Poražavajući podaci PISA testa: Đaci u Srbiji daleko ispod proseka

kod nas se mnogo bubači
ali uvek je tako bilo
i da je rađen test pre 30 god pokazao bi slično
Buba se zato što nemamo sistem za praksu. Prosvetne radnike, cast izuzecima, to ne zanima. A ovi izuzeci nemaju sredstava i mogućnosti zato što one koji se najviše pitaju njih tek ništa ne zanima.
 
Buba se zato što nemamo sistem za praksu.
Једно од могућих решења.
Упарити модерно и корисно.
Највише времена проводи се на телефонима и сличним справама.
Пласирати садржај који је образовни.
Покушати па видети ефекте.
 
I ti tekstovi su "dokaz" za tvoju tvrdnju da na Zapadu fingiraju rezultate PISA testova? Jesi li BAR procitao te tekstove koje si linkovao i u njima nasao "dokaz" za ono sto tvrdis? A pa ja jesam procitao dva prva i nigde nisam video osnova za tvoju tvrdnju, pa rekoh sebi zasto da gubim vreme na nesto sto nema veze sa onim sto sam pitao a covek se pravi lud.

Dakle, jel su tvoja deca ako vec nisi ti pohadjala skole u zemljama na Zapadu i u Srbiji pa da mozes uporedjivati ta dva sistema? Pogotovo u smislu laziranju ocenjivanja.
 
samo da razmisle. ako pitaš koliko je visoka neka zgrada malo ko će broj spratova pomnožiti sa 2,5 odokativno.
Хвала што ме подсјети на ово... ;)
1713140882089.jpeg
 
Reforme BRE!

Zanimljivo da je i svaki deseti gimnazijalac funkcionalno nepismen, kad sam ja išao u srednju takav bi ponavljao dok ne bi bio isteran.
Не мрачи, данас су ти полуписмени гимназијалци функционално писменији од министара који се телепромптују с аеродрума по задатом синеопису, а у твоје вријеме нису им били ни близу... :mrgreen:
 
Хвала што ме подсјети на ово... ;)
Pogledajte prilog 1531226
Pitanje je sasvim na mestu i daje široke mogućnosti da neko iskaže stepen razumevanja materije: vazdušni pritisak opada sa visinom, to bi bilo recimo za prolaz, a sve preko toga naravno za više.

To što je student napisao se zove kreativnost - kreativni način znatno egzaktnijeg merenja visine solitera, doduše to i nije baš fizika, al se student nije džaba zvao Nils Bor…
 
I ti tekstovi su "dokaz" za tvoju tvrdnju da na Zapadu fingiraju rezultate PISA testova? Jesi li BAR procitao te tekstove koje si linkovao i u njima nasao "dokaz" za ono sto tvrdis? A pa ja jesam procitao dva prva i nigde nisam video osnova za tvoju tvrdnju, pa rekoh sebi zasto da gubim vreme na nesto sto nema veze sa onim sto sam pitao a covek se pravi lud.

Dakle, jel su tvoja deca ako vec nisi ti pohadjala skole u zemljama na Zapadu i u Srbiji pa da mozes uporedjivati ta dva sistema? Pogotovo u smislu laziranju ocenjivanja.
To je samo dokaz da ima testova koji mere koliko si se spremao za sam test, a ne koliko poznaješ neku oblast: da si ikada polagao/la TOEFL (Test of English as a Foreign Language) znao bi da na njemu neko kome je engleski maternji jezik a nije se uopšte pripremao za test u proseku dobija možda 50% poena u odnosu na nekog ko veoma loše govori engleski ali se sistematski i uporno spremao za polaganje samog TOEFL-a umesto da uči engleski kao jezik. Isto i GRE, stvar je postala sama sebi cilj i uči se/priprema isključivo polaganje GRE testa.

Deca u Srbiji PISA test vide prvi put u životu kad ih testiraju, a u zemljama gde su skorovi visoki su svi pismeni zadaci u obliku PISA testa - ishod je potpuno očekivan.

Teško je naći baš pametne i glupe narode, svuda važi normalna distribucija.

@Lagerta, @Paula, @Metronomy
 
To je samo dokaz da ima testova koji mere koliko si se spremao za sam test, a ne koliko poznaješ neku oblast: da si ikada polagao/la TOEFL (Test of English as a Foreign Language) znao bi da na njemu neko kome je engleski maternji jezik a nije se uopšte pripremao za test u proseku dobija možda 50% poena u odnosu na nekog ko veoma loše govori engleski ali se sistematski i uporno spremao za polaganje samog TOEFL-a umesto da uči engleski kao jezik. Isto i GRE, stvar je postala sama sebi cilj i uči se/priprema isključivo polaganje GRE testa.

Deca u Srbiji PISA test vide prvi put u životu kad ih testiraju, a u zemljama gde su skorovi visoki su svi pismeni zadaci u obliku PISA testa - ishod je potpuno očekivan.

Teško je naći baš pametne i glupe narode, svuda važi normalna distribucija.

@Lagerta, @Paula, @Metronomy
Да скратим, ако дозволиш – постоји обично бубање и PISA бубање. :lol:
 
Evo, odeš ovde i uradiš više puta, i skor će svaki put biti veći nego pre toga
https://www.oecd.org/pisa/test-2012/
Ево трчим па се све саплићем. :lol:

Ko je nama kriv što se to ne vežba pre zvaničnog testiranja. @Lagerta?
Ако си то напемрачио да предложиш и PISA тестирање наставника, попићеш такав PISA бан, има све да се пуши! :lol:
 
Ево трчим па се све саплићем. :lol:


Ако си то напемрачио да предложиш и PISA тестирање наставника, попићеш такав PISA бан, има све да се пуши! :lol:
Da rezimiramo, banovanje korisnika koji predloži probno PISA testiranje (i nastavnika i đaka :per:), sve dok se ne dotera skor kako treba bi bilo teška zloupotreba službenog položaja. :kafa:
 
To je samo dokaz da ima testova koji mere koliko si se spremao za sam test, a ne koliko poznaješ neku oblast: da si ikada polagao/la TOEFL (Test of English as a Foreign Language) znao bi da na njemu neko kome je engleski maternji jezik a nije se uopšte pripremao za test u proseku dobija možda 50% poena u odnosu na nekog ko veoma loše govori engleski ali se sistematski i uporno spremao za polaganje samog TOEFL-a umesto da uči engleski kao jezik. Isto i GRE, stvar je postala sama sebi cilj i uči se/priprema isključivo polaganje GRE testa.

Deca u Srbiji PISA test vide prvi put u životu kad ih testiraju, a u zemljama gde su skorovi visoki su svi pismeni zadaci u obliku PISA testa - ishod je potpuno očekivan.

Teško je naći baš pametne i glupe narode, svuda važi normalna distribucija.

@Lagerta, @Paula, @Metronomy
Nije rešenje nabubati za test već pokazati realno stanje stvari da bi se znalo gde smo "šuplji" inače, naša deca su pametna , imaju potencijala ali nemaju motivacije .
 
Treba i deci iz drugih gradova, jer cujem se redovno sa rodbinom i prijateljima iz BG, NS, KG, PA... i svi oni uzimaju/uzimali su profesore za dodatne casove deci. U moje vreme je to bilo mnogo manje zastupljeno, jesu postojali oglasi po Politici ili banderama na ulici ali iz moje okoline retko je ko imao dodatne casove. Doduse, kasnije u gimnaziji je to bilo zastupljenije, pogotovo kod dece roditelja koji su bili vise "drustveno ili poslovno angazovaniji". A realno, i u vreme kad sam ja isao u gimnaziju ('80-tih) profesore je boleo rasplodni organ za ucenike te smo uglavnom bili samouki.
Obrazovni sistem i Srbiji ima takav plan i program da učenici nižih razreda ne mogu da budu samouki.
Tu se u petom razredu "zalazi u sitna crevca" pa dete ne može samo da uradi domaći zadatak.
Infinitivne i prezentske osnove, glagolska vremena i načini, problemski zadaci iz gramatike ne bi smeli da budu u sadržaj nastavnog plana za osnovce.
Prosvetni radnici apeluju da se "spusti lopta" a kreatori nastavanih planova još više gomilaju gradivo i insistiraju na što većem broju ocena.
Sve vrvi od kontrolnih zadataka, pa osnovci ne usvajaju OSNOVNO - tehnike čitanja, razumevanja pročitanog i tehnike zaključivanja.
 

Back
Top