MEGATREND - POMODARSTVO ILI PRAVI KVALITET ??

  • Začetnik teme Začetnik teme anabella.
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Obrazovanje po Bolonjskoj deklaraciji je organizovano tako da se ispitit slusaju po nekom srednjoškolskom sistemu. Moraju se pohađati predavanja i vežbe. Kao što sam i rekao, to je mnogo bolje za vas. I nama je dosta predmeta bilo obavezno, ali nam nisu bile omogućene raznoliki seminarski iz zajedničkih predmeta. To se radilo samoinicijativno od strane studenata, onih koji su hteli nešto više da nauče. Što se tiče kolokvijuma, pa i kod nas su bili, ali to je bilo samo proforme. Provera znjanja u toku semestra. Na kraju se ipak morala zagrejati stolica i spremati ispiti na stari način. Ja bi voleo da sam imao mogućnost da spremam tolike seminarske ili prezentacije za minimalnu ocenu. Nego, kao šti sam i napisao, mnogo vas danas prolazi u narednu godinu studija, ali će te morati da učite za veću ocenu od 6-ice ako hoćete da nađete bolje plaćen posao. Biće kao i u Americi. Fakulteti će se završavati lako, ali samo oni koji budu imali znanja preko 80% će moći da računaju na bolje plaćen posao. Kod stare generacije to nije bio problem. Jako je malo ljudi završavalo studije na vreme, tako da se i prosek ocena tokom studija nije toliko gledao i to ne samo od strane studenata, nego i od strane poslodavaca. To sve zbog toga što su i studenti sa minimalnim ocenama morali da prođu celo gradivo. Prosto, nije se znalo šta je potrebno naučiti za ocenu 6. Zato su svi učili sve, a od profesora na usmenom delu ispita je zavisilo kaku će te ocenu dobiti i kako će te zadovoljiti njegove kriterijume koji su u glavnom bili nedefinisani. Dakle, problem kod starijih generacija je bilo to što su većinu ispita morali usmeno polagati. Tu je postojao onaj poznati problem SUBJEKTIVNOG OCENJIVANJA od strane profesora. Da li si lepa, kakav imaš dekolte, kako pričas, koja ti je poslednja ocena, kakvu frizuru imaš, da li si na ispit dosao u trenerci, pantalonama itd....
 
Poslednja izmena:
Obrazovanje po Bolonjskoj deklaraciji je organizovano tako da se ispitit slusaju po nekom srednjoškolskom sistemu. Moraju se pohađati predavanja i vežbe. Kao što sam i rekao, to je mnogo bolje za vas. I nama je dosta predmeta bilo obavezno, ali nam nisu bile omogućene raznoliki seminarski iz zajedničkih predmeta. To se radilo samoinicijativno od strane studenata, onih koji su hteli nešto više da nauče. Što se tiče kolokvijuma, pa i kod nas su bili, ali to je bilo samo proforme. Provera znjanja u toku semestra. Na kraju se ipak morala zagrejati stolica i spremati ispiti na stari način. Ja bi voleo da sam imao mogućnost da spremam tolike seminarske ili prezentacije za minimalnu ocenu. Nego, kao šti sam i napisao, mnogo vas danas prolazi u narednu godinu studija, ali će te morati da učite za veću ocenu od 6-ice ako hoćete da nađete bolje plaćen posao. Biće kao i u Americi. Fakulteti će se završavati lako, ali samo oni koji budu imali znanja preko 80% će moći da računaju na bolje plaćen posao. Kod stare generacije to nije bio problem. Jako je malo ljudi završavalo studije na vreme, tako da se i prosek ocena tokom studija nije toliko gledao i to ne samo od strane studenata, nego i od strane poslodavaca. To sve zbog toga što su i studenti sa minimalnim ocenama morali da prođu celo gradivo. Prosto, nije se znalo šta je potrebno naučiti za ocenu 6. Zato su svi učili sve, a od profesora na usmenom delu ispita je zavisilo kaku će te ocenu dobiti i kako će te zadovoljiti njegove kriterijume koji su u glavnom bili nedefinisani. Dakle, problem kod starijih generacija je bilo to što su većinu ispita morali usmeno polagati. Tu je postojao onaj poznati problem SUBJEKTIVNOG OCENJIVANJA od strane profesora. Da li si lepa, kakav imaš dekolte, kako pričas, koja ti je poslednja ocena, kakvu frizuru imaš, da li si na ispit dosao u trenerci, pantalonama itd....

Ono sto ja pokusavam da kazem, je da ne mozes dobiti ocenu na ispitu, u indeksu, na osnovu kolokvijuma, prezentacije, seminarskog..... To su samo uslovi da izadjes na ispit, koji obuhvata celo gradivo. Ima dosta ispita koji se polazu pismeno, pa usmeno, a npr. stariji od mene su Teoriju cena polagali samo pismeno, sto je za taj predmet super, a ja pisem tamo izvodjenja isl. na usmenom. Znaci, sistem je sledeci. Da bi izasao na ispit moras da sakupis 21 poen. Kolokvijum najcesce, lukavo, nosi 20 pa ti ni maksimum na istom ne obezbedjuje izlazak na ispit. Onda biras, seminarski, prezentacija, esej, aktivnosti na casu..... Sada, to je ponekad zanimljivo, ali ponekad podrazumeva da moras da nadjes preduzece u okviru koga ces da istrazujes, a svi te gledaju ko budalu kad im se obratis.... I kada sve to zavrsis, onda izadjes na ispit koji obuhvata celokupno gradivo jer je tako odredjeno statutom fakulteta. E, ali iako si na tom ispitu imao maksimum 60 poena, iako obuhvata celo gradivo, ne mozes da dobijes 10, jer na predispitnim imas npr. minimalnih 21. I sad zamisli neki glupav i lak predmet, tipa, menadzment kvaliteta iz koga ja imam 6, jer me je mnogo mrzelo da se kao buduci ekonomista bakcem karakteristikama materijala, na kojoj se temperaturi koji topi isl. a na ispitu sam imala maksimum poena. Znaci, i dalje se ispiti polazu na stari nacin, mora se zagrejati stolica, ali se mora i jurcati i baviti se svakojakim stvarima, da bi mogao da dobijes visoku zavrsnu ocenu. Mene recimo, mnogo nervira to sto je kolokvijum uslov za izlazak na ispit i sad ja sam Nacionalnu slusala u zimskom semestru, a planirala da je polazem u junu, a morala sam da u zimskom semestru idem na vezbe, polozim kolokvijum i raadim esej, a ispit je cisto bubanje koliko je kad cega proizvedeno i ostale gluposti, znaci, dovoljno je da sam sela u maju i to naucila, ali morala sam u zimskom semestru da gubim vreme koje sam mogla da ulozim u spremanje nekog drugog predmeta koji ranije polazem. Sve u svemu velika glupost.
 
Стицајем околности сам радио на Мегатренду као наставник страног језика и имао увид у то ко уписује приватни факлутет (мада сам се и на БК нагледао свакојаких понављача) - трагично је колико је студената полагало поправне испите и долази с двојкама и тројкама...и тражи почетни енглески...благи ужас...критеријум...ха ха...шта рећи...жао ми оних 5 посто вредних што се изгубе у мору лењиваца и нерадника...на време сам прешао у кабинет једне банке...да не гледам јад и чемер...будућих академских грађана и (еманципованих) грађанки...ако ће се тако већ звати по новом...
 
Извини, али за масовнији кадар ено Србије, празне и пусте уздуж и попреко, па нек "омасовљени" засучу рукаве, а не да са кечевима, двојкама и тројкама трљају клупе и заузимају место вуковцима од којих би могли бити добри факултетски образовани стручњаци у својим респективним областима. Сад би свако на факултет, а критеријум, оде низ брдо, сломиврат од критеријума... Жалосно је што су образовне институције постале социјалне установе за збрињавање и прихват свакаквих, и морално посрнулих, и бахатих, и неталентованих...а коров поједе Србију, треба неко и у провинцији да ради, на имањима, не могу ученици који су падали у средњим школама да уписују факултете и на крају машу купљеним дипломама на све стране...када бисте само знали с каквим успехом долазе да упишу приватне факултете...коса на глави да вам се дигне...а онда малтретирају предаваче јер је за неке немогуће спустити критеријум и предавања држати на њиховом нивоу јер би то вређало и интелигенцију и достојанство једног истина мањег броја вредне деце, која су залутала, уместо да су отишли на државни факултет...да не причам како се према предавачима опходе на приватним факултетима, као да су стока, режу им плате а намећу обавезе за десеторо...белог дана не виде...зато сам на време отишао кад сам видео да се критеријум и рад не толеришу, а медиокритети и нерад уздижу у небеса...радио сам и у приватном и у државном сектору у образовању, и знам шта причам...ето, како прође БК - распрхну се ко мехур...само остадоше они који нису могли нигде да се склоне...да чаме чекајући да дође Годо и каже им хвала, изволите своје крваво заслужене плате...на жалост, студентима и ђацима се дају сва права, док се права нас који желимо да се зна рад, ред, дисциплина, неки ниво...не да се не поштују, него је то прави хорор!!! посебно испред универзитета где се трубачи зову да испрате "врх" на починак...брука и срамота!
 
johndonne
Жалосно је што су образовне институције постале социјалне установе за збрињавање и прихват свакаквих, и морално посрнулих, и бахатих, и неталентованих...а коров поједе Србију, треба неко и у провинцији да ради, на имањима, не могу ученици који су падали у средњим школама да уписују факултете и на крају машу купљеним дипломама на све стране...
.

Prijatelju, nemoj tako. Ja lično poznajem jednog momka iz mesta Lalić, nadomak Odzaka. U srednjoj školi je bio katastrofalan, čak i pao jedan razred, ali je završio Ekonomski fakultet za 6 godina. Znači, ta tvoja da su svi đaci koji imaju loše ocene u srednjoj školi "moralno posrnuli, bahati i netalentovani" ne stoji baš. Ima dosta dece koja srednju školu završavaju teže pre svega i zbog socijalnih faktora. Ne možeš iznositi takve stvari i javno osuđivati one koji su toj deci omogućavali da upisuju visoke škole.. Zakon je jednak za sve, a to znači da pravo na visoko obrazovanje imaju svi, a ne samo najbolji. Postoji jedan primer i sa tvojim kolegom, prosvetnim radnikom sa pedagoškog fakulteta u Somboru. U pitanju je prof.dr Mile Nenadić. Čovek je pao jedan razred u srednjoj školi, ali je posle toga upisao fakultet i završio ga je, magistriao i doktorirao. Pa šta je tu loše. To je jedan izuzetno pozitivan primer da se radom i zalaganjem mogu ostvariti uspesi. Inače, prof. Mile se vodi kao redovan profesor Novosadskog Univerziteta.Ali Ima i istine u tome što pišeš, ali ne baš tako nakarikano. Postoje oni koji su nasilini, i to ne smao na privatnim univerzitetima. Toga ima i na državnim i biće uvek. Uvek ima nezadovoljnih koji će da psuju majku kriveći druge za svoje neuspehe.

Još jednom, nisu sva deca ista, ali nisu i sva deca koja su lošija u srednjim školama zalutala na upisanim fakultetima, pa makar to bili i privatni. Na kraju krajeva, snalazljivnost je ono što će se bodovati u životu. Ne trasiraju ocene u srednjoj školi put ka uspehu i morate to da shvatite. I još nešto, pa i ja sam bio jako loš u srednjoj školi. Prve tri godine sam bio očajan, ali sam u četvrtoj godini srednje škole shvatio da učim zbog sebe i završio sam je sa odličnim uspehom. Posle toga sam upisao fakultet i nisam nekom vukovcu oduzeo budzetsko mesto, ali sam posle prve godine svojim trudom i zalaganjem sam sebi obezbedio budzetsko mesto i svojim roditeljima olaksao finansiranje mog školovanja. Oću da shvatiš da je deci u srednjim školama potrebno pomoći, kako u pedagoškom smislu, tako i u smislu socijalizacije. Deca su gruba, ali ona sa svojim 15-16 godina nisu ljudi. Tu je pubertet koji mnoge drzi do 18 godine. Doba adolescencije(odrastanja) klinaca je vrlo kompleksno pitanje i sa time je potrebno ozbiljnije pozabaviti se.
 
Poslednja izmena:
Стицајем околности сам радио на Мегатренду као наставник страног језика и имао увид у то ко уписује приватни факлутет (мада сам се и на БК нагледао свакојаких понављача) - трагично је колико је студената полагало поправне испите и долази с двојкама и тројкама...и тражи почетни енглески...благи ужас...критеријум...ха ха...шта рећи...жао ми оних 5 посто вредних што се изгубе у мору лењиваца и нерадника...на време сам прешао у кабинет једне банке...да не гледам јад и чемер...будућих академских грађана и (еманципованих) грађанки...ако ће се тако већ звати по новом...

Shvatanje ucenja stranih jezika u nasim skolama i fakultetima i znanje sa kojim se izadje je blago ocajno, zbog vaseg jako pogresnog pristupa. A to vazi kako za drzavne tako i za privatne ustanove. O nivou znanja koji pruzate vasim ucenicima je glupo pricati. Tacnije jadan je i bedan.
 
Malo cu skrenuti sa teme. Sto se tice cuvenih kolokvijuma i njihovog bodovanja. To je skroz pogresno shvaceno, sto je naravno katastrofalno. Na zapadu to ima sasvim drugu ulogu nego kod nas. Sluzi da pokaze profesoru ko redovno radi a ko je kampanjac. Tj sluzi da razgranici kampanjce od ljudi koji redovno uce. Iz razloga sto je dokazano da studenti koji redovno uce (2-4 sata na dan po malo i redovno nauce ono sto je predavano te nedelje) posle polozenog ispita kasnije mnogo vise zadrze u glavi od onih koji ne uce nista do pred ispitni rok i onda ispit spremaju na brzinu cistim bubanjem. Na zapadnim fakultetima ma koliko to nama zvucalo u Srbiji cudno se jako mnogo gleda ko je kampanjac i ko radi redovno. I tako treba da bude. Jer ne moze neko ko ne radi nista i onda sedne 15 dana pred ispit i uci po 18 sati , nabuba sve i onda odgovara ko papagaj pa zaboravi posle par dana sta je pricao da dobije istu ocenu ko neko ko je ucio redovno svaki dan, sa razumevanjem i ko ce to isto da zna i posle ispita ili ce bar vise da mu ostane od kampanjca.
 
Malo cu skrenuti sa teme. Sto se tice cuvenih kolokvijuma i njihovog bodovanja. To je skroz pogresno shvaceno, sto je naravno katastrofalno. Na zapadu to ima sasvim drugu ulogu nego kod nas. Sluzi da pokaze profesoru ko redovno radi a ko je kampanjac. Tj sluzi da razgranici kampanjce od ljudi koji redovno uce. Iz razloga sto je dokazano da studenti koji redovno uce (2-4 sata na dan po malo i redovno nauce ono sto je predavano te nedelje) posle polozenog ispita kasnije mnogo vise zadrze u glavi od onih koji ne uce nista do pred ispitni rok i onda ispit spremaju na brzinu cistim bubanjem. Na zapadnim fakultetima ma koliko to nama zvucalo u Srbiji cudno se jako mnogo gleda ko je kampanjac i ko radi redovno. I tako treba da bude. Jer ne moze neko ko ne radi nista i onda sedne 15 dana pred ispit i uci po 18 sati , nabuba sve i onda odgovara ko papagaj pa zaboravi posle par dana sta je pricao da dobije istu ocenu ko neko ko je ucio redovno svaki dan, sa razumevanjem i ko ce to isto da zna i posle ispita ili ce bar vise da mu ostane od kampanjca.

O tome mogu suditi oni koji su kod mene ucili, slusali, ali i polagali ispite i dobijali ocene od 6 do 10, nikako ovi sa strane koji ni F od fakulteta ili skole nisu videli, samo pljuju po drugima, a nikad nista od njih pametno da se cuje ili nauci.
 
Ne znam o cemu vi ovde pricate, kolokvijumi i seminarski radovi, predavanja i vezbe za najmanju ocenu???
haha ja studiram na Ekonomskom u Nisu, evo iz predmeta Teorija i politika cena imam 16 poena na kolokvijumu 4 poena za seminarski 30 za predavanja i vezbe,znaci imam ravno 50 poena! I sta mislite?Da ne treba da idem na ispit, i da izvlacim 2 kartice i odgovaram? HA!? Nema teorije bez toga da se prodje, mora da se znaju oba pitanja!Polagala sam u januarskom roku,odgovorila na 2 pitanja i onda mi je profesor postavio jos 2 zasebna pitanja koja sam isto znala.I tako je svakog ispitivao!Bez izuzetaka!
Tacno je da je donekle smanjen kriterijum,lakse je kad imas kolokvijum, ali zar mislite da ce takav kriterijum dostici nivo Megatrenda? Evo primer, znam decka koji je 3 godine studirao na drzavnom ekonomskom, i dao 4 ispita, znaci nije uspeo da upise drugu godinu nikako, prebacio se na Megatrend i ocistio prvi semestar u januarskom roku.A sad cete videti i zasto! Dakle predmet Osnovi ekonomije na Drzavnom ekonomskom se sprema iz knjige od 500 strana,oko 150 ispitnih pitanja,vecina imaju grafike koje je potrebno objasniti, izvlaci se kombinacija od 3 pitanja.Za kolokvijum je 56 pitanja. Na Megatrendu iz istog predmeta za kolokvijum se uci 18 pitanja a za ispit 36 !?
A i ti kolokvijumi nas oslobadjaju trecine gradiva, tj trecine knjiga.Tako da u svakom slucaju se polaze cela knjiga ;)
I moram da priznam da mi je mnogo lakse kad imam kolokvijum,eto 2 ispita iz prve godine su mi ostala nepolozena, za njih nisam uspela da polozim kolokvijum! Za sve ostalo jesam.
Jednostavno osetim olaksanje kad okrenem 150tu stranicu i krenem odatle da ucim za ispit!
Inace nista se mnogo nije promenilo sto se tice bolonje,na vecinu predavanja i ne mora da se ide jer se ne vodi evidencija,isto ko i vi stari sto niste isli! Profesori imaju mesta za subjektivno ocenjivanje, tj oni ti prvo daju ocenu pa onda sracunaju koliko treba poena da ti upisu u index za tu ocenu, i tako...
 
Citam ovo i nekako mi se na kraju cini da su svi u pravu... jeste da izjava nije logicna ali mislim da je, uostalom kao i sve ostalo, sistem obrazovanju u raspadu.

Naime imamo:
1. Drzavne fakultete koji vecinom nisu unapredili programe i sistem edukacije. Pri tome su zadrzali stari stereotip "Profesor je bog a studenti stoka" i suludu sujetu "na mom ispitu prodje 5% studenata".

2. Privatne fakultete koji vecinom imaju jako moderne programe - ali je sistem ispitivanja i prolaznost smejurija. Ok videli su priliku da maznu pare i da se putem omasovljavanja nametnu trzistu.

3. Profesore koji predaju na drzavnim fakultetima i tamo su nemilosrdni "Bogovi" dok isti ti predaju na privatnim i tamo se ne cuju, po sistemu "ko zna dobije 10 ko ne zna dobije 9".

I sad hajde da mi neko validno obrazlozi prepucavanja tipa:

- Ti si zavrsio privatni faks i nemas pojma jer kod vas svi poloze! - Ali cekaj druze sta cemo ako smo polagali (a najcesce jesmo) kod istog profesora? Kako se kod njega cas lakse cas teze polaze? Zar covek ne ispituje isti predmet?

ili

- Vi sa drzavnih ucite po starom, prevazidjenom programu i knjigama i pravi ste mazohisti - Ali cekaj druze sta cemo ako nam je predavao (a najcesce jeste) isti profesor? Kako je njegov program cas prevazidjen a cas moderan? Zar covek ne predaje isti predmet?

A i privatnim i drzavnim fakultetima su puna usta hvale za sebe i pljuvacke za druge. A perfidno i jedni i drugi koriste studente na jedan ili drugi nacin.

I zaista nema razlike izmedju onih ljigavih slogana "Prvi i Pravi" ili "Jaci od svih". Niti ima razlike izmedju podlosti i gramzivosti i jednih i drugih.

A kad pogledas sve ti se svodi na isto.

-Na privatnom dobro platis i prodjes. Neki i bubaju i prodju (to su mogli i na drzavnom). Doduse posle im kazu da su budale.I jednima i drugima.

-Na drzavnom bubas i prodjes. Neki i plate i prodju (to su mogli i na privatnom). Doduse posle im kazu da su budale.I jednima i drugima.

I sad naravno ako izuzmemo neke radikalne pozive na linch, gore pomenutih profesora sta moze da bude resenje?

Naravno samo koristiti dobro dokazanu praksu (i manuti se izmisljanja tople vode).
Kako to rade u drugim zemljama.

Lepo krenes od osnovne skole (kod nekih zemalja je ovaj sistem od srednje).

1. Sam biras gde ces da upises dete - u nekim zemljama mozes i sam da ucis svoje dete. Naravno ovo "sam biras" je najcesce uslovljeno onim "koliko mozes da se pruzis".

2. Na kraju osnovne SVI polazu isti ispit koji organizuje drzava. I tu se po rezultatima vidi koliko koja skola vredi i kako se rangira. A od ranga zavisi i cena skolarine! Sve skole se trude da imaju najbolje programe i najbolje predavace jer ce njihovi ucenici imati i bolje rezultate pa ce rasti rang skole a samim tim i cifre.

Na ovaj nacin vise nema razlike izmedju deteta iz, na primer Zajecara i Beograda a kvalitet se popravlja.

3. Vreme je za fakultet. Ista prica. Svi hoce u privatni, dobro rangirani fakultet ali sad idu muke. Prijemni je tezak, cesto traze da si zavrsio srednju skolu A ranga a pritom te od cene skolarine zaboli glava. Medjutim kad jednom uspes da upises takav faks kasnije nema problema. Na elitnim fakultetima gotovo 100% upisanih i zavrsava isti. Sa njima se puno radi, profesori posvecuju punu paznju studentima. Svi se trude da imaju najbolje programe i najbolje predavace jer ce rasti privlacnost i rang skole a samim tim i cifre. Visoki "drop out" studenata je UVEK znak da nesto nije u redu sa fakultetom.

4. Zavrsis takav fakultet i znas da imas prolaz kod najboljih firmi, jer one traze one sa fakulteta A ranga. I naravno da ces zeleti da i tvoje dete ide tvojim stopama. Ili da eventualno zavrsi i bolji fakultet od tebe.

Naravno ovo je sve pojednostavljeno do krajnosti ali cisto sam zeleo da skrenem paznju na besmislenost prepucavanja privatni - drzavni fakulteti. Jednostavno i jedni i drugi lepo, parazitski zive a jedini gubitnici, na jedan ili drugi nacin su studenti.
 
Poslednja izmena:
Cao drustvo...Da objasnim,student sam na Megatrendu i nije bas tako jednostavno koliko vi sa drzavnih mislite....Ima da se uci ali vam to mnogo lakse pada kada vam se profesori obracaju sa vi,kada dodju nasmejani i kada im 10 puta trazite da vam objasne to urade bez i jednog prekog pogleda vec sa puno paznje kao i prvi put...udzbenici su odradjeni mnogo bolje i nema nepotrebnih stvari za ucenje ali ima ono sto ce nam trebati kada zavrsimo...Po pitanju da li je priznaat ili ne pogledajte link koji je ispod a i saradnju ima sa mnogo fakulteta u inostanstvu.Kod nas u srbiji je dobio akreditaciju a i verujte mi da se mnogo bolje prolazi sa privatnim u inostranstvu nego sa nekim drzavnim...Ako malo bolje pogledate i procackate videcete da ni neki smerovi na DRZAVNIM visokim skolama i fakultetima NISU DOBILI AKREDITACIJU a Megatrend jeste!!!
Za prvi link nemojte da vas zbuni datum 2007,2008,jasno pise kada se otvori 2011.
A drugi link je spisak fakulteta i visokih skola koje su bez ikakvih problema priznati u nemackoj,naravno usavrsavanje jezika vazi u nemackoj i za drzavni fax i za privatni...
http://www.kapk.org/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=29
http://www.anabin.de/scripts/SelectLand.asp?SuchLand=194&MyURL=lstAliasnamen.asp

i ubuduce bi molila kolege sa drzavnih da se malo primire...pozdrav svim kolegama sa MEGATRENDA
 
Cao drustvo...Da objasnim,student sam na Megatrendu i nije bas tako jednostavno koliko vi sa drzavnih mislite....Ima da se uci ali vam to mnogo lakse pada kada vam se profesori obracaju sa vi,kada dodju nasmejani i kada im 10 puta trazite da vam objasne to urade bez i jednog prekog pogleda vec sa puno paznje kao i prvi put...udzbenici su odradjeni mnogo bolje i nema nepotrebnih stvari za ucenje ali ima ono sto ce nam trebati kada zavrsimo...Po pitanju da li je priznaat ili ne pogledajte link koji je ispod a i saradnju ima sa mnogo fakulteta u inostanstvu.Kod nas u srbiji je dobio akreditaciju a i verujte mi da se mnogo bolje prolazi sa privatnim u inostranstvu nego sa nekim drzavnim...Ako malo bolje pogledate i procackate videcete da ni neki smerovi na DRZAVNIM visokim skolama i fakultetima NISU DOBILI AKREDITACIJU a Megatrend jeste!!!
Za prvi link nemojte da vas zbuni datum 2007,2008,jasno pise kada se otvori 2011.
A drugi link je spisak fakulteta i visokih skola koje su bez ikakvih problema priznati u nemackoj,naravno usavrsavanje jezika vazi u nemackoj i za drzavni fax i za privatni...
http://www.kapk.org/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=29
http://www.anabin.de/scripts/SelectLand.asp?SuchLand=194&MyURL=lstAliasnamen.asp

i ubuduce bi molila kolege sa drzavnih da se malo primire...pozdrav svim kolegama sa MEGATRENDA
Hahahaahahahahaha, lepo si me nasmejala!
 
Ovaj Megatrend je pravi primer kako dobar marketing moze od ocigledno suplje institucije da napravi veliko ime. Kao na primer Dzastin Biber, klinac nema talenta, ali su celnici muzicke industrije uvideli veliku mogucnost da na trzistu unovce pobesnele hormone tinejdzerki. Ista stvar ovde, gomila mladih koji bi da dobiju nekakvu diplomu a da ne uce nista. Znam nekoliko ljudi sa Megatrenda i kako oni polazu ispite. To je smejurija. I vidim da se neko ladno usudio da opljune po PMFu i ETFu. Ne znam kako ih nije sramota! To su fakulteti na kojima ljudi izgube i vid i nerve dok ga zavrse, a opste stanje u zemlji i sistem obrazovanja nam je takav da se daje ista sansa nekome ko je na privatnom polozio ispita sa procitanom skripticom od 20 strana. A i privatni fakulteti mnogo grese jer dozvoljavaju svima sa visih skola i megatrendova da upisuju master studije. Tuzno i jadno! I jos jedna stvar, i BK je imao isto tako "dobru pricu" pa vidite sta se desilo. Uvek ce drzavni fakulteti imati veci kredibilitet, zapamtite to.
 
Inace drug iz Pozarevca ispisao se sa Megatrenda i prebacio na Ekonomski fakultet u Beogradu gde je upisao prvu godinu. Naveo mi je par razloga kao npr. : "Ako cu vec studirati, bolje da to radim na drzavnom fakultetu." Kada se covek odrekao stipendije koju mu je davala opstina, onda je verovatno imao dobar razlog da promeni fakultet i ostane bez iste.
 
Ovaj Megatrend je pravi primer kako dobar marketing moze od ocigledno suplje institucije da napravi veliko ime. Kao na primer Dzastin Biber, klinac nema talenta, ali su celnici muzicke industrije uvideli veliku mogucnost da na trzistu unovce pobesnele hormone tinejdzerki. Ista stvar ovde, gomila mladih koji bi da dobiju nekakvu diplomu a da ne uce nista. Znam nekoliko ljudi sa Megatrenda i kako oni polazu ispite. To je smejurija. I vidim da se neko ladno usudio da opljune po PMFu i ETFu. Ne znam kako ih nije sramota! To su fakulteti na kojima ljudi izgube i vid i nerve dok ga zavrse, a opste stanje u zemlji i sistem obrazovanja nam je takav da se daje ista sansa nekome ko je na privatnom polozio ispita sa procitanom skripticom od 20 strana. A i privatni fakulteti mnogo grese jer dozvoljavaju svima sa visih skola i megatrendova da upisuju master studije. Tuzno i jadno! I jos jedna stvar, i BK je imao isto tako "dobru pricu" pa vidite sta se desilo. Uvek ce drzavni fakulteti imati veci kredibilitet, zapamtite to.

Ćuti bre, kažu ljudi da su i po desetak puda padali ispite na megatrendu. Težak je to fakultet, nema zezanja.


Ili bar tako izgleda na prvi pogled. Eto ja diplomirao elektrotehnički za 5 godina i mesec dana. I ni jedan ispit nisam polagao 10 puta. Padao sam, ponekad jednom, dvaput najviše. A sigurno je teži od ne samo megatrenda nego i od većine fakulteta uopšte. Stoga zaključak je: pasti deset puta na ispitu više govori o tvojoj sposobnosti da ga položiš nego o samom ispitu. Lično, ko voli, nema lepše, al meni je sav taj menadžment dangubljenje.
 

Back
Top