Medicinski fakultet

  • Začetnik teme Začetnik teme Celt
  • Datum pokretanja Datum pokretanja
Hvala. Svaka inf. je inf. posto su ostale teme pomalo zamrle.

rekao sam ti da pitas na drugom mestu ne zato sto smo mi zli i sebicni pa necemo da ti kazemo, nego zato sto realno niko od nas i ne zna odgovor na to pitanje, posto to ne samo sto je razlicit fakultet sa razlicitim programom, nego cak ne pripada nasem univerzitetu. znamo o tome isto koliko i o pravnom, recimo :)
 
Јесте, било је предетаљно. Тамара нас је додатноп хистерично малтретирала пред сам почетак - Силос. :)
Ја оно, молим Бога за 16. Изгрепио сам на пар глупих питања, неке ствари нисам ни учио, и ето... :evil:

Hah, i meni je Tamara bila dežurna, ali je bilo na patološkom i dodatno unela pometnju u samu izradu, ali dobro ako i nemate dobre poene na ovom, potrudite se za naredna dva koja nekako svima bolje legnu. :D
 
Анатом, која си био група?
Јесте, било је предетаљно. Тамара нас је додатноп хистерично малтретирала пред сам почетак - Силос. :)
Ја оно, молим Бога за 16. Изгрепио сам на пар глупих питања, неке ствари нисам ни учио, и ето... :evil:

Мислим да је ово подебљано делимичан одговор на то да је колоквијум "кратак и тежак". :-) Не кажем, може да се деси да колоквијум има нека глупа/детаљна питања, али увек прво себе запитајте да ли сте довољно и колико учили, па онда идите даље...
 
I ja sam bio u Silosu. :)
Ma Yersinia nije da nisam učio. Znao sam neke stvari detaljno, sve šta piše u knjizi i opet oni stave pitanje gde ne možeš da budeš 100% jer takve stvari ne pišu u knjizi. Izuzev nekoliko mega teških pitanja ostala su mogla da se odgovore. Nego su stavljali one zadatke TAČNO/POGREŠNO što oduzima dosta vremena plus neke sitne detalje, a imamo samo 30 min. Većinu pitanja sam odgovarao po principu šta mi prvo padne na pamet. Nisam imao vremena da razmislim više puta.
Druga stvar, nismo imali svi iste zadatke. Neko je imao lakše, neko teže. Za neke zadatke treba više vremena za razliku od drugih.
Još smo bojili one kružiće bezveze. Evo ponedeljak je, još ne znamo rezultate. Mogli smo klasično da radimo test više bi vremena imali.
 
Stići će vam rezultati do srede sigurno, činjenica je da taj test nije baš lak (bio prošle godine), ali što kaže Yersinia ko je stvarno učio može komotno da ima oko 25 poena, za više ne verujem jer ima tih nekih par pitanja koja su stvarno očajna. Ja za taj kolokvijum nisam mogla da se svrtim da učim i neke stvari sam preskakala jer mi nešto nije išlo, što objašnjava moj broj bodova. :lol:
 
Мислим да је ово подебљано делимичан одговор на то да је колоквијум "кратак и тежак". :-) Не кажем, може да се деси да колоквијум има нека глупа/детаљна питања, али увек прво себе запитајте да ли сте довољно и колико учили, па онда идите даље...

Наравно, слажем се.
Основа свега је када нешто не учиш и не научиш или неправилно учиш и не научиш!
Неке ствари сам сматрао мање важним, па сам их елегантно прескакао. Као што рекох, неке ствари сам објективно знао, али, сам безвезе изгрешио, пребрзо читајући текст задатка.
Нико ми није крив - сам сам! :) Али - да смо радили у нехуманим условима у смислу психичке тортуре коју смо доживели - јесмо. Свакако да то није пресудно, бар не мени, да имам 15/30 поена. z:lol:
 
Ja imam 24/30. Zadovoljan sam jer imamo korektniji bodovni sistem u odnosu na prošlu godinu, ali ovaj kolkokvijum ne prikazuje koliko neko realno zna. Neko ko nema pojma histologiju je imao od 25 do 29 bodova. Baš zbog toga što nisu sve grupe podjednako teške.

Carol, kako izgleda usmeni iz Genetike i Histologije? Je l postavljaju pitanja ili pričam sam o pitanju koje izvučem? Ne znam kako da učim za usmeni, da li kao u gimnaziji da pričam sam lekciju odnosno da pričam sve što znam o ispitnom pitanju koje izvučem ili oni postavljaju pitanja, a ja odgovaram? Znam da se na anatomiji postavljaju konkretna pitanja, nema učenja po ispitnim pitanjima. z:)
 
Ja imam 24/30. Zadovoljan sam jer imamo korektniji bodovni sistem u odnosu na prošlu godinu, ali ovaj kolkokvijum ne prikazuje koliko neko realno zna. Neko ko nema pojma histologiju je imao od 25 do 29 bodova. Baš zbog toga što nisu sve grupe podjednako teške.

Carol, kako izgleda usmeni iz Genetike i Histologije? Je l postavljaju pitanja ili pričam sam o pitanju koje izvučem? Ne znam kako da učim za usmeni, da li kao u gimnaziji da pričam sam lekciju odnosno da pričam sve što znam o ispitnom pitanju koje izvučem ili oni postavljaju pitanja, a ja odgovaram? Znam da se na anatomiji postavljaju konkretna pitanja, nema učenja po ispitnim pitanjima. z:)

Па наравно да не показује, са тим се мора помирити. :-) Колоквијум никако није апсолутно реална слика нечијег знања. Баш као што ни нечија висока оцена на испиту не гарантује да је неко одлично спремио цело градиво. Али, тако је, најбитније је да учите због себе и свог будућег знања и да сами будете задовољни оним што знате, а да реално сагледате шта можда и не знате најбоље, па да то дорадите.

Како изгледа испит доста зависи и од професора. На генетици и хистологији се извлаче питања. Али, тешко да ће те неко пустити да му "бифлаш" цело питање; обично професор, посебно ако види да знаш, постави пар, да тако кажем кључних потпитања и иде се на следеће питање. Наравно, прича може да иде и у сасвим другом смеру од питања које извучеш, а може и да се прилично "прошета" кроз градиво...
 
Yersinia je mahom odgovorio na ova pitanja koja mi je Anatom uputio, tako da to je otprilike to, ali ima profesora koji te i puste da ispričaš tri pitanja do kraja i ne prekidaju itd. Ali uglavnom se svi drže izvučenih pitanja, sem Bajčetića na histologiji, on te propita celu knjigu, a ostali ako te i prošetaju kroz gradivo to je nešto sasvim ok i povezivo sa onim što si izvukao. :)
 
Znači da odem na test kod Turze bez znanja iz onog pojmovnika? Nema šanse da padnem? z:mrgreen:
Dobro mi ide engleski, ne brinem se za taj test toliko.

Ipak ću morati da učim sam da pričam, po ovome što ste napisali. Neću učiti od prve rečenice do zadnje, učiću da znam uvod odnosno neke osnovne stvari o tom pitanju, a posle ću dodavati šta mi sve padne na pamet. Je l bi bilo pametno tako učiti? z:)
 
Nema šanse da padneš kod Turze, ja nisam ni imala pojmovnik i oba izborna sam položila odmah, ne brini oko toga. :)
Pa ne bi bilo pametno tako učiti, po mom mišljenju, poenta je da znaš što više jer nije to neko svakodnevno znanje pa da se može ubacivati posle šta ti padne na pamet, samo što ne treba se forsirati da pamtiš napamet jer je gradiva mnogo i ne možeš da zapamtiš na taj način, nego pokušaš da razumeš to o čemu se priča. A kad učiš prvi put naučićeš to krupno, ali posle ponavljanjem ćeš svaki put da dodaš još po koju stvar koju si prethodno zaboravio i onda ćeš pred ispit znati veliki procenat gradiva pošto se nikad ne može znati sve. Mislim ja bar tako učim , poenta je znati što više, za 6 sigurno da može da se prođe ako znaš iz pitanja sve te najkrupnije stvari, naravno, ali ne radi se o oceni nego o tome da nekako upotpuniš svoje znanje što je više moguće, a svakako da ima nekih stvari koje ti neće trebati i sitnica, ali to ćeš sam proceniti. :)
 
Odlično, Starman me baš naplašio, zamalo da krenem da učim. Ja sam na Stanovništu, Ekologiji i Medicini, mi smo te stvari imali na prijemnom, tako da je utoliko lakše. z:lol:

Kad sam rekao da pričam šta mi padne na pamet, mislio sam da pričam posle sve što je vezano za to pitanje ali bez ikakvog reda, ne onako kako je napisano u knjizi. Je l bi moglo tako?
Ja sam do sada učio, kao što kažeš, "forsirajući pamćenje napamet". S tim da bih ja to definisao kao "memorisanje sa razumevanjem". Dobro mi je išlo u oktobru iz Anatomije, ali sam po niže osvojenim bodovima (u odnosu na kolege koje uče kao ti Carol) na kolkokvijuma iz Genetike i Histologije ukapirao da tako mogu da učim samo Anatomiju. Oni uče tipa čitanje sa razumevanjem i onda ponavljanje više puta. Na primer, ja sam znao iz Histologije svaki molekul ili protein gde se nalazi, a na kolkokvijumu nije ni jedno takvo pitanje bilo. Što znači da sam bezveze memorisao silne molekule/proteine. Na taj način izgubio sam dosta vremena oko toga. I na kraju kad uporedim moje znanje i nečije drugo, vidim da ja znam bolje detalje, ali taj neko drugi ima širu sliku, pa može dedukcijom da dođe do tačnog odgovora. Zato sam odlučio da jedino Anatomiju učim kako sam navikao da učim, znači čisto memorisanje, a ostale predmete kao što uče ostali, jer se pokazalo da takva metoda daje bolje rezultate i štedi vreme. z:)
Evo danas sam prvi put probao da učim kako ti učiš sa Genetikom. Posle prvog čitanja znam, onako, neke krupne stvari. Nisam toliko siguran da znam. Verovatno će biti bolje posle više obnavljanja, koja će biti sve kraća i kraća, kako budem znao sve više i više.
 
Odlično, Starman me baš naplašio, zamalo da krenem da učim. Ja sam na Stanovništu, Ekologiji i Medicini, mi smo te stvari imali na prijemnom, tako da je utoliko lakše. z:lol:

Kad sam rekao da pričam šta mi padne na pamet, mislio sam da pričam posle sve što je vezano za to pitanje ali bez ikakvog reda, ne onako kako je napisano u knjizi. Je l bi moglo tako?
Ja sam do sada učio, kao što kažeš, "forsirajući pamćenje napamet". S tim da bih ja to definisao kao "memorisanje sa razumevanjem". Dobro mi je išlo u oktobru iz Anatomije, ali sam po niže osvojenim bodovima (u odnosu na kolege koje uče kao ti Carol) na kolkokvijuma iz Genetike i Histologije ukapirao da tako mogu da učim samo Anatomiju. Oni uče tipa čitanje sa razumevanjem i onda ponavljanje više puta. Na primer, ja sam znao iz Histologije svaki molekul ili protein gde se nalazi, a na kolkokvijumu nije ni jedno takvo pitanje bilo. Što znači da sam bezveze memorisao silne molekule/proteine. Na taj način izgubio sam dosta vremena oko toga. I na kraju kad uporedim moje znanje i nečije drugo, vidim da ja znam bolje detalje, ali taj neko drugi ima širu sliku, pa može dedukcijom da dođe do tačnog odgovora. Zato sam odlučio da jedino Anatomiju učim kako sam navikao da učim, znači čisto memorisanje, a ostale predmete kao što uče ostali, jer se pokazalo da takva metoda daje bolje rezultate i štedi vreme. z:)
Evo danas sam prvi put probao da učim kako ti učiš sa Genetikom. Posle prvog čitanja znam, onako, neke krupne stvari. Nisam toliko siguran da znam. Verovatno će biti bolje posle više obnavljanja, koja će biti sve kraća i kraća, kako budem znao sve više i više.

Бубање никако. То једино на анатомији пролази. :-) Најбољи начин учења је да учиш са разумевањем. То, наравно, значи да после првог читања сигурно нећеш знати сваки детаљчић, али ћеш са 3. или 4. читањем знати све више и више. Дакле, поента је да се научи базично и да се временом надограђује.
Испит није као одговарање у средњој школи :-). Не мора уопште да се прича онако како пише у књизи. Мислиш да професори знају редослед лекције у књизи? :hahaha: Наравно да не. Ако те већ професор пусти да му све причаш, онда треба да склопиш једну смислену, структурисану причу која има логичан след. Не ваља баш да причаш збрда-здола. Зато имаш времена петнаестак минута да напишеш себи концепт по коме ћеш одговарати.

П.С. Бајчетић захтева знање са разумевањем; он не пита целу књигу, он пита хистологију онако како би она и требало да се одговара (као и сваки испит, уосталом; концепт извлачења питања је поприлично необјективан). :):)
 
Nisam rekla ništa protiv Bajčetića, daleko od toga, on ne pita to lekcijaški nego konkretna i kratka pitanja na koja može da odgovori samo onaj ko je razumeo gradivo, pošto je Anatom pitao o tome da li treba tri pitanja da priča kao tri lekcije u srednjoj, rekla sam da može kod nekih profesora ( sa histologije) , a Bajčetića sam navela baš kao suprotnost tome jer ta tri pitanja su kod njega formalnost jer vrlo lako sa njih pređe na bilo šta drugo što ga interesuje. :)
 
концепт извлачења питања је поприлично необјективан

kao i koncept odgovaranja pred razlicitim profesorima. jedini sasvim objektivan nacin je da se ispiti polazu pismeno i da svi u jednom roku imaju ista pitanja, naravno uz obezbedjivanje da nema nikakvog prepisivanja (da je prazno oko studenta sve u radijusu od jedno 10 metara :D )
 
kao i koncept odgovaranja pred razlicitim profesorima. jedini sasvim objektivan nacin je da se ispiti polazu pismeno i da svi u jednom roku imaju ista pitanja, naravno uz obezbedjivanje da nema nikakvog prepisivanja (da je prazno oko studenta sve u radijusu od jedno 10 metara :D )

Да, да, наравно, и уз услов да су питања која захтевају размишљање и повезивање, а не да питање буде којом брзином се креће стидна ваш. xD
Мада, колико сам причао са људима из иностранства, који све полажу писмено, путем теста, није ни то толико савршено. Чак им се и питања понављају, као наш "Јарац"...
 
Pročitao sam jednom ono što bi trebalo da radimo na predavanju, dan pre predavanja, onda sam sutra pre predavanja opet čitao to isto. Kad sam otišao na predavanje bilo mi je sve jasno što čujem, bolje sam razumeo neke stvari koje su loše napisane u skripti i uspeo sam samostalno da ukapiram dve-tri nejasne stvari koje sam imao. Ovo mi je prvo predavanje da sam znao sve o čemu se priča. Definitivno je bolje raditi ovako. Sad posle prvog čitanja vidim šta je bitnije, a pre sam gubio vreme na nebitne stvari jer nisam imao širu sliku. Mislim da ću posle 4-og ili 5-og puta izdvojiti šta bi trebalo da memorišem. Jer ako posle 5-og puta ne znam neki detalj, verovatno neću ni posle 10-og.
 

Back
Top