MEGATREND - POMODARSTVO ILI PRAVI KVALITET ??

  • Začetnik teme Začetnik teme anabella.
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Izvini, ja sam zavrsila prvu godinu i prvi semestar tog fakulteta. Prosek mi je 9, 90, da nisam opalila samar jednom profesoru, koji me je muvao, jer mi je zavideo, sto sam izmislila bezicni prenos elektricne enrgije kroz etar, bez posrednika sa jacinom od preko 360 V, koji sam htela da patentiram po dimenom "Pevacicina munja", a ko posvetu sam dala alternativni naziv "Pevacica Tesli."

Stvarno? :)

Ovo su ozbiljne tvrdnje, ime i prezime i godina upisa, pa da vidim kako si prošla... :)

Ili ne mora to, kako si već izmislila taj bežični prenos energije, samo me uputi na svoje patente (jer nisi valjda luda da ih propustiš registrovati :) )... ;)

Ne, stvarno, ovo jeste ozbiljnija stvar, je l' mi možeš ijedan dokaz dati? Čisto da ne bude rekla-kazala.

Ne pricamo ovde o mojim dostignucima (koja su odavno prevazisla Teslu), vec o Megatrendovom sistemu obrazovanja, koje je, usput, povrsno i nedoreceno kao i na ETF-u i ostalim vec navedenim trash fakultetima.

Ja ne tvrdim da je ETF savršen, daleko od toga, ali hoću da kažem da je ipak ravnopravan sa ostalima. Nazivaš sve tehničke fakultete trash-om.... Sudiš ne o jednom fakultetu nego o čitavoj grupi. Samo sam htio reći da ipak moraš imati neki kredibilitet da o tome raspravljaš, kao npr. gradivo koje se uči kod nas i u svijetu, kvalitet podrške studentima od strane profesora, te mnoge druge statističke podatke da bi to bilo validno. :)

I da, nazad na temu - kvalitet privatnih fakulteta je uglavnom nikakav (uglavnom == ogromna većina :mrgreen: )... tu ćak ne znam ni što se raspravljam ovdje o tome kad je očigledno. :D

I još da dodam da je bolje imati vanredno težak fakultet nego vanredno lagan, čak je i poželjno, da bi nadareniji imali takoreći ubrzano učenje (tj. da se više od njih traži). Sadržaj gradiva je druga priča, ali rekoh ti da prema planu i programu i koliko sam do sad vidio, ne zaostajemo, makar ovaj računarski odsjek, ne znam kako stoje "prave elektrotehničke" grane kao energetika, elektronika,... sa gradivom...
 
Stvarno? :)

Ovo su ozbiljne tvrdnje, ime i prezime i godina upisa, pa da vidim kako si prošla... :)

Ili ne mora to, kako si već izmislila taj bežični prenos energije, samo me uputi na svoje patente (jer nisi valjda luda da ih propustiš registrovati :) )... ;)

Ne, stvarno, ovo jeste ozbiljnija stvar, je l' mi možeš ijedan dokaz dati? Čisto da ne bude rekla-kazala.



Ja ne tvrdim da je ETF savršen, daleko od toga, ali hoću da kažem da je ipak ravnopravan sa ostalima. Nazivaš sve tehničke fakultete trash-om.... Sudiš ne o jednom fakultetu nego o čitavoj grupi. Samo sam htio reći da ipak moraš imati neki kredibilitet da o tome raspravljaš, kao npr. gradivo koje se uči kod nas i u svijetu, kvalitet podrške studentima od strane profesora, te mnoge druge statističke podatke da bi to bilo validno. :)

I da, nazad na temu - kvalitet privatnih fakulteta je uglavnom nikakav (uglavnom == ogromna većina :mrgreen: )... tu ćak ne znam ni što se raspravljam ovdje o tome kad je očigledno. :D

I još da dodam da je bolje imati vanredno težak fakultet nego vanredno lagan, čak je i poželjno, da bi nadareniji imali takoreći ubrzano učenje (tj. da se više od njih traži). Sadržaj gradiva je druga priča, ali rekoh ti da prema planu i programu i koliko sam do sad vidio, ne zaostajemo, makar ovaj računarski odsjek, ne znam kako stoje "prave elektrotehničke" grane kao energetika, elektronika,... sa gradivom...

Imam kredibilitet, jer sam imala decka sa masinskog.
 
Stvarno? :)

Ovo su ozbiljne tvrdnje, ime i prezime i godina upisa, pa da vidim kako si prošla... :)

Ili ne mora to, kako si već izmislila taj bežični prenos energije, samo me uputi na svoje patente (jer nisi valjda luda da ih propustiš registrovati :) )... ;)

Ne, stvarno, ovo jeste ozbiljnija stvar, je l' mi možeš ijedan dokaz dati? Čisto da ne bude rekla-kazala.

Pa, da mi ti ukrades patent!
 
Vanredno tezak Vs. Vanredno lak.
Dok ti obnavljas godine na tom vanredno teskom, ovaj na vanredno lakom mlati pare.

Za prosječne studente - prosječan prosjek na prosječnom fakultetu, za odlične studente prosječan prosjek na odličnom fakultetu. Nije poenta da neko ko ne može upiše nešto vanredno teško. Država treba da ima fakultete za dobro obrazovanje masovnijeg kadra, ali i fakultete na kojima će da školuje elitu. Ne mogu nam svi biti prosječni, za neke studente prosječan državni fakultet je isto kao i nekim drugim studentima Megatrend. Ne smatram da fakulteti trebaju da muče studente, ali treba na nekima ipak da školujemo buduće lidere svojih struka.


Pa, da mi ti ukrades patent!

E ybg, a taman sam se ponadao... :mrgreen:

Izgleda slaba vajda od tog patenta.... :mrgreen:
 
Imam kredibilitet, jer sam imala decka sa masinskog.

To je opet subjektivan pogled jednog studenta. Fino uzmeš gradivo našeg mašinskog, gradivo mašinskih fakulteta u inostranstvu, pa uporediš. Moraš uzeti prosjek stanja, a ne jednog studenta. 90% studenata ETF-a u poslednjih 5 godina se zaposlilo u inostranstvu, mahom u par gradova SAD-a, zatim u Londonu, Barseloni, Beču, te u par centralnoevropskih gradova.... to je činjenica, a ne nagađanje, pa stoga nešto nisam siguran da je npr. ETF promašen fakultet.

Da li ti imaš neke druge informacije? Kad si već upućena u tu tematiku... :mrgreen:
 
Izvini, ja sam zavrsila prvu godinu i prvi semestar tog fakulteta. Prosek mi je 9, 90, da nisam opalila samar jednom profesoru, koji me je muvao, jer mi je zavideo, sto sam izmislila bezicni prenos elektricne enrgije kroz etar, bez posrednika sa jacinom od preko 360 V, koji sam htela da patentiram po dimenom "Pevacicina munja", a ko posvetu sam dala alternativni naziv "Pevacica Tesli."


hqhhqhq esid rap gospodza bokassica
 
Prosek mi je 9, 90, da nisam opalila samar jednom profesoru, koji me je muvao,
jer mi je zavideo, sto sam izmislila bezicni prenos elektricne enrgije kroz etar,
bez posrednika sa jacinom od preko 360 V
Koliko ja pamtim fiziku, jedinica za jačinu je A (amper) dok je V (volt) jedinica za napon električne struje :think:
Btw, etar je arhaična i starinska reč za prostor, nisam čuo da je koristi bilo ko osim zaluđenika amatera koji se oduševljavaju naučno-popularnom literaturom o Tesli.
Jesi li ti sigurna da si uopšte prošla pored ETF-a? Možda si to sa prosekom i muvanjem od strane profesora u stvari sanjala? :ok:
 
Koliko ja pamtim fiziku, jedinica za jačinu je A (amper) dok je V (volt) jedinica za napon električne struje :think:
Btw, etar je arhaična i starinska reč za prostor, nisam čuo da je koristi bilo ko osim zaluđenika amatera koji se oduševljavaju naučno-popularnom literaturom o Tesli.
Jesi li ti sigurna da si uopšte prošla pored ETF-a? Možda si to sa prosekom i muvanjem od strane profesora u stvari sanjala? :ok:

Ma vidiš da lupa, žao mi što odmah nisam vidio koliko se razumije u tu tematiku.... :)

Razumije se ona...razumije... k'o Mara u kriv ****.... :mrgreen:
 
Prijemni jeste, ali se racuna i prosek koji se racuna iz neujednacenih skola.Medicinska skola i Poljoprivredna nisu isto. Priboj i Zajecar sam naveo samo kao primer verovatno zbog predrasuda o losijem kvalitetu skola iz tih sredina , a takodje i nizem kriterijumu ocenjivanja.
A prijemni moze spremiti za dva ili tri meseca svako ako zagreje stolicu.Zato sto se polazu predmeti koji nikome nisu nepoznati.A da se normalno rasudjuje, na prijemnom bi trebali da budu vise zastupljeni strucni predmeti.Tako se podsticu maturanti da nastave da se bave svojom strukom i na srodnom fakultetu.To je jedina zdrava osnova za kvalitet.

Izvini, ali recimo, prošle godine su na medicinu primljeni svi oni koji su položili prijemni, znači trebalo je 16-16, ove godine je trebalo samo 70 poena, ako si, brate, odličan đak, kakav i treba da budeš za medicinu, tebi će 70 poena biti mačji kašalj....Džabe nekome ako nešto voli, ako ne zagreje stolicu! A to da li je neko došao iz Muzičko-poljoprivredne u Pržogrncima ili je iz Prve beogradske, to se vidi kasnije ;)
 
Izvini, ali recimo, prošle godine su na medicinu primljeni svi oni koji su položili prijemni, znači trebalo je 16-16, ove godine je trebalo samo 70 poena, ako si, brate, odličan đak, kakav i treba da budeš za medicinu, tebi će 70 poena biti mačji kašalj....Džabe nekome ako nešto voli, ako ne zagreje stolicu! A to da li je neko došao iz Muzičko-poljoprivredne u Pržogrncima ili je iz Prve beogradske, to se vidi kasnije ;)

:ok:
Au nisam bio upucen u ovo poslednje informacije o prijemnom sam dobio pre tri godine...bilo je znatno drugacije...u tom slucaju ili je kriterijum opao ili su ucenici sve gori?!?
Nije valjda 70 bodova bilo za budzet?!?
 
:ok:
Au nisam bio upucen u ovo poslednje informacije o prijemnom sam dobio pre tri godine...bilo je znatno drugacije...u tom slucaju ili je kriterijum opao ili su ucenici sve gori?!?
Nije valjda 70 bodova bilo za budzet?!?

Nije, 73 za budžet, a pošto su i danas spustili listu za još 30 mesta na samofinansiranju su upisivali studente sa 67 poena. Mislim da budući studenti ležerno shvataju prijemni ispit, mada, većina i dobro uradi prijemni, ali su u školi bili katastrofa, tako da ove što nisu mogli ni toliko da skupe uopšte ne žalim :ok: P.S Prijemni ispit na Farmaceutskom je znatno teži, a prag je dosta visok, tako da....
 
Pošto vidim da se ovde vodi ozbiljna rasprava o visokom obrazovanju na državnim i privatnim fakultetima odlučio sam da se i ja uključim. Vidim da postoji dosta gorčine upućene prema privatnim fakultetima. To je verovatno od strane onih studenata koji su morali sovoje d.pe da odvale od stolicu da bi završili državni fakultet, gde je prosek studiranja pre bolonje bio oko 8.5 godina. To naravno razumem, pošto sam i ja sam apsolvent na ekonomskom fakuteltu. Studiram 8 godina, od čega sam tri godine apsolvent. To je veliki problem za mene. Imam 27 godina, ne mogu da položim ispit koji inače studenti bolonjci polažu bez problema, a zato što imaju tu specijalnu mogućnost da ocenjuju rad profesora, koji naravno, uplašen za mogućnost skidanja sa predmete smanjuje kriterijum pri ocenjjivanju. E, tu se sada javlja onaj problem, koji je fakultet laski, privatni ili državni? Ta razlika više ne postoji, čast na nekim fakultetima poput medicinskog. Pa zašto onda to sve pričam? Vidite, počela je opšta borba za studente. PR menadzeri sa privathih faklteta odlaze po srednjim skolama, nudeći mogućnost budućim studentima da se na organizovanim takmičenjima dokažu iz neke oblasti, osvoje prva tri mesta i dobiju mogućnost da studiraju na teret budzeta privatnog fakulteta. Pa šta to znači onda? Jesu li nam to privatni fakulteti počeli otimati najkvalitetnije (ne najbolje po ocenama) srednjoškolce? E pa jesu dragi moji.
Razlog ovoga što pišem leži u činjenici da se danas na velikoj većini državnih fakluteta, po novo usvojenom bolonjskom procesu studiranja daje mogućnost studentima da završe studije, a da ne pomere dupe. Dovoljno je redovno posećivati i onako obavezna predavanja i vezbe, uraditi po koji seminarski i imaš siguran prolaz. Oćeš veću ocenu, moraš da učiš. Pa čemu onda razlika onih koji završe studije na privatnim fakultetima u roku od velike većine (preko 50 % na ekonomskom upiše narednu godinu tudija) onih koji završe državni. Moram reći da ne postoji razlika onih koji su završili privatni i državni, a da nisu pomerili svoju guzu u toku studiranja, sem toga što su morali redovno posećivati predavanja i vežbe. Oni su isti, verujte mi. Imam drugara koji pre 10 godina upisao državnu višu tehničku skolu na NS univerzitetu. Čovek je prekinuo studije jer nije mogao da da uslov za drugu godinu. Danas, posle 10 godina, redovan je student ETF fakulteta u novom sadu. Daje ispite ko od šale. Čisti sve redom. Dobro, možda je malo stariji (sa nekih 29 god.) upisao faks, ozbiljnije shvatio potrebe za svoju budućnost, ali ovo je za ne verovati. On je i sam počeo da priča, da i te kako mnogo studenata prelazi na narednu godinu studija, ali da postoji jasna razlika izmejdu onih koji imaju najmanju ocenu od onih koji imaju veću. To podržavam i tak ce od sada biti i na tržistu rada. Za stare generacije studenata, odnosno onih koji su studirali ili jos uvek studiraju po starom nastavnom planu i programu, ocena ŠEST je bila zlatna ocena i mnogo je vrednija od ocene ŠEST studenata bolonjaca. Razlog toga je opšte poznat i naveden u prethodnim postovima. Sujeta profesora, njihovo gledanje prethodnih ocena u indeksu, trenutno raspoloženje na usmenom delu ispita i drugo, su u većini slučajeva bili kriterijumi pri ocenjivanju, tako da je sama isfrustriranost studenata, strah od svega navedenog dovodila i do možda slabijeg interpretiranja naučenog gradiva. Profesori se nisu bojali za svoje radno mesto. Predavali su i na privatnim fakultetima i tamo bili kao male lale. Danas toga više nema, odnosno nema više te razlike. Danas se profesori bore za svoje studente i to je jedna najnormalnija star. Ali, sada mora da postoji razlika izmedju onih koji imaju najmanju ocenu, u odnosu na one koji imaju veće i to će biti nešto najnormalnije. Danas će se privatni fakultet boriti protiv državnih ne samo po broju upisanih studenata, nego i po uspesima na projektima, naučnom istraživačkom radu itd... Činjenica je da danas većina profesora na državnim fakultetima ne može da se pohvali svojim naučno istraživačkim radom. Pogledajte samo te silne bodove koje su dobijali na projektima. Pa to su sve projekti raspisani od strane vlade. Nema ni jedog velikog privatnog projekta , a da su na njemu učestvovali naši naučni radnici sa državnih univerziteta. Naravno, čast nekim izucecima.

Broj onih koji se bore protih drzavnog obrazovanja na privatnim fakultetima opada. To je naša realnost. Mnogi profesori koji su valjali, a koji su dobili mogućnost da predju na neki privatni fakultet zbog novaca su to i uradili. Pogledajte smo FIT odnosno, fakultet za informacione tehnologije na metropolian univerzitetu. Pa to su sve profesori koji su radili kao redovni profesori na masinskom fakltuetu u kragujevcu, a većina od njih i po koju godinu na nekom od američkih univerziteta. Ti ljudi sigurno imaju nešto da ponude studentima koji hoće nešto da nauče. I ne samo FIT, nego sada i mnogi....

I da rezimiram, danas se fakulteti završavaju jako brzo, i to je tendencija. Počela je opšta borba za studente. Privatni fakluteti imaju velike budzete i naravno, i njihova većina mogućnost da po godini školuju i po 10 posto najboljih. To znaju i oni sa državnih fakulteta. I to je razlog zašto su studije postale opuštenije. Drugo, ljudi koji rade, a koji nisu u mogućnosti da pohadjaju redovno predavanja, upisuju neke od provathih fakulteta pošto ih je omogućena internet nastava. To je nešto najbolje što sam video. Multimedijalna predavanja preko interneta. Predavanja i vezbe su snimljene i okačene onima koji hoće da studiraju na daljinu. Extra. Prednost: mogućnost da pregledas ta predavanja više puta u bilo koje doba dana. Problem: statično studiranje. Ali, opet postoji mogućnost video konferencija sa profesorima, dodatna pitanja itd.... To bi boleo da vidim i na državnim faklutetima.
 
Pošto vidim da se ovde vodi ozbiljna rasprava o visokom obrazovanju na državnim i privatnim fakultetima odlučio sam da se i ja uključim. Vidim da postoji dosta gorčine upućene prema privatnim fakultetima. To je verovatno od strane onih studenata koji su morali sovoje d.pe da odvale od stolicu da bi završili državni fakultet, gde je prosek studiranja pre bolonje bio oko 8.5 godina. To naravno razumem, pošto sam i ja sam apsolvent na ekonomskom fakuteltu. Studiram 8 godina, od čega sam tri godine apsolvent. To je veliki problem za mene. Imam 27 godina, ne mogu da položim ispit koji inače studenti bolonjci polažu bez problema, a zato što imaju tu specijalnu mogućnost da ocenjuju rad profesora, koji naravno, uplašen za mogućnost skidanja sa predmete smanjuje kriterijum pri ocenjjivanju. E, tu se sada javlja onaj problem, koji je fakultet laski, privatni ili državni? Ta razlika više ne postoji, čast na nekim fakultetima poput medicinskog. Pa zašto onda to sve pričam? Vidite, počela je opšta borba za studente. PR menadzeri sa privathih faklteta odlaze po srednjim skolama, nudeći mogućnost budućim studentima da se na organizovanim takmičenjima dokažu iz neke oblasti, osvoje prva tri mesta i dobiju mogućnost da studiraju na teret budzeta privatnog fakulteta. Pa šta to znači onda? Jesu li nam to privatni fakulteti počeli otimati najkvalitetnije (ne najbolje po ocenama) srednjoškolce? E pa jesu dragi moji.
Razlog ovoga što pišem leži u činjenici da se danas na velikoj većini državnih fakluteta, po novo usvojenom bolonjskom procesu studiranja daje mogućnost studentima da završe studije, a da ne pomere dupe. Dovoljno je redovno posećivati i onako obavezna predavanja i vezbe, uraditi po koji seminarski i imaš siguran prolaz. Oćeš veću ocenu, moraš da učiš. Pa čemu onda razlika onih koji završe studije na privatnim fakultetima u roku od velike većine (preko 50 % na ekonomskom upiše narednu godinu tudija) onih koji završe državni. Moram reći da ne postoji razlika onih koji su završili privatni i državni, a da nisu pomerili svoju guzu u toku studiranja, sem toga što su morali redovno posećivati predavanja i vežbe. Oni su isti, verujte mi. Imam drugara koji pre 10 godina upisao državnu višu tehničku skolu na NS univerzitetu. Čovek je prekinuo studije jer nije mogao da da uslov za drugu godinu. Danas, posle 10 godina, redovan je student ETF fakulteta u novom sadu. Daje ispite ko od šale. Čisti sve redom. Dobro, možda je malo stariji (sa nekih 29 god.) upisao faks, ozbiljnije shvatio potrebe za svoju budućnost, ali ovo je za ne verovati. On je i sam počeo da priča, da i te kako mnogo studenata prelazi na narednu godinu studija, ali da postoji jasna razlika izmejdu onih koji imaju najmanju ocenu od onih koji imaju veću. To podržavam i tak ce od sada biti i na tržistu rada. Za stare generacije studenata, odnosno onih koji su studirali ili jos uvek studiraju po starom nastavnom planu i programu, ocena ŠEST je bila zlatna ocena i mnogo je vrednija od ocene ŠEST studenata bolonjaca. Razlog toga je opšte poznat i naveden u prethodnim postovima. Sujeta profesora, njihovo gledanje prethodnih ocena u indeksu, trenutno raspoloženje na usmenom delu ispita i drugo, su u većini slučajeva bili kriterijumi pri ocenjivanju, tako da je sama isfrustriranost studenata, strah od svega navedenog dovodila i do možda slabijeg interpretiranja naučenog gradiva. Profesori se nisu bojali za svoje radno mesto. Predavali su i na privatnim fakultetima i tamo bili kao male lale. Danas toga više nema, odnosno nema više te razlike. Danas se profesori bore za svoje studente i to je jedna najnormalnija star. Ali, sada mora da postoji razlika izmedju onih koji imaju najmanju ocenu, u odnosu na one koji imaju veće i to će biti nešto najnormalnije. Danas će se privatni fakultet boriti protiv državnih ne samo po broju upisanih studenata, nego i po uspesima na projektima, naučnom istraživačkom radu itd... Činjenica je da danas većina profesora na državnim fakultetima ne može da se pohvali svojim naučno istraživačkim radom. Pogledajte samo te silne bodove koje su dobijali na projektima. Pa to su sve projekti raspisani od strane vlade. Nema ni jedog velikog privatnog projekta , a da su na njemu učestvovali naši naučni radnici sa državnih univerziteta. Naravno, čast nekim izucecima.

Broj onih koji se bore protih drzavnog obrazovanja na privatnim fakultetima opada. To je naša realnost. Mnogi profesori koji su valjali, a koji su dobili mogućnost da predju na neki privatni fakultet zbog novaca su to i uradili. Pogledajte smo FIT odnosno, fakultet za informacione tehnologije na metropolian univerzitetu. Pa to su sve profesori koji su radili kao redovni profesori na masinskom fakltuetu u kragujevcu, a većina od njih i po koju godinu na nekom od američkih univerziteta. Ti ljudi sigurno imaju nešto da ponude studentima koji hoće nešto da nauče. I ne samo FIT, nego sada i mnogi....

I da rezimiram, danas se fakulteti završavaju jako brzo, i to je tendencija. Počela je opšta borba za studente. Privatni fakluteti imaju velike budzete i naravno, i njihova većina mogućnost da po godini školuju i po 10 posto najboljih. To znaju i oni sa državnih fakulteta. I to je razlog zašto su studije postale opuštenije. Drugo, ljudi koji rade, a koji nisu u mogućnosti da pohadjaju redovno predavanja, upisuju neke od provathih fakulteta pošto ih je omogućena internet nastava. To je nešto najbolje što sam video. Multimedijalna predavanja preko interneta. Predavanja i vezbe su snimljene i okačene onima koji hoće da studiraju na daljinu. Extra. Prednost: mogućnost da pregledas ta predavanja više puta u bilo koje doba dana. Problem: statično studiranje. Ali, opet postoji mogućnost video konferencija sa profesorima, dodatna pitanja itd.... To bi boleo da vidim i na državnim faklutetima.

Koji?
 

:dontunderstand:


Ako mislis koji finansira najbolje srednjoskolce, za primer sam dao FIT. Ako ti nesto nije jasno, http://www.fit.edu.rs/sr/scholarships. Onda, Racunarski fakultet na univerzitetu Union finansira djake koji su imali zapazene rezultate na neka od takmicenja u izradi Web prezentacija itd... http://www.raf.edu.rs/index.php?opt...09-52-35&catid=13:vesti&Itemid=137&lang=sr-YU . :)

Ako pogledas i primetis da svaki od tih privatnih fakulteta prima 70% manje studenata polaznika, a da uz to finansira 10-tak najboljih na takmicenjima organizovanih od strane ministarsta Prosvete, e pa to nesto znaci.

I još nešto, ja ovde najvise spominjem privatne fakultete okrenute kako računarskim naukama, tako i informaiconim tehnologijama. Npr. ja sam na ekonomskom fakultetu učio 75% ekonomskih predmeta od kojih je većina bila blago rečeno nebulozna. Onih 25% su bili okrenuti na usavršavanju analitkičkih sposobnosti sutdenata vezanih za izgradnju Informacionih sistema, dinamičkih web stranica, baza podataka. Ako uporediš smer na ekonomskom fakultetu koji se zove "Poslovni informacioni sitemi" sa smerom "Informacioni sistemi" na metropolian univerzitetu onda ti to sve izgleda smešno. Tamo se na prve tri godine radi 3x više stručnih predmeta nego na našem fakultetu. I još nešto, sa tobom rade profesori mašinske i elektro sturke, a ne ekonomisti doktoranti na Poslovnim Informacionim sistemima sa diplomom doktorata matičnog Fakulteta (ekonomskog). Naravno, čast nekih izuzetaka koji su dokazani naučni radnici, poput prof. Lasla Šereša, prof. Jovice Đurkovića i Neđe Balabana. I još nešto, pre par godina, pitam ti ja jednog našeg cenjenom profesora sa predmeta Strukturna Analiza i projektovanje "kakvi su to programski jezici orijentisani ka .Net okruženju". Zamislite šta je njegov odgovor bio, "Ja znam da napišem program i to mi nije nikakav problem, ali šta mu dođe to, ja nemam pojma":dash: ... E to prave i od master inžinjera Informaiconih sistema na Ekonomskom fakultetu. Zamislite, profa zna šta je objektno programiranje, ali ne poznaje programske jezike. Zato ni više ne pada na pamet da se zavlačim. Idem da se usavršavam na fakultetima na kojima se uči o samo jednoj oblasti, potvrđenoj akreditacijom.

:rtfm:Ako učis programiranje, upišeš računarsi faklutet na odseku programiranje i samo to i učiš, a ne kao na državnim faklutetima.npr. Upišeš državni Tehnički faklutet, i učiš malo matematike, malo geografije, malo filozofije, malo industrijskog menadzmenta itd... Ali u glavnom svima prve dve godine budu iste. to nikako ne želim. Problem je što velika većina naših državnih fakulteta uporno izbegavaju da se modernizuju (neki govore da ih je možda i više od 90% onih koji to ne žele, ili nemaju sredstava i obrazovanog kadra za to), a to je, složićete se sa mnom veliki problem našeg obrazovnog sistema i generalno našeg društva. Zato nam trebaju oni koji hoće te stvari da menjaju, pa makar to bili i provatni fakulteti. A vi dozvolite studentima da se dokazuju, nemojte odma da pljujete po njima kako ništa ne znaju. Onaj koji ima 9 i 10-tke sigurno ima znanja, pa makar došao sa univerziteta albanije.
 
Poslednja izmena:
misli: KOJI ispit ne možeš da položiš.... boldovala je....


Izvini, nisma skoncentrisan. Problemi su bili sa Poslovnim Finansijama, kod profesora Vunjaka. Na tom ispitu, ali i na isputu Baze Podataka kod profesora Bošnjaka se može videti razlika u kriterijumima. Npr, studenti bolonjci mogu mnogo, ali mnogo lakše da polože ta dva ispita. Čak su im baze podataka podeljene na dva ispita, na "baze podataka i Projektovanje Baza podataka". A da ne pišem o predmetima koji smo mi morali da radimo na papiru, a oni sada u programu, poput operacionih istraživanja koji im je takođe parcijalni deo predmetaa stare generacije koji se zvao Kvantitativni Metodi u Ekonomiji. Kao student stare generacije, to mogu otvoreno da tvrdim. Iza moga misljenja stoji i mišljenje 99% studenata genaracija koji su studirali ili još studiraju po starom nastavnom planu i programu. Ne želim da se studenti bolonjci sada ljute na mene, ali je to stvarno tako. Znači, ne većini državnih fakulteta je tako. Do pre nekih 4-5 godina, svi smo se smejali kako se polažu ispiti na FABUSU , BK menadzmentu i drugim privatnim faklutetima. E dragi moji, sada je to postalo tako i na drzavnim faklutetima. Zato i govorim, oni najbolji će uskoro, ako se nešto ne promeni biti animirani od strane privatnih univerziteta. O master studijama neću ni da govorim. Moj prijatelj je na ekonomskom fakultetu odradio 5 ispita na 2 godini master studija za 2.5 meseci učenja. Ispite je davao u junu i septembru. Inače, čovek je studirao oko 8 godina, pre nego što je upisao 5 godinu master programa.On je i sam rekao da mu je bilo teže položiti poslovne finansije kod prof. Vunjaka, nego završiti 5-tu godinu studija. Sada je nabio prosek i oće da upiše doktorske studije.

Inače, za ekonomski fakultet je pre bolonje važilo da je dosta ozbiljan fakultet, sa oštrijim kriterijumima nego na drugim fakultetima društvenih nauka. Danas to više nije tako. To se vidi i po prolaznosti novijih generacija koja iznosi i do 50 % po godini.

Toliko od mene.
 
Poslednja izmena:
Baze podataka ne polazem, a poslovne finansije se polazu kod profesora Ivanisevica i Todorovica, autor knjige je profesor Ivanisevic, a polaganje je usmeno, izvlacenje kombinacije od 3 pitanja. Znaci kao sto je i moj deda polagao. Nema veze sa Bolonjom. Jedino ako je taj profesor bio problem. :neutral:
I naravno, moj post gubi smisao ako ne studiras u Beogradu :lol:
I mnogo me nervira kad neko tvrdi da je sad neki fakultet sprdnja po Bolonji, konkretno na Ekonomskom u BG-u je Bolonja stvar forme i za 4 godine imam 2(dva) ispita koji se polazu preko kolokvijuma, kolokvijumi su samo uslov bez koga ne moze da se izadje na ispit. Znaci, samo smaranje, narocito ako si kampanjac. Ispiti obuhvataju i dalje celo gradivo.
 
Baze podataka ne polazem, a poslovne finansije se polazu kod profesora Ivanisevica i Todorovica, autor knjige je profesor Ivanisevic, a polaganje je usmeno, izvlacenje kombinacije od 3 pitanja. Znaci kao sto je i moj deda polagao. Nema veze sa Bolonjom. Jedino ako je taj profesor bio problem. :neutral:
I naravno, moj post gubi smisao ako ne studiras u Beogradu :lol:
I mnogo me nervira kad neko tvrdi da je sad neki fakultet sprdnja po Bolonji, konkretno na Ekonomskom u BG-u je Bolonja stvar forme i za 4 godine imam 2(dva) ispita koji se polazu preko kolokvijuma, kolokvijumi su samo uslov bez koga ne moze da se izadje na ispit. Znaci, samo smaranje, narocito ako si kampanjac. Ispiti obuhvataju i dalje celo gradivo.

Sve sto si rekla gubi smisao....
Ekonomski Fakultet u Subotici.... Poslovne Finansije, prof. Nenad Vunjak, dekan EF, savetnik guvernera NBS, potpredsednik vojvodjanskog parlamenta... Kreten....

Sto se tice EF u Beogradu, ne znam koja si generacija, ali se malo raspitaj kod kolega koji su studirali po starom nastavnom planu i pogramu kako je tek njima bilo...



Nemoj me pogresno shvatiti, ali stvarno nema smisla učiti nešto bez prakse. Učiš teoriju, a kada izađeš sa EF, veruj mi da nećes znati da kažeš definiciju BDP-a. To je problem sa državnim fakultetima. Ne pružaju studentima mogućnost sticanja praktičnog iskustva tokom studija. Npr. mogla bi se organizovati i poneka studenska virtuelna radionica, virtuelna banka itd... Nema volje na našim državnim fakultetima za tako nešto, jer neće da ulazu u ono što bi studentima olakšalo studije. Tada ne bi mogli da zarađuju na vama. Morali bi na takve aktivnosti da troše deo novca dobijenog od školarine. I na kraju nema znanja, nema istraživačkih aktivnosti. To je boljka, Pogledaj samo na tvom fakultetu, pa ima vas samo upisanih na prvoj godini 1500. Pa zamisli koliki je teško samo doći do profesora. On isu svuda, rade sve i svašta i boli ih k..c za studente. To se ne zove studiranje... Ili se tako zvalo pre 5-6 godina, kada studenti nisu znali za bolje. Medjutim, kao i što sam rekao, stvari su počele neverovatnom brzinom da se menjaju i to u korist sadašnjih i budućih studenata. Vama je problem samo što niste videli gore od onoga što se sada dešava vama sa studiranjem. Kao što sam i napisao, pogledaj samo procenat prolaznosti studenata na BU koji studiraju po bolonjskoj deklaraciji i sve će ti biti jasno. Kod nas je bilo extra ako godinu upiše 10% studenata. Sada je to mnogo, ali mnogo drugačije i sve u korist studenata.


I još nešto, nemoj da ti smeta ovo što pišem, jer je to sve u korist budućih studenata. To znaju i oni koji predaju na državanim fakultetima. Smanjuje se amonizitet i predrasude prema privatnim fakultetima i sve je manje onih koji će tako i misliti. Protiv bolonje su samo oni studenti koji su se mučili po starom sistemu, koji nisu imali sreće da završe na vreme. A i veruj mi, bar 50% tvojih profesora radi na nekom privatnom fakultetu bar na 30% .

Pozzz.
 
Poslednja izmena:
Sve sto si rekla gubi smisao....
Ekonomski Fakultet u Subotici.... Poslovne Finansije, prof. Nenad Vunjak, dekan EF, savetnik guvernera NBS, potpredsednik vojvodjanskog parlamenta... Kreten....

Sto se tice EF u Beogradu, ne znam koja si generacija, ali se malo raspitaj kod kolega koji su studirali po starom nastavnom planu i pogramu kako je tek njima bilo...



Nemoj me pogresno shvatiti, ali stvarno nema smisla učiti nešto bez prakse. Učiš teoriju, a kada izađeš sa EF, veruj mi da nećes znati da kažeš definiciju BDP-a. To je problem sa državnim fakultetima. Ne pružaju studentima mogućnost sticanja praktičnog iskustva tokom studija. Npr. mogla bi se organizovati i poneka studenska virtuelna radionica, virtuelna banka itd... Nema volje na našim državnim fakultetima za tako nešto, jer neće da ulazu u ono što bi studentima olakšalo studije. Tada ne bi mogli da zarađuju na vama. Morali bi na takve aktivnosti da troše deo novca dobijenog od školarine. I na kraju nema znanja, nema istraživačkih aktivnosti. To je boljka, Pogledaj samo na tvom fakultetu, pa ima vas samo upisanih na prvoj godini 1500. Pa zamisli koliki je teško samo doći do profesora. On isu svuda, rade sve i svašta i boli ih k..c za studente. To se ne zove studiranje... Ili se tako zvalo pre 5-6 godina, kada studenti nisu znali za bolje. Medjutim, kao i što sam rekao, stvari su počele neverovatnom brzinom da se menjaju i to u korist sadašnjih i budućih studenata. Vama je problem samo što niste videli gore od onoga što se sada dešava vama sa studiranjem. Kao što sam i napisao, pogledaj samo procenat prolaznosti studenata na BU koji studiraju po bolonjskoj deklaraciji i sve će ti biti jasno. Kod nas je bilo extra ako godinu upiše 10% studenata. Sada je to mnogo, ali mnogo drugačije i sve u korist studenata.


I još nešto, nemoj da ti smeta ovo što pišem, jer je to sve u korist budućih studenata. To znaju i oni koji predaju na državanim fakultetima. Smanjuje se amonizitet i predrasude prema privatnim fakultetima i sve je manje onih koji će tako i misliti. Protiv bolonje su samo oni studenti koji su se mučili po starom sistemu, koji nisu imali sreće da završe na vreme. A i veruj mi, bar 50% tvojih profesora radi na nekom privatnom fakultetu bar na 30% .

Pozzz.

Sa konstatacijom u vezi sa praksom se slazem, ali ti nije mana Bolonje to je "stara boljka". Poznajem dosta ljudi koji su studirali po starom sistemu i vecina kaze da sad ne bi studirali ekonomiju, nema sanse da bi se cimali da rade prezentacije, kolokvijume, da idu na vezbe svakog dana..... Kao sto znas vecinu predmeta na ekonomiji je moguce nauciti bez nekog preteranog objasnjenja. Jedino sto je sada neizmerno lakse je sto su Ilic i Pavlovic otisli u penziju i sto se Politicka ekonomija promenila, tj. sada su osnovi ekonomije. Ali i pored te nove knjige koja je fantasticna, imamo "izabrane tekstove" na 500 strana iz te stare knjige, znas ono, "vrednost je materijalizovan apstraktan rad, sadrzan u robi :lol:"
 

Back
Top