Pravo na izbor,na papiruma u praksi?

Зар само један уписивање имена у неку црвену свеску представља пребацивање одговорности? Да није то мало претерано?
. . .
није претерано, јер може да послужи као алиби
било детету, ако за то време направи неки преступ
било нападачу,отмичару (у ситуацијама кад је дете жртва насиља и сл)
 
није претерано, јер може да послужи као алиби
било детету, ако за то време направи неки преступ
било нападачу,отмичару (у ситуацијама кад је дете жртва насиља и сл)

Алиби. Да. Али то неће ништа помоћи детету које је, не дај Боже, доживело, рецимо, саобраћајну несрећу.
 
Па ако не желиш да га "заглупљују идиотаријама", зашто иде на грађанско?
Zato što na veronauci znam šta uče, a mislim se naslušao dovoljno bajki u životu, treba da počne da uči konkretno o životu.
Pošto moramo da se odlučimo za jedno od ta dva, odlučila sam se protiv bajki. Nemam pojma šta uče na građanskom kao što rekoh, ali nemam pojma ni šta uče na čuvarima prirode, samo mogu iz naslova predmeta da zaključujem otprilike o čemu je reč.
Što se tiče tvoje ostrašćenosti za religiju, nema potrebe da je naturaš drugima. Dovoljno su nam je smučili crkveni plaćenici kojima je do Boga manje nego meni koja verujem u Boga, a prezirem svako iskorišćavanje ljudi na račun straha od nepoznatog.
 
Zato što na veronauci znam šta uče, a mislim se naslušao dovoljno bajki u životu, treba da počne da uči konkretno o životu.
Pošto moramo da se odlučimo za jedno od ta dva, odlučila sam se protiv bajki. Nemam pojma šta uče na građanskom kao što rekoh, ali nemam pojma ni šta uče na čuvarima prirode, samo mogu iz naslova predmeta da zaključujem otprilike o čemu je reč.
Što se tiče tvoje ostrašćenosti za religiju, nema potrebe da je naturaš drugima. Dovoljno su nam je smučili crkveni plaćenici kojima je do Boga manje nego meni koja verujem u Boga, a prezirem svako iskorišćavanje ljudi na račun straha od nepoznatog.

Како ја то "натурам" своју "острашћеност за религију"?

Ти мислиш да су то бајке. Мисли и даље. Нико те не спречава нити тера шта да мислиш. Све зависи ко предаје предмете. Већ смо писали о томе. Тако да глупост може бити и једно и друго. Као и остали предмети. И шта је веронаука ако није конкретно о животу? Мада опет кажем, све зависи ко предаје. Ако дође пијана будала која каже да се бракови морају уговарати кад се деца роде, то је друга ствар.
 
versku nastavu (necu reci veronauku posto je to oksimoron) u crkve, apsurdno je da religija ima mesto u skoli koja je obrazovna ustanova. jos apsurdnije je uciti na biologiji o evoluciji, a onda na casu verske nastave kako je bog stvorio adama i evu... :lol:

Ne znam, meni nije apsurdno, jer i Biblija je knjiga, zar ne ;) Ako deca citaju svakave gluposti, sto ne bi im bili procitani i odlomci iz Biblije? Ako onaj ko predaje versku nastavu ima sluha i osecaja da deci prenese sta je religija, vera, nada, ljubav, da im "prizemni" neke biblijske slike, da im govori o obicajima i njihovim znacenjima, sto verska nastava ne bi bila u skoli, jer na ovaj nacin ona jeste i obrazovnaje.
 
versku nastavu (necu reci veronauku posto je to oksimoron) u crkve, apsurdno je da religija ima mesto u skoli koja je obrazovna ustanova. jos apsurdnije je uciti na biologiji o evoluciji, a onda na casu verske nastave kako je bog stvorio adama i evu... :lol:

Apsolutno se slažem, vjeronauku je mjesto u crkvi. Kod nas u osnovnim školama, naročito u manjim mjestima, vjeronauk nema alternativu, vjerovatno jer je nepojmljivo da netko ne ide na vjeronauk. U srednjim školama tu je pored vjeronauka i etika kao izborni predmet. Moja djeca ne idu na vjeronauk, nisam ni ja išla pa znam sve običaje, poštujem tradiciju i svoju vjeru i tako odgajam svoju djecu....i da misle svojom glavom, a ne da bezpogovorno prihvaćaju ono šta im drugi nameću.
 
да у нашим школама може да се бира етика, децу бих радије уписалана етику него на грађанско васпитање
јер ме грађанско много подсећа на обликовање јавног мњења од стране власти (можда и грешим,не познајем предмет...кажем само ме подсећа)
 
да у нашим школама може да се бира етика, децу бих радије уписалана етику него на грађанско васпитање
јер ме грађанско много подсећа на обликовање јавног мњења од стране власти (можда и грешим,не познајем предмет...кажем само ме подсећа)

Ne mora gradjansko da bude oblikovanje javnog mnjenja, posto tu nema striktan plan i program kao za ostale predmete. Recimo jedna profesorka je ucila decu bon-tonu, cak su i glumili situacije i bilo je bas simpa :lol:
 
Ne znam, meni nije apsurdno, jer i Biblija je knjiga, zar ne ;) Ako deca citaju svakave gluposti, sto ne bi im bili procitani i odlomci iz Biblije? Ako onaj ko predaje versku nastavu ima sluha i osecaja da deci prenese sta je religija, vera, nada, ljubav, da im "prizemni" neke biblijske slike, da im govori o obicajima i njihovim znacenjima, sto verska nastava ne bi bila u skoli, jer na ovaj nacin ona jeste i obrazovnaje.

i mein kampf je knjiga, zar ne? :)
versko obrazovanje se stice vremenom, a i iz ostalih predmeta (istorije i geografije pre svega)...
 
Сваки предмет би био добар, само кад би их предавали људи који су талентовани за то и који могу ученицима да пренесу суштину . . . и кад то не био било под утицајем власти, односно кад не би учили оно што њима тренутно одговара. Типа сад кад би "ложили" децу како је ЕУ све, како не можемо без њих итд. Без обзира да ли је то тачно или не. А можда ће за десетак година, рецимо, Русија бити у фокусу па ће онда бити Руси ово, Руси оно. И тако даље. Иста ствар као и са језицима. Некад су сви учили руски . . . и шта ће сад кад се свуда тражи енглески и немачки или шпански? Шта ће бити за педесет година? Хоћемо ли ми имати користи од тих језика или ћемо сви користити кинески??

Али претпостављам да је то цена "образовања" . . .
 
tesko, obzirom da pola planete govori engleski, a kroz cirka 30 godina ce ga verovatno svi znati. da ne govorimo o tome koliko je kineski tezak...

Заправо више људи говори шпански него енглески. А није ствар у томе колико је језик тежак, ниси разумео на шта циљам. Него земља и њен утицај иза њега.
 
vise ljudi govori engleski, ali nema veze. tezina jeste bitna zato sto je engleski zbog svoje lakoce mogao da bude nametnut tj. izabran kao svetski jezik, sto nije slucaj sa kineskim.

Заправо ако ћемо тако највише људи говори кинески. Самим тим што их има највише на свету. 1.5 милијарди људи само у Кини . . . А ко зна колико их још има ван. Као матерњи језик енглески користи око 500 милиона људи . . . :p

Али добро, сад скренусмо са теме. Поента коју сам хтео да искажем јесте да се све временом мења, зато сам споменуо језике као предмете који се уче у нашим школама . . .
 
pa da, ali je logicno da se uci onaj jezik koji je trenutno potreban. sta sad, uvescemo kineski u skole, a sta ako kineski nikada ne postane svetski jezik?

Па знам да јесте логично, и треба да буде. Само сам рекао да ако је сад логично не значи да ће бити и за нпр. 20 година . . .
 

Back
Top