmana sasvim dovoljno. Uostalom, daleko smo mi od Amerike i njene suverenosti.

Ova promena ustava će biti dobra provera zrelosti srpskog naroda. Postoje mehanizmi koji onemogućavaju parlamentarnu većinu da zadire u odredbe o ljudskim pravima i slobodama i teritorijalnom integritetu Srbije bez pristanka naroda, tako da će biti zanimljivo. Uostalom, promena ustava je nešto što smo svi znali da će se desiti, nikoga nije iznenadila ova vest.

Ne, nije duzna.

Na referendum se izlazi samo ako se MENJA CEO USTAV !

Za menjanje DELOVA USTAVA NIJE POTREBAN REFERENDUM.

Bespotrebno podebljavaš slova i podvlačiš izjave, one i dalje nemaju veze sa stvarnošću. Postoje određene odredbe u ustavu koje se menjaju uz referendum, a postoje određene za čiju promenu referendum nije potreban. Dakle, možeš staviti font slova 20, ali to ne menja činjenicu da ne poznaješ materiju o kojoj pišeš.

SNSovsko politicko zabijanje noza u ledja Kostunici doseze legendarne razmere. Iskoristili su ga 2012. na izborima i bacili su ga kao potrosenu prljavu krpu (slicno je uradio i SPS prema DSu, samo sto je snaga SPSa manja).

Veliko naravoucenije svakome ko bude jednog dana hteo sa njima da se hvata u kolo.

Mnogi se sećaju i pominju taj sporazum, koji zaista jeste sraman, ali isti ti izgleda zaboravljaju da je Koštunica nekoliko godina pre toga na jedan još gori način "ispalio" radikale, odnosno buduće naprednjake, postavio Tomu za predsednika skupštine pa ga šutnuo posle dva dana i u trenutku kad je vladu mogao praviti sa radikalima i socijalistima, što i jeste bila namera, i na taj način poraziti petooktobarsku ideju samo tako, on je pravio vladu sa Draškovićem, Dinkićem, Labusom i Veljom. I on je svojevremeno bio gofno, dok je imao iza sebe Zapad, baš kao što su i ovi 2012. Zato nema nikakvo pravo da se žali što su mu vratili na isti način.

nije bilo bas tako

sps je 2008 omogucio (nezasluzeni) mandat ds-u, na izborima na kojima je u srbiji pobedila srs, i kada je dss kao predsednik skupstine prekrsio sva pravila i nije ponudio mandat stranci koja je pobedila na izborima i imalka najvise polsanika u skupstini

Ti ne samo da si bljutavo subjektivan i neoriginalan, opravdavajući svaku glupost ove vlasti rečima - uaa ds i ldp (kao da su ovi nešto drugačiji), već ne poznaješ elementarne stvari. Ta pravila o kojima pišeš uopšte ne postoje, tako da bih te savetovao da se malo obrazuješ i pročitaš nešto pre nego lupiš novu glupost, braneći vlast na sebi svojstven način.
 
.....
Ti ne samo da si bljutavo subjektivan i neoriginalan, opravdavajući svaku glupost ove vlasti rečima - uaa ds i ldp (kao da su ovi nešto drugačiji), već ne poznaješ elementarne stvari. Ta pravila o kojima pišeš uopšte ne postoje, tako da bih te savetovao da se malo obrazuješ i pročitaš nešto pre nego lupiš novu glupost, braneći vlast na sebi svojstven način.

ok, kad si pametan lepo kazi kome se nudi mandat da sastavi vladu, posle demokratskih izbora?

uvek partiji koja osvoji najvise poslanickih mesta. kako drugacije? znaci ondasnji srs

tvoje kvalifikacije o meni nisu zanimljive, i malo su prostacke, ako nastavis tako ides na ignore medju proste i nekluturne.
 
ok, kad si pametan lepo kazi kome se nudi mandat da sastavi vladu, posle demokratskih izbora?

uvek partiji koja osvoji najvise poslanickih mesta. kako drugacije? znaci ondasnji srs

tvoje kvalifikacije o meni nisu zanimljive, i malo su prostacke, ako nastavis tako ides na ignore medju proste i nekluturne.

Ne moram biti pametan, već znati osnove političkih institucija. Ne treba ti tu nikakva pamet, već desetak minuta čitanja.

Mandat za sastav vlade se ne daje onome ko dobije najviše glasova, već onome ko je u stanju da sastavi vladu, ko ima dovoljnu podršku. Kako se zna da li neko ima podršku? Tako što predsednik razgovara sa svim predstavnicima parlamentarnih stranaka i iz razgovora zaključi ko je u stanju da sastavi vladu, a zatim mu da mandat za sastav vlade. Ponavljam, to ne mora biti stranka koja je osvojila najviše glasova na izborima, iako obično jeste.

Dakle, zaključak je taj da ne postoje propisi o kojima pišeš, a onda se postavlja pitanje - zašto širiš neistine? Neznanje, pristrasnost, nemoć, ili nešto četvrto? U svakom slučaju, to što radiš nije lepo.

A što se ignore liste tiče, zaista je smešno da mi pretiš ili da me upozoravaš. Ako činim prestup, moderacija će reagovati, ako to nije slučaj (a nije, naravno), onda ću to shvatiti kao odraz tvoje nemoći, što i jeste.
 
Ne, nije duzna.

Na referendum se izlazi samo ako se MENJA CEO USTAV !

Za menjanje DELOVA USTAVA NIJE POTREBAN REFERENDUM.

1. Postupak za promenu Ustava

Član 142.

Predlog za promenu Ustava podnosi se u pisanom obliku, s obrazloženjem.

Nadležni odbor utvrđuje da je predlog iz stava 1. ovog člana podnet od strane Ustavom ovlašćenog predlagača i u propisanom obliku.

Član 143.

Narodna skupština razmatra predlog iz člana 142. ovog poslovnika na prvoj narednoj sednici, a najranije 30 dana od dana podnošenja predloga.

Sednici Narodne skupštine, na kojoj se razmatra predlog iz stava 1. ovog člana, prisustvuje podnosilac predloga za promenu Ustava.

Nakon okončanja rasprave, Narodna skupština odlučuje o predlogu za promenu Ustava.

Predlog za promenu Ustava ne može se menjati.

Član 144.

Ako Narodna skupština usvoji predlog iz člana 142. ovog poslovnika, nadležni odbor utvrđuje predlog akta o promeni Ustava, s obrazloženjem, i predlog ustavnog zakona za sprovođenje promene Ustava, većinom glasova od ukupnog broja članova odbora.

Na sednicu nadležnog odbora poziva se podnosilac predloga za promenu Ustava.

Kada su podnosioci predloga za promenu Ustava narodni poslanici ili birači, na sednicu nadležnog odbora poziva se njihov predstavnik.

Ako predstavnik iz stava 3. ovog člana nije određen, na sednicu nadležnog odbora poziva se prvi potpisani narodni poslanik, odnosno birač.

Član 145.

Nadležni odbor podnosi predlog akta o promeni Ustava i predlog ustavnog zakona za sprovođenje promene Ustava predsedniku Narodne skupštine, koji predloge odmah dostavlja narodnim poslanicima.

Uz predloge akata iz stava 1. ovog člana, nadležni odbor podnosi predlog odluke o raspisivanju referenduma, u slučaju kada je Narodna skupština prema Ustavu dužna da akt o promeni Ustava stavi na republički referendum radi potvrđivanja, odnosno ako nadležni odbor oceni da je potrebno da građani potvrde akt o promeni Ustava na referendumu.

Član 146.

Na sednici Narodne skupštine razmatraju se predlog akta o promeni Ustava i predlog ustavnog zakona za sprovođenje promene Ustava.

Nakon okončanja rasprave, Narodna skupština posebno odlučuje o predlogu akta o promeni Ustava i o predlogu ustavnog zakona za sprovođenje promene Ustava.

Član 147.

U slučaju da je Narodna skupština, prema Ustavu, dužna da akt o promeni Ustava stavi na republički referendum radi potvrđivanja, Narodna skupština donosi odluku o raspisivanju referenduma radi potvrđivanja tog akta.

U slučaju da Ustav ne predviđa obavezu potvrđivanja akta o promeni Ustava na republičkom referendumu, Narodna skupština može da donese odluku o raspisivanju referenduma radi potvrđivanja tog akta, na predlog Ustavom ovlašćenog predlagača za promenu Ustava, dvotrećinskom većinom glasova od ukupnog broja narodnih poslanika.

Član 148.

Nakon potvrđivanja akta o promeni Ustava na republičkom referendumu, Narodna skupština donosi odluku o proglašenju akta o promeni Ustava i odluku o proglašenju ustavnog zakona za sprovođenje promene Ustava, narednog dana od dana podnošenja konačnog izveštaja nadležnog organa o sprovedenom referendumu.

Član 149.

Ako ovim poslovnikom nije drukčije određeno, u pogledu postupka za promenu Ustava, shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika o postupku za donošenje zakona.
 
Hvala Stalker! :ok:

Upravo si potvrdio ono sto ja tvrdim: da je za promenu CELOG Ustava potreban referendum.

Ali da sa promenu POJEDINI klauzula i tacki Ustava NIJE POTREBAN REFERENDUM.

Moze nesto da se dodaje (amandmani na Ustav) a moze nesto i da se brise ili menja.

Za to NIJE POTREBAN referendum.
 
Ovo postaje smešno. Ali zaista. Naš problem je, između ostalog, taj što se svi u sve mešaju i svi sve znaju.

Ljudi, ovo je Poslovnik Narodne Skupštine RS.
Postoji mnoštvo pravnih akata, ali odnos među njima je hijerarhijski.
Na samom vrhu te hijerarhijske lestvice je ustav. On je najviši pravni akt.
Ispod su zakoni, pre svega parlamenta, zatim delegirani i dekret zakoni.
Ispod zakona su uredbe, tj. akti koje donosi izvršna vlast.
Ispod uredaba su parlamentarni poslovnici.
Ispod su običaji, konvencije, odluke ustavnih sudova, ali to nije sad ni bitno.
Bitno je to da su poslovnici daleeeeko ispod ustava, tako da je smešno neku odredbu koja je regulisana ustavom tumačiti iz poslovnika. Poslovnici služe da razrade manje bitna pitanja, da konkretizuju apstraktne i načelne odredbe ustava, ali nikako se ne može desiti da poslovnik ili pravilnik protivureči ustavu.

Evo šta stoji u Ustavu Republike Srbije:

ДЕВЕТИ ДЕО

ПРОМЕНА УСТАВА

Предлог за промену Устава и усвајање промене Устава
Члан 203.

Предлог за промену Устава може поднети најмање једна трећина од укупног броја народних посланика, председник Републике, Влада и најмање 150.000 бирача.
О промени Устава одлучује Народна скупштина.
Предлог за промену Устава усваја се двотрећинском већином од укупног броја народних посланика.
Ако не буде постигнута потребна већина, промени Устава по питањима садржаним у поднетом предлогу који није усвојен, не може се приступити у наредних годину дана.
Ако Народна скупштина усвоји предлог за промену Устава, приступа се изради, односно разматрању акта о промени Устава.
Народна скупштина усваја акт о промени Устава двотрећинском већином од укупног броја народних посланика и може одлучити да га и грађани потврде на републичком референдуму.
Народна скупштина је дужна да акт о промени Устава стави на републички референдум ради потврђивања, ако се промена Устава односи на преамбулу Устава, начела Устава, људска и мањинска права и слободе, уређење власти, проглашавање ратног и ванредног стања, одступање од људских и мањинских права у ванредном и ратном стању или поступак за промену Устава.
Када се акт о промени Устава стави на потврђивање, грађани се на референдуму изјашњавају најкасније у року од 60 дана од дана усвајања акта о промени Устава. Промена Устава је усвојена ако је за промену на референдуму гласала већина изашлих бирача.
Акт о промени Устава који је потврђен на републичком референдуму ступа на снагу када га прогласи Народна скупштина.
Ако Народна скупштина не одлучи да акт о промени Устава стави на потврђивање, промена Устава је усвојена изгласавањем у Народној скупштини, а акт о промени Устава ступа на снагу када га прогласи Народна скупштина.

Dakle, bez obzira šta piše u pravilnicima i poslovnicima, ustav je najviši zakon, ustav se poštuje, ustav je normativni bog, kako ga je Kelzen određivao.

Toliko što se tiče ovoga, mada bih naglasio i to da Poslovnik Narodne Skupštine ne bi trebalo da tumače laici. Uostalom, nema potrebe da se tumači poslovnik, kad imamo ustav koji veome jednostavno i jasno izlaže ovo pitanje.
 
[Када се акт о промени Устава стави на потврђивање, грађани се на референдуму изјашњавају најкасније у року од 60 дана од дана усвајања акта о промени Устава. Промена Устава је усвојена ако је за промену на референдуму гласала већина изашлих бирача.

Ovo je ono na sta Vucic racuna. Do sada je za promenu Ustava bilo potrebno da na izjasnjavanje izadje 50%+1 upisani birac, pa je bojkotom lako moglo da se ospori nesto sto se namece a sto nije u interesu srpskog naroda.
U uslovima ovakve medijske blokade za sve sto je srpsko, sve sto Vucic predlozi prolazi bez problema. Tim pre, sto u Skupstini trenutno nema nijednog poslanika koji zastupa srpske nacionalne interese. Sve su slepi poslusnici vodja koje su zapadni mentori doveli i drze ih pod sapom.
Dakle. ako se nesto bitno ne promeni, ne pise se dobro Srbiji.
 

Back
Top