Nazalost, praksa na nasem fakultetu je vec godinama takva da je dovoljno samo da polozis prijemni, pa ces upisati fakultet - kao samofinansirajuci student. Prvih 450 na listi su na budzetu, a po pravilu bi trebalo samo jos 50 samofinansirajucih. Na kraju to bude i po 150 studenata, pa se tako u generaciji upise i 600 ljudi, a onda nece biti posla ni za 50 medju njima.
Ne uci se svaki dan ceo dan. To je individualna stvar, zavisi od paznje, sposobnosti da rasporedis vreme, afiniteta prema odredjenoj materiji, a, budimo realni, i od inteligencije. To koliko ces vremena provesti na fakultetu varira od godine do godine, kao i od tvoje spremnosti i zelje da posecujes sva predavanja. Recimo, u 4. i 5. godini mozes vrlo lako da se "provuces" i da ne ides na gomilu stvari, ako procenis da ti je to mudro, pa onda imas mnogo vise vremena kod kuce, nego u 2. i 6. godini, gde se desava da ostanes na fakultetu po citav dan.
Ispiti na 4, 5. i 6. godini takodje imaju mnogo teorije. Imas naravno i prakticni deo ispita, ali posle ipak sednes u kabinet i pricas izvucena pitanja prilicno opsirno. Ono sto zavrsne tri godine cini laksim nego pocetne tri je cinjenica da su u pitanju klinicki predmeti, koji su vecim delom interesantniji za ucenje, kao i to da se mnogo oslanjaju na prethodno stecena znanja - ako si ih prethodno stekla

Znam ljude koji su uspeli nekako da se provuku kroz prve tri godine, pa su onda padali internu ili neurologiju po nekoliko puta, jer nisu znali neke bazicne stvari.
Ovo za broj strana ne bih mogao da procenim, ali mogu ti reci da broj strana i nije toliko vazan. Medicina rada je oko 200 strana, ali je ekstremno šturo i dosadno štivo, pa ti ispadne i teze za ucenje nego 500 strana pedijatrije.
Kolokvijumi te ne oslobadjaju od polaganja ispita, niti od polaganja dela ispita, kao sto imas na drugim fakultetima. Zapravo, kolokvijumi kod nas mogu samo da ti pokvare ocenu

Neophodno je da ih polozis kako bi izasla na ispit, a tamo ce ti profesori dati onu ocenu koju su oni zamislili, cak i ako bi na osnovu uspeha sa kolokvijuma trebalo da dobijes visu ocenu, ili, u goroj varijanti, nece moci da ti daju ocenu koju su hteli, nego moraju nizu, jer su ti kolokvijumi losi.
Navescu ti primer za ovo:
Ako ceo ispit ima 100 bodova, recimo neka u ovom nasem primeru 60 nosi usmeni, 20 prisustvo na nastavi i 20 kolokvijumi. I sad imamo 2 mogucnosti:
1. Super si odradila kolokvijume, imas svih 20 bodova tu, i bila si na nastavi redovno, i tu imas svih 20. Na usmenom nesto zabrljas i profesor proceni da je to za 9. Sad bi trebalo da on tu devetku prevede u bodove (recimo da ona nosi 52 boda od 60), a onda da je sabere sa ostalim bodovima i da ti upise ocenu. U ovom nasem primeru, zbir bi bio 92 boda i to bi bila desetka. Medjutim, sta on uradi? On je resio da ti da 9. Pogleda koliko bodova treba da bude zbir da bi to bila devetka, pa ti onda da na usmenom prakticno osmicu, da bi u zbiru sve bilo 9

Divno, zar ne?
2. Lose si odradila kolokvijume, ali si na usmenom razbila, sve si znala - za 10. Ali, jbg, losi su ti kolokvijumi, kad se sabere sve, ne uspevas da doguras do 10. Dobijes 8 ili 9. You can't win